Näkeminen sateella.
Sadehan ei meitä motoristeja estä ajelemasta, kun ovat kunnon varusteet, ja kaikilta muilta osin on helppo varustautua, ja suojautua, mutta tuo näkeminen.
Kaipaisin hyviä / parhaita vinkkejä hoitaa visiirin huurtuminen sisäpinnalta / pisaroiden liukuminen ulkopinnalta?
<p>.</p>
Pinlock huurtumiseen ja pisaroihin 2e peukkupyyhkijänsulka. Oma agv-s4 ei tosin huurru yli 50km/h nopeuksissa ja alle ajaessa visiiri pikkusen raolleen niin no problem.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Itse kysyisin asian tiimoilta sellaista, että onko visiireissä eroja tässä asiassa?
Käytetäänkö visiireissä eri materiaaleja, seoksia tai pinnoitteita jotka vaikuttaa tällaisiin asioihin?
Yamaha XJ 900 S Diversion '99
Viimeksi muokannut: villho; 17.04.2012 klo 11:57.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Viimeksi muokannut: sirloin; 17.04.2012 klo 11:26.
Pin-Lock -sisävisiiri taitaa olla paras huurteen estäjä (jos ei ehkä sähkölämmitteistä visiiriä lasketa). Visiirin ulkopuolelle taas Turtle waxin 5 Sateesta -käsittely auttaa jonki verran tekemällä pisaroita hylkivän pinnan visiiriin.
Olen kerran käyttänyt peukalossa olevaa visiirinpyyhkijää ja se toimii aika hyvin pisaroiden poistoon, kun sormi on oikeassa asennossa, pahana haittapuolena on se, että visiiri meni piloille kerrasta. Ei enää koskaan sormipyyhintä kiitos. Eli jos sattuu sellainen sade mikä syystä tai toisesta sisältää jotain hiekkaa/pölyä, niin visiiri on sitten kuin hienolal hiekkapaperilla hiottu.
Itse testasin tuota viime syksynä, eipä toimi kunnolla (ei toimi, koska tarkoitettu lasipinnalle). Tänä keväänä pistin Motosolutionsin Raincoatia (linkki ylemmässä viestissä) ja hitto, että vesi lentää pois visiiriltä.
Ja nyt kun sain tuota saman valmistajan Antifogia, niin jätin pinlockin visiiristäni pois.
Edit: valmistaja molemmille olikin Motosolutions, eikä Fogtech.
Viimeksi muokannut: villho; 17.04.2012 klo 11:58.
Toi Raincoat onkin sitten ihan mielenkiintoinen, koska kyllä 5 sateestakin selkeästi auttaa tilannetta ainakin mun visiirissä.![]()
Juu, epäilen kanssa että Raincoat kyllä varmasti pirun hyvää ainetta. Itsekin kun olen sen asian kanssa tamunnut, että mikään lasipinnoille tarkoitettu ei tahdo toimia muovin kanssa ja toisinpäin. Tai siis toimii, mutta ei lähellekkään niin hyvin kuin että olisi juuri oikea aine.
Esimerkiksi kun nykyään lähes kaikki uudet silmälasit muovipinnoitteisia niin kaikki puhdistusaineet jotka on kauemman ollut markkinoilla ja ovat muka hyviä niin ovatkin pääasiassa tarkoitettu lasipinnoille ja jättävät nämä uudemmat lasit missä ohut muovipinnoite niin aivan harmaiksi..
Eipä tuotakaan monesti edes huomaa ennenku siinä vaiheessa vasta kun löytää ja sattuu kokeilemaan parempaa ainetta.![]()
Jep. Kun on käyttänyt 5sateesta auton tuulilasilla, niin sitä ihmetteli, että miksikös se ei visiirillä enää toimikaan yhtä hyvin. Sittemmin selvisi, että sitä ei ole muovipinnalle tarkoitettukaan ja kun löysi tuon Raincoatin, niin tulos oli juuri tämä:
Tässä lyhyt video molempien toiminnasta:
Kehittäisivät sellaisen pinnoitteen mihin ötökät ei tarttuis, niin ostaisin heti tynnyrillisen sitä.
Ja jos joku nyt päätyy Raincoatia tilaamaan, niin ohjeissa sanotaan, että levitä ohut kerros ainetta pinnalle ja anna kuivua 5 min tai enemmän. Ei tarvitse odottaa, kun käyttää hiustenkuivaajaa apuna
Ja Antifogin kanssa meni vähän opetellessa. Paras lopputulos tuli, kun kasteli mukana tulleen kangaslapun läpimäräksi (ei kuitenkaan tippuvaksi) ja sillä sitten levitti aineen. Sitä ei tarvitse hieroa, vaan yksi pyyhkäisy riittää, kunhan ainetta menee ohut kerros joka kohtaan. Jos ei mene kerralla oikein, niin pinta pitää melkein pestä ja aloittaa alusta, sillä ainakaan minä en saanut lisättyä ainetta siististi uudelleen niihin kohtiin, joista sitä jäi ensimmäisellä kerralla puuttumaan.
Joka tapauksessa, kun kikat oppi, niin molemmat toimivat loistavasti. Ja molempia aineita levitettäessä visiirin pitää olla ehdottomasti puhdas ja täysin kuiva.
Oottako ottaneet visiirin irti sisäpuolen käsittelemiseksi?
Ainakin video näyttää hyvältä, ja asiahan on tunnustettu ongelma keskuudessamme, kumma
jos päteviä aineita ei olisi kehitetty.
<p>.</p>
tosi hyvä myyntipuhevideo tuosta Raincoat aineesta.
Pikaisella etsimisellä löysin 5 "kosteus"pyyhkeen nippuja tuota Raincoat ihmeainetta. hinta oli tosin suolainen.
Saako tuota jostain esim pullona ja kohtuuhinnalla?
Tuo on sitä huurtumisenestoainetta, mutta tuosta Raincoatista oltaisiin kiinnostuneita.
tässä pullona Raincoat tököttiä
Raincoatia tosiaan saa Varustelekasta 20 eurolla. Toki sitä voi pitää hinnakkaana, mutta jos/kun pullo riittää koko kaudeksi, niin paljonko sille tulee taas hintaa per kilometri...
Niissä pienissä pussukoissa on ymmärtääkseni samaa ainetta laimentamattomana. Levittäminen on työläämpää ja sitten pitää olla tarkkana, että pussin sulkee kunnolla käytön jälkeen, jotta sisältö ei pääse kuivumaan - ei tuota nimittäin paljoa yhteen käsittelykertaan kulu. Suihkepullosta taisi mennä 6-8 suihkausta yhteen käsittelykertaan.
Mä oon ollut enempi ku tyytyväinen Shoein pin-lockeihin enkä oo kaivannu lisäsuojaa. Ne kun laittaa kunnolla kiinni visiiriin niin että se silikoniraita on kunnolla kii ympäriinsä niin ainakin mulla toimii, etenkin XR-1100 jossa se pinlock täyttää koko näköaukon.
Mä ajelen vain tummalla visiirillä, myös sateella, ja oon ottanu semmosen asenteen että jos sataa ja pisarat tai muiden ajoneuvojen roiskeet häirittee niin pyyhin reteesti vaan hanskalla. Se saattaa naarmuttaa kyllä visiiriä josta syystä mulla menee niitä neljä-viis vuodessa eli yks kestää keskimäärin 7-10tkm. Ei välttis kestävin mahollinen ratkaisu, mutta ikuna ei oo ollu näkemisongelmiiTosin tän ketjun perusteella saatanpa koklaa sitä ulkopinnalle laitettavaa ainetta, olikse nyt Raincoat nimeltään.
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Vahaa visiiri ulkoota. Tämän jälkeen riittää kun käännät pään molemmille sivuille kerran niin lähtee pisarat pois.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön