Kyselen täällä tallin puolella että kun olette moisia mukavuusvarusteita asennelleet, niin onko teidän tarvinnut rukata laturia suuremmaksi tai jotain vastaavaa?
Ensimmäisiä ajoja lämpökahvojen kanssa jotka asensin, ja ei lähde tankilta edes lämpimänä käyntiin
Ihmetyttää kyllä koska akku on pitänyt virtansa talven pakkasillakin kylmässä tallissa mutta ei muka riitä pitkälläkään +150km matkalla jos puoliteholla käsiä lämmittää??
Olisiko viisasta ostaa suoraan uusi akku ja jotain muuta, valaiskaa kokeneemmat![]()
Toistaiseksi on sähkö riittänyt...
Pari navia, PMR, puhelin, kahvaläppärit, 35w ja 50w xenonit.
Tuotanto puolella 7,4ah akku ja 200w laturi.
Talvipakkasilla on joskus joutunut potkimaan käyntiin, muuten napista, yleensä.
Päiväledillä +takavalolla +rekkarivalolla saa hiukan virrankulutusta alas, jos on pienestä kiinni.
Ensimmäisenä kannattaa kyllä ehkä testata akku ja lataus.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei mulla ainakaan kahvalämppärit tunnu vaikuttavan yhtään mitään esim. etuvalojen kirkkauteen... Mutta vilkku sen sijaan himmentää etuvalojakin (olisko rele vaihtokunnossa, kun kaikki muu on jo tsekattu). Tosin mulla lämpeekin aika kehnosti, starttiteho on kylmällä +3 kelillä sellainen että just huomaa (mutta ilman sitä kyllä kohmettuu).
Laittelin tuohon zetoriin releen lähelle virtalukkoa. Akulta extra sulakkeen kautta kunnon piuha releelle.Virtalukolta ohjaus.Nyt menee kaikki sähköt releen kautta eikä kuormita virtalukonpohjaa. Samalla tuli laiteltua tup.syt.pistoke ja pensapumpun pakkosyööttönappi.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Kannattaapi laskeskella watit / ampeerit ja kaapaista hiukan häviöihin niin hoksaa voiko yhtälö toimia.
Yllättävän pieniä latureita joissain nykypyörissä on. Paitsi bemareissa. Itselläni matkabemari, eikä siihen tunnu saavan niin paljon sähköhilppeitä kiinni etteikö virtaa piisaisi. Sen sijaan valkokilpienskan kanssa ollaan ihan rajoilla jos haluaa mitään lisää.
Mitenhän on poliisilla ton virran riittävyyden kanssa? On kaikenmaailman vilkkua, mittaria yms...
sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005