Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Onko tollasta järkevää kuristaa pojalle 25kW:ksi (2003 ruisku) alkuperäisestihän tuossa on n. 80kW, joten kuristus on aika raju (kaasukahvan liikkeellä). Lähinnä kiinnostaa pystyykö sillä enää ajamaan ...Kaivataan varsinkin kokemuksia ajettavuudesta...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  2. #2
    Eipä taida kovin häävi tulla kun tehoista jää jäljelle reilu neljännes ja vääntö tehoalueen alapäässä on heikko. Kannattanee etsiä joku 35-45 kw:n vekotin, mielellään sellainen missä on mahdollisimman hyvä alavääntö, ja lähteä sitä kuristelemaan. Lopputulos on varmasti parempi.
  3. #3
    Kyllä noi kuristetut kusiaiset nyt sinänsä ihan ajettavia ovat. Mutta kannattaa ottaa huomioon tuleva lakimuutos

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajok.../moottoripyora
  4. #4
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Onko tollasta järkevää kuristaa pojalle 25kW:ksi (2003 ruisku) alkuperäisestihän tuossa on n. 80kW, joten kuristus on aika raju (kaasukahvan liikkeellä). Lähinnä kiinnostaa pystyykö sillä enää ajamaan ...Kaivataan varsinkin kokemuksia ajettavuudesta...
    Onko varma, ettei kyseistä kampetta varten löydy 25kW boksia?

    Nimittäin kaasukahvan liikkeellä, kaasarin luisteilla tms. mekaanisesti kuristaminen on ihan eri juttu kuin boksilla kuristaminen. Viimemainittua GSX-R600:sta olen ajanut, ja se toimi kaikin puolin sanoisin ällistyttävän hyvin. Siinäkään ei tietenkään tehoa tule lakimääräistä rajaa enempää, mutta ala- ja keskialueella se ei tuntunut mitenkään ahistetulta. Boksi tietty maksaa aika paljon, mutta töiden osuus muutoskatsastusta varten on sitten melkeinpä 0, sama juttu sitten kun saadaan täysitehoisen ajolupa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    Kiitos kommenteista...
    Lakimuutoksesta en ollutkaan tietoinen, taitaa vaan jäädä silti 25kW:ksi, koska on muutettu yli 2 ...

    UUSI A2-luokka
    Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.

    Tampereen seudun liikkeistä olen nyt kysellyt, mm. Biketohtorista .. näyttäs kaasunrajoitus näyttää olevan ainoo tarjolla oleva vaihtoehto.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #6
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kommenteista...
    Lakimuutoksesta en ollutkaan tietoinen, taitaa vaan jäädä silti 25kW:ksi, koska on muutettu yli 2 ...
    Mutta eikös homma mene nyt niin, että tuo 25kW raja jää historian siipien havinaan ja tilalle tulee tuo em. A2-luokka. Siispä, jos alkuperäisessä pyörässä on enemmän kuin 70kW alkup. papereissa (ja jos nyt oli ~80kW), ei kuristusta saa tehdä millään tavalla.. ?
  7. #7
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikös homma mene nyt niin, että tuo 25kW raja jää historian siipien havinaan ja tilalle tulee tuo em. A2-luokka. Siispä, jos alkuperäisessä pyörässä on enemmän kuin 70kW alkup. papereissa (ja jos nyt oli ~80kW), ei kuristusta saa tehdä millään tavalla.. ?
    Voitpa olla oikeessa...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  8.  
  9. #8
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikös homma mene nyt niin, että tuo 25kW raja jää historian siipien havinaan ja tilalle tulee tuo em. A2-luokka. Siispä, jos alkuperäisessä pyörässä on enemmän kuin 70kW alkup. papereissa (ja jos nyt oli ~80kW), ei kuristusta saa tehdä millään tavalla.. ?
    Saa toki kuristaa, mutta A2 kortilla pyörää ei saa enää ajaa. A-kortilla voi sitten ajaa pyörää, joka on kuristettu esim. alunperin 100kW:n pyörästä. Kuristuksen voi tehdä esim. vakuutusmaksujen laskemiseksi. Toisaalta en tiedä onko tässä mitään järkeä.