Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Tere,

Mikähän lie kyseessä kun alkoi 20tkm ajettu -06 mallin R6R pudottamaan öljyä putken päälle? Purin katteet ja paikallistin vuodon öljynsuodattimen juureen. Öljyt ja suodatin vaihdettu ja ehdin noin 400km ajella kun alkoi käryämään. Eikö suodattimelle riitä ns sormikireys? Kiristin vielä uudemman kerran sitä ja sain hiukan vuotoa helpottamaan, mutta edelleen tihkuu läpi. Vaihdon yhteydessä tarkistettu ettei vanha tiiviste jäänyt paikoilleen ja muukin paska pyyhitty pois. Uusi tiiviste öljytty ennen asennusta. Öljymäärä kirjan mukainen, mittatikun ylämerkissä.

Kellään ajatuksia mistä johtuisi? Ei varmaan auta muu kuin pudottaa öljyt ja vaihtaa uusi suodatin ja katsella sitten tarkemmin?
    2007 Suzuki Intruder 1500
    Poistettu
    Lainaa GreyMyHound kirjoitti Katso viesti
    Tere,

Mikähän lie kyseessä kun alkoi 20tkm ajettu -06 mallin R6R pudottamaan öljyä putken päälle? Purin katteet ja paikallistin vuodon öljynsuodattimen juureen. Öljyt ja suodatin vaihdettu ja ehdin noin 400km ajella kun alkoi käryämään. Eikö suodattimelle riitä ns sormikireys? Kiristin vielä uudemman kerran sitä ja sain hiukan vuotoa helpottamaan, mutta edelleen tihkuu läpi. Vaihdon yhteydessä tarkistettu ettei vanha tiiviste jäänyt paikoilleen ja muukin paska pyyhitty pois. Uusi tiiviste öljytty ennen asennusta. Öljymäärä kirjan mukainen, mittatikun ylämerkissä.

Kellään ajatuksia mistä johtuisi? Ei varmaan auta muu kuin pudottaa öljyt ja vaihtaa uusi suodatin ja katsella sitten tarkemmin?
    Miksi pudottaisit öljyt pois? Ei sieltä tule kuin kahvikupillinen kun otat pelkän suodattimen pois.Tarkistaisin nyt kuitenkin ensin tuon suotimen, O-rengas huonosti tms. Ei se suodin rikki mene jos sen irroittaa ja laittaa takaisin. Ja vasta sitten uusi jos siinä on vikaa.
    Mietinkin että voiko suodattimen ottaa pois laskematta öljyjä. Onko varmaa tietoa?
    Pitänee tarkastaa asia. Kelitkin näyttää niin perseeltä että tontille ei pääse eikä liioin ajamaankaan.
    Poistettu
    Lainaa GreyMyHound kirjoitti Katso viesti
    Mietinkin että voiko suodattimen ottaa pois laskematta öljyjä. Onko varmaa tietoa?
    Pitänee tarkastaa asia. Kelitkin näyttää niin perseeltä että tontille ei pääse eikä liioin ajamaankaan.
    Aivan varmasti voi. Jos pystyt, kallistat vielä oikealle puolelle mopon, mieluummin vähintään suorassa huoltopukilla. Suodatinta harvoin irroitellaan öljyjä laskematta, mutta mm kilpureissa vaihdellaan moottorinkoppia näin. Jos ei ole puhki ja hiekat sisällä, kunnolla nojalleen vaan toiselle kyljelle niin ei valu öljyt ulos. Ja kyllä, minulla on ollut 2006 mallin R6R itsellänikin (kilpurina).
    Kiitoksia neuvoista. Minäpä suuntaan talliin harrastamaan.
    Syy löytyi, eli paikaltaan lipsahtanut tiiviste:

Viimeksi muokannut: GreyMyHound; 28.06.2012 klo 18:59.
    Poistettu
    Brakecleanerilla öljyt pois ja näet nopsaan vieläkö tihkuminen jatkuu. Melko paljon tehtaiden toleransseista pääsee läpi, vaikea tuosta kuvasta ottaa kantaa. R6Rssä ei tule muuta mieleen kuin ketjut katkatessaan voisivat tuonne suodattimen seuduille mennä mykkyrään. Suodatin on sellaisessa kolossa ettei sinne oikein muu pääse iskemään. Siihen viittaavia koloja kuvassa ei kuitenkaan ole. Jos tihkuisi vielä, pitää paremmin nähdä paikka.
    Ihan mielenkiinnosta. Miten kiristät R6R:n suodattimen "sormikireyteen" kun se on niin ahtaassa paikassa. Itse olen loppukiristyksen aina tehnyt suodatinavaimen päästä kiintolenkkiavaimella. Jos haluaa olla varma kireydestä niin vääntää momenttiavaimella.

Ja itse aiheeseen. Jos tiiviste oli huonosti paikallaan, niin eiköhän ongelman syy löytynyt. Mulla on suodattimessa letkuklemmarista tehty varmistus.

Jake
  9.  
    Lainaa jakez kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta. Miten kiristät R6R:n suodattimen "sormikireyteen" kun se on niin ahtaassa paikassa. Itse olen loppukiristyksen aina tehnyt suodatinavaimen päästä kiintolenkkiavaimella. Jos haluaa olla varma kireydestä niin vääntää momenttiavaimella.

Ja itse aiheeseen. Jos tiiviste oli huonosti paikallaan, niin eiköhän ongelman syy löytynyt. Mulla on suodattimessa letkuklemmarista tehty varmistus.

Jake
    Siitä saa yllättävän hyvä otteen kun asettelee nakit oikein ja kiristin sitä lämmetessä hiukan vielä lisää. Mielestäni sain sen hyvinkin tiukkaan. Sormipelillä se poiskin sieltä otettiin, joten uskoisin pysyvän.