Kyseessä G1150GS -04 jossa Bemarin oma varashälytin. Viime vuonna toimi normaalista mutta nyt talven jälkeen ei starttaa. Akku on uusittu viime vuonna ja mopo ollut lämpöisessä tallissa ylläpitolaturissa.
Sähköt siis pelaa normaalisti. Valot ja vilkut ym. toimii mutta varashälytin ei käynnistä bensapumppua eikä tankkimittari herää eloon kuten normaalisti. Startti ei myöskään inahda. Käynnistyksen esto siis toimii tehokkaasti.
Mopo ei siis herää kaukosäätimellä eikä sillä pienellä pulikalla jonk voi tökätä mittaristossa olevaan valaistuun nastaan jos kakesta loppuu patterit.
Sattuuko kukaan tietämään onko tuossa bemarin omassa rosmohälyttimessä joku tietty kikka mikä pitäisi tietää jos vaikka pääsisi vähemmällä.
Eikös sen pitäisi alkaa ääntelemään jos yrittää käynnistää tai liikuttaa sitä? Ainakin LT:n ja GSA:n hälyttimet toimii näin.
LT:n kanssa tuo ongelma hälyttimen kanssa hellitti kun sai sen hälytyksen laukeamaan, se jotenkin *heräsi* henkiin ja sen jälkeen sai kuitattua sen pois päältä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mullakin on ihmetystä välillä ton hälyttimen kanssa. Ohjekirja kun antaa niin monenlaisia vaihtoehtoja eri mahdollisille toiminnoille. En ole saanu sitä ite hälyttämään esimerkiksi liikuttamalla. Jos jollakin ton käyttö hyvin selvää niin vois opastaa, ni ei tarttis huudattaa ja kokeilla kaikkia kikkoja![]()
En ole varma tuosta vanhemman hälyttimen toiminnasta, mutta yleensä hälyttimet tosiaan vain hälyyttää, jos pyörää yrittää liikuttaa muttei estä käynnistystä.
Voisko tuossa olla kuitenkin muuta vikaa vaikka sivutuen katkaisijassa tai tappokatkaisin hapettunut/päällä, virtalukosssa (tai muualla) hapettumaa, akku kuitenki heikossa hapessa tms.?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ei se hälytä kun varsinainen häly ei ole päällä. Häly pitää aktivoida erikseen kauko-ohjaimesta. En juurikaan käytä sitä. Ajonesto on tietyt aina käytössä.
Loppuviikosta kun on luvattu sateita niin täytyy yrittää ottaa akku irti, kun ehtii. Jos ei muu auta niin puran hälyttimen pois.
Samalla kertaa voisi vaihtaa jarrunesteet, se kun vaati pääsyn tehostimelle joka tietysti on tankin alla.
Minulla kaukosäädin aktivoituu pitemmän tauon jälkeen vasta kun virrat käytetään päällä, sitten pääsee kakella ottamaan ajoneston pois päältä.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Hälyttimethän tosiaan monesti menevät pitkässä seisonnassa jonkinlaiseen virransäästötilaan, josta herätäkseen vaativat virtojen kytkennän tai muun kuin "kaken" käytön. Senhän Puksuttaja tuossa kuitenkin kertoo tehneensä... Eli jotenkin kuolleeltahan tuo vaikuttaa... Tiiä sitten miten hyvin / hienosti tuo alkuperäinen häläri on integroitu pyörän johtosarjoihin. Ohitus saattaa vaatia jotain jumpperointia.
<p>2002-2014</p>
Onko noissa oikeesti hälytin kytketty ajonestolaitteeseen ja ei starttaa (siis pyöritä) jos se on päällä?? Ei ainakaan minun mopossa, mutta se on vuotta uudempi ja eri verme toki.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ainakin LT:ssä oleva DWA 5 versio ei pyöritä starttia jos käynnistyksenesto on päällä.
Siellä hälyssähän on oma patteri sisällä, ettei se olisi päässyt kuivaksi? Jossain on ollut rapsaa että jos se on tyhjä ei pyörä starttaa.
Taitaa olla sama homma vielä uudemmissakin, kaverilla oli viime kesänä reissussa tuo patteri varmuuden vuoksi kun oli pari vuotta vanhempi pyörä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mulla starttaa K1200S, jos on hälytin päällä - Bemun oma häläri. Noissa uudemmissa käynnistyksenesto tunnistaa avaimen, kun sen tökkää virtalukkoon (tai sen lähelle) ja lähtee pois päältä. Ajonesto tuossa on ilman hölytintäkin. En tiedä mitä tapahtuu, jos ajonesto jumittaa päälle - ei oo koskaan tapahtunu. Autossa on kyllä jumittanut ja auto starttaa (pyörittää), muttei käynnisty.
Hälyttimen kaukosäätimestä mullon patterit loppunu ja se vaati synkronoinnin ennenkuin alko toimiin. Pitiköhän pitää kaukosäätimen nappia pohjassa jonkun aikaa - ohjekirjassa oli ohjeet siihen.
Viimeksi muokannut: mp71; 02.05.2012 klo 23:34.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Jaa olisko siellä joku paristokin. Missäs se paristo sitten mahtaa olla?
1150 Gessussa ei ole omaa ajonestoa ollenkaan. Minkäsikäisissä tuo DWA 5 versio on ollut käytössä?
Tämä kuva ei ole minun moposta mutta pyörä ja häly on samanlaiset
http://img.photobucket.com/albums/v9...n/DSC01375.jpg
Viimeksi muokannut: Puksuttaja; 06.05.2012 klo 13:36.
Taitaa olla vanhempaa mallia. Tuossa on linkki DWA 5:n patterin vaihtoon: http://www.k-bikes.com/forums/showthread.php?t=21565
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Sain mopon satunnaisesti (pari kertaa tunnin räpläämisen aikana) heräämään käyttämällä vara-pulikkaa jolla pitäisi voida ohittaa häly jos kaken paristo on rikki. Avainnipussa majaileva pulikka ei taida toimia ollenkaan. Hälyssä on siis jotain vikaa koska ei reakoi ollenkaan kakeen. Kaippa se on otettava irti ja katsottava mitä on syönyt.
Joitain keskusteluja netissä on hälyn poistamisesta mutta yksityiskohtia ei ole mainittu.
Taitaa jäädä lyhyeksi tämä kesä. Ei taida yhteenkään mopoon jatkossa tulla hälyä, ainakaan BMW merkkistä.
Pistät jenkkifoorumille vaan kyselyn. Uskon, että saat aika noppaan ohjeet hälyttimen ohittamiseksi.
<p>2002-2014</p>
No katsotaan nyt kuinka aikaa on. Mopolla oli tarkoitus ajella työmatkoja ennen kuin kelit vaatii ilmastoinnin käyttöä. Siihen loppui kausi viime vuonnakin.
Kuramopolla on kyllä jo kausi avattu. Juuri äsken olin kolmisen tuntia vääntämässä. Kivaa oli ja nyt joka paikka kropasta kipeänä![]()
No niin nyt on Gessu taas herännyt henkiin. Mitään apua ei loppujen lopuksi tarvinnut mistään etsiä.
Häly on oli tehtaan tai merkkiliikeen asentama Bemarin oma malli niin riitti että poisti haaroitusjohdot (2).
Toinen oli oikeanpuolesen kahvan johdon välissä ja toinen oli tankin johdon välissä.
Joku ajonesto/häly ehkä tuohon pitää vielä viritellä. Vakuutushyöty on kuitenkin merkittävä.