Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Kertoilkaa pyörästä, ominaisuuksista, mahdollisista puuteista, vioista yms. Itse ajellut kesän n7000 km, tuntuu sopivan
    kaupunkiin, hiekkateitäkin ajeltu mm Venäjällä. Pituutta 187cm, ajoasento mukavan rento. Polvet ei nouse liian ylös, eikä tankoon tarvii nojata.
    Mopoilua vuodesta 1971.
    Itselläni jo toinen menossa (ekan romutin). Hieno pyörä - enhän muuten olisi valinnutkaan. Pari asiaa olen "korjauttanut".

Bensansyöttö on säädetty Kalifornian asetuksille eli käy todella laihalla seoksella. Tämä tuntuu hienoisena tehokuoppana kierrosalueen alapäässä. Asiaa ei voi käytännössä säätää ilman ulkoista apua. Asennutin molempiin PowerCommanderin ja asiantuntija teki niille kartat penkissä. Tehoa ei tule lisää, mutta vääntökäyrä tasoittuu tehden kiihdytyksen matalilla kierroksilla paremmaksi. Edellisessä myös kulutus putosi selvästi - uudemmasta en ole vielä ehtinyt katsoa, koska asennutin vasta nyt talvella.

Takajousitus on hiukan löysä, joskin tilanne on parantunut uudemmissa malleissa (-06 ->). Tämän tuntee pienenä hutjumisena nopeassa kaarreajossa varsinkin kaksi päällä. Vaihdatin taakse Öhlinsin ja on kuin eri pyörä. Suosittelen lämpimästi.

Näiden lisäksi olen vaihtanut molempiin pleksin suuremmaksi, mutta se on täysin makukysymys. Lähinnä kyseessä on takamatkustajan mukavuus yli 80 km/t nopeuksissa.

Olen sinua selvästi lyhyempi, joten jossain vaiheessa asennan korotuspalat ohjaustangon alle. Minun mittaiseni joutuu hiukan nojaamaan ja joskus ranteet väsyvät - varsinkin kaasukäsi, jota ei voi lepuuttaa. Throttle Rocker -lätkä auttaa, koska kaasukahvan palautusjousi on hiukan terhakka.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa asentaa ThrottleMeister, on kallis mutta erittäin hyvä investointi
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
    Ajattelin kysyä mieli pidettä....

Olen tässä hankkimassa FJR:ää mut ongelma on kun vaihtoehtoja on kivasti...
    Ajatus olis hankkia pyörä ja laitella sitä sit mieluisaksi. Kysyisin et minkä laittaisit jos vaihto ehdot olisivat...

FJR 2001 ajettu n. 30tkm, huoltokirja on.
    FJR 2005 ajettu n. 45tkm, huoltokirja on.
    FJR 2009 ajettu n. 60tkm, huoltokirja on.

Hintakin tietenkin ratkaisee...
    Kaikissa on melkein samat varusteet, jOtain pientä puuttuu.

Hyvä olis saada näkemystä kun itsellä tällä hetkellä FZS alla ja se ei ole kahdelle tarkoitettu pitkälle matkalle.

Terveisin Kiupa
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä kokemusta vuosimalleista 2004 ja 2009.
    Jälkimmäinen sen verta parempi tuuli-juttujen kanssa että kyllä ääni menee uusimmalle vuosimallille tosta sun listasta.
    -tuolta- löytyy vertailu eri vuosimallien eroista
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  6.  
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa asentaa ThrottleMeister, on kallis mutta erittäin hyvä investointi
    Jep

Tilasin tämän ketjun ansiosta ThrottleMeisterin, on aika kätevä, ja itse asiassa helppo käyttää. Rupesin vaan miettimään että miten se kaasukahvan lämmitys on tehty kun se kitkaholkki painetaan sinne kahvan alle. No, lämmitys toimii ainakin vielä.
    FJR -17