Moro kaikille! Kootaan tänne tätä uurempaa speedua koskevat jutut eli 2011 ja siitä ylös päin..
MP: Yamaha MT-O9 SP 2023
Dodiii.... Tänään sain uuden trumpan alle ja hetihän sitä piti lähteä ulkoiluttamaan. 225km tuli ajettua ja voin sanoa että naama oli "näkkärillä". Ei voi muuta sanoa että on mahtava pyärä ajaa, kerrassaan mahtava vääntö, todella hyvä alusta ja tehokkaat jarrut. Ei tehny enää mieli ajaa busalla ton jälkeen. Ja vaikka rauhassa ajelinkin (sisään ajossa) niin tuntuu pinta kaasullakin kiihtyvän kivasti ja äänetkin yllättän muhkeat vakio pöntöiksi, kun vertaa esim busan vakio änkkäreihin (matkalaukut).
Todella tyytyväinen oon pyörään ja merkki pysyy tästä lähtien Triumphina. Ja se kilpiteline jonka tilasivat siihen sieltä briteistä niin oli todella hienon näkönen ja sopi alkuperäisiin kiinnityksiin ja orggis vilkut myös mahtuu paikoillee.
MP: Yamaha MT-O9 SP 2023
Sellainen tuli mieleen, että kuinkahan tuosta saa nopeusmittaria kalibroitua? Vaihodoin välityksiä, niin nyt mittari näyttää liikaa.
TuneEcussa ilmeisesti on mahdollisuus tehdä tuo? Healtechin sivuilla ei ainakaan taas Speedohealeria ollut tarjolla tuohon uuteen.
Speed Triple -11
Jep, tuneeculla onnistuu.
http://smoto.co.uk/index.php/product...h-speed-triple
Tuollanen tuli itelle vuosi taakse, ihan pätevä kampe, voi käyttää omia vilkkuja jos ei muita ole käsillä![]()
Speed Triple -11
Täytyy laittaa tilaukseen niin saa tuon alkuperäisen rakennelman purettua. Kilometrejä tullut kiitettävää vauhtia, ensihuoltoa varaamaan![]()
Vuosi sitten keväälä tuli ostettua 2011 mallinen, vähän ajettu.
Tyytyväinen olen ollut.
Pientä modausta oli jo valmiiksi esim. takakilpiteline ja putkisto. Lisäksi its halusin stongan pää peilit![]()
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM
Tulipa käväistyä tuossa Vantaan Biketeamissa Hemmon päivillä koeajamassa Speed Triple R ja päällimmäiseksi fiilikseksi jäi, että tulikohan tehtyä helvetinmoinen virhe - siis lähinnä tota meikäläisen lompakkoa ajatellen. Oli siinä määrin hauska peli, että ei olisi tehnyt ihan heti mieli palauttaa liikkeeseen ja oman 1050 Tiger tuntui sen jälkeen varsin kömpelöltä ja jokseenkin "pehmeältä".
R:n Alusta ja jarrut olivat kyllä aivan loistavat ja en tiedä kuinka paljon noissa on eroa normi Tripleen, kun ei ole tullut tuota nykyistä Triplen normimallia vielä testattua. Edellisen kerran tainnut tulla ajettua jotain -06 tms. mallia vuosia sitten ja osasin kyllä varautua, että varsin hauska laite kyseessä, mutta siitä huolimatta pääsi hieman yllättämään ja herättämään voimakasta omistamisen halua.
Noh, Triple oli kyllä muutenkin varsin vahva ehdokas seuraavaksi pyöräksi, vaikkakin oli vakaa aikomus ajella Tiikerillä vielä ainakin tämä ajokausi. Saas nähdä miten käy, kun ajattelin vielä käväistä huomenna koeajamassa perusmallin.
Nää koeajot saattaa kyllä käydä pahemman kerran lompakon päälle, pitäis varmaan käydä ajamassa vaan mahdollisimman huonoja pyöriä niin sen jälkeen ajelisi taas hymyssäsuin vanhalla pyörällä.![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
[QUOTE=antti_p;6176941]Ei sattunut nyt parempaa kuvaa löytää mutta itse suosittelen tuommosia tangonpääpeilejä.
Omasta mielestä hyvännäköiset ja noista peileistä näki todella hyvin
Hyvältä näyttää. Sopiiko kysyä ostopaikkaa?![]()
[QUOTE=Maiks;6177039]Ebaystähän noita löytyy edullisesti. Suomen maalla saa pullittaa sievoisen summan mutta tuommoset ebayn peilit toimi todella hyvin
http://www.ebay.com/itm/1pcs-7-8-Bla...06313d&vxp=mtr
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Perusmallin jarrut ja alusta on varmasti riittävät, myös radalla ajamiseenkin. Tietysti mikäli rata-ajo on ensisijainen tarkoitus niin öölarin iskarit tuolloin saattaa nostaa painoarvoa. Itse en maksaisi n. 4000e tuosta upgradesta pääsääntöisesti katuajoa silmälläpitäen. Suosittelen siis lämpimästi perus versiota, erittäin hyvä ja kykenevä pyörä sekin. Ei muuta kun koeajolle vaan!R:n Alusta ja jarrut olivat kyllä aivan loistavat ja en tiedä kuinka paljon noissa on eroa normi Tripleen, kun ei ole tullut tuota nykyistä Triplen normimallia vielä testattua.![]()
Viimeksi muokannut: JP; 18.05.2013 klo 11:51.
KTM Super Duke 1290r -23
Bmw S1000RR -13
Triumph Speed Triple -12
Yamaha YZF-R1 -09
KTM Super Duke 990 -08
Kawasaki Z750 -07
Juu siis kyllä toi perusmalli on se joka on ensisijaisesti harkinnassa, koska R:n tuomat lisäominaisuudet menevät jossain määrin "hukkaan" kadulla ajellessa. Eihän noista toki haittaa olisi, mutta onhan hintaero kuitenkin kohtuullisen iso siihen nähden, että perusmallinkin ajo-ominaisuudet ovat varmasti vähintään riittävät.
Radalla on tainnut tulla käytyä viimeksi joskus 10+ vuotta sitten (tullut enemmän viihdyttyä tuolla kestopäällysteen ulkopuolella lähivuosina) ja jos nyt kävisi niin, että innostuisi ratailusta niin saattaisinpa melkein sijoittaa ym. 4000€ siihen kilvettömään rataleluun, jonka kaatamisesta ei seuraisi jumalaton ketutus.
Alkaa karata hieman ohi otsikon, joten jos alkaisi vetelemään ajokamoja päälle ja yrittäisi ehtiä koeajolle ennen vesisateita/ukkosia..![]()
Ihan mukava koeajo oli, eikä vaihtokuume hirveästi hellittänyt.![]()
Vaikka ero verrattuna R-malliin olikin mielestäni kohtuu selkeä alustan ja jarrujen suhteen, niin eipä ollut valittamista perus triplenkään ominaisuuksissa. Kauppojakin tuli sitten hierottua ja vaihtotarjousta pyydettyä special editioniin, mutta kun vaihtotarjoukset ovat mitä ovat, niin pitää tässä mietiskellä ainakin huomiseen ja katsoa tulisiko tässä järkiinsä (vaikkakaan en tiedä mitä tekemistä järjellä ja moottoripyörän ostamisella on keskenään).
KTM Super Duke 1290r -23
Bmw S1000RR -13
Triumph Speed Triple -12
Yamaha YZF-R1 -09
KTM Super Duke 990 -08
Kawasaki Z750 -07
No näin siinä kuitenkin lopulta kävi, että kuvan mukaisella vempeleellä taidetaan ajella sitten ensi viikosta eteenpäin...
Eli Tiikeri meni ja Speed Triple SE tulee tilalle.
Näyttikin jo aika huolestuttavalta eilen, kun ennen vaihtopäätöksen tekoa aloin selailemaan ebaysta ja muualta Triplen lisävarusteita. Tänään sitten tulin siihen johtopäätökseen, että ei kai näitä ole järjellä ennenkään ostettu.![]()
Eilen tuli sitten haettua Triple ja luovuttua hieman haikein mielin Tigerista. Mikäs sen mukavampaa, kun loma ja uusi pyörä pihassa - paitsi, että taivaalta tulee sitten vettä nähtävästi koko päivän.
No ehti sentään eilen heittää ensimmäisen ~150km testilenkin ja hauska pyörähän se oli yhä edelleen, vaikkakin sisäänajo hieman rajoittaa hauskuutta. Sen tosin huomasin, että motarin ajaminen puuskaisella tuulella ei ole kovin hauskaa. Tähän vaikutti osaltaan myös se, että päässä oli lipallinen X-lite X-551 jonka lippa oli säädetty Tiikerille sopivaksi ilta-aurinkoa varten. Triplen ajoasennolla piti sitten ajaa pää kohtuullisen pystyssä, jos meinasi nähdä jotain ja tuuli pyrki tarttumaan mukavasti lipan alle.
Sitten pääseekin selailemaan lisävarusteita.
Ensimmäisenä menevät vaihtoon peilit jotka ainakin SE-mallissa ovat sanalla sanoen surkeat. Tangonpääpeilit menevät siis tilaukseen ja malli lienee juurikin tuo sama, kuin esim. antti_p:n postissa.
Ehkäpä laitan tangonpääpeilejä odotellessa kiinni tuollaiset varastossa ylimääräisenä lojuvat kiinanpeilit joiden pitäisi käydä Tripleen: CNC Tomok Rear Mirrors. Ovat ainakin jossain määrin nätimmän näköiset, kuin mitä orggikset ja luultavasti niistä näkeekin yhtä huonosti.
Tuli myös tilailtua hiilikuituinen etulokarin jatke, katsotaan nyt miten se tuohon istuu. Myös kilpiteline menee vaihtoon, kunhan kerkiää tilailemaan uuden ja luultavasti tulee myös hommattua joku jäähdyttäjän suoja.
Ehkäpä noilla pärjää näin ensi alkuun, mahdollisesti vielä jotain muuta pientä, mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan. Myöhemmin sitten luultavasti Arrowta orggisvaimentimien tilalle jne.
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM
Sen verran hirvittää viimeaikainen rahanmeno, että joutuu vähän jarruttelemaan välillä ja pitäytymään noissa pienemmissä ostoksissa.
Maahantuojan koeajo R:ssä oli orggisvaimentimien tilalle tulevat 3-2 arrowit ilman killereitä ja niissä oli ainakin ihan maukkaat saundit. En tiedä minkä verran lienee äänissä eroa 3-1 systeemiin? Ilmeisesti alkuperäisten tilalle tulevat vaimentimet ovat myös e-hyväksytyt, mutta 3-1 ei?
Jos toi vesisade ei ala loppumaan niin saatan toki tylsyyksissäni mennä tilailemaan vielä arrowitkin.![]()
Tulipa tässä joutessaan sadepäivän ratoksi ruuvattua evotechin radiator guard sekä kilpiteline pyörään kiinni ja onhan toi kilpiteline nyt jossain määrin inhimillisemmän näköinen, kuin mitä alkuperäinen.
Pari kehnohkoa kännykkäkameralla hämärässä räpsäistyä kuvan tapaista:
Olihan siinä oma hommansa, kun ilman ohjeita väkerteli. Tulihan tossa kilpitelineen mukana vissiin asennusohjeetkin, mutta ei kai tosimies sellaisia lue.
No itseasiassa olin onnistunut tallettamaan ohjeen niin hyvään paikkaan, että löysin sen vasta äsken vahingossa, olisinhan mä saattanut sitä muuten ehkä vilkaista pikaisesti.
^ Ompas siinä makeen näkönen Triple. Väritys osuu kyllä JUST omaan mykiöön!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...