Onkos kellään tullu vastaan, että olisi kyseisestä pyörästä hävinnyt vedot kesken ajon? Kone käy selkeästi kolmella pytyllä... tärisee ja turisee tyhjäkäynnillä (kestää kuitenkin ilman kuormaa 1100 r/min), kaasua kääntäessä ei ota huonostikaan kierrosta ja bensanhaju nousee ilmoille. Mitään aiempaa oireilua ei oo ollu, tasan kerran tuntui nykäisy 15km ennen ku meno loppui.
Oireet sopis esim. jonkin sytkätulpan pimenemiseen, mutta kun puhuvat ettei noista saa yleensä pirullakaan ajon aikana tulppaa paskaks. Pyörä seisoi nyt yön yli, jäähtyi kunnolla mut vika edelleen päällä.
Mitä muuta kannattais sumplia ja katella?
Tulppaa veikkaa. toihan on helppo testata kun nostat tankkia hiukka poistat suodattimen, niin pääset tulpanhattuhin käsiksi. Yksitellen koneen käydessä kaytät hattuja irti ja jos lyö kynsille niin vaihda uudet johdot ja hatut![]()
Honda CBR1100XX Super Whitebird
SS1000 CBR1100XX ennätysajo.
www.xxmeeting.fi
Kyllä niitä tulppia vaan posahtelee. Meikän fzr 1000:ssa (ns.kakkos pyörä) on parikin kertaa menny tulppa. Molemmissa kerroissa tulpilla kilsoja oli ajettu 15 000 - 20 000 km . Tulpat uusiksi ja that´s it! Ainakin täällä päässä![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Tulpilla ajettu nyt noin 20 tkm. Talvisäilytyksen jälkeen ekaa kertaa käynnistäessä kävi jotain 5-10min samalla tavalla, kunnes pari kolme kertaa sammutin ja käynnistin uusiks ja kone lämpes kunnolla. Mut toiminu sen jälkeen oikein nätisti viimeiset 3 viikkoa. Olisko sit ennakoinu silloin jotain. Edellinen pyörä CBR 1000 F teki samaa, niin en sit siihen reagoinu sen ihmeemmin.
Huoltoon tuossa soittelin ja siellä kun alkoivat heti pelotella, että eipä oo ihan kovin usein kesken ajon noin suorilta tulppaa pimeäks lyöny. Että vois ruiskun puolellekin sijoittua vika. Kuulostaa todella halvalta...Bensaa kyllä tuntuis sille pimeällekin pytylle tulevan, sen verran haiskahtaa pakoputkesta kun tyhjäkäynnillä antaa pyöriä hetken...
Tulpat vaihdettu! Pyörä lähti käyntiin ku unelma ja kävi todella terävästi paikallaan lämpimäks. Mutta sikäli ku lähdin ajamaan ja käänsin ekan kerran vähän reilummin kaasua, niin poks ja sama helevetin turina alkoi!
Eräs havainto tulppia vaihtaessa: Ilmasuodatinkotelon oikeaan kylkeen tuleva jonkinlainen alipaine/huohotinletku oli irti. Voisko tällä olla jotain tekemistä vian kanssa? Että olisko se lähteny irti aiemmin ku vika ilmaantui alkujaan ja nyt se lähti heti ajoon lähtiessä uudestaan? En jaksanu enää alkaa purkamaan yhtään mitään tälle illalle...
Huohotinletku oli nyt sit kiinni edelleenkin... eli mistä lähteä nyt jatkamaan etsintää?
Sytkäjohdot? (irroitus auttoi jotain, mutta vain hetken?)
Sytytyspuola? (tosin 1 puola kahdelle sylinterille, niin ei kävis kyllä kahdella pytyllä varmasti ollenkaan)
Ruiskussa jotain?
Vikakoodit lukaista jos joku anturi paskana?
Mitä mitä mitä?
Käyntiääni on siis todella turiseva ja jokseenkin karkea, eikä ota kierrosta huonostikaan.
Oletko varmistanut tulpan johdon jottei ole viottunut?Sitä ei aina näe päältäpäin jos johdossa vika.Esim.vastusmittarista on apua ja kääntelee johtoa mittauksen aikana niin selkiää onko piuhassa vika.Onko hattu sen näköinen että olis "mustunut"?Sytkäpuoleen viittaa jos posauttelee tulppaa kuvaimellasi tavalla.Puola ei ole myöskään pois suljettu.Nykyiset sytkäpuolen viat on yleisimmin puolavikoja.Toi mitä mainitsit talvisäilön jälkeen viittaa myös puolaan.Tsekkaa myös mahdolliset kontaktihäiröt puolilta joita voi ilmetä talven jäljiltä.Puolan saat myös mitattua et onko kunnossa.
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Kun ei oo niin tuttu Bläkkärin "suorituskyky" viallisena, niin jaksaako käydä tyhjäkäyntiä ja jopa kulkea vaivaisesti, vaik kävis vaan kahdella pytyllä? Tuossa irrottelin tulpat vielä kertaalleen, katsoin myös vanhoja tulppia... niin jokseenkin näyttäis että 2 ja 3 olis vähän huononlaisesti polttanu... ja taitavat olla tuossa saman puolan alla... alkaa jokseenkin sinne suuntaan nyt taipua... eikun mittaushommiin!
Viimeksi muokannut: mutti82; 19.05.2012 klo 12:12.
Onko ongelmaa vielä paikallistettu tai korjattu? Mul on meinaan -98 bläkkärissä vähä samanlaisia oireita.
CBR 1100 XX 1998
Mielenkiinnosta haluaisin kans tietää missä vika oli ?)
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Selviskös tää koskaan, itse löysin juuri 4 pytyn hatun tässä kunnossa.Screenshot_20210521-205911_Gallery.jpg
Tulppien vaihto ainakin itsellä paransi vedot.
Viimeksi muokannut: qnarkill; 23.05.2021 klo 22:42.
exxtatic