Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Berlevågin reissulta opittua... Ei kannata tuijottaa pelkästään sääennustetta ja ihmetellä onko kylmä vai kylmempi tai tihuttaako vai tuleeko kaatamalla, tärkeämpi tieto on tuulenvoimakkuus. Berlevågin tie on tosi makea ajettava edes kohtuullisissa olosuhteissa, mutta jos tuulevoimakkuudeksi ilmoitetaan 20-30 m/s, kannattaa ehkä miettiä jotain toista päivää (myrskyraja on 21 m/s). Ajoin tuon tien viime keskiviikkona, ilmoitettu tuulenvoimakkuus oli 20-25 m/s, puuskittain jopa 30 m/s. Oli todella työn takana että tie piisasi, koko matka oli painimista ja voi sanoa että ryppynaru oli melko kireällä tiukemmissa mutkissa (no ok, viimeiset 50 kilsaa oli koko ukko jäykkänä kauhusta).

    Ja se linkki:
    http://fi.windfinder.com/forecast/berlevag_lufthavn

    Paluumatkalla tuulta oli alle 10 m/s ja ukko sekä gessu naatiskelivat koko rahalla.
  2. #2
    He hee....tuttu tunne ! Juu se on se "thuuliajo" ihan oma juttunsa tuolla perällä kun ei pääse metsän suojaan tms. Ainoastaan sinne kallioitten taakse toisinaan ja sitten kun tulet ulos sieltä suojasta niin se koko THUULEN VOIMA läjähtää naamalle että ei voi kuvitellakkaan että siinä alkaisi hidastelemaan saati pysähtelemään !

    Mites lentelikös yhtään semmosia peukalonpäänkokoisia kiviä sieltä tienpohjilta visiiriin (kovilla thuulilla normijuttu) ?

    Mutta voi se olla sopivaan aikaan kun sattuu yhtä ihanuutta tuonne jutaaminen .....
  3.  
  4. #3
    Onneksi ei tullut kiviä tai en ainakaan huomannut, oli täysi työ pitää mopedi kaistalla puhurissa... Siellä oli ilmeisesti tuullut mereltä kunnolla pari päivää, joten ehkä irtokivet oli jo "lakaistu" ennenkuin mä pääsin tielle.

    Joo, tuulensuojakohdat oli kyllä veikeitä kokemuksia, hetken olin tuulensuojassa ja sitten kun tultiin avomaastoon niin meinasi moposta tulla leija...