Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Näkeminen sateella.

    Sadehan ei meitä motoristeja estä ajelemasta, kun ovat kunnon varusteet, ja kaikilta muilta osin on helppo varustautua, ja suojautua, mutta tuo näkeminen.

    Kaipaisin hyviä / parhaita vinkkejä hoitaa visiirin huurtuminen sisäpinnalta / pisaroiden liukuminen ulkopinnalta?
    <p>.</p>
  2. #2
    Pinlock huurtumiseen ja pisaroihin 2e peukkupyyhkijänsulka. Oma agv-s4 ei tosin huurru yli 50km/h nopeuksissa ja alle ajaessa visiiri pikkusen raolleen niin no problem.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  3. #3
    Itse kysyisin asian tiimoilta sellaista, että onko visiireissä eroja tässä asiassa?

    Käytetäänkö visiireissä eri materiaaleja, seoksia tai pinnoitteita jotka vaikuttaa tällaisiin asioihin?
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  4. #4
    Motosolutionsin Anti-fog (jos ei pin-lockia) ja
    Raincoat

    Ja ei, tuo Raincoat ei ole sama asia, kuin autoille (= lasipinnalle) tarkoitettu 5sateesta.

    Ja kyllä, tuo Antifog toimii ihan oikeasti.
    Viimeksi muokannut: villho; 17.04.2012 klo 11:57.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #5
  6. #6
    Lainaa sirloin kirjoitti Katso viesti
    Itse kysyisin asian tiimoilta sellaista, että onko visiireissä eroja tässä asiassa?

    Käytetäänkö visiireissä eri materiaaleja, seoksia tai pinnoitteita jotka vaikuttaa tällaisiin asioihin?
    On niissä eroja. Osa lupaa huurteettomutta ja vaikka mitä.. ne on tosin mainoksia ja luotettavuus on niin ja näin. Osa visiireistä huurtuu helpsti osa ei.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Kaipaisin hyviä / parhaita vinkkejä hoitaa visiirin huurtuminen sisäpinnalta / pisaroiden liukuminen ulkopinnalta?
    Pin-Lock -sisävisiiri taitaa olla paras huurteen estäjä (jos ei ehkä sähkölämmitteistä visiiriä lasketa). Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.

    Olen kerran käyttänyt peukalossa olevaa visiirinpyyhkijää ja se toimii aika hyvin pisaroiden poistoon, kun sormi on oikeassa asennossa, pahana haittapuolena on se, että visiiri meni piloille kerrasta. Ei enää koskaan sormipyyhintä kiitos. Eli jos sattuu sellainen sade mikä syystä tai toisesta sisältää jotain hiekkaa/pölyä, niin visiiri on sitten kuin hienolal hiekkapaperilla hiottu.
  8. #8
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.
    Itse testasin tuota viime syksynä, eipä toimi kunnolla (ei toimi, koska tarkoitettu lasipinnalle). Tänä keväänä pistin Motosolutionsin Raincoatia (linkki ylemmässä viestissä) ja hitto, että vesi lentää pois visiiriltä.

    Ja nyt kun sain tuota saman valmistajan Antifogia, niin jätin pinlockin visiiristäni pois.

    Edit: valmistaja molemmille olikin Motosolutions, eikä Fogtech.
    Viimeksi muokannut: villho; 17.04.2012 klo 11:58.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Pin-Lock -sisävisiiri taitaa olla paras huurteen estäjä (jos ei ehkä sähkölämmitteistä visiiriä lasketa). Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.

    Olen kerran käyttänyt peukalossa olevaa visiirinpyyhkijää ja se toimii aika hyvin pisaroiden poistoon, kun sormi on oikeassa asennossa, pahana haittapuolena on se, että visiiri meni piloille kerrasta. Ei enää koskaan sormipyyhintä kiitos. Eli jos sattuu sellainen sade mikä syystä tai toisesta sisältää jotain hiekkaa/pölyä, niin visiiri on sitten kuin hienolal hiekkapaperilla hiottu.
    Oon kaks kesää käyttäny visiirin pyyhintä eikä yhtään naarmua ole siitä aiheutunut. Käyttökin on tosi simppeliä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  10. #10
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi Raincoat onkin sitten ihan mielenkiintoinen, koska kyllä 5 sateestakin selkeästi auttaa tilannetta ainakin mun visiirissä.
  11. #11
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toi Raincoat onkin sitten ihan mielenkiintoinen, koska kyllä 5 sateestakin selkeästi auttaa tilannetta ainakin mun visiirissä.
    Juu, epäilen kanssa että Raincoat kyllä varmasti pirun hyvää ainetta. Itsekin kun olen sen asian kanssa tamunnut, että mikään lasipinnoille tarkoitettu ei tahdo toimia muovin kanssa ja toisinpäin. Tai siis toimii, mutta ei lähellekkään niin hyvin kuin että olisi juuri oikea aine.

    Esimerkiksi kun nykyään lähes kaikki uudet silmälasit muovipinnoitteisia niin kaikki puhdistusaineet jotka on kauemman ollut markkinoilla ja ovat muka hyviä niin ovatkin pääasiassa tarkoitettu lasipinnoille ja jättävät nämä uudemmat lasit missä ohut muovipinnoite niin aivan harmaiksi..

    Eipä tuotakaan monesti edes huomaa ennenku siinä vaiheessa vasta kun löytää ja sattuu kokeilemaan parempaa ainetta.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  12. #12
    Lainaa sirloin kirjoitti Katso viesti
    Juu, epäilen kanssa että Raincoat kyllä varmasti pirun hyvää ainetta. Itsekin kun olen sen asian kanssa tamunnut, että mikään lasipinnoille tarkoitettu ei tahdo toimia muovin kanssa ja toisinpäin. Tai siis toimii, mutta ei lähellekkään niin hyvin kuin että olisi juuri oikea aine.
    Jep. Kun on käyttänyt 5sateesta auton tuulilasilla, niin sitä ihmetteli, että miksikös se ei visiirillä enää toimikaan yhtä hyvin. Sittemmin selvisi, että sitä ei ole muovipinnalle tarkoitettukaan ja kun löysi tuon Raincoatin, niin tulos oli juuri tämä:

    Lainaa sirloin kirjoitti Katso viesti
    Eipä tuotakaan monesti edes huomaa ennenku siinä vaiheessa vasta kun löytää ja sattuu kokeilemaan parempaa ainetta.
    Tässä lyhyt video molempien toiminnasta:

    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  13. #13
    Ohoh, tuota raincoattia voisikin hankkia. Mites, käykö tuo peilivisiirille?
  14. #14
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Ohoh, tuota raincoattia voisikin hankkia. Mites, käykö tuo peilivisiirille?
    Pullon kyljessä sanotaan "Safe for all plastics". Ajatko tosiaan peilivisiirillä vesisateessa?
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  15. #15
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kehittäisivät sellaisen pinnoitteen mihin ötökät ei tarttuis, niin ostaisin heti tynnyrillisen sitä.
  16. #16
    Ja jos joku nyt päätyy Raincoatia tilaamaan, niin ohjeissa sanotaan, että levitä ohut kerros ainetta pinnalle ja anna kuivua 5 min tai enemmän. Ei tarvitse odottaa, kun käyttää hiustenkuivaajaa apuna

    Ja Antifogin kanssa meni vähän opetellessa. Paras lopputulos tuli, kun kasteli mukana tulleen kangaslapun läpimäräksi (ei kuitenkaan tippuvaksi) ja sillä sitten levitti aineen. Sitä ei tarvitse hieroa, vaan yksi pyyhkäisy riittää, kunhan ainetta menee ohut kerros joka kohtaan. Jos ei mene kerralla oikein, niin pinta pitää melkein pestä ja aloittaa alusta, sillä ainakaan minä en saanut lisättyä ainetta siististi uudelleen niihin kohtiin, joista sitä jäi ensimmäisellä kerralla puuttumaan.

    Joka tapauksessa, kun kikat oppi, niin molemmat toimivat loistavasti. Ja molempia aineita levitettäessä visiirin pitää olla ehdottomasti puhdas ja täysin kuiva.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  17. #17
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kehittäisivät sellaisen pinnoitteen mihin ötökät ei tarttuis, niin ostaisin heti tynnyrillisen sitä.
    En ole Raincoatia vielä päässyt kärpästen kanssa testaamaan, mutta luulen, että niidenkin pyyhintä helpottuu huomattavasti, jos pohjalla on Raincoat. Ihan samalla tavalla, kuin 5sateesta+auton tuulilasi+koppakuoriaisten jämät.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  18. #18
    Oottako ottaneet visiirin irti sisäpuolen käsittelemiseksi?
    Ainakin video näyttää hyvältä, ja asiahan on tunnustettu ongelma keskuudessamme, kumma
    jos päteviä aineita ei olisi kehitetty.
    <p>.</p>
  19. #19
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Oottako ottaneet visiirin irti sisäpuolen käsittelemiseksi?
    Itse otin. Ainakin Araista se irtoaa niin helposti, että ei ole syytä, miksi pitäisi yrittää jotenkin muuten räpeltää.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  20. #20
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Oottako ottaneet visiirin irti sisäpuolen käsittelemiseksi?
    Ainakin video näyttää hyvältä, ja asiahan on tunnustettu ongelma keskuudessamme, kumma
    jos päteviä aineita ei olisi kehitetty.
    Juu tietty. Sama ku pesen visiirin nii irti vaan ja likoomaan mietoon saippuaveteen. Kuppi kahvia ja sit kaikki irtoo kevyesti pyyhkimällä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  21. #21
    tosi hyvä myyntipuhevideo tuosta Raincoat aineesta.
    Pikaisella etsimisellä löysin 5 "kosteus"pyyhkeen nippuja tuota Raincoat ihmeainetta. hinta oli tosin suolainen.
    Saako tuota jostain esim pullona ja kohtuuhinnalla?
  22. #22
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Juu tietty. Sama ku pesen visiirin nii irti vaan ja likoomaan mietoon saippuaveteen. Kuppi kahvia ja sit kaikki irtoo kevyesti pyyhkimällä.
    Visiirihän on pestävä suunnilleen joka ajokerran jälkeen ulkopinnalta, niin kuin itse asiassa koko kypäräkin joka toisen ajokerran jälkeen, jos aikoo pitää siedettävässä kunnossa. No, en mie tuon takia visiiriä irrota.
    <p>.</p>
  23. #23
    Lainaa osmola kirjoitti Katso viesti
    http://www.varusteleka.fi/showproduc...uct=_2PU0XBPAY
    aika kallista, mutta pitää kokeilla
    Tuo on sitä huurtumisenestoainetta, mutta tuosta Raincoatista oltaisiin kiinnostuneita.

    tässä pullona Raincoat tököttiä
  24. #24
    Raincoatia tosiaan saa Varustelekasta 20 eurolla. Toki sitä voi pitää hinnakkaana, mutta jos/kun pullo riittää koko kaudeksi, niin paljonko sille tulee taas hintaa per kilometri...

    Niissä pienissä pussukoissa on ymmärtääkseni samaa ainetta laimentamattomana. Levittäminen on työläämpää ja sitten pitää olla tarkkana, että pussin sulkee kunnolla käytön jälkeen, jotta sisältö ei pääse kuivumaan - ei tuota nimittäin paljoa yhteen käsittelykertaan kulu. Suihkepullosta taisi mennä 6-8 suihkausta yhteen käsittelykertaan.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  25. #25
    Mä oon ollut enempi ku tyytyväinen Shoein pin-lockeihin enkä oo kaivannu lisäsuojaa. Ne kun laittaa kunnolla kiinni visiiriin niin että se silikoniraita on kunnolla kii ympäriinsä niin ainakin mulla toimii, etenkin XR-1100 jossa se pinlock täyttää koko näköaukon.

    Mä ajelen vain tummalla visiirillä, myös sateella, ja oon ottanu semmosen asenteen että jos sataa ja pisarat tai muiden ajoneuvojen roiskeet häirittee niin pyyhin reteesti vaan hanskalla. Se saattaa naarmuttaa kyllä visiiriä josta syystä mulla menee niitä neljä-viis vuodessa eli yks kestää keskimäärin 7-10tkm. Ei välttis kestävin mahollinen ratkaisu, mutta ikuna ei oo ollu näkemisongelmii Tosin tän ketjun perusteella saatanpa koklaa sitä ulkopinnalle laitettavaa ainetta, olikse nyt Raincoat nimeltään.
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  26. #26
    Täytyykin kokeilla tota Raincoattia.
  27. #27
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Pullon kyljessä sanotaan "Safe for all plastics". Ajatko tosiaan peilivisiirillä vesisateessa?
    Eipä tuo sateella haittaa, ihan hyvin näkee.
  28. #28
  29. #29
    Vahaa visiiri ulkoota. Tämän jälkeen riittää kun käännät pään molemmille sivuille kerran niin lähtee pisarat pois.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  30.  
  31. #30
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Pin-Lock -sisävisiiri taitaa olla paras huurteen estäjä (jos ei ehkä sähkölämmitteistä visiiriä lasketa). Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.
    Muistan jostain lukeneeni että tuo 5 sateesta ei olis turvallista käyttää muovivisiiriin kun se kovettaa sitä ja voi aiheuttaa sen pirstaloitumisen onnettomuustilanteessa. Liekö kuvittelen vai luinkohan jostain tämän todella.....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen