Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olkoon vaikka maksamaton mainos, mutta niin kauan kuin olen mopoilua harrastanut ja tulen harrastamaan, on saappaat Daytonaa, ja aina kun ajokamppeen pitää olla vesitiivis, on kalvo Gorea. Alkaa elämä olemaan siinä vaiheessa, ettei jatkuva pelleily pienen rahansäästön toivossa enää jaksa kiinnostaa.
    1000
    olen samaa mieltä;tuli ostettua tänään käytettyt Dautonat 70e
    tuomo heikkinen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    on saappaat Daytonaa, ja aina kun ajokamppeen pitää olla vesitiivis, on kalvo Gorea. Alkaa elämä olemaan siinä vaiheessa, ettei jatkuva pelleily pienen rahansäästön toivossa enää jaksa kiinnostaa.
    Jos vielä laskee kustannuksia, niin parinsatkun saappailla kymmenen vuotta, ei paha.
    Eukolle Daytonan lesti ei sopinut, taisi tulla TCX:t hankittua. Pari kesää nuokin ovat toimineet, aito Goretex auttaa ainakin jonninverran.
    Mikäs muuten on sopiva aika odottaa rahoja tilille tuotteen palautuksen jälkeen? (Jostain syystä eivät voineet palauttaa käteisenä, vaikka sillä maksoin.) Korkeintaan kaksi viikkoa?

Olen kanssa nyt päättänyt, että niin kauan kunnes on varaa ostaa aidot Goretex saappaat ajan noilla nykyisillä ja käytän sitten vaikka tarvittaessa muovipusseja "kalvona" noissa jos on sateella ajettava.
    Retired
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Mikäs muuten on sopiva aika odottaa rahoja tilille tuotteen palautuksen jälkeen? (Jostain syystä eivät voineet palauttaa käteisenä, vaikka sillä maksoin.) Korkeintaan kaksi viikkoa?

Olen kanssa nyt päättänyt, että niin kauan kunnes on varaa ostaa aidot Goretex saappaat ajan noilla nykyisillä ja käytän sitten vaikka tarvittaessa muovipusseja "kalvona" noissa jos on sateella ajettava.
    Minun käsittääkseni 1 kk on takaraja rahapalautuksille siitä kun tuote on tullut takaisin.
    Postimyynnissä on ainakin tuollainen raja.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Mulla on ollut jo viisi tai kuusi ajokautta Sinisalon ajosaappaat eikä ne vielä ole vettä läpi päästäneet.
    Tulikin mieleen että mistähän noita muuten saa lisää kun en ole niitä missään hyllyssä huomannut?

KoneVeijareilta Kiteeltä aikoinaan ostin, voishan tässä kesän aikana senkin paikan katsastaa jälleen.

edi: Eipä näy Sinisalon omalla sivullakaan saappaistaan mitään, liekö lopettanut noiden valmistuksen.
    Viimeksi muokannut: Jouni K; 27.04.2012 klo 07:08. Syy: lisää tietoa itselleni
    Honda XL1000VA 2006
    Mulla allaolevan linkin kaltaiset pappatouringit viidettä kautta menossa ja hyvin on vesi pysynyt ulkopuolella. Muutama melkoinen monsuunikin on noitten kanssa koettu.

http://www.oxtar-boots.com/matrix.html
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
    Rahat tulivat takaisin kolmessa päivässä. Täytynee ajella jossain vaiheessa kysymään lähettivätkö nuo tehtaalle ja oliko jokin viallinen erä, vai olenko vain liian vaativa kuluttaja. Jos kesälomarahoista saisi Goretexit hankittua.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 29.04.2012 klo 00:24.
    Retired
    Ostin just kyytiläiselle tuollaiset TCX Gore -touringpopot. Kovasti tykkäsi, ja seisoi vadissa niitten kanssa kun ei uskonut vedenpitäviksi. Kyllä pitää.

Ratahommissa kalvollisuus on vähän kyseenalaista, kun ainakin minulla tuppaa tulemaan aika lämmin. Muuten aina gore.
    Itse tilasin TCX:n Goret Saksan ebaystä. Siellä oli Italian pojilla kengät 15% halvemmalla kuin BikeWorldin tarjoushinta orggilaisille...
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan nuo mun Alpinestarsin goretex-saappaat ei ole vuotanut vettä. Eikä goretex-vaelluskengätkään ole vuotaneet. Saappaat on sen verran paksua nahkaa, että hikoilusta hiukan kostuu kuivalla sopivan sään sattuessa. Goretex-hanskatkaan ei ole vettä päästäneet, eikä hiostakaan.
    No niin, nyt vituttaa. Yhden ajokauden ajetut Alpinestarssin Web Gore-Tex tourinkipuutsit vuotaa.

Onhan ne ottanut kärkeen hiukan kulumaa, mutta ei niistä nahka ole puhki, eli Gore-Tex pitäis mun mielestä olla ehjä!!?? Eiks näissä ole jonkinlainen "Gore-sukka" siellä nahan alla, ei kai se nahkaan ole laminoitu se gore? Menen kyllä takuuttamaan niin perkeleesti nytte!
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jo on piru! En saanut enää kotona niitä vuotamaan! Tai siis hyvähän se...

Vesi tulee kauniisti nahan läpi ja alkaa painamaan sisäpuolen goresukkaa kengässä kasaan, niin että saappaan sisus menee "umpeen" ja goresukka huljuu vedessä. Mutta sitten alkoi saapas kastua varresta akillesjänteen kohdalta vesirajan YLÄPUOLELTA Mitämitä...

Nyt ei tajua.

Siis onkohan toi vuori-pehmuste jotenkin kapilaarinen tms. eli että se "vetää" vettä ylöspäin lahjetta kohti ehkä kuivaamisen nopettamiseksi? Siis sitä alkoi oikein lirittämään aika alhaalta pohkeen kohtaa, vaikka luulin että siinä olisi goretexiä (se goren harmaa sisävuori "juu nou"). Pirusti toi saapas imee vettä nahan ja goren väliin, varmaan litran verran.

Mutta toin testin tuntumalla vedenpitävyyttä ai ole kun nilkkaan asti, vaikka luulisi olevan alasääreen asti.
  13.  
    Jos jotain ymmärrän, niin kankaissa vedenpitävä tarkoittaa sitä että se kestää 7000mbar eli 7bar eli 7kpa neliösenttimetrin alueella. Tämä on siis minimi mitä vaaditaan että tuotetta voidaan nimittää vedenpitäväksi kaikki tämän alle on vettähylkiviä. Tunnetuimmat kalvon valmistajat lupaavat yleensä noin 20 000 mbar ja gore lupaa jopa 50 000 mbar, eli käytännössä sukellella voi ihan huoletta gore vaatteilla. Ongelmaksi muodostuukin saumat! Jokainen reikä kalvollisessa tuotteessa heikentää sen vedenpitävyyttä (itsestään selvä asia). Vedenpitävä ilmoitus ei mielestäni kuitenkaan edellytä sitä että saumat olisi teipattu, eli budjetti kengissä saattaa olla niin että kalvot on puhkottu reikiä täyteen josta ne sitten rupeaa vuotamaan pikkuhiljaa. Vuotohan ei mitään massiivista ole mutta pitkällä juoksulla saa sukat kastumaan.
    Asiaahan en varmaksi sano, mutta näin voisin kuvitella asian olevan.
    Kävin juuri itse ostamassa budjetti kengät, Sweepin Revenge - kengät jossa on hipora kalvo, nyt hieman harmittaa sillä lähempi tutkailu osoitti että työnlaatu ei ole kummoista ja en yhtään ihmettele jos kengät vuotaa. :/ Täytynee pistää ämpäriin likoomaan ja tutki kuinka käy.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12