Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Sattuipa 8-tiellä Vaasan pohjoispuolella että näin kun kamera räpsähti edelläni parinsadan metrin päässä ajaneelle. Hidastin tottakai rajoitusnopeuteen 80 km/h ettei itselle räpsäisi, mutta räpsäyttipä kuvan kuitenkin.

    Mikähän juttu tuo on kun rajoitusnopeutta ajaviakin kuvataan? Tsekkaavatko turvavyön käyttöä vai mitä?
    Vai liekö kamera siirretty jostain 60:n alueelta ja unohdettu säätää asetukset kohdalleen?

    Keskinopeusmittauksesta tuskin oli kyse koska muut kamerat -- joita tieosuudella piisaa -- eivät räpsyneet.
  2. #2
    Silloin tällöin teemaa turvavyön tai kännykän käytön osalta, tai sitten mittalaitteistossa väärä konfigurointi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Oliko kuinka kaukana Vaasasta? Tänään nimittäin oli Pojat yhden kameran kimpussa, mutta tämä oli jo lähempänä Kokkolaa. Mietin olisivatko olleet kyseistä kameraa ruuvaamassa...
    "Tie onneen ja hyvyyteen on pitkä ja mutkitteleva" -Raappana
    "Keskellä liikenteen en tiedä minne mä meen." -Pistepiste

    Kawasaki Z750 -06
  4. #4
    Asetukset tolpassa väärin. silloin tällöin niitä näkee= välähtää kaikille. En ole kuullut että tolpilla valvottaisi vöitä tai kännykkää. Eikä siinä varoitustaulussakaan ole ikinä muuta lukenut kuin Automaattinen nopeuden valvonta tai jotain sen suuntaista.
  5. #5
    Naapurimaassa Ruotsissa on paljonkin turvavöitä valvovia kameroita...
    Honda Fireblade HRC 2012
  6. #6
    Pääkaupunkiseudulla ei ole ollenkaan niin tavatonta että kamera-auto räpsii kaikista kuvan, mutta siis nimenomaan kamera-auto, ei tolppa. Valvotaan käsittääkseni juurikin kännykkä-/vyökäyttämistä. Kaveri on saanut sakot siitä kun ajoi Länsiväylätä Lauttasaaren ekasta liittymästä ylös klo 6-9 välisenä aikana, mikä siis on kiellettyä. Rampissa oli kamera-auto joka otti kaikista kuvan.
    Suzuki GSX 1400 -05
    Husaberg FE390 -10
  7. #7
    Lainaa JYRii kirjoitti Katso viesti
    Oliko kuinka kaukana Vaasasta? Tänään nimittäin oli Pojat yhden kameran kimpussa, mutta tämä oli jo lähempänä Kokkolaa. Mietin olisivatko olleet kyseistä kameraa ruuvaamassa...
    Ei tullut painettua mieleen missä kohtaa oli.
    + -risteys mäen päällä, metsää, tie kaartui loivasti oikealle. Oisko ollut muutama kymmenen km pohjoiseen Vaasasta.
  8. #8
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Asetukset tolpassa väärin. silloin tällöin niitä näkee= välähtää kaikille. En ole kuullut että tolpilla valvottaisi vöitä tai kännykkää. Eikä siinä varoitustaulussakaan ole ikinä muuta lukenut kuin Automaattinen nopeuden valvonta tai jotain sen suuntaista.
    Niissä lukee automaattinen liikennevalvonta.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #9
    Tutulle tuli sakkolappu varmaan tuolta kameralta mikä väläytti "spiff":illekkin. Maisemakin on sama. Siis tuli se kirje jossa käsketään ilmiantamaan itsensä. 12.5. puoli 8:n aikaan illalla on kamera ottanut kuvan. Kamera oli ottanut kuvan vaikka nopeutta oli alle 80:ä.

    Kirjeessä väitettiin että kamera olis ollut Uusikaarlepyyn kohdalla, siinä missä 8-tie risteää 19-tien kanssa, joka menee Seinäjoelle. Tuossa risteyksessä on 60:n rajoitus, mutta kamera ei ollut siellä päinkään. Uusikaarlepyyn risteyksessä on joki vieressä, mutta siinä missä kuva otettiin ei ollut mitään jokea.

    Mitä voi tehdä? Natsikytät väittää että kamera on ollut 60:n alueella ja ylinopeutta melkein 20 km/h, vaikka kamera oikeasti oli 80:n tai 100:n alueella, ja kuskilla alinopeutta. Matkustajia oli ollut kyydissä, vaikuttaako heidän todistuksensa mitään?
  10. #10
    Lainaa kake kirjoitti Katso viesti
    Tutulle tuli sakkolappu varmaan tuolta kameralta mikä väläytti "spiff":illekkin. Maisemakin on sama. Siis tuli se kirje jossa käsketään ilmiantamaan itsensä. 12.5. puoli 8:n aikaan illalla on kamera ottanut kuvan. Kamera oli ottanut kuvan vaikka nopeutta oli alle 80:ä.

    Kirjeessä väitettiin että kamera olis ollut Uusikaarlepyyn kohdalla, siinä missä 8-tie risteää 19-tien kanssa, joka menee Seinäjoelle. Tuossa risteyksessä on 60:n rajoitus, mutta kamera ei ollut siellä päinkään. Uusikaarlepyyn risteyksessä on joki vieressä, mutta siinä missä kuva otettiin ei ollut mitään jokea.

    Mitä voi tehdä? Natsikytät väittää että kamera on ollut 60:n alueella ja ylinopeutta melkein 20 km/h, vaikka kamera oikeasti oli 80:n tai 100:n alueella, ja kuskilla alinopeutta. Matkustajia oli ollut kyydissä, vaikuttaako heidän todistuksensa mitään?
    Jos kerta asiassa on oikeasti epäselvää niin kiistoa vaan. Kyllä ne selvittää sitten. Viimekädessä käräjille jossa homma raukeaa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #11
    Lainaa kake kirjoitti Katso viesti
    Mitä voi tehdä? Natsikytät väittää että kamera on ollut 60:n alueella ja ylinopeutta melkein 20 km/h, vaikka kamera oikeasti oli 80:n tai 100:n alueella, ja kuskilla alinopeutta. Matkustajia oli ollut kyydissä, vaikuttaako heidän todistuksensa mitään?
    Se kuva kannattanee käydä ainakin katsomassa polliisiasemalla ja kertoa että onpa kuvattu ihan väärä paikka kirjeeseen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  12. #12
    Siis muistakaa nyt semmonenki asia et se kameratolppa mittaa nopeuden täysin eri paikasta ku mistä se ottaa kuvan. Et se jarruttaminen ennen kuvanottopistettä on vaan takanatulijan ärsyttämistä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  13. #13
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Siis muistakaa nyt semmonenki asia et se kameratolppa mittaa nopeuden täysin eri paikasta ku mistä se ottaa kuvan. Et se jarruttaminen ennen kuvanottopistettä on vaan takanatulijan ärsyttämistä.
    Kyllä se kameratolppa mittaa nopeuden siinä asfalttiin kaivettujen antureiden kohdalla. Ne on yleensä todella helppo nähdä; mustalla piellä tehdyt 2 kaistanlevyistä neliötä. Yleensä mopolla vielä mahtuu kiertää nää anturit ihan helposti. Autolla joutuu vetää vastaantulijoiden kaistalle.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  14. #14
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Siis muistakaa nyt semmonenki asia et se kameratolppa mittaa nopeuden täysin eri paikasta ku mistä se ottaa kuvan. Et se jarruttaminen ennen kuvanottopistettä on vaan takanatulijan ärsyttämistä.
    Mulla on kyllä täsmälleen toisenlainen käsitys asiasta. Silmukka mittaa vauhdin ja samassa räppää kuvan jos aihetta on, silmukat näkyy tiessä ennen tolppaa.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  15. #15
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Siis muistakaa nyt semmonenki asia et se kameratolppa mittaa nopeuden täysin eri paikasta ku mistä se ottaa kuvan. Et se jarruttaminen ennen kuvanottopistettä on vaan takanatulijan ärsyttämistä.
    No ei todellakaan mittaa.
    Jos tuollainenn puppu olisi totta, jokainen lappunen tai sakko kääntyisi jo syyttäjän pöydällä takaisin käsittelijälle mitätöitäväksi.
    Kameratolpan nopeus ja kuva on juuri siitä kohdasta mistä se ottaa kuvan.
  16. #16
    Tapaukset, että piellä peitettyjä silmukoita ei näy ja räpsähtää, jollaista myös olen nähnyt.

    Onko silmukat jääneet uuden asfalttikerroksen alle?
    <p>.</p>
  17. #17
    ovat
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  18. #18
    Huomioikaa siis asia, ketjuun kommentoineet. Ei voi päätellä, että onko silmukoita vai ei.

    Joskin, perustuuko nopeuden mittaus aina silmukoihin, ei koskaan mihinkään muuhun, esim. dopleriin, joka ilmeisesti on näissä tieden varsien nopeusnäytöissä. Joissa mittaus ei toteudu mp:llä.
    <p>.</p>
  19. #19
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Siis muistakaa nyt semmonenki asia et se kameratolppa mittaa nopeuden täysin eri paikasta ku mistä se ottaa kuvan. Et se jarruttaminen ennen kuvanottopistettä on vaan takanatulijan ärsyttämistä.
    Suosittelen esim lukaisemaan tämän ensimmäisen version speksit ihan ohimennen:

    **Tiehallinto ja sisäasiainministeriön poliisiosasto
    Automaattinen nopeusvalvonta - Valvontakohteiden suunnittelu ja toteutus**
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20. #20
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Tästähän tämä selvisikin.

    Hauskoja nuo: Alamäet aiheuttavat autoilijoissa ärtymystä. Taitaa aiheuttaa tasamaatkin ja ylämäet.

    Lisäksi yleisesti: Autoijoiden nopeusvalvonta. Onkohan mp:t luovutettu suosiolla. No, lipsaushan tuo.
    <p>.</p>
  21. #21
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan mp:t luovutettu suosiolla.
    Toistaiseksi on.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  22. #22
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Toistaiseksi on.
    Tiedetään - muttei hyödynnetä.
    <p>.</p>
  23. #23
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tiedetään - muttei hyödynnetä.
    Tiedetään ja hyödynnetään
    ... jotain piti muistaa
  24. #24
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Tiedetään ja hyödynnetään
    Ei kannata antaa liikaa paineita tämän edun purkamiseen, että järki kädessä tolppien kohdalla. Kohta on se kilpi sitten edessä. Ei kannata tilata sitä, sillä sen saattaa saada.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  25. #25
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Tiedetään ja hyödynnetään
    Pitäisi valittaa tasa-arvovaltuuteulle kun tienkäyttäjät ovat eriarvoisessa asemassa valvonnan suhteen. No, ehkä ei sentään. Viimeksi eilen edellä kuljeskellut kotilo päätti keskikaidetiellä hidastaa tolpan kohdalla 100:n alueella reilusti alle 80:iin paniikkijarrutuksella juuri ennen tolppaa kun ajeli ihan tarkkaan satasta muuten. Nosti jonkin verran painetta joka helpottui välittömästi kaasukahvaa kiertämällä ja itsekseni kiroillen. Kotilo jossa oli nuorehko mieskuljettaja jäi taakse nujuamaan. Eli ei nää tolpat aina suinkaan turvallisuutta lisää vaan pahimmillaan vaikutus on päinvastoin.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  26. #26
    Nopeuskamerahan ei mittaa ajoneuvon nopeutta, vaan induktiosilmukan jännitteen muutosnopeutta. Tämä antaa lukuisia ideoita sellaiselle, joka omistaa jousipyssyn ja neodyymimagneetteja (silmukkahan ei yleensä jaksa reagoida moottoripyöriin, paitsi jos sattuu olemaan rautaa paljon esim pohjapanssarissa tai koneessa).
    Jos prätkällä haluaa herättää silmukan ja siten, että iltapäivälehdistökin huomaa, suosittelen jonkin ruohonleikkurinterän tyyppisen levymäisen ja ajon aikana pyörivän laitteen rakentamista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nopeuskamerahan ei mittaa ajoneuvon nopeutta, vaan induktiosilmukan jännitteen muutosnopeutta. Tämä antaa lukuisia ideoita sellaiselle, joka omistaa jousipyssyn ja neodyymimagneetteja (silmukkahan ei yleensä jaksa reagoida moottoripyöriin, paitsi jos sattuu olemaan rautaa paljon esim pohjapanssarissa tai koneessa).
    Jos prätkällä haluaa herättää silmukan ja siten, että iltapäivälehdistökin huomaa, suosittelen jonkin ruohonleikkurinterän tyyppisen levymäisen ja ajon aikana pyörivän laitteen rakentamista.
    Taidankin purkaa vanhan Murrayn koneen ja sitä hieman......
    Ei ois kilpeä edessä eikä takana. Mato-Valtosen legendarisen "klunssinaamarinkin" vois laittaa
    .....Delvacit koneeseen ja vielä tissitkin asentaa.

    Saatais päästä Top 10 arkistoon

    Hmm..... Joku harmiton mutta vauhdikas harrastushan tässä on kohta pakko kehittää kun
    mopoilu alkaa käymään vallan vaikeaksi lajiksi.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #28
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    "Suomessa toteutettujen automaattisten nopeusvalvontajärjestelmien uskot-tavin vaikutus henkilövahinko-onnettomuuksiin on 21 % vähennys ja kuole-mien määrään 52 %"
    Millä aikataululla tuo alkaa näkyä?
    Ainakaan tähän päivään mennessä ei ole mitään eroa ja tämän voi jokainen (päättäjä) tarkistaa liikenneturhan raporteista.

    Edit: Sori OT.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  29. #29
    Käsittääkseni noita kameroita laitetaan tehokuvaamaan esim Europolin tehoratsioissa kun yritetään saada etsintäkuulutettuja kiinni, kuvista saadaan apua, että voidaan rajata paikkakuntia jos sattuu "tuttu naama" kuviin.
    -06 Ducati 999s
  30.  
  31. #30
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni noita kameroita laitetaan tehokuvaamaan esim Europolin tehoratsioissa kun yritetään saada etsintäkuulutettuja kiinni, kuvista saadaan apua, että voidaan rajata paikkakuntia jos sattuu "tuttu naama" kuviin.
    No ei nyt sentään, eli olet valitettavasti käsittänyt aivan väärin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen