Tarkista mp:si jarrut, jousitus ja lento-ominaisuudet...!
Lähtö: Sunnuntaina Klo 12.00 Mikkelän ABC, Espoo
Reitti: 290km, sisältäen pari pätkää jossa mp saattaa irrota asfaltista + 1 U-käännös.
n. 2,8km soraa...
(ja kyseessä EI ole se perinteinen mp:n lennätysreitti!)
Maali: Kehä III:lla n. klo 17.00
Sadetta lupailtu alkavaksi alkuillasta, ajetaan niin pitkään kuin kuivana päästään. Jotkut saattaa sitten kotimatkalla kastua.
Lue: .ORG Letka-ajon ohjeet sekä Tourinki filosofia.
Lue ja sisäistä letka-ajo ohjeet huolella! Varsinkin kohta 8. on erittäin tärkeä!
Ystävällisesti ilmottaudutko tähän ketjuun jos olet tulossa.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 06.05.2012 klo 11:22.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Jep!
mut missä on se keltainen kuvio tuosta kuvasta.....
![]()
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09
Viimeksi muokannut: Go-Za; 03.05.2012 klo 16:44.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Moro! Pääseekö alottelija messiin?![]()
Yritys on kova päästä mukaan.
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Kyllä aloittelija saa tulla mukaan.... muttamutta. Onko riski liian suuri jos/ kun haluat ryhmässä ajella ja muut ajaa pikkasen kovempaa kuin mihin olet itse tottunut tai mihin ajotaidot antaa myöten?
12.5. lauantaina on tuo PK-rookie, se kannattaa varmaan sun tsekata, luulisi ryhmääkin olevan melko lailla tarpeeksi!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Saattaa latujen kunto asettaa aloittelijoille myös omat haasteensa
sitä kautta, että on kovin monta huomiota vaativaa asiaa yhtaikaa päällänsä.
Vauhti.. ehkä... vaikka mennään periaatteessa ihan leppoisaa kyytiä,
letka-ajo kaikkine omine kommervenkkeineen ja siihen tosiaan
riittävästi railoja, patteja, kuoppia, painumia, pölyä ja hiekkaa.
Kokeilla kannattaa aina paitsi........![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ok! meitsi on messisnähdään sunnuntaina
![]()
zx6r 2004
ORG:in jäsenenä saanen ottaa kantaa yhdistyksen toimintaan liittyviin aspekteihin
Mun mielestä tässä Tourinkissa (vaikkakin Go-Zan ideoima ja loistavasti toteuttama), oli ainakin alunperin ideana juuri letkeä, kaikille avoin ryhmäajotapahtuma ajopeliin, kokemukseen, vauhtiin yms. katsomatta. Eli siis nimenomaan myös "tikkarikuskeille". Jos ja kun tähdennetään, että jokainen ajaa omaa ajoaan ja repeämiä ei aleta ajaa kiinni, niin silloinhan ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mielestäni Tourinkissa ei saa olla niin kiire ja niin pitkiä lenkkejä, ettei ehdi odottamaan kaikkia ( jos siis olen alkuperäisenä
pitämäni idean oikein ymmärtänyt).
Toivon itsekin, ettei Tourinkista ole muodostumassa liian "kilpailuhenkistä" väkisinvetoa; you know what I mean...
Laitan tämän siis täysin hyvässä hengessä ja heräättääkseni pohdiskelun, onko idea ikäänkuin huomaamatta
muuttumassa. Itse olen täysin tyytyväinen toimintaan, mutta ehkä olen ollut havaitsevani sellaista pientä "kiireenpoikasta".
Ryhmäajokokemusta on vaikea saada, jos ei käy ryhmäajoissa. Patteja ja muita ylläreitä teillä on muutenkin vaikka yksin ajelis.
ystävällisin terveisin
T7
Tulisin mielelläni mukaan mutta mun täytyy ajaa rajoitusten mukaan kun äsken räpsähti kamera-auton salama mulle. Mittarinopeus 59 km/h 40:n alueella joten rikesakkoa odotellessa... edellinen tuli tammikuussa joten seuraavaa ei ole varaa ottaa. Kannattaako tulla "hidastelemaan" mukaan?
BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
Ihan täsllaisena sivukommenttina, olin ekassa letkassa itse juuri samanlaisessa tilanteessa, noin kolmetuhatta kilometriä ja ehkä neljä-viisiviikkoa ajokokemusta.
Ei ollut hyvä idea.
Ja kyse siis EI ollut TouRingista, mutta letka-ajosta yleensä. Kivaahan se oli ja "opin" aika paljon siltä reissulta, mutta kyllä mä sitten ajoin yksikseni eka vissiin yhden kymppitonnin ennen seuraavaa letkaan uskaltamistaMutta mä oon vaan mä ja ei voi soveltaa toisiin!!!!
Hmmmm....voi olla hyvinkin, että olen siis väärässä letka-ajon soveltuvuudesta yleensäkään aloittelijoille.
No, jos kyse on aloittelijan turvallisuudesta pikemmin kuin ajon sujuvuudesta niin sittenhän pahoittelen sotkeutumista
"kettujen" neuvoihin ja suosittelen luonnollisesti noudattamaan niitä...... pahoittelen, jos ymmärsin väärin/luin huolimattomasti
![]()
T7
Eihän se nyt voi noin vakavaa olla. Eiköhän siellä aloittelijakin pysy mukana kun ohjeita noudattaa.
Mutta jos veturi on sitä mieltä että ei, niin eihän sille voi mitään![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Njoo, kaikki tietty riippuu. Mulla oli sitten kumminkin se niin legendaarinen perusvirhe, että mutkia en uskaltanut ajaa ja sitten koitin suorilla pysyä mukanaja siitä voikin jo päätellä että kokonaisvaltainen mp:n käsittely taisi olla lähinnä tuurin varassa kuin havainnoinnin, harkinnan ja hallinnan varassa. Ongelmaahan ei sikäli ole että letka odottaa kyllä perää. JOS jokainen vaan malttaa mennä sitä omaa tahtia, niin homma on ok! Itse en malttanut...
Jjjaaaaa.....
Pitäskö munkin tulla hidastelemaan teitin letkaa. Siis kirkkaanvihreä kyllä jossei jotain odottamatonta tapahdu.
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Oottakaas kun toi GoZan bimmeri vaihtuu turbobusaan, niin sit TouRinkia joudutaan vetämään Saksan autobahnoilla.
Mitä tulee veturin vauhteihin, niin voihan ne olla nousussa, mutta ihmekös tuo, jos painaa +30 tkm mutkaa vuodessa. Mun puolesta letkan kuin letkan veturi saa vetää vaikka kolme markkaa lasissa koko ajan, kunhan ei kiukuttele kun joutuu odottelemaan. Siis letka kun vedetään kasaan plus pausseja pidetään tarpeeks usein niin hyvä tulee. Tämän lisäksi mukavuusalueesta vauhdin suhteen (paikka letkassa) kun keskustellaan suht avoimesti ja pahemmin vittuilematta, niin hyviä reissuja nämä on.
Letkoissa oikeastaan parasta on ajaa hyvällä hajuraolla edellä menevään (oma mielipide). Ei aja niin helposti saman traktorin keulaan. Jos risteystä ei merkata, niin kustaan pakoputkeen
Muoks: Ois ollut kiva tulla hyppimään taas, mut oon Alastarolla opettelemassa kuinka tota paskaa käännetään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Seuraava pyörä on erittäin todennäköisesti mallia "adventure"!
Itse vähän kummastelen väitettä vauhdin kasvamisesta, kun edelleen mennään reilusti sen alle ettei kortti keneltäkään lähtisi. Mitään muuta en ole koskaan väittänyt vauhdista...
Niin ja onhan tässä varmaan ajotaidot hieman lisääntyneet kun kolmatta kesää letkoja vetää.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
T7