Tulipas mieleen tehdä vähän kalluppia otsikon aiheesta, elikkä siitä kuinka monella on ns "Pitokampe" ajossaan?
Omani K100RT -88 on ollut (olen 3.s omistaja -> Ja kaiketi myös se viimeinen...) hallussani ja ajossani vuodesta 1992 elokuusta lähtien, eli se 20 vuotta tulee sitten syksyllä täyteen ja tuntuu vain että meno senkuin kiihtyy..mittarissa vasta sen 110tkm ja kun tein kaupat, vaivaiset 34tkm.
Pitäisiköhän tuota oikein jotenkin juhlia ja teettää vaikkapa sille joku mitali tms ?
Kuinkas arvon bemaristit muut, ettehän ole vaihtanut hyvää pois vai ?
Okei-okei, lasketaan mukaan nyt semmosetkin jotka ovat jossain laossa tallessa mutta meininki on vielä ottaa se ajoon jne.
![]()
Ääh on sulla Huurus rima vähän korkealla tai sitten on tullut aloitetuksi tämä harrastus vähän liian myöhäisellä iällä...
Vielä kaksi vuotta kymmenvuotisjuhliin![]()
Mutta kilsoja on sentään jo kohta puolentoistasataa tonnia, joten sen puoleen alkaa olla kone vähän niinkuin notkeimmillaan.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tosta mun fasusta tais tulla pitolehmä. Olen ensimmäinen omistaja ja varmaan viimeinen. Liki 130 000km ajettu ja vaikka on vm2006 niin ei tosta enää mitään saa, yhdestä liikkeestä sanottiin että 2 tonnia jos vaihdan uuteen. Mun mielestä hyvä kun sisään ajettu![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Mielenkiintoista olisi tietää miksi mikäkin "pitokampe" olisi tarkoitus säilyttää?
Minun pyörä (R1100RT) ei täytä vielä tuota ikävaatimusta lähellekään, mutta en usko sitä myyväni. Syyt ovat varsin yksinkertaisia: Ensinnä sen uudempiin verrattuna yksinkertaisempi ja helppohuoltoisempi tekniikka (ei CAN-väylää, ei sähköservojarruja jne) tarkoittaa, ettei uudemmat innosta. Eikä vanhemmistakaan pyöristä löydy parempaa tekniikan puolesta, minun mielestäni.
Toisekseen kun olen saanut sen omiin mittoihin sovitettua mukavaksi (tuulilasi ja penkki mittojen mukaan usasta) niin ei yhtään huvittaisi tehdä samaa uudestaan jonkun toisen mallin kanssa.
No ne omaan pitokamppeeseen liittyvät lukemattomat MUISTOT, eli kaikki ne ajosuoritteet tiätenkin on se syy:
-seurusteluaika
-kihlajaismatka
-häämatka
-jne.
Mutta eikö BMW-ohjastajilla todellakaan ole "pitokamppeita" ?...vai eikö vaan kehdata kertoa??
Tämä nykyinen kertakäyttö-/tekniikka-/hifistely-kulttuuriko on syynä että pärrät laitetaan kiertoon kun kavereillakin on uusinta uutta vai kuinka?![]()
Heinäkuulla tulee 22 vuotta kuluneeksi K-100 rs ostosta,sillä oli silloin 17 t ajettuna.
Vaihdossa annoin CX 500 Hondan,pitkään oli sekin pyörä ja jälkeenpäin harmitti
että olisi pitänyt laittaa se vain varastorasvaan.
Bemarit:K100rs,Z4 muut:Kawa250kmx,Jammu125dt
Mittarissa ei ole kuin 47 t,oikeasti tuplat.Siitä alkoi vuoden kuluttua mittari temppuilemaan.
Ja oli kymmenisen vuotta mykkänä.Syynä oli sakara-anturin irtoaminen akselilta.
Vaikka se oli tiukka naputella paikoilleen,
niin se piti tonnin ajon jälkeen laittaa uudestaan laakerilukitteella varmistettuna.
Muuta isoa vikaa ei sitten ole ollutkaan,paitsi 2 x etupään stefat ja nyt on tilattuna
takajarruille uudet tiivisteet.Ekan pyörän ostin-78,ja siitä lähtien on aina joku ollut.
Ajot vaan ovat nykyisin pieniä iltalenkkejä.
Bemarit:K100rs,Z4 muut:Kawa250kmx,Jammu125dt