Aika paljon jäykempää laitoit. Millaiset painumat sait ja millä esijännityksellä noiden kanssa?
ZX10R -08
S1000RR -11
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sitten ton luulis olevan ihan tontilla kyllä. Mikä noissa uusissa oli nimellisjäykkyys? 10.5?
ZX10R -08
S1000RR -11
Uskaltaudun ehkä jo tähän ryhmään kirjoittamaan… Kai tänne voi hieman yleisempääkin jorinaa kirjoittaa, jos ei niin ainahan tekstit saa poistettua
Kiersin vuosia ratapäivillä Sini/harmaalla Busalla, kaksi viimeistä kesää + viime vuoden Ekan Kemoran ahdetulla sellaisella. Ajoin keskiryhmässä ja tuntui että kovempaakin voisi ajaa mutta pyörästä alkoi loppua jarrut ja kallistuskulma. Tästä johtuen ei sitten ollut luottoa pyörään niin ei sitten tullut ajettua täysillä sitä omaa kovaa. Busalla ratailu päättyikin sitten Kemorassa viime kesänä kaatoon kahvilan mutkassa kun kallistusvarat loppui kesken ja etunen karkasi alta.
Botniaringille tullessa kävin matkalla hakemassa kilvettömän R1:n jonka ristin ensi näkemältä Rituksi kun se näyttää parhaat päivänsä nähneelle pubi ruusulle. Tuo reissu menikin opetellessa, totutellessa, sählätessä ja imetellessä uuden pyörän kanssa. Selkärangassa oli edelleen busasta sinne iskostuneet rajoitteet jarruihin ja kallistukseen liittyen. Kierrosajat pyöri 1.56-1.57 välillä, taisi siellä olla yksi korkea 1.55 kierroskin.
Motoparkiin ilmottauduin edelleen keskiryhmään. Lauantaina ajoin tasaisia 1.43 kierroksia mutta tuntui että joutui kokoajan ohittamaan. Sunnuntaille pyysin siirtoa nopeaan ryhmään joka onnistuikin hetken järkkäreitä vakuuteltuani. Kolmannella setillä kierrokset alkoikin mennä matalan 1.36 pintaan. Neljäs setti jäi kesken kun pyörässä alkoi olla saundia niin paljon että korvissa soi. Syyksi paljastui huonosti korjatun pakosarjan repeäminen.
Talvella pidin, tai ainakin koitin pitää tuntumaa yllä jäärataa ajamalla. Noh, kausi jäi vähän torsoksi loukkaantumisten vuoksi. Mursin pohjeluun syksyn ensimmäisissä treeneissä kun otin apexin liian kiinni eikä jalka mahtunut enää pyörän ja penkan väliin ja osui penkassa lymynneeseen jääkimpaleeseen. Ajot oli sitten ajettu 5vk ajaksi kun jalka oli kipsissä. Ennen Seinäjoen kisaa kerkesin kerran käydä treenaamassa mikä näkyikin sitten tuloksissa kun jäin erän viimeiseksi. Konnevesi päättyi pahaan kaatumiseen pääsuoran mutkassa. Etunen osui kaverin takarenkaaseen ja siitä sitten highsiderin päätteeksi pyörä rysähti päälle ja menin jäisen penkan yli oikea kylki edellä. Tästä rytäkästä jäi mukavasti ruhjeita ja kylkirustosta irti revennyt kylkiluu.
Eilen olin aikeissa viedä jääratapyörän varastoon ja kaivaa Ritun hallin puolelle kesän valmisteluja varten. Homma jäi kuitenkin kesken kun Ritu heilahti taluttaessa ja kylkiluu muistutti olemassa olostaan ikävällä vihlaisulla. Joutuu ilmeisesti vielä jonkun viikon parantelemaan että saa pyörän varastosta pois ja pääsee sitä käpistelemään. Voi olla että jätän suosiolla Ahveniston väliin ja tähtään vasta Motoparkiin.
Mutta hei, mites teidän kauteen valmistautuminen etenee, vai tapahtuuko tallissa vielä mitään? Lippu korkealle ja kesän ajoja odotellaan!
It's not so easy if you dont know what you are doing.
Ex.Suzuki GSX1475R Hayabusa
Suzuki Hayabusa GSX1300R Turbo
Rataleluna Yamaha YZF R1 -06
Jääradalle KTM SXF450