Mulla on kylmän arka niska. Onko markkinoilla huppuja, jotka suojaisivat tehokkaasti myös niskaa ajoviimalta? Muitakin vinkkejä kuunnellaan.....
http://www.finnsvala.com/kauppa/prod...tails.php?p=26
Tossa on loistava huppu
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Itse olen kokenut erillisen kaulurin ja hupun käytännöllisemmäksi kuin tuollaisen yhdistelmän.
Paitsi talvella kun ei tule ihan joka tauolla revittyä huppua pois päästä.
Ja kesällä taasen ihan buffi ja huppu.
Mulla on Stormilta ostettu kauluri, merkkiä on muista enkä tiedä, kun ei siinä sellaista näy... Mutta jonkinsorttinen windstopper-materiaalia toi on. jotain nukkapintaista ohutta "fleeceä" vuorena sisäpinnalla.
Hiukan jäykkä käytössä, mutta kyllä on tärkee varuste kun ilmat viilenee. Vilun määrä putoo radikaalisti kun tuo on nenään asti kypärän sisällä, tulee sellainen mukava ulkoilmasta eristetty olo. Niskaan se nousee kanssa mun mielestä tarpeeksi ylös. Takana oleva tarrasuljin on hiukan ratiseva ja jäykkä kans. Mutta muuten. Toisiks paras kahvalämppäreiden jälkeen.
Minulla on vastaava kauluri MP-asun tekemänä. Se on siitä parempi, että se on yhtenäinen putki, eikä ikäviä saumoja ole.Ei ole kylläkään tullut sitä juuri käytettyä, kun takissa on aika korkea kaulus.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Kävin juuri Hanxilta tällä viikolla hakemassa tuommoisen: http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1176 Hyvin suojaa.
Honda CB1000R
Minulla on jo vuosia ollut Sweepin kypärähuppu: http://www.eurobiker.fi/product_info...oducts_id=3401.
Tuossa on erikoisesti kauluri ja niskaosa jotain fleecen tapaista kangasta, ja itse kypärän sisään jäävä osa ohuempaa kangasta.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Mäkin ehdottaisin hommaamaan erillisen kaulurin. Itse en kypärähuppua käytä juuri koskaan mutta Rukan windstopper-kauluri on aina kaulassa, radalla olen tainnut helteisimpinä päivinä jättää pois mutta muuten on kyllä aina. Oli kuuma tai kylmä ni olen kokenu et ei se ajoviima missään tapauksessa tee hyvää niin toi kauluri pysyy sit aina kun ei sen kanssa kuumakaan tule.
Ja paremmaksi olen kokenut tollasen mallin mikä on yhtenäinen ilman mitään tarra tms muita virityksiä, välillä on tarra huonosti ja lepattaa ajossa, yhtenäinen ei tarvi ku vetästä pään yli ja se on siinä. Ja sen olen kans hoksannu et laita kaulurin kaulus paidan alle, sitten ku vetää takin niskaan ni ei tarvi miettiä jäikö se kaulus nyt takin päälle...
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Minulla myös niska joka ei siedä vetoa, siispä kauluri buffin kanssa kesälläkin.
Tässä vielä yksi merkki aika lailla vastaavia tuotteita;
http://www.rukka.com/mxl-fashion/ruk...cument&Cat=2_5
Takaa tarrasuljettava on kätevä ottaa pois ja pukea tauoillakin, (paitsi jos olis kalju eikä käytä meikkiä, sillä ei ehkä ole niin merkitystätämä siis verrattuna putkimallisiin) sen saa säädettyä kaulaansa tiiviisti, on muotoiltu niin että etuosa istuu leualle. Verrattuna tuohon aiemmin mainittuun tarra ei ole rapiseva ja jäykkä.
Materiaali ("Gore Windstopper") on kaikesta päätellen näitä nykyajan teknisiä huippukeksintöjä. Suht ohut mutta pitää viiman, eikä juuri hiosta kesälläkään. Jos hiostuu niin kyllä kuivuu myös alta aikayksikön.
Siis näin Nimimerkillä "tyytyväinen käyttäjä jo vuosia"
lisäkommentti: kas, rukka mainittiinkin jo eellä, mutta ei se mitään, erilaisia käyttäjämielipiteitä on hyvä tarjota vaihtoehdoiks, kyllä näillä jo!![]()
Viimeksi muokannut: pxu; 22.09.2012 klo 13:14. Syy: lisäkommentti
...
Omassa käytössä ovat sekä Rukan tarraton windstopper-kauluri että windstopper huppu. Hupullisessa mallissa on kauluriosassa sekä niskan puolella, aina takaraivolle asti ulottuva, "fleece" tms. lämmike.
Kauluri taas on (ainakin tarraton malli) pelkkää windstopper-materiaalia ilman vuorausta.
Molemmat ovat kyllä ajaneet asiansa varsin hyvin - kesällä tulee käytettyä pääasiallisesti kauluria ja erillistä kypärähuppua ja näin syksyllä ja viileämmällä kelillä on usein käytössä hupullinen malli.
Kiitokset runsaista vinkeistä.
Liittyen Finnsvalan ja Rukan huppuihin, miten korkealle tuulisuojaus yltää etupuolella ? Siis onko viimapeiton yläreuna jossain kohtaa kaulalla vai yltääkö leuan kärjen yläpuolelle ?
Mulla on tuo rukan huppu. Tyytyväinen olen ollut, windstopper materiaali ei tule leualle asti, mutta en ole kyllä huomannu että se mitään haittaisi. Niskaa huppu ei kyllä paljoa suojaa, viileä tuntuu niskassa.
Muuten huppu on aivan loistava enkä ilman sitä enää toimeen tule.
Mulla on myös toinen pelkkä kauluri, merkkiä en nyt muista, mutta sitä on vaikea asetella niin että suojaisi niskaa kunnolla, jää aina liian alas. Huppu siinä mielessä parempi.
MUOKS: Mulla on siis silmälasit niin suun eteen asti tuleva suoja ei tule kysymykseen, silmälasit huurtuu kun hengitysilma tulee silmille. Tuo rukka on mulla yleensä leuan päällä niin että ei peitä suuta.
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Tällanen on omassakin käytössä, plussaa annan tarpeeks paksusta materiaalista eli todellakin hoitaa hommansa, lisäks se on niin pitkä että kaula ja niska tulee suojattua kunnolla ja eikä ole pelkoa että nousee takin alta pois. Miinusta tulee isoista saumoista ja muotoilusta tai oikeastaan sen puutteesta, voisi olla paljon napakammin pään ja kaulan muotoinen.
Fillari
Rukan huppu ei auta kyykyllä ajellessa niskaan yhtään. En tiedä auttaako mikään huppu. Käytän kylmällä kelillä karvabuffia lisänä tai hupparia alla. Jaa, jos kiskoo goret päälle, niin sitten toimii tuo huppu yksinkin. Nahkatakin kaulusta ei saa tarpeeksi kireälle ja viima tunkee kypärän alta selkään ellei siihen väliin saa jotain.
Finnsvalan hupusta olisi kiva kuulla kokemuksia. Firman verkkoalkkarit on karseen rumat miehen päällä, mutta toimii tarkoituksessaan ihan parhaiten eli eristää kylmän ja kuuman.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
VErkkokalsarit saikin ekassa sovituksessa lempinimen homoeroottinenkinkkurulla.. sika verkossa... mut toimii..
Toi huppu on toimiva - on tuulen pitävä alaosaltaan suojaten kaulan ja niskan viimalta, vähän yli korvien.
Ulkopinnaltaan sileä, ei takertele kypärässä, mut ei oo hirveen liukas.
Istuu napakasti, ei kovin tiukasti kuitenkaan.
Hengittää varsin hyvin.
En voi sanoa että olisi veden pitävä. En muista joutuneeni semmoiseen sateeseen jotta vois sanoa, mut ei ime vettä kuten puuvilla, eikä ihan hetkessä ainakaan päästä vettä läpi.
Mulle riittävä suoja kaulaan ja niskaan- jos takin kaulus ei ole tiivis niin tuo ei estä sinne takkiin menevää ilmaa.
Tuosta on myös eripaksuisella eristeellä olevia versioita
http://www.finnsvala.fi/kauppa/product_catalog.php?c=8
Omani on toi Racing - Power, muuten sama mut fleece sisäpinta alaosassa, on jo sen verran lämmin etten tarvinnu.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tilasin Finnsvalan Powerin, joka tulikin parin päivän odottelun päätteeksi. Edessä suojaus yltää naama-aukon alaosaan saakka ja siten alahuulelle asti. Sivulla suojaus jatkuu korvien päälle, joten koko kaula, leuka sekä niska on viimalta suojassa. Lisäksi suojaus vähentää vielä kypärämeluakin. Koeajolla ei ollut varsinaisesti kylmää (14 C) mutta ero entiseen oli huomattava. Hupun istuvuus mainoskuvassa on kylläkin yhtä viitteellinen kuin hampurilaismainokset....
Kypärähuppuasiaa, ostin tuossa viikko sitten stormilta halvimman (en muista nimeä) ja rpm kypärähupun.
Ei sitten ainakaan kannata ostaa sitä halvinta, hupun sauma painaa sitten ihan mukavasti keskelle otsaa...!!(l) jäljen ja tekee päähän mukavan painetunteen..!
Rpm vastaavasti 2 saumaa ohimoitten nurkilta -> takaraivoon ja on huomattavasti muvampi.![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Finnsvalan Racing malli tupsahti juuri postista , pitääpä testailla![]()
Suzuki GSX S 1000 F 2019