Heips.
Noviisi tiedustelee seuraavaa:
Kertokaahan kuinka saan XX:stä etupyörän irti helpoiten,että hommaa ei tarvitse tehdä horisontaalisessa asennossa.
Onnaako mitenkään keski(kaljojen)jalkojen varassa?
Vai pitääkö tehdä vesivaneerista joku alusta,että keskijalat tulis vaikka jonkun patikoiden päälle(jotka ruuvattu siihen vaneeriin),jolla sais keskijalkoihin korkeutta.
Sitten vaneerin takapäihin reijät,josta sais kuormaliinalla kiristettyä takapyörän vaneeria vasten ja etupää onkin sitten ilmassa?
Onko helpompaa konstia?
Toinen kyssäri onko välttämätöntä eturenkaan tasapainotus?
Kiittäen vastauksista.
Pyörä keskituelle, painoa takaistuimelle/tarakalle tai tunkki/tukipukki koneen alle. Kyllä se etupyörä kannaattaa tasapainoittaa, aika ikävä ajettava jos etupyörä tärisee kuin raivotautinen apina krapulassa
Taivas saa odottaa
Etupyörä nousee mukavasti ylös kun heittää tarakalle 2x20kg sementtisäkin tai vastaavaa. Näin mulla CBR1000F:llä.
jussi
Vaneri satulan päälle ja siitä sopiva lankku kattoon.Tiukka sovitus,niin mopo ei kaadu vaikka koheltaisi.
Voi kai se eturengas säkällä ilman tasapainotustakin olla tarpeeks tasapainossa. Hiljattain vaihdoin eturenkaan eikä siihen mennyt kuin 20g painoja +-0 tulokseen. Oisko tuo ilman painoja tärissyt yhtään. Tais asentaja sanoa, että tasapainotuskoneen valmistajan mielestä 10g heitto on hyväksyttävä. Jos tärisee niin sitten tasapainottamaan. Se tietty vaatii taas sen renkaan irroittamisen mutta sittenhän se käy rutiinilla![]()
GSF1200S