Moi, tuli hommattua ensimmäinen vfr/ylipäätään isompi mp ja ekaa kysymystä pukkaa: Miten ylös moottorin lämpömittarin kuuluu normaalisti nousta maantie nopeuksissa? (80-120 km/h) Taajamassa pyöriessä nousee mittarin puoliväliin, mutta maantiellä mittari tippuu n. kolmasosaan. Onko ok, vai olisko termostaatin vaihto paikallaan?
PS anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta kun ei oo aiempaa kokemusta nestejäähdytteisestä mp:stä
Ei kai tyhmiä kysymyksiä olekaan.
Suunnilleen noin taitaa omassakin Vifferissä mennä. En nyt tarkkaan muista, kun tulee vain vilkaistua "kerran viikossa", ettei ole lämmöt liian korkealla.
Tuohon lämpötilaan vaikuttaa osaltaan tietty ulkolämpötila, luonnollisesti vaihde (kierrokset) sekä ajettu matka.
Kestävän ja kaikin puolin hyvän pyörän olet muuten valinnut
Jos jokin askarruttaa pyörää koskien, voin yrittää parhaani mukaan vastailla.
Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
Tuollainen: linkki löytyi vielä kirjanmerkeistä. Toiseksi viimeisessä viestissä on vähän selostettu noita lämpötiloja.
Muutenkin tuo sivusto on kultaakiin kalliimpi, kun VFR:stä on kyse.
Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
Minulla oli samanlainen laitos ja teki samaa. Pekuloitiin josko termostaatin vaihto olisi tarpeen mutta vaihtamatta jäi (ajelin omallani 39 tkm). Saattaapi olla ominaisuus, tai sitten ei. Nämähän on lähinnä ydinsodan kestäviksi tehty, ainoastaan regulaattoria voi pitää kulutusosana jos ei asenna lisäjäähdytystä (esim. tietokoneen kotelo- tai prossutuuletinta).
Samanlaisesti tuo lämpömittari toimii täälläkin, joten ilmeisesti normaalia käytöstä
Honda ST1300A -02
Honda VFR 750 F -96
Suzuki GT125-x4 -84