Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moi!

    Olen yrittänyt etsiä foorumilta + googlen avulla tietoa mutta ei ole natsannut....

    Ongelma on seuraava:

    Pyörä jätetty ajosta viime syksyllä lämpimään talliin seisomaan. Talven aikana kiinnitetty uudet katteet, erityistä ei ollut, laitoin tarkasti kiinni etukatteen (mittaritaulu jne) kaksi isoa liitintä. Akku oli irti tämän operaation ajan. Ok. Nyt pitäisi saada pyörä taas ajoon ja pyysin "tallihenkilöstöä" kokeilemaan miten pelaa... (pyörää ei pyöritetty talvella)

    Nyt kun kääntää virrat päälle:

    Ö-painevalo ja vapaavalo syttyy. Kiekkamittari kiertää normisti max min. Mitää muita valoja ei syty (HISS tms ??? ). Bensapumppu ei hurise eli ei aja painetta. Ei tietenkään lähde käyntiin... startti pyörittää hyvin. Valot toimii ja vilkut jne.

    Mikähän mahtaisi olla ongelmana? Onko takakatteen alla mitään isoja releitä tms? Se kun oli auki ja nyt tuli mieleen onko sieltä jotain irti kun takakate oli aika nafti saada paikalleen....
    Viimeksi muokannut: Kaahari; 25.04.2012 klo 20:08.


    ex: XX -04, R1 -05, 1000RR -06
  2. #2
    Suoraa ratkaisua en ongelmaan osaa sanoa mutta HISS eli hondan käynnistyksenesto ja taulussa sen valo tulisi virran kytkettyä päälle palaa hetken ja sitten sammua, jonka jälkeen vasta pyörä tulisi käynnistyä startista. Joten ehkä alkaisin jostain sieltä ongelmaa etsiä. Eli estäisikö tämä käynnistyksen. Olisiko jokin siihen liittyvä piuha irti tai rele, mihin jo viittasitkin?
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  3. #3
    Kävin omasta -07 RR:stä kokeilemassa. Startti pyörii vaikka olisi tappokytkin "päällä", mutta bensapumppu ei käynnisty.

    Olisiko syy noin helppo?

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  4. #4
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Kävin omasta -07 RR:stä kokeilemassa. Startti pyörii vaikka olisi tappokytkin "päällä", mutta bensapumppu ei käynnisty.

    Olisiko syy noin helppo?

    -tuomas-
    Tappokytkintä on hinkattu edes takaisin, kosketusongelmien toivossa.

    Syttyykö tuo HISS tms valot kun tappokytkin on ns. OFF?


    ex: XX -04, R1 -05, 1000RR -06
  5. #5
    Lainaa Kaahari kirjoitti Katso viesti
    Tappokytkintä on hinkattu edes takaisin, kosketusongelmien toivossa.

    Syttyykö tuo HISS tms valot kun tappokytkin on ns. OFF?
    Eli HISS valo käyttäytyy seuraavasti:

    Mopo stongalukossa, tappokytkin pois päältä --> hiss vilkkuu. Kun väännän virta-avaimesta kiekkamittari pyörähtää, pumppu käynnistyy ja HISS valo palaa n. sekunnin ja sitten sammuu.

    Sama lähtötilanne kuin edellisessä, paitsi tappokytkin päällä. hiss vilkkuu. Avaimesta kääntö, kiekkamittari pyörähtää, pumppu ei käynnisty eikä HISS valo pala tuota sekuntia.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  6. #6
    kokeile vara avaimella?Ei ole eka honda minkä "siru" menee talvella ns vanhaksi...
    Elämäntapatyhmä
  7. #7
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Eli HISS valo käyttäytyy seuraavasti:

    Sama lähtötilanne kuin edellisessä, paitsi tappokytkin päällä. hiss vilkkuu. Avaimesta kääntö, kiekkamittari pyörähtää, pumppu ei käynnisty eikä HISS valo pala tuota sekuntia.

    -tuomas-
    Tekee juuri noin. Hyvä tieto ettei hiss pala ja pumppu ei pyöri.

    Nyt kun löysin sähkökaavion... luulen että vika on tuossa kaatumissensorissa tai jossain sulakkeessa / liittimessä / releessä. Mulla kun oli se etukatekin irti.

    http://home.comcast.net/~downforce137/pgmfi.pdf


    ex: XX -04, R1 -05, 1000RR -06
  8.  
  9. #8
    Vika löytyi, penkin alle tulevan sulakeen rasia (se 20a) ja itse sulakkeen jalat täysin hapettuneet.

    ~100km jo ajettu


    ex: XX -04, R1 -05, 1000RR -06