Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
  1. #91
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Se tarra, jossa lukee valmistenumero, tyyppihyväksyntänumero ja melumittausarvot, on viralliselta nimeltään valmistajan kilpi. Se on lain mukaan pakollinen jostain öpaut 1999 lähtien, en nyt muista tarkkaa vuotta. Jos sitä ei ole tai se ei ole lukukelpoinen, kyseessä on määräystenvastainen ajoneuvo. Sellaisella ajeleminen on lähtökohtaisesti sakotettava juttu.
    Mun Kingi on 2008 malli ja sinnikkäistä etsiskelyistä huolimatta, en ole tota kilpeä löytänyt. Siitä ei ole mitään merkintää myöskään käyttöohjekirjassa, jossa taas selvitetään runkonumeroiden ja moottorinumeroiden sijainti.

    Kyselin tota varmuudeksi suoraan Suzuki Finlandilta. Vastausta odotellessa...
    ... jotain piti muistaa
  2. #92
    Sama juttu tuon 2008-mallisen KTM 690 SMC:n kanssa, orkkispöntössä ei minkäänlaisia merkintöjä.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  3. #93
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Sama juttu tuon 2008-mallisen KTM 690 SMC:n kanssa, orkkispöntössä ei minkäänlaisia merkintöjä.

    t. Janne

    Nämä on kaksi eri asiaa. Mulla on vaihdettu sliparit ja se puoli on selvää. Sen sijaan en löydä tuota "valmistajan kilpeä" B kingistä. Fatsereissa ne loistaa valkoisena runkoputkesta. Kun saan kaivettua VN800 talviunilta, täytyy tutkia senkin merkinnät. Se on tosin vuodelta 1998, joten on sillä helpompaa.
    ... jotain piti muistaa
  4. #94
    -97 Shadow löytyy kilpi jonka mukaan 90db 3000 (ja rapiat) kierroksilla, veikkaan että saattaa kuulua hiukan enemmän kun pöntöistä puuttuu viimeiset huilut. Tosin ääni on aika matala että en tiedä kuinka herättää sinivuokkojen huomiota tuommonen, korjaaminen kuitenkin on asteen vaativampi kuin pelkkä osan B ruuvaaminen kiinni.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  5. #95
    Tämän päivän uutinen (12.5.12):

    HS Omakaupunki/
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #96
    Sieltä Tampereelta ei tarvi olla vielä niin huolissaan, ku meillä täällä Stadissa. Idiotismi keskittyy nyt tänne. Sinivuokot kattelee kaikkea ja VN800 papattaa kanssa melko matalasti, sylinterikoosta huolimatta, kukaan ei koskaan oo äänistä valittanut, mutta poliisi tekee, mitä komisario käskee.
    Just tulin pajalta toisella mopolla ja kisamekaanikon kanssa todettiin, että idioottitutkielma kestää täällä ainakin ensi viikon. Oottelen Väinön kanssa siis vielä runsaan viikon.
    ... jotain piti muistaa
  7. #97
    [QUOTE=seku;6053849]Mun Kingi on 2008 malli ja sinnikkäistä etsiskelyistä huolimatta, en ole tota kilpeä löytänyt. Siitä ei ole mitään merkintää myöskään käyttöohjekirjassa, jossa taas selvitetään runkonumeroiden ja moottorinumeroiden sijainti.

    Kyselin tota varmuudeksi suoraan Suzuki Finlandilta. Vastausta odotellessa...[/Q

    HD-Nighster 2009 kyllä löytyy runkoputkesta 96db/2750rpm ja mittasin sääntöjen mukaan kalibroidulla mittarilla useita kertoja eri kierroksilla db:t väleihin 94-96. Kyllä se pitäis löytyä jos ei ole poistettu, sehän on vaan tarra. Alle 100db:n ääni taajuudesta riippuen ei kyllä ole "häiritsevä".
  8. #98
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Mun Kingi on 2008 malli ja sinnikkäistä etsiskelyistä huolimatta, en ole tota kilpeä löytänyt. Siitä ei ole mitään merkintää myöskään käyttöohjekirjassa, jossa taas selvitetään runkonumeroiden ja moottorinumeroiden sijainti.

    Kyselin tota varmuudeksi suoraan Suzuki Finlandilta. Vastausta odotellessa...
    http://www.akrapovic.com/en/Motorcyc...%28Titanium%29

    Tuolla noi B-Kingin arvot on eli 90 dB 4750 rpm.
    Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
    Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
    Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
  9. #99
    Joo, joo, on mulla kingistä kaikki arvot ja e-hyväksyntäarvot, paperilla. En vaan löydä kingistä tota valmistajan kilpeä ja jos sitä ei ole, seuraa välittömästi sakko. Mulla on siis paperilla kaikki. mutta se ei sinivuokolle riitä, kun ei ole "valmistajan kilpeä". Älköön tähän vastatko kukaan muu kuin se, joka tietää, mistä kilpi B-kingissä pitäisi löytyä.
    ... jotain piti muistaa
  10. #100
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    No joo, ei kai pitäisi ottaa kantaa, mutta noilla sun pyörässä olevilla TOR putkilla saat kaasutella ihan rauhassa ja ihan niin paljon kun huvittaa ilman, että poliisi poimii sinua sivuun kovien äänien takia. Paitsi tietysti jos olet poistanut katalysaattorin, jolloin laite ei ole enää senkään puolesta tyyppihyväksytyssä kunnossa... Tuossa pyörässähän katalysaattori toimii tehokkaimpana äänenvaimentimena ja sen poisto tehokkaimpana äänen vapauttimena.
    Vai niin?

    Kyllähän Triumphin TOR-putkissa(Triumph off road) on sellainen jännittävä ominaisuus että niissä on erittäin selvästi luettavissa oleva teksti "NOT FOR ROAD USE" selvällä Englannilla.

    Tarkoittaa siis sitä että säästää poliiseilta mittareiden esillekaivamisen vaivan mikäli tuon tekstin huomaavat, ja laput lähtee pelkän tuon tekstin takia.... niissä mitään e-merkintöjäkään ole tietenkään.

    Tietysti on mahdollista etteivät äänien perusteella poimi sivuun etenkin jos katti on paikallaan, mutta laput lähtee TORreilla vaikka olisi äänetön mikäli johonkin rysään sattuu kuitenkin joutumaan.
    Viimeksi muokannut: MML; 12.05.2012 klo 20:42.
    Triumph Rocket Classic
  11. #101
    Tuo E merkinnän puutteen takia sakkojen saaminen ja kilpien lähteminen on ihan naurettavaa, ihan kun jollain merkillä olisi siellä väliä jos metelit ei ylity.
  12. #102
    Tämä kouhotus alkaa olla sellaista masokistista onanointia..

    Mitä olen kuullut virkavallan edustajien henkilökohtaisia näkemyksiä toiminnasta, niin suurin osa kokee koko meluvalvonnan vastenmieliseksi asiaksi, eikä todellakaan ole kysymys mistään "katsastustoiminnasta" teidenvarsilla, jossa asiallisella vaimennuksella varustetusta putkistosta aletaan etsimään jotakin merkintöjä varmuuden vuoksi.. Siis niin kauan kuin asia on yksittäisen partion harkintavallassa..

    Ylipäätään asian kanssa tuskin joutuu päätänsä vaivaamaan, mikäli putkenpäänä ei ole jotakin puoliksi katkaistua, tyhjäksi palanutta pönttöä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  13. #103
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Tämä kouhotus alkaa olla sellaista masokistista onanointia..

    Mitä olen kuullut virkavallan edustajien henkilökohtaisia näkemyksiä toiminnasta, niin suurin osa kokee koko meluvalvonnan vastenmieliseksi asiaksi, eikä todellakaan ole kysymys mistään "katsastustoiminnasta" teidenvarsilla, jossa asiallisella vaimennuksella varustetusta putkistosta aletaan etsimään jotakin merkintöjä varmuuden vuoksi.. Siis niin kauan kuin asia on yksittäisen partion harkintavallassa..
    ..
    Pääosa meistä ei kyseenalaista yksittäisen poliisin oikeudenmukaisuutta. Ongelmahan tässä on, että kun vuoroon lähdetään ja velvoittavat ohjeet on annettu, niitä noudatetaan.

    Jo viime kesän jälkeen, useat mp-poliisit, joiden ei tarvinnut esiintyä nimellään, ilmoittivat touhun turhaksi, kyseenalaiseksi ja erityisesti turhauttavaksi...
    ... jotain piti muistaa
  14. #104
    Niin joo ja kyllä... unohtui mainita tuossa mun edellisessä että eihän ne niitä lappuja välttämättä ja automaattisesti vie vaikka olisikin "not for road use" leimat putkissa. Mutta jos sattuu olemaan virkaintoinen tai muuten vaan pilkunviilaaja työvuorossa joka osuu kohdalle niin huonostihan siinä voi käydä
    Triumph Rocket Classic
  15. #105
    Lainaa MML kirjoitti Katso viesti
    Niin joo ja kyllä... unohtui mainita tuossa mun edellisessä että eihän ne niitä lappuja välttämättä ja automaattisesti vie vaikka olisikin "not for road use" leimat putkissa. Mutta jos sattuu olemaan virkaintoinen tai muuten vaan pilkunviilaaja työvuorossa joka osuu kohdalle niin huonostihan siinä voi käydä
    Kyllä tossa Harald oli oikeassa, ainakin Trumpan Rocketeissa vaimentaa eniten katti. Alkuun laitettiin noita TORreja katin perään, sitten vasta saavutettiin sopivat soundit kun sinne pistettin katin ohitus. Jopa e-stanssattu vaimennin mörähtää kuulemma kivasti, kun katti on oikealla paikallaan kellarin hyllyllä. Ai mistäkö tiedän, kaverit kertoi. Sehän kelpaa kissalan pojille tien päällä, ei välttämättä katsurille jos hoksaa että katti on kujalla...

    Tämä e-uskovaisuus rassaa oikeastaan eniten, kun tuntuu että niitä on vedetty hatusta. Roksun tyyppikilvessä seisoo 91db(A)/3000rpm. Sitten kun näitä ketjuja lueskellut niin jotkut pyörät (Ducati, Buell??) on e-hyväksyttyjä 96db(A) millä kierroksilla sitten onkaan. Olenko käsittänyt väärin?
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  16. #106
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Tuo E merkinnän puutteen takia sakkojen saaminen ja kilpien lähteminen on ihan naurettavaa, ihan kun jollain merkillä olisi siellä väliä jos metelit ei ylity.
    +1 ja juurikin näin. Miten ihmeessä kouhotus laajeni tähän leimauhitteluun. Että tämän 'kokoista' lakia nyt yhtäkkiä luettaisi kuin piru isoa kirjaa.
    Ride On Josephine...
  17. #107
    Lainaa Järkäle kirjoitti Katso viesti
    Tämä e-uskovaisuus rassaa oikeastaan eniten, kun tuntuu että niitä on vedetty hatusta. Roksun tyyppikilvessä seisoo 91db(A)/3000rpm. Sitten kun näitä ketjuja lueskellut niin jotkut pyörät (Ducati, Buell??) on e-hyväksyttyjä 96db(A) millä kierroksilla sitten onkaan. Olenko käsittänyt väärin?
    No kyllä mullakin on Roksun kilvessä 96db/3000rpm

    Mutta jostain ketjusta luin että esim. Aprilian RSV4 kilvessä 109db/(kierroksia en muista?)... eli 109+5+3= 117db, ja täysin laillisesti!!!.
    Eli kyllä se on selvä että tämä säädösten rönsyily vuosimalleista ja pyörämalleista ja kaikesta muusta mahdollisesta riippuen johtaa siihen ajatukseen että tässä hössötyksessä on kyse jostain ihan muusta kuin häiritsevän kovista äänistä... mutta mistä? sitä en tiedä? Kieltämisen ja kontrolloimisen onnestako jälleen kerran?
    Triumph Rocket Classic
  18. #108
    Uudessa isossa Zetassa kilpi kertoo 90db.
    Aprilian 109db olis silloin karkeesti 6 kertaa voimakkaampi ääni???
    (Eikös 3db vaadi tupla tehon (siis äänentoistossa) ja korvaa kuulee sen selvästi voimakkaampana)
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  19. #109
    Lainaa MML kirjoitti Katso viesti
    Eli kyllä se on selvä että tämä säädösten rönsyily vuosimalleista ja pyörämalleista ja kaikesta muusta mahdollisesta riippuen johtaa siihen ajatukseen että tässä hössötyksessä on kyse jostain ihan muusta kuin häiritsevän kovista äänistä... mutta mistä? sitä en tiedä? Kieltämisen ja kontrolloimisen onnestako jälleen kerran?
    Olet sen verran nuori ettet muista, mitä Marcus Tullius Cicero neuvoi miettimään aina tällaisissa tilanteissa:

    "Cui bono? - Kuka hyötyy?". Hyötyjiä on iso nippu, maksajia vain yksi. Joku tekee keinotekoisesti virkansa tarpeelliseksi, joku rahastaa myymällä putkistoja, joku rahastaa katsastamalla niitä, joku rahastaa pyörittelemällä asiaan liittyviä papereita, jne...

    Perinteisesti länsimaisten käytöstapojen ja kaupankäynnin sääntöjen mukaan se hyötyy, joka maksaa. Nyt kuitenkin kukkahattujen avustuksella on keksitty lukuisia tapoja, joissa hyödyn saaja onkin eri kuin maksaja. Kun rahastajia on vielä lukuisia ja rahastustapoja vielä enemmän, on maksaminenkin huomattavasti kalliimpaa ja vaikeampaa kuin vaikkapa Sisiliassa, jossa voit kätevästi yhdellä maksulla saada kaikki asiat luistamaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  20. #110
    Mua hämmentää se, että poliisi joka kerran suunsa avatessaan kertoo, että yleisöltä tulee niin paljon valituksia, että pakko on alkaa puuttumaan. Tuleeko valituksia siihen tahtiin, että valittamattomat jäävät vähemmistöön, vai viekö äänekäs vähemmistö poliisia kuin pässiä narussa? Yleensäkin häiritsee tällainen huutoäänestys... tässähän on varmaan järjestäydyttävä valittamaan jostain lehtipuhaltimista ja linja-autojen rengasmelusta.

    Ja toinen, valittajiin liittyvä seikka. Eikö kenellekään ole tullut mieleen, että moni valittajista epäilemättä valittaisi, vaikka ajot tapahtuisivat polkupyörällä?

    Mulle on sama tullut mieleen, kuin Vetomiehelle. Ihan kuin LP tässä perustelisi tarpeellisuuttaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  21. #111
    Lainaa MML kirjoitti Katso viesti
    Vai niin?

    Kyllähän Triumphin TOR-putkissa(Triumph off road) on sellainen jännittävä ominaisuus että niissä on erittäin selvästi luettavissa oleva teksti "NOT FOR ROAD USE" selvällä Englannilla.

    Tarkoittaa siis sitä että säästää poliiseilta mittareiden esillekaivamisen vaivan mikäli tuon tekstin huomaavat, ja laput lähtee pelkän tuon tekstin takia.... niissä mitään e-merkintöjäkään ole tietenkään.

    Tietysti on mahdollista etteivät äänien perusteella poimi sivuun etenkin jos katti on paikallaan, mutta laput lähtee TORreilla vaikka olisi äänetön mikäli johonkin rysään sattuu kuitenkin joutumaan.
    "Otin tästä kuvan pois. Turha sitä on poliisia liiaksi avittaa, eiks je!"

    Lähinnä tarkoitin juurikin sitä, että noilla TOR huiluilla katti paikoillaan ei yksinkertaisesti lähde ääntä niin paljon, että poimitaan sivuun (sen takia). Muussa tilanteessa tietysti. Ai mistä tiedän tämän; no kun mulla sattui olemaan vuoden 2010 Thunderbird 1600 lyhyillä TOR vaimentimilla, katalysaattori paikallaan.
    Viimeksi muokannut: harald73; 22.05.2012 klo 13:04.
  22. #112
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Uudessa isossa Zetassa kilpi kertoo 90db.
    Aprilian 109db olis silloin karkeesti 6 kertaa voimakkaampi ääni???
    (Eikös 3db vaadi tupla tehon (siis äänentoistossa) ja korvaa kuulee sen selvästi voimakkaampana)
    90->109 dB tarkoittaisi äänenpaineessa n. 9-kertaista kasvua (10^((109-90)/20)) (0 dB = 20 µPa). Nyrkkisääntönä 3 dB on sellainen "vähän kovempaa" lisäys, 10 dB kuulostaa suunnilleen "kaksinkertaiselta".

    Sinänsä mielenkiintoista miksi kaikki nuo meluarvot on mitattu (ja tyyppihyväksytty) A-painotettuna, sehän pyrkii mallintamaan korvan herkkyyttä hiljaisille äänille, mitä lähempänä tai yli 100 dB oleva ääni ei todellakaan ole. Korvan taajuusvaste suoristuu oleellisesti kun äänenvoimakkuus kasvaa. Toisaalta mikään muu painotus ei varmaan liene enää mahdollista kun kerran on valittu joku mittaustapa. Ehkäpä hyvä näin, puhtaasti matalataajuista melua saa tuottaa siis aika paljon ilman että se paljoakaan vaikuttaa mittarilukemaan

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  23.  
  24. #113
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mua hämmentää se, että poliisi joka kerran suunsa avatessaan kertoo, että yleisöltä tulee niin paljon valituksia, että pakko on alkaa puuttumaan. Tuleeko valituksia siihen tahtiin, että valittamattomat jäävät vähemmistöön, vai viekö äänekäs vähemmistö poliisia kuin pässiä narussa? Yleensäkin häiritsee tällainen huutoäänestys... tässähän on varmaan järjestäydyttävä valittamaan jostain lehtipuhaltimista ja linja-autojen rengasmelusta.

    Ja toinen, valittajiin liittyvä seikka. Eikö kenellekään ole tullut mieleen, että moni valittajista epäilemättä valittaisi, vaikka ajot tapahtuisivat polkupyörällä?

    Mulle on sama tullut mieleen, kuin Vetomiehelle. Ihan kuin LP tässä perustelisi tarpeellisuuttaan.
    Luulen jos tarpeeksi valitetaan niin poliisi puttuu asiaan, varsinkin kun uutinen on ollut netissä/telkkarissa/lehdissä. Nyt kaikki kiinnittää huomiota siihen.
    Kun liikkuu pyörällä tuolla niin kaikki tuijottaa suo, kuin rikollista
    Sen kyllä haluaisin nähdä kun poliisi mittaa autosta ääniä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234