Eli mistä löytyisi parhaat kylmän ja kostean kelin hanskat? Suojia saisi olla, pinta mielellään nahkaa ja vuori kunnolla kiinni hanskassa ettei sitä tarvi pujotella paikoilleen nihkeään käteen.
Mulla oli melko hyvät louiksen alelaarista tilatut kuvausta vastaavat hanskat merkkiä ??, mutta ilmeisesti jätin ne viime kesän reissulla johonkin yöpaikkaan...
Alpinestarsilta löytyy useampikin malli..
Ite hankin tollaset All Rightilta ja tuntuu ihan asiallisilta.
http://www.alpinestars.com/shop/cate...rystar-gloves/
Kämmenpuoli niissä on kokonaan nahkaa.
Eli halvatkin vielä pitäisi olla...ei onnistu.
Näissäkin pätee sama kuin gtx-puvuissa, pintamateriaalia ei kannata päästää vettymään, joten kalvo pitää olla laminoitu siihen suoraan, eikä olla erillisenä. Rukalla näitä taitaa olla, itsellä Alpinestars GTX 365, jossa ei vuoret irtoile. Mainospuhe:
""Devastatingly waterproof", that's the verdict of MCN product editor Marc Abbott who used them to build snow igloos. But if you want to use your motorcycle gloves for riding, the 365 GTX gloves bring the DNA of racing to the real world of wet weather and autumn cold. The protection of full grain leather and race proven knuckle shells, finger bridges and wrist pads combine with the latest in waterproof and breathable Gore-Tex technology for a truly high end performance gloves ready to take on the British Isles!"
Viimeksi muokannut: hidas57; 07.05.2012 klo 14:14.
Itellä ollu kolme kesää käytössä kylmille ja sadekeleille Richan waterproof racing hanskat ja ei voi sanoa muuta kuin todella tyytyväinen! Ei oo käsiä palellu eikä vesi tullu läpi ja vielä peräti nahkaset. 59€ ei oo meikästä paha hinta noista ominaisuuksista
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...uctid=38-23138
Honda CBR 600 -94
Suzuki GSX-R 1000 K4
Joo, meitä on moneksi ja käsien hikoilu, lämpimyys yms ovat hyvin henkilökohtaisia. Nuo Richan Hipora-kalvoiset ovat hyvä esimerkki, toiset tykkää ja toiset ei yhtään. Itselläkin nuo on melkoisen käyttämättömänä. Sopivalla kelillä ovat kyllä miellyttävät, eli silloin kun ei ole kylmä eikä kuuma.
http://www.24mx.fi/mp/p/mp-hanska-sc...at-scott/s714/
Noilla minä ajan kylmät kelit, vuori ei irtoo, Hipora on pitänyt vedet poissa. Mukavat kädessä ja ei paha hintakaan. On ollut jo kaksi ajokautta ja nyt kolmas lähdössä, kunto ei paljon uudesta häpeä. Voin kyllä muuten suositella mutta niitä toivomiasi suojia on aikas vähän.
Honda XL1000VA 2006
Tuolla muuten Alpinestars GTX 365 melko sopivaan hintaan, ei toimituskuluja:
http://www.motocard.com/en/products/..._54_0_0_0.aspx
Nämä oli muistaakseni pientä mitoitusta, eli pykälän normaalia suurempi kannattaa olla.
Richa Waterproofit täälläkin käytössä. Harmillista että näpit omalla kohdallani eivät pysyneet kuivina kuin ensimmäisen sateen. Liekö valmistusvika vai onnistuinko jotenkin tuhoamaan kalvon (en kyllä keksi miten muka). Muuten ovat kyllä olleet hyvät välikelin hanskat. Itse asiassa olen niillä ajanut kylmilläkin keleillä mutta eilen aamulla tuli mitta täyteen kun näpit totaalisen jäässä työmatkalla, joten hain kotimatkalla Rukkan Mars-hanskat. Kovia suojia noissahan ei ole, ja ovat hieman "toppahanskamaiset", mutta ihan kivasti nuokin istuu ajaessa käsiin ja oli muuten lämmintä menoa noihin Richoihin verrattuna. Alkoi melkein vituttamaan etten hankkinut Rukkan hanskoja aiemmin.Aamulla kun kuuden jälkeen lähdin Sipoosta Espooseen ajelemaan niin kotona mittari näytti 0,6 astetta lämmintä, onneksi hieman lämpeni matkalla. Olihan kädet noissa Rukkankin hanskoissa viileät, mutta ei jäässä kuten Richoissa.
Suzuki GSX 1400 -05
Husaberg FE390 -10
Mä ostin kans noi Rukka Marsit viime syksynä, ajoin nelkytkilsaa ja käännyin kotiin kypärää pyöritellen – mä en pysty ajamaan noilla, koska sisävuori joustaa ja liukuu ulkopintaa vasten ajotuntuma on karsee... Vaihdoin tilalle Rukka Atlakset mihin olen ollut tyytyväinen, mitä nyt rystysten ja ekan sorminivelen välissä sais olla kovaa suojaa. Paksut ja vuori on jämäkästi kiinni. Toi vaan on vissiin poistunut Rukkan mallistosta.
Totta että sisävuori elää hanskan sisällä, mutta on varmasti hyvinkin yksilöllistä miten omat kädet istuu noihin hanskoihin ja kuinka paljon liukuu. En kokenut tuota niin häiritseväksi, vaikka tuntuma ohuempiin hanskoihin verrattuna onkin huonompi. Kilometrejähän minulla on takana noilla hanskoilla vain n. 50, mutta sekin suureksi osaksi kehä1:stä joten paljon tuli kytkintä ja muita hallintalaitteita rämplättyä. Broidilla samanlaiset hanskat olleet käytössä jo muutaman kauden, ja kuulemma nuo vuoret tuosta hieman asettuu. Jos joudun valitsemaan jäisten näppien ja huonomman tuntuman välillä niin valitsen lämpimät näpit.
Suzuki GSX 1400 -05
Husaberg FE390 -10
Mites noiden Alppinestarin kokojen kanssa..kun tutkailen nettiä niin mitotusten mukaan pitäis mulla olla M tai L koon hanska..mutta esim Halvarssonissa käytän kokoa 11. Käden ympärysmitta mulla on 21cm ja ranteesta etusormeen 20cm...mites teillä jotka ootte ostaneet Alpinestaria?
Selviäishän toi ku jaksais ajella lähimpään kauppaan...
-
Tuli ostettua tänään heräteostoksena RUKKA Tellus-hanskat, kylmään ja märkään keliin....onko kellään kokemusta näistä hanskoista käytännössä??![]()
Ostin jokunen vuosi sitten kylmiä ja märkiä olosuhteita varten muutamalla kympillä IXSin gore-tex hanskat, olisko ollu Sonora, ja sen verran reilut että mahtuu tarvittaessa magicin sisäkäsine sisään. Varmaan toimivampiakin ja mukavampia on valmiinakin mutta olen itse tuohon yhdistelmään ollut tyytyväinen. Tarkenee ja pitää vettä eikä hiosta ja ovat vielä päällekkäinkin käytettynä kohtuullisen notkeat. Kaikki on tiestysti suhteellista. Viimeksi eilisen päivän ja viime yön käytössä; muutoin oli välillä vilu, mutta ei käsillä merkittävästi=ei tarvinu pakokaasulla kertaakaan lämmittää.
Osuu itsellä koot aikas lähelle. A-Starin GP-pro hanska on itsellä L-kokoa ja istuu kun no...hanska, eikä yhtään pienempi saisi olla. Yhdet hanskat on Halvarssonin Templet ja kokoa 10. Ne on pikkasen pitkät sormista mutta muuten juuri passelit. Ympärysmitta rystysistä itsellä myös 21cm, leveys 8,5cm.
Sovita ihmeessä jos vaan mahollista kun noissa A-Starin vuorellisissa toki voi olla eroja verrattuna tuollaisiin nahkahanskoihin.
Omat "kylmänkelin"-hansikkaat on nuo Dainesen Scoutit joita en tosin vielä sateessa ole päässsyt testailemaan mutta Gore-texi tuskin pettää. Hinta jäi karvan päälle 92 euroon Motocardilta. Sanoisin, että omilla kätösillä se +6-7 lämpötila alkaa olla aika minimi noille hanskoille parin tunnin ajossa mutta oon ollut tyytyväinen kun nuo ei vielä ihan pilkkihanskoilta tunnu otteen puolesta.
Seuraava steppi ylöspäin Daineselta taisi olisi sitten tuo Jerico joka pitäisi olla melko extreme kylmän/märän kelin hanska (no ainakin italialaisittain). Stelvio ST Gore-Tex vaikuttaisi kanssa aika pätevältä hanskalta jos Dainesea halajaa.
Viimeksi muokannut: Semyorka; 10.05.2012 klo 08:16.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Dainese X-trafit.jpg
CONTACT GORE-TEX X-TRAFIT
DAINESE
kyllä nää Dainesen hanskat menee melkein ympäri vuoden. Ja Andorralaisesta netikaupasta (Motocard) tulee edullisesti ja ilman postikuluja kotiin
BMW K1300S
Tosi hyvät hanskat. Mulle tarpeettomana ominaisuutena käsineissä on kaksi puolta, johon kättä sujauttaa, eli "warm" ja "grip", joka taas tekee vuorin hieman ikäväksi - itse käytän ainoastaan "grip" -puolta. Lämpöä piisaa mutta kädet eivät hikoa eikä vesi tule läpi. Tuntuma on noinkin paksuiksi hanskoiksi mainio eikä tarvitse puristaa stongasta kiinni pitämiseksi. Suosittelen ehdottomasti.
Viimeksi muokannut: PoS; 13.05.2012 klo 23:24.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Onko kokemuksia näistä mp-hanskoista:
http://kevytilmailu.com/index.php?id...=&kg=11&nt=1#1
Mietin myös että voiskohan ajoon ostaa noilta ne talviurheiluhanskat, nuo joiden sormessa lukee core? Sopisivat kolmeen vuodenaikaan...
Viimeksi muokannut: Alter ego; 18.05.2012 klo 13:15.
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
No mulla ei ole iso käsi ja XL pitää olla sporttihanska, esim GP Pro. Sitten GTX 365 pitää olla XXL. Siksi laitoin tonne aiemmin jo maininnan tiukasta mitoituksesta. Useimmissa muissa merkeissä menee L ja normihanskat mulla on usein kokoa 10. Hanskassa ratkaisee aika paljon sormienkien pituus, koska hiukan pitää tyhjää jäädä, jotta tankoon tarratessa on pelivaraa. Todella ikävät on sellaiset hanskat joiden sormiosa on liian lyhyt, ei vaan tahdo venyä. Eikä liian pitkäkään saa olla. Puoli cm tyhjää kun sormet on suorassa. Käytännössä koettu samanlaisilla L/XL-hanskoilla.
Mulla myös Rukan gore-kalvotetut nahkaiset paksut hanskat ilman suojia, lienevät tuollaiset Mars-malliset. MC-lifestylestä ostetut muistaakseni. Lämpimät ja mukavat, olen ollut tyytyväinen. Sisukset eivät tule käden mukana ulos kun hanskaa riisuu.
Vikana vain kiristystarran puute kalvosessa. Hiha pitää asetella suht huolella, ettei jää ilmaväliä ja käy veto ranteeseen. Fylli on niin paksu ettei mahdu ajotakin hihan sisään. Jos tarpeeksi kauan sataa, niin hihaa pitkin alkaa valua vesi kintaaseen.
Ajotuntumahan noissa ei ole paras mahdollinen mutta ei haittaa omia ajojani.
Satulaöljyllä kun muistaa kerran vuodessa voidella, niin pysyy nahka hyvänä.
Omaan käteen sopivimmat hanskat löytyy halvarssonilta ja lindtrandilta. Halvarssons beryl on paksumpi vedenpitävä hanska ja ovh n.100€. Vaihtoehtona oli tuo beryl tai newman, mutta ei ollu sopivia kokoja liikkeessä. Kokeilin sitten lindstrands zernittiä ja kaupat tuli.
Aika paljon tai oikeastaan ihan hemmetisti auttaa tuota hanskan valinta ongelmaa, kun jaksaa punnertaa mopoonsa kahvalämppärit. 17 vuotta meni ilman, mutta enää ei yhtäänTs. pärjää jopa vain kaksilla lapasilla.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Vanhat Mars:it meni piloille viime kesänä omasta syystä ja tälle kaudelle hain R-Starit. Ensimmäiset 150km on niillä nyt näitä kalseita kevätsäitä takana. Tuntuvat hivenen enemmän lämpöisiltä kuin Marssit. Toistaalta se vetskarilla suljettava varsi on huono. Ainakin minulla rukkan takin resorsi pitää asetella tosi hyvin että ei ilmavirta jostain ranteeseen kiertäisi. Mars oli hyvä koska sen sai tarralla kiristettyä sopivaksi. Nyt tuon vetskarin saa jättää käytännössä kokonaan kiinni, ei tarvitse avata pukiessa tai riisuessa. Väljäksi siis tahtoo jäädä.
Vielä ei oikein muodostunut käsitystä tuosta 2 osaisuudesta. Ei se paksumpipuoli huonolta tunnu. Käytännössä ei edes huomaa että yhdessä hanskassa on 2 hansikasta.
Hankin viime syksynä Eurobikerilta Sweep Road Warrior-lapaset eikä noissa syysletkojen parin tunnin sadekeikoissa vesi tullut läpi ja käpälät pysyivät lämpiminä. Kahvalämppäreitä ei siis ole eikä varmaan tulekaan![]()
Honda CB1000R
Viimeksi muokannut: GuessWho; 16.04.2013 klo 14:30.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Rukan R-Stareille pointsit täältäkin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY