Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Muistaako joku missä kaikkialla suzuki gsx 750 f, vm. -03 on päämaadoituspisteet? Akku on uusi ja lataus tarkistettu ja ne on, mutta kun laittaa vilkun päälle niin ajovalot hiukan vilkkuu mukana, tarkistaisin noi maadoitukset .
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  2.  
  3. #2
    Taitaa olla ominaisuus tuo pyörässä kuin pyörässä jossa ajovalot ja vilkut ovat normaaleita hehkupolttimoita. Pienillä kierroksilla laturi ei jaksa tuupata tarpeeksi jerkkua ja pienetkin muutokset jännitteessä näkyvät kun käyttöjännite pyörii akun napajännitteen (~12V) ja regulointijännitteen (~14V) välissä. Ajossa taas ollaan käytännössä jatkuvasti regulointijännitteessä (ja ennen regulointia reippaasti sen yläpuolella), niin moista "ilmiötä" ei esiinny. (Oikeastaan pitäisi varmaan puhua tehoista ja virroista, laturin teho P koneen kierroksilla N pysyy vakiona (P riittämätön). Kun ajovalon viemän virran I_a kanssa tulevat vilkut I_vv mukaan, niin suoraan P=UI perusteella näkee, että jänniteen U on laskettava tai muuten on taiottu energiaa tyhjästä jolloin massia on luvassa sen verran taskuihin, että sama ostaa koko prätkätehdas ja lakata murehtimasta asiaa.)

    Tämähän voit testata antamalla koneelle hieman kierroksia kun vilkku on päällä. Arvaan, että "ongelma" katoaa. Vastaavasti, jos vika olisi huonossa maakontaktissa tämä tarkoittaisi, että vilkku/vilkut ja/tai ajovalo olisi jatkuvasti himmeänä; kuvittele huonon kontaktin tilalle iso vastus -> sen koko ei tietenkään muutu dynaamisesti "vilkun mukana" (saivarteluna varmaan jotain termistä muutosta tapahtuu, mutta nyt mennään jo niin asiasta ohi että viuhuu).

    Muutakö kovaa ajoa vaan!