Minkähän verran suomen maanteillä liikkuu 2000-luvun Bonneville Triumppeja..? En ole montaa nähnyt livenä.. Minkälaisia kokemuksia niistä? Luotettavia? Varaosien ym saatavuus? Meinaan kun kyseinen pyörä kiinnostais hankkia itselle... Ymmärtääkseni moottorin koko ainakin kasvanut kyseisessä twinissä? muita eroja vuosimallien välillä? Lähiaikoina saattaapi joutua koeajamaan kyseistä pyörää...
Haulla pitäisi löytyä tältäkin palstalta juttua Bonneista, ym. muuta hyödyllistä(esim. linkkejä) Triumpeista.
Kyllä Bonneja tulee vastaan, ainakin paljon enemmän kuin T-birdejä tai LegendTT:tä...
![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
hmm... syksy saa..toivottavasti minäkin... meinaan triumpin... Joutunee hankkimaan bonnen... Koeajo taitaa tältä syksyltä jäädä...
Kävi mielessä alkaa katselemaan euroopan bonneville tarjontaa. Onkos tieto eteläsuomessa yrityksiä ym. jotka vois tuoda pyörän maahan..?
-Lonely rider-
Olen nyt ajanut kuusi kesää Hinckley -Bonnella. Hienosti on toiminut ja olen ollut tyytyväinen. Pitemmätkin matkat hoituvat ja kaksi mahtuu mukavasti kyytiin. Tehoahan ei ylenpalttisesti ole, mutta eihän tällaista sen takia ostetakaan. Aluksi kuutioita oli 790, muutama vuosi sitten kavoi 865:een ja ensi vuodesta lähtien 909. Aika nihkeästi Triumph kasvattaa noita kuutiotilavuuksia. Pyörä on todella hauska ja helppo ajaa ja menee hienosti kurveissa.
Parastahan tässä kuitenkin on se, että se todella näyttää moottoripyörältä. Ja legendaarinen merkki.
Osta vaan.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Tiedäpä kuinka kannatavaa tuo itsetuonti on?
Pari vuotta sitten Triumph mainosti verottomien hintojen olevan samat joka maassa. Jos arvo tippuu samalla lailla esim. Saksassa kuin Suomessa, niin hinnan voisi kuvitella olevan sama vero-, rahti-, ym. muiden maksujen jälkeen Suomeen tuotuna. *
Käsittääkseni Bonnehan on pysynyt samana vuodesta 2000 lähtien(ainoastaan väri vaihtunut) viime vuoteen asti, kun 790cc kone suureni 865cc:ksi. Pyörän valinnassa kunto, väri&kilometrit ratkaissee...?
Mikäli kotimaassa pyörää löytyy, niin käypä koeajamassa.
Siitä sitten vaan tinkimään... Vastaavan pyörän hintaan Saksassa lisäilet tuontikulut(verojen lisäksi rahtikulut+omat matkat yllättävän kalliita), niin saat pohjaa tinkimiselle. Loppu on vaivanpalkkaa.
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
About parin tonnin säästö, jos itse haet käytetyn Saksasta.
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Kiitti kokemuksista. Lisää kuuntelen mielelläni.
Joo, kyllä tekis kovasti mieli hankkia Bonne itsellekin. Helpointahan se suomen prätkä-liikkeestä ois hankkia mutta tuli mieleen tuo tuonti mahdollisuuskin. siinä on vaan omat juttunsa eikä niistä ole kokemusta..
-Lonely rider-
Kannattaa kyllä tutkia tarkkaan tuo Saksasta tuonti. Itse tulin siihen tulokseen ettei kannata viime keväänä. Hinnoissa noin 2000€ erot joka menee helposti veroihin ja tuontikuluihin.
Itse ostin vähän toista vuotta sitten v 2003 Bonnen kotimaisesta liikkeestä. Olen pyörään tosi tyytyväinen. Helppo ja mukava ajaa, näyttää ja kuulostaa moottoripyörältä (Triumphin off road-vaimentimet, vähän alkuperäisiä parempi soundi). Suosittelen.
Harold
Mulla on ollut Bonne Thruxtoni nyt kaksi täyttä ajokautta ja tulee olemaan jatkossakin![]()
Pyörä on ajettavuudeltaan todella hyvä ja padassa riittää sopivasti potkua monenlaiseen ajotarpeeseen. Eikä minkäänlaisia ongelmia ole esiintynyt - ei edes öljyvuotoja.
Cafe-Racerina pyörässä on myös rock´n rollia enemmän kuin kotitarpeiksi http://kuvablogi.com/nayta/419299/
Ei muuta kuin ostoksille, perustelut ovat tulleet tuossa jo edellä. Sitä vain ihmettelen, että mistä tuo uusi 909 cc iskutilavuus on tullut esille, kun tähän asti olen törmännyt voimassaolevaan ja 'viralliseen' 865 cc tilavuuteen -08 mallien osalta? Ruiskuthan niissä ensivuoden malleissa jo on, mutta että lisää tilavuutta.....Ei kyllä haittaa vaikka tulisikin, vaikkei tuota eroa eri versioiden välillä ajossa heti juuri huomaakaan.
Tuleekos Masalle lisää rokkia pyörään talven aikana???
Pasific Blue since 1998
En tiedä, tuleeko konepuolelle sen kummemmin lisää rokkia talven aikana. Big Bore-kittejä on toki tarjolla ja tiukempaa nokkaa etc., mutta en sitten osaa sanoa, mitä hyvää/huonoa ne tuovat tullessaan. Kone on juuri nyt tosi hyvin hengittävä ja toimiva sekä myös luotettava. Ja saundit ovat myös kohdallaan. Jos johonkin isompaan asiaan talven aikana kajoan/sorrun, se lienee ulkoasu. Nimittäin jonkin verran olen haaveillut alutankista ja alupattisatulasta a´la Triton(Trident3666 @ Loka. 10 2007,17:25) kirjoitti
Saa nähdä, mitä pakkaset aiheuttavat aivotoiminnalle![]()
Ei ainakaan Trumpan kotisivun mukaan kone muutu mihinkään.
Linkki
Niiltä jotka moisella pyörällä ajaa en ole kuullut huonoa kommenttia, kovasti ovat olleet tyytyväisiä, itsellä ei kokemuksia ole.
Joistain liikkeistä saattaa saada jotain ylivuotisia malleja ihan kohtuuhintaan. Toinen linkki Tuolta kannattaa esimerkiksi katsella.
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Kyllä alkaa Bonne-kuume nousta lisää kun lähti mielikuvituskin laukkaamaan rakentelu-idean muodossa... Koeajot jäi tältä syksyltä suorittamatta mutta täytyy keväällä alkaa taas kyttäilemään myytäviä yksilöitä.. Alan olla vakuuttunut kyseisestä pyörästä omaan käyttöön hankittuna.
-Lonely rider-
Kävin liikkeessä silmäilemässä tämän vuoden Bonne T100.sta ja olen erittäin vakuuttunut kyseisestä pyörästä. Myyjä kertoi pitkät tarinat Bonnesta, kehui vääntöä ja luotettavuutta (niinhän ne tosin aina..) ja retro-henkisyyttä korosti. Hintaa sanoi tiputtelevansa reilusti kun ensi vuoden malleissa on ruiskut (tämän tiesin aikaisemmin). Puoli-väkisin ois myyny pyörän mulle.. Nythän se kannattais ostaa kun hinnat tippuu loppuvuodesta, mutta täytyy budjettia tarkistella kuitenkin ensin...
-Lonely rider-
Oisko kellään lisää kommentteja tai kokemuksia Bonneista? Oma fiilis ja koeajon tulos ratkaisee toki mutta kun tuo MP-messuilla käynti ei ainakaan rauhoittanut mielikuvitustani... Pari yksilöä on ollutkin myynnissä etelä/kaakkois-suomessa mutta eivät ole kauaa vanhentuneet prätkä-liikkeissä..
-Lonely rider-
Osta nyt vaan se T100 jos ulkonäkö miellyttää. Mun mielestä näissä uusissa bonneissa on paras hinta/laatusuhde. Ylivoimaisesti hienoimpia vakiofillareita. Ja rakentelupalikkaa tulee koko ajan lisää. Aika paljon oon noita foorumeita lukenu eikä niissä oikein tunnu mitään vikoja olevan. Omassa -03 americassa ei oo ollu mitään ongelmaa.
Syyskesällä 2006 ostin MotoSeinäjoelta perus-Bonnen ja siinä kiinni olleet sivulaukut. Toistaiseksi en ole pyörää mitenkään rakennellut. 1000 ja 10000 huollot olen teetättänyt. Viime syksynä takapyörästä meni pinna poikki itsestään. Sitä ei sitten varaosakatalogien mukaan ole myynnissä, mutta Tampereelle Mototown vaihtoi takuuseen koko takavanteen (joten heillä lienee nyt varaosapinnojakin). Mulla on kevättä odottamassa ne tulpat sylinterikanteen (tulppaamaan ne "mitkä lie" pakokaasun kierrätysputkistot).
Sellaisesta täällä jo kirjoittelinkin, että tankin korvausilman saanti on aika tiukoilla. Sadesäällä ei tahdo korvausilmaa riittää, jos nopeus kasvaa yli 95km/h. Poudalla ei moottoritienopeudetkaan haittaa. Tuosta eivät oikein huollossakaan tienneet mitään, mutta joku kaveri vastaili ainoinaan, että kannattaa ottaa tankin korvausilmaletkusta sellainen "takaiskuventtiili" pois, jonka tarkoitus on estää bensan valuminen maahan, jos pyörä on nurin.
Pyörällä on nyt ajettu yli 12.000km ja takarengas on kerran vaihdettu. Syyskylmillä ja viikon seisomisen jälkeen täytyi startata useampaan kertaan, että bonne jäi käyntiin. Mutta yleisesti sanoisin, että tuo on luotettava peli, bensan kulutus siinä 4,7 ltr/100km yksin ajettaessa. Heitin viime keväänä sellaisen 3700km reissun sillä Tampereelta, Rovaniemelle, Skibotteniin, Tromssaan, Lofooteille ja pohjois-Ruotsin kautta Ouluun ja takaisin ilman muuta ongelmia, kuin tuon korvausilman saannista johtuvan takeltelun Ruotsin vesisateissa. Tulevalla kaudella ajattelin lähteä pyörällä keskieurooppaan.
karir
Kiitos mielenkiintoisesta käyttökokemuksesta. Luotettavalta pyörältähän tuo vaikuttaa. Olen muualtakin kuullut positiivisia kommentteja. Oen edelleen melko vakuuttunut Bonnen hankinnasta. Olen seuraillut netissä myytäviä yksilöitä, muutamia ollutkin mutta taitavat mennä kaupaksi nopeasti.. Oma budjettini ei salli juuri nyt ex-tempore ostosta, joten en ole ehtinyt tarttua tilaisuuteen. Ja olisi kiva ensin päästä koeajamaan pyörää ennen kuin ostaa.
-Lonely rider-
Nostetaas tätä ketjua muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen. Kirjoitelkaa uusia kokemuksia, kommentteja, vinkkejä kokeneemmilta Bonneville-kuskeilta.
Oman 2008 kaasaribonnen ostin tänä keväänä ja toistaiksi olen ollut varsin tyytyväinen. Siitepölykautena saa vaan olla koko ajan pesemässä ja vahaamassa, mutta se ei taida olla yksinomaa Bonnevillen ongelma.
Muutamia kysymyksiä koskien lisävarustelua on tullut:
1. Mitä sivulaukkusysteemiä suosittelisitte? Sais olla mielellään 20l/laukku ja hinta "kohtuullinen".
2. Millaisia kokemuksia on pyörän virittämisestä? Jotain yksittäisi "simppeleitä" parannuksia tai jopa jotain performance packagea, kuten http://www.british-customs.com/briti...e-package.html ??
Triumph Bonneville 2008
2. Omassa 2002 -mallissa oli TOR-putket ja isommat suuttimet. Piti tulla 10 kaakkia lisää. Mitään en huomnnut, mutta voi vaikuttaa sekin, että vertailupohja oli melkein puolen vuoden takaa, koska laitoin ne talvella. Äänikään ei paljon parantunut.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'