Luokitellaan kaverit 1,2 ja 3
Teet esimerkiksi näin:
Ensimmäiseksi:
1 kaverin setin A kanavaan paritat 2 kaverin setin A kanavan
Toiseksi:
1 kaverin setin B kanavaan paritat 3 kaverin setin A kanavan
Kolmanneksi
2 kaverin setin B kanavaan paritat 3 kaverin setin B kanavan
Näin kaikki kaverit ovat keskenään nipussa jolloin kuka tahansa "möläsee" ääniohjauksella mikin auki niin avautuvat linjat kahdelle muulle kaverille
Esim: Jos kaveri 3 on alueen ulkpuolella ja yhteyss muodostuu vain 1 ja 2 kaverin väliin. Pitää sulkea yhteys ja avata uudelleen jotta kaveri 3 on mukana (mikäli kaveri 3 on palannut alueelle)
Tässä yritin nyt selventää periaatetta, toivottavasti auttoi
Kesää odotellessa![]()
DigiMesta.com kypäräpuhelimet
Honda CBR 1100 XX -04
päivityksiä tekemässä laitteeseen..
miten tuon toisen g9:n parin saa samalla rekisteröityä tuonne ja päivitettyä..?
ensin tulee toinen laite kirjata sinne mut mites toinen..?
sitten ku nekaa alkaa päivittää, niin mitän ei tosiaankaan tunnu tapahtuvan.. mokkula tosin jolla päivittelen..
connect your device.. eikä tapahdu mitään kun siitä painaa..
samalla kun tutkii vaikkapa radiotaajuuksia jne niin kaikki pysyy harmaana ja mitään ei voi tehdä.. ...stä..![]()
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 01.05.2013 klo 21:08.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Olisikohan tuo ?
http://www.webbikeworld.com/motorcyc...ducts-2012.htm
Kawasaki Z750R - 2012 -> Suzuki GSF1250 Bandit ABS - 2013
ohjeissa mainostetaan että toimii koko scalarider tuotesarjan kanssa mutta onko kukaan kokeillut pelaako g9 myös scala q2 kanssa?
muijan q2 on alkanut pätkiä ja sammuilla niin jos päivittäisi tuohon uuteen malliin ensin sen
akun kesto vähän mietityttää kun q2 kestää helposti 2 päivää jos ajetaan 6h päivässä
ja täälä ollu puhetta ettei kestäisi uus malli ku 5h
itselle varmaan riittävät ominaisuudet jos galaxy s2 saa kiinni ja voi vastata puheluun + toiseen kypärään yhteys
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Onkohan kellään samaa ongelmaa; yhteydenmuodostus G9 - SRC on hirmu hidas? Kestää varmaan pari minuuttia ja saa usein painella A:ta, että saa yhteyden. Joskus vielä sitten siitä kyydistä unohtaa GPS-äänenkin, jos saa intercomin päälle. Kaiken huippuna on se, että muutaman kerran sitten kun GPS on lähtiessä ollut mykkänä, niin sitten parin kilometrin jälkeen suoltaa kaikki vanhat ohjeet sitten yhtenä putkena.
Softapäivitykset ovat kyllä viimeisimmät.
Entä saako jostain lyhennettyä aikaa, jossa intercom on vaiti GPS:n tiedotuksen jälkeen? Nyt on mykkänä hyvinkin minuutin ajan, jos tulee käännöksiä. Tästä syystä kaupunkiajossa ei intercom sitten toimi.
Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä, että molemmissa (G9 ja SRC) on joku yhteyshäiriö, joka aiheuttaa merkittävää hidastumista molempiin laitteisiin. Yksin ajaessa ei noita pulmia ole ollut. Olisiko nuo paritukset tehtävä jossain järjestyksessä, tai auttaako A:n painelu, virran katkaisu, resetointi yms?
Resetoi koko G9 ja tee paritukset uudestaan.
Laitteet kannattaa käynnistellä niin, että kännyssä on BT päällä, sitten GPS päälle ja yhteyteen kännyn kanssa, viimeisenä G9 päälle joka kuittaa koko ketjun.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Meillä on sama kokoonpano (G9+SRC+Zumo660). Muuten on toiminut ongelmitta, mutta usein Zumo on pitkään hiljaa ja sitten latoo kaikki tiedotukset putkeen. Lisäksi kypärienvälinen linja roikkuu pitkään auki (tähän tosin voi vaikuttaa mikin kohina, sitähän voi säätää, nyt keskiasennossa). Nämä ongelmat voivat tietysti liittyä toisiinsa (paketti on sama mutta G4 vaihtui G9:iin, jota ennen toimi ongelmitta) mutta Zumolla pitäisi olla prioriteetti.
Vaihdoin lankamikin tilalle tangollisen version (kun ajattelin että huulista on liian pitkä matka mikkiin) ja yritin vähentää ilman virtausta kypärän ala/etuosaan. Sitten paritin kaikki lisäksi uudelleen. Nyt en ole päässyt vielä testaamaan (yksinään toimii hienosti radio ja puhelin).
Edit: ei näemmä auta tuo tankomikki. Tulee kohinaa ainakin puhelimella soitettaessa ja mikin varsi ei ole riittävän pitkä että yltäisi aivan suun eteen. Muuten pelittää ok. Intercommia ei ole vielä kokeiltu uudelleenparituksen jälkeen.
Viimeksi muokannut: Pete2; 27.06.2013 klo 10:45.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Eilen pääsin kokeilemaan. Laitoin ensin siis molemmat GPSt päälle, sitten SRC ja lopuksi G9n. Toimi hieman paremmin, nyt ainakin melko nopeasti tuli intercomyhteys takaisin rouva Garminin jälkeen ja reittiopastus lähti heti liikkeelle. Tosin sitten vielä kävi niin, että jonkun matkaa ajettua intercom vaikeni ja piti painaa A-kanavaa, jotta tokeni. Nuo resetit, uudelleenparitukset ja päällepanot tossa järjestyksessä siis auttoi, mutta jotain hämärää tässä vielä on. Ei ole hyvä, jos joutuu ajossa painelee A:ta koko ajan. Kokeilen vielä, auttaisiko se, että laittaa päälle ensin GPS:t, sitten G9 ja lopuksi SRC. Ja pitääkö toisen ajajan luopua rouva Garminista; voisihan se toinen tarvittaessa toistaa papukaijana ne ohjeet, jos ei älyä kattoa omaa GPSää. Pitää vielä tarkistaa toi mikin kohinasäädön asento.
Toimiiko näissä jo bluetoothina mp3 soittimet, ettei tarvis tolla piuhalla kytkeä kypäräpuhelimeen?
Itsellä olis käyttämättömänä creativen mp3 soitin, mutta ainakaan q2 ei parita...Löytää kyllä, mutta herjaa vaan väärää salasanaa... Joo, onhan kännykät ym, mut sais tonkin käyttämättömän vehkeen käyttöön ja akun kesto ihan toista, kun nyky puhelimissa..
Viimeksi muokannut: fox78; 04.07.2013 klo 20:52.
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
Onko muita resetointi keinoja kuin
6s painaa virtanappia kunnes sinipuna vilkkuu
2s volumeup tai voxnappia kunnes violettit vilahtaa 5 kertaa ja sammuu punaisten väläysten saattamana
Tai pystyykö firmwaren ajamaan sisään jollakin keinoin väkisellä jotta rupeis toimimaan tällähetkellä v1.3.
Tällähetkellä aika jumissa tuo yksikkö. Oikeastaan ainot joka toimii on puhelimen kans paritus ja sen jälkeen soittaa mp3 musiikkia. Ei soi kuitenkaan kypärässä jos joku soittaa. Radiota ei saa päälle. Vox ei pelaa
Monkey 125
1090R Adventure
Ei auta sepä tässä ongelma on tuon ohjeen löysin jo aiemmin ja sen mukaan toimin. Tekee juuri niinkuin ohjeessa mutta ei resetoidu, Tai kyllä se pariliitoksen puhelimeen poistaa.
http://www.youtube.com/watch?v=-TCm5raeIko
http://www.youtube.com/watch?v=jZVRDMMi9ek
Molempia kokeiltu
Monkey 125
1090R Adventure
tuliterän G9 omistajan tunnelmia laitteesta:
ihan ensiksi kävin lataamassa uuden firmwaren, joka on 1.5
aluksi oli ongelmia softan ajon kanssa. ei kommunikoinu G9 kanssa, ennenkuin oli tuon 1.5 asentanu ja käynnistäny tietokoneen uusiksi.
tämän jälkeen ajoi softan mukisematta, ja pääsin käsiksi asetuksiin G9 sisällä. toimii.
BT kytkentä puhelimeen meni heittämällä.
äänikomennot toimii, kun hihkaisee KUNNOLLA mikkiin, vaikka herkkyysasetus täysillä. toimii kuiteski.
puhelimen mp3:set soittolista käynnistyy nätisti äänikomennolla, niinkuin laitteen oma radiokin.
puhelimen navin mölyt katkaisee musakin, niinkuin pitää. musiikki jatkuu navin mölyn jälkeen onneksi
vielä en ole päässyt testaamaan kaverin kanssa suoraa yhteyttä, asustaa sen verran kaukana
toistaiseksi erittäin positiivinen yllätys äänen laadussa.
ainut töitä teettänyt operaatio oli korvanappien upottaminen kypärän eristeisiin. agv titech-kypärä on niin tiukka korvien kohilta, ettei muuta keinoa ollut. dremel tienasi taas hintansa takasin![]()
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Mitähän uutta tuli tuossa uudessa päivityksessä?
Omasta piuha mikki sökö ja nyt puomi käyttöön.
Mikki lähti takuukorjaukseen, mutta ei ole kuulunut mitään yli kuukauteen![]()
do diin. 2 päivää, 850 km testiä takana. on se vaan pojat hyvä laite, tuo G9.
kaverilla suubertin kypärään integroitu src (menikö oikein)..
musakit puhelimen BT kautta. oma radio kuuluu toisinaan ihan hyvin
keskustelu kaverin kanssa selkeää. ei kohinoita, ei kahinoita.
kantavuus EI sitten ole 1.5 km mutkapätkillä. tuohon tarvittais lentokenttä-olosuhteet.
tiheetä syheröä puskien välissä kantavuus 500m.
tuo on kyllä ihan riittävä matka.
G9 voi ohjelmoida kaverin puhelinnummeron, kun painaa yhtaikaa A ja B näppäintä, soittaa kapulaan omasta luurista. tällöin tietysti oma kapula oltava kytkettynä BT:llä. tällöin etäisyys ei ole este.
suosittelen![]()
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
G9 rasitustestissä uudella akulla radio pauhasi 10 tuntia. tämän jälkeen punaset ledit vilkuttelivat jännitetason alhaisuutta. Siis tämä radiolla rassattuna. tietysti jos mölistään asioita, kesto todennäköisesti pienenee. MUTTA raadiolla jaksaa sen 10 tuntii minimissään.
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Minulla on kyllä G4, mutta lienee kutakuinkin sama peli kuin G9. Kesällä meni toinen kuuloke pimeäksi ja nyt kun kausi on ohi aloin ihmettelemään asiaa. Otin kuulokkeet auki ja toisen navoista näytti about 35 ohmia ja toinen megaohmeja (joka pimeänä). Eli toinen on rikki, kuulokkeen käämissä lienee katkos. Kuulokkeiden takana lukee 32 ohm impedanssiksi. Juutuupissa on video, miten kuuloke vaihdetaan Kossin sankakuulokkeista otettuun. Niissä vain on impedanssi 60 ohm. Kannattaako etsiä saman suuruusluokan impedanssin kuulokkeita, vai käykö tuo ? Onko suosituksia mitkä laittaisi ?
EDIT : Joo, noin tein eli vaihdoin Koss PortaPron kaiuttimet. Hyvin pelittää vaikka impedanssit eriluokkaa http://www.youtube.com/watch?v=JqZn_oCHVS4
Viimeksi muokannut: noutaja; 05.11.2013 klo 11:36.
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
G9 sai näköjään softaversion 1.6 verkosta.
Jotain, jossain, silloin tällöin!