Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Yritin etsiä, jos aiheesta olisi aikaisempi ketju mutta ei löytynyt.

Elikkä tarve olisi paremmin suojaavalle pleksille F800S kulkineeseen korvaamaan vakiomalli. Tällä hetkellä tekee inhottavat pyörteet juurikin kypärään. Malleja eri valmistajilla pilvin pimein, mutta ei niiden sopivuudesta oikein tiedä.

Itsellä pituutta on 185 senttiä. Jos jollakin suunnilleen samanmittaisella on kokemusta tarvikeplekseistä, niin otetaan tietoa vastaan. Myös negatiiviset kommentit hyviä, koska sitten osaa niitä vältää.

-janne-

ps. ainiin, mitään ladonovien kokoisia en kyllä mun pyörään halua
    F 800S -06
    Onko sulla tosiaan se matala vakiopleksi eikä ST-mallin korkeampi?
    Sitä vaan, että toi S-mallin pleksi on ainakin itselle lähes äänetön ja pyörteetön , varmaan hiljaisin pleksi mitä näissä katepyörissä on ikinä tullut vastaan...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Juu, ihan toi vakio on. Olen huomannut, että jos menee selkä pingotettuna suoraksi/yhdellä kädellä, niin silloin meteli vähenee ja jos tiputtaa 5 senttiä matalammalle niin sama lopputulos. juurikin tuossa normikorkeudessa pleksin aiheuttama pyörre osuu just kypärän alle ja aiheuttaa turbulenssia

-janne-
    F 800S -06
  4.  
    Mulla on 800ST ja siinä useimmiten kiinni alkuperäinen pleksi
    Minulla on myös Kappa pleksi jota olen lyhentänyt kolmeen kertaan ja nyt se on suurinpiirtein samankokoinen kuin S:n pleksi.
    Alkuperäisellä ja lyhennetyllä Kapalla ei ole nykyään eroa melussa.
    Aikaisemmin minulla oli HCJ:n kypärä ja sen kanssa ei ollut mukavaa ajaa alkuperäisellä pleksillä metelin takia, mutta kun hankin saksalaisen kypärän niin oho.. nyt alkuperäinen pleksi on ihan OK
    Ja pituutta minulla on 10cm vähemmän kuin kysyjällä
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--