Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Kevät lomalla kun on aikaa kokeilla kaikkea turhaa, niin laitoin GS:n alkuperäisen pleksin paikoillen ja suoritin pienen koeajon. Voi vain ihmetellä miten sopimaton alkuperäinen pleksi onkaan moottoripyörä käyttöön. Kypärämelu on aivan helvetillinen ja sivutuuli riepottelee niin ettei ajonautinnosta voi puhuakkaan. Tänään tosin oli aika puuskainen tuuli mutta
    silti... sadan kilsan lenkki oli tosi rasittava.
    Takaisin kotiin ja hyvä minulle sopiva tarvikepleksi takaisin paikoilleen ja tien päälle. Eipä riepotellut tuuli eikä kypärämelu vaivannut.
    Tämä on lähinnä uskon vahvistusta niille jotka painivat GS:n pleksi ongelmien kanssa, kyllä siihen lopulta lääke löytyy ja ajamisesta voi nauttia mukavammassa "suojassa".
    Onnistuminen kyllä palkitsee.
    T: JuKuMa
    Mitähän mallia GS:n kaikista malleista tämä koskee? Toki varmaan pätee vaikka mihin mutta mistä kokemus on?
    Lainaa Peltsi kirjoitti Katso viesti
    Toki varmaan pätee vaikka mihin...
    Just noin! Puimuri kuin puimuri niin saletti on, että jollei kuski hetken päästä haikaile parempaa satulaa, niin pleksi nyt ainakin menee vaihtoon...

Tehdas saa takuuvarmasti bonuksia, rojalteja tai muita komissioita kaiken maailman tarvikepleksien ja -satuloiden värkkääjiltä. Muuta selitystä ei voi keksiä sille, miksei nuo mainitut tarvikkeet voisi olla kunnollisia jo heti tehtaalta tullessaan.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Kiinnostaa myös että mikä tarvikepleksi sulla jukuma on sekä pituutesi ja mitä istuinkorkeutta käytät .
    Viimeksi muokannut: GSR600; 03.05.2012 klo 22:32.
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    mahtaiskohan olla givin air flow, villi veikkaus..

onkohan se oikeasti noin hyvä kuin mitä jukuma kertoo..

eilen ajelin kotio töistä iltasella ja yleensä plexi ollut pystyasennossa, hieman paukuttaa kypärään muttei hirveästi kuitenkaan. sitten kyyristyin alemmas kokonaan plexin taakse ja täysi hiljaisuus....................
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 04.05.2012 klo 00:29.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    tuollakin tuntuvat tykkäävän ko plexistä..

http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?p=2276350
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

Lainaa Peltsi kirjoitti Katso viesti
    Mitähän mallia GS:n kaikista malleista tämä koskee? Toki varmaan pätee vaikka mihin mutta mistä kokemus on?
    Tarkoitin GS 1200 -07. Oma pituus on 187 ja satulaa pidän ala-asennossa. Kun ilmanvirtauksissa kaikki tuntuvat vaikuttavan kaikkeen , esim. org. pleksi ja pelkkä takalaukku paikallaan reippaammassa nopeudessa kypärään tulee kunnon isku rumbaa, en uskalla väittää että mun käyttämä pleksi (Givi AirFlow) olisi se oikea kaikille. Lisäksi mulla on pleksin ja katteen yläpinnan välissä Adventuren ilman ohjaimet, joilla on oma osuutensa lopputulokseen.
    Ko.pleksiä varmaan myytäisiin kohtuullisesti jos maahantuoja uhraisi yhden pleksin koeajo käyttöön.
    Täältä pisteet AirFlow muoville. Mulle sopii (180 oma pituus) ja tuulen humputus väheni huomattavasti. Nyt kuuluu moottorin ja putken murina sekä takarenkaan vollotus (toivottavasti ei perä).
    Lainaa Antsu60 kirjoitti Katso viesti
    Täältä pisteet AirFlow muoville. Mulle sopii (180 oma pituus) ja tuulen humputus väheni huomattavasti. Nyt kuuluu moottorin ja putken murina sekä takarenkaan vollotus (toivottavasti ei perä).
    tuon mukaan tällaiselle 178cm lyhyellekki voisi tuo olla ihan hyvä. mistäs ostit ja mitä kustansi?

toisaalta, ei sitä takarenkaan vihellystä tarvis kyllä niin selkeästi kuulla koko ajan..

177 pitkä ja 08 GS Airflowlla. On ihan sikahyvä pleksi. Laitoin vielä Nippyltä kaarevat sivupleksit, niin nyt on vain ongelma liian lämmin kypärässä kun ilma ei huilaa kunnolla. Siis ihan positiivinen ongelma ja siitä pääsee eroon kun ajaa kypärän visiiri auki tai avopotalla. Voin suositella tuota em. Yhdistelmää jos tuulen kohinat ja humputus vaivaa. Motarinopeuksilla rauhallista, musa kuuluu hienosti kypärästä ja linnunlaulu tienreunasta.
    -juha-
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuon mukaan tällaiselle 178cm lyhyellekki voisi tuo olla ihan hyvä. mistäs ostit ja mitä kustansi?

toisaalta, ei sitä takarenkaan vihellystä tarvis kyllä niin selkeästi kuulla koko ajan..
    Käsittääkseni tuo AirFlow ei sovi Adventureen (jos siis sinulla on adve). Itse ratkaisin ongelman MRA:n X-screenillä nimenoman adventuressa. Ei täydellinen mutta kertaluokkaa parempi kuin orkkis.
    Lainaa Generig kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni tuo AirFlow ei sovi Adventureen (jos siis sinulla on adve). Itse ratkaisin ongelman MRA:n X-screenillä nimenoman adventuressa. Ei täydellinen mutta kertaluokkaa parempi kuin orkkis.
    noinkohan noissa olis isojakin eroja kiinnityksessä.. ei ole tullu koskaan ajateltua, miten se plexi on normi gs:ssä kiinni...

pitääpä miettiä. ja tutkailla. jos ei muuten ni uteliaisuudesta.

Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti

Tuolta tilasin ja toimitus kesti pari viikkoo. Myös edelliseen mopoon tilasin samasta paikasta.
    http://www.motocard.com/en/windscree...ivi-af330.aspx
    gsa:ssa on se poikittaistuki tms tuon mittariston putken päällä, johon tulee ne pari päälimmäistä kiinnitysruuvia.

tuossa mainoksen kuvassa kiinnityspisteet korkeammat tulee mun mielestä ulommas kuin gsa:n poikkituessa olevat kiinnitysruuvit.. noin mutuna vrt tuo linkki ja kuva omasta kännykästä..

eli ei taida passata gsa:n kans mitenkään. sinänsä harmi, olis voinu testata. eihän tuo hirveän hintainen kuitenkaan ole jos hyvä on.

toisaalta tuolla lukee gs ja gsa..

http://www.bs-motoparts.com/Windschu..._i674_7415.htm

pitäiskö tuo piruuttaan laittaa tilaukseen jos lähtee pitemmälle reissulle tulevalla lomalla..

siinähän sitä sais harrastella ku puuhastelee plexin kiinni tallissa, saa sitä laatuaikaa.

voihan sen sitte myydä täällä, jos on ihan .
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 03.07.2012 klo 02:48.

Sekin on taas että ihan mikä kellekin sopii. Mulla on kellarissa yks Giwin Air Flow josta en tykännyt yhtään. Semmonen jytke sivutuulella ettei kestänyt erkkikään. Mutta jos jollekin on tämä pleksi hyvä niin en tahdo kiistää. Mulle ei toiminut, 174 cm on mulla pituutta ja penkki ala-asennossa. Pyörä on R1200GS -06.

Eli jos joku haluaa kokeiluun/omaksi tuon käytetyn Giwin kaksiosaisen Air Flow -pleksin niin tarjouksia otetaan vastaan.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Tänään kävin tempaisemassa Hesan hitaat nakugessulla. Reilun 2½ sataa kilsaa siirtymineen.

Otin siis pleksin kokonaan pois. Ei repinyt ja paukuttanut kypärää missään vauhdissa, niin kuin tavallisesti tekee vakiopleksillä. Kypärä oli aikalailla puhtaassa ilmavirrassa. Motarilla menomatkalla pystyi helposti ajamaan rajoituksen sallimaa maksimia. Eikä tuolla varsinaisella reitillä ollut mitään ongelmia pleksittömyydestä. Ilmakin oli tosin aika lämmin. 26 astetta näytti Gessun mittari parhaimmillaan.

Suosittelen testaamaan Gessua ilman pleksiä. Helppo ja halpa kokeiluhan tuo on. Muutamassa minuutissa pleksin ottaa irti ja laittaa takaisin.

Tuosta tuli mieleen, että kesähelteille voisi laittaa sellaisen pikkupleksin. Siis sellaisen cockpit tyylisen. Onko kellään kokemuksia tuollaisista?
    "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."
    - Dirty Harry
    Viime kesänä laitoin tuollaisen Flowjetin: http://www.nippynormans.com/products...ls-wun-8162301

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Suojaa ihan tarpeeksi ja kypärämelu väheni oleellisesti koska kypärä on puhtaassa ilmavirrassa. Tuulensuoja riittää just hartiakorkeudelle, kädet tosin jäävät ulkopuolelle koska tuo on niin kapea. Ihan kylmimmillä keleillä se vähän tuntuu, mutta kun ei tykkää isosta peksistä vaan on enempi nakupyörämiehiä niin tuo on mieleen.

Tuossa koko kampe:
    Viimeksi muokannut: tapjar; 04.07.2012 klo 10:11.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Tuosta Airflowsta vielä niin ei ole tarvinnut sen kanssa itikoita tmv kypärästä hinkata pois. Myös sade tulee vähemmän painavasti kypärään. Mulla sivutuulen humputus loppui kokonaan kun asensin ne pienet kaarevat sivupleksit. Tästä kokoonpanosta löytyy käyttäjäkokemuksia mm UKGSer -sivuilta melko viljalti.
    -juha-
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Tuosta Airflowsta vielä niin ei ole tarvinnut sen kanssa itikoita tmv kypärästä hinkata pois. Myös sade tulee vähemmän painavasti kypärään. Mulla sivutuulen humputus loppui kokonaan kun asensin ne pienet kaarevat sivupleksit. Tästä kokoonpanosta löytyy käyttäjäkokemuksia mm UKGSer -sivuilta melko viljalti.
    Mitkä pienet sivupleksit. Kerro tarkemmin.
    eli samantyyppinen ratkaisu ku gsa:ssa vakiona.

en vielä laittanu plexiä tilaukseen, kiinnostusta toki olis.

tänään gsa:lla töihin 100km suuntaansa, en nyt ajatellu, että mahoton möykkä olis potassa. tulpat korvissa toki. eikä tuulikaan paiskonut pahemmin vaikka rekan perässäki tuli ajeltua.

antaa vakion olla toistaiseksi paikoillaan... vielä.

vaan eihän sitä koskaan tiedä....

Niinpä taitaa olla sama. Jos pääset joskus ajamaan jonkun pyörää, missä tuo Givin pleksi on, niin saat vertailtua ilman ostamista. Onhan tuollakin muovinpalalla toki hintaa.
    -juha-
    Kokeile laminar lippiä tai X-screeniä spoileriksi. Saatat yllättyä. Eikä tipu niin korkealta vaikka ei toimisikkaan.
    https://lh3.googleusercontent.com/-k...9022012547.jpg
    Tuommoiset pikku lisäkkeet vielä sivuille auttoi minulla .
    Nyt lähes täydellinen hiljaisuus kun penkki on maailman matalin ja lasi pystyssä ja pituutta 172 mulla .
    Mutta tärkeintä lienee että lasi on vain tarpeeksi korkea.
    Triumph Tiger 800 XRX

Olen 188 ja pitkäselkäinen. GSA:n pleksi MRAn spoilerilla oli mulle melkein täydellinen, mutta hieman piti kyyristyä, jos halusi ajaa täysin ilman kypärämelua. Se vaihtui Givi AirFlow:hun, joka on varmaan niin hyvä, kuin tämän mittainen voi tuollaisessa pyörässä saada.

Lisäetuna Givi Airflow:ssa esim. GSA pleksi & MRA spoileriin verrattuna on, että Airflown saa esim. soratie- tai helleajoa varten melko matalaksikin, pelkästään laskemalla yläosan alimpaan asentoon. Tällöin korviin tulee tasaista tuulen suhinaa, ainakin pitkällä miehellä kypärä on melko puhtaassa ilmavirrassa ja yläasennossa taasen täysin suojassa pyörteiltä. Pleksi on hieman GSA:n pleksiä leveämpi ja suojaa olkavarret paremmin (sateessa & kylmällä kelillä etu) ja helteellähän tuuletusta saa yläosan alas laskemalla. Säätö tehdään kahdella pikalukolla ja kestää sekunnin. Ala-asentoon sen voi säätä jopa vauhdissa, ja miksei ylöskin, mutta silloin tulee helposti nykäisseeksi koko yläosan irti, kun liukukiskojen päässä ei ole mitään stopparia. Älkää kysykö, mistä tiedän...

Tuossa on vielä paikoillaan GSA:n pleksi MRA:n spoilerilla.

Tuossa Givi AirFlow (=Kappa Airstream), yläosa säädettynä korkeimpaan asentoon:

ja edestä:

Ja tämä kuva on otettu jossakin Norjan takamailla, Airflow:n yläosa ala-asennossa soratieajoa varten:
    Viimeksi muokannut: mek; 08.08.2012 klo 21:37. Syy: Lisätty kuvat ja tarkennettu kokemuksia
  27.