Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Syksyllä hankkimani uusi tuttavuus, eli otsikon trumppa ei keväällä oikein tykkää enää käydä.

    Uusi akku, starttaa kyllä, ja lähtee käymään mutta samantien kun päästää kaasusta sammuu, vielä useamman kilsan ajonkin jälkeen, moottorin ollessa normilämmöissä, eli ei edes yritä vaivalloisesti käydä tyhjäkäyntiä. Tuoretta bensaakin on tankissa, ei vikavaloja tms..

    Tulpatko? Vai onko kyseessä joku kokeneemmalle trumppamiehelle itsestään selvä tyyppivika? Mikä?
  2. #2
    Tulpat uusiksi, auttoi ainakin mulla. Kerran oli yksi alipaine letku irti "kaasarista" aiheutti käyntihäikkää.
    Yamaha FJ 1100 -85
    Honda CBR 1000 -91
    Honda CBR 1000 -98
    Honda CBR 1100 Blackbird -00
    Triumph Sprint 1050 ST -06
    Triumph Tiger 1050 SE -11
  3. #3
    Tulpat vaihdettu, auttoi sen verran että paikallaan käy nyt tyhjäkäyntiä normaalilla 1100rpm kierroksilla....

    Ykkönen silmään, kytkin ylös, pyörä liikkeelle, kytkin pohjaan ja kakkosta silmään.. ja naps pyörä sammuu vauhdista heti kun kytkimeen koskeen... eli sama vika päällä edelleen. Ei käy ajon aikaista 'tyhjäkäyntiä' sekuntiakaan.

    Voi perse, mitäs nyt keksisi, nettifoorumeja lueskelin... ehkäpä TPS säätö, tai joku Idle air valve..? Ideoita?

    Tarjoan kaljat sille joka keksii mikä ko. vian aiheuttaa, vappuajelut on nyt uhattuna =P

    13 eri ongelmattoman japsipyörän jälkeen tämä brittikeksintö ei liikaa vakuuta =D
  4. #4
    Kokeile aluksi ns. 12 minute tunea, eli käynnistät pyörän kylmänä, et koske kaasuun ja anna käydä 12 minuuttia flektin ekan käynnistymisen jälkeen.
  5. #5
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Kokeile aluksi ns. 12 minute tunea, eli käynnistät pyörän kylmänä, et koske kaasuun ja anna käydä 12 minuuttia flektin ekan käynnistymisen jälkeen.
    Nopeammin tuon nollaa tune eculla ja obd kaapelilla.
    Samalla ohjelmalla pääset testaamaan toimiiko tyhjäkäyntiservo, TPS, yms, jne.

    Mulla kanssa pikku käynnistysvaikeuksia johtuen siitä että softasin tuon talvella uusiksi ja trimmit nollaantui.
    Pikku lenkin jälkeen ei mitään ongelmia.
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 26.04.2012 klo 18:17.
  6. #6
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Kokeile aluksi ns. 12 minute tunea, eli käynnistät pyörän kylmänä, et koske kaasuun ja anna käydä 12 minuuttia flektin ekan käynnistymisen jälkeen.
    HEP! tämä tunaus tehty tänään ja olen varovaisen toiveikas että nyt pelittää!

    Pidempään testilenkkiin ei tänään ollut aikaa, mutta pienten kotikadulla tehtyjen testilenkkien jälkeen pyörä ei sammu enää lämpimällä eikä kylmälläkään koneella ;)

    Kiitokset!!
  7. #7
    Hyvä juttu!

    Tuota temppua suositellaan tehtäväksi aina talviseisonnan jälkeen tai kun vehkeet on ollut muuten levällään.

    Komppaan kyllä Aimoa että jos mielenkiintoa riittää niin kannattaa hankkia tuo usb-obd2 kaapeli ja imuttaa ilmainen tune ecu ohjelma. Pääset katsomaan mahdolliset vikakoodit, balansoimaan kaasuläpät ym.
  8. #8
    Lainaa maketku kirjoitti Katso viesti
    HEP! tämä tunaus tehty tänään ja olen varovaisen toiveikas että nyt pelittää!

    Pidempään testilenkkiin ei tänään ollut aikaa, mutta pienten kotikadulla tehtyjen testilenkkien jälkeen pyörä ei sammu enää lämpimällä eikä kylmälläkään koneella ;)

    Kiitokset!!
    Toivottavasti vappuajelutkin sujuu mallikkaasti...
    Yamaha FJ 1100 -85
    Honda CBR 1000 -91
    Honda CBR 1000 -98
    Honda CBR 1100 Blackbird -00
    Triumph Sprint 1050 ST -06
    Triumph Tiger 1050 SE -11
  9.  
  10. #9
    Joskus ex-jammussa oli vähän vastaavia oireita, jotka johtui viallisesta seisontatuen anturista. Aina välillä pyörä sammui kun koski vaihdepolkimeen ja välillä ei. Joskus pääsi muutaman kilometrin ja kun sit yritti vaihtaa niin sammui laakista. Kannattaa pitää mielessä...
    Aprilia RSV 1000 R -06

    ex: Triumph Speed Triple 955 -04
    ex: Triumph Speed Triple 1050 -08
    ex: Triumph Daytona 955 -04
    ex: Triumph TT600 -01