Kaikkihan me toki olemme vastuullisia ja lainkuuliaisia motoristeja, jotka noudattavat aina hyvää liikennekäytöstä ja sääntöjä.
...Ja kaikkihan toisinaan kasvattavat sarvet päähän ja ottavat kuitenkin niitä "harkittuja riskejä". Ei välttämättä omaa tai kanssaihmisten terveyttä ja hyvinvointia vaarantamalla, mutta ainakin tavalla joka aiheuttaa ympäristössä vakavaa närästystä ja virkavallan kohdalle osuessa eriasteisia sanktioita.
Eilen sattui semmoinen naksahdus, autoilijoiden toimistopäivän jälkeisen liikenteessä koomailun johdosta. En ala seikkaperäisesti selostamaan miksi v*tutti, mutta seurauksena sitten ison supermarkettihelvetin läheisessä liikennevirrassa splittasin kolmet liikennevalot keulille, lähetin tarpeettoman rajusti ja ohitin jonkun eläkeläisen matelevan Opelin liikenteenjakajan väärältä puolelta.
Vaikka niitä "rippin' on the streets" videoita juutuupista katellaan silleen "wooah" fiiliksellä - Kotipihaan ehtiessä pisti oma toiminta vähän hävettämään.
Entäs teitä muita, ikinä?
Hävetti ihan saakelisti tuossa n. kuukausi sitten, kun lähdin kotilolla toimistolta. Lähellä kaksi risteystä, jotka molemmat varsin hienosti tukossa. Olin antamassa lähempänä olevassa liikennevalottomassa risteyksessä kuorma-autolle tietä, jotta se pääsisi kääntymään. Tämä ei kelvannut, joten olin että "pitäköön tunkkinsa" ja koska minun kääntymissuuntaan kaista veti, niin ajoin eteenpäin. Kolme sekuntia myöhemmin tajusin, että ajoin pysähtymättä suojatien eteen pysähtyneen auton ohi tuossa lähemmässä risteyksessä, koska vasen kaista (myöhemmässä risteyksessä vasemmalle kääntyvät ja suoraan ajavat) oli pysähdyksissä. Jalankulkijoita ei tullut mistään, joten mitään todellista vaaratilannetta ei onneksi syntynyt. Kuitenkin minulle, joka lähes poikkeuksetta väistän kevyttä liikennettä suojateillä/pyöräteiden jatkeilla ja risteyksissä, tuo oli märkä rätti vasten kasvoja. En vain yksinkertaisesti huomannut suojatietä. Hävettää vieläkin.
Toisaalta, mielestäni se, että oma sählääminen pistää hävettämään, niin kertoo ehkä siitä, että kantaa vielä jotain vastuuta yhteisistä pelisäännöistä.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Kyllähän tuollaiset tempaukset hävettää, onneksi harvemmin niitä tulee tehtyä.
Se kerran pari kaudessa tuleva esittämisentarve nolottaa aina jälkeenpäin, mutta aika se sieltä tulee.![]()
Myös tuollainen vahingossa valoihin pyörän sammuttaminen nolottaa aivan saatanasti ja siinä tilanteessa se kypärä on kyllä hyvä varuste. Ei hohda punainen kuula, kun yrittää saada sen pyörän taas käyntiin.![]()
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
tästä syystä vältän viimeiseen asti työmatkojen kulkua mp:llä. aivan käsittämättömiä suorituksia näkee välillä puoliunisilta teiden ritareilta. ja jos itsellä ei ole sitä rautakehikkoa ympärillä, niin ei viitsi tulla kolatuksi. karkuun kyllä pääsee, mutta sitten on vaan tilannenopeudet aika kovat.autoilijoiden toimistopäivän jälkeisen liikenteessä koomailun johdosta.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ainakin vanhalla pyörällä välillä vitutti ainainen matelu (välitykset ja vääntö ei oikein ollut sopusoinnussa) iltäpäiväruuhkissa kaupungin keskustassa, joten kunnolla koko jonon ohi, että on varmasti perillä 5min. aikasemmin kuin muut...
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Aika hyvä viestiketju. Tuossa maanantaina kävin ekan lenkin heittämässä talven jälkeen, ja sitten illalla tulin ajatelleeksi, että kiihdytinkö kertaakaan rauhallisesti. Prkl, en tainnu. Olikohan järkee.
Honda CBR 1100XX -03
Honda CBF 600S -05
Yamaha XT 600E -01
Kävi näin itsellekin kerran... Pirun kauan odotin punaisissa keulilla, sitten vihreä …ja stumppista stumps. Ja kun kytkinkahvan katkaisija ei toiminut, niin en saanut edes koneta käymään ennenkuun kelasin vaihteita vapaalle. Sitten kun mopo taas kävi, niin valot vaihtu jo punaselle ja iso lauma yläasteikäistä lössiä ylittämään tietä, oli ne siinä jo mun touhuamista kattellutkin. Ei siinä auttanut kun naureskella... ittekkin…
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kyllä. Pari kesää sitten ohitin raivostuttavan hitaan mersukuskin ja vedin heti seuraavasta mutkasta pihalle niin että mersukuski näki. Kyllä hävetti ja jotain tuosta opinkin.![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Muutaman kerran hävettänyt tällaisessa tilanteessa:
Työpäivän päätyttyä kun istuu autossa ruuhkassa punaisissa valoissa joskus jopa odottaen ~20 min. että pääsisi risteyksestä läpi, niin muutamat autot ohittavat oikealta bussikaistaa pitkin 20min. -jonon ensimmäisiksi. Tällöin jos olen ollut keulilla, niin en ole millään halunnut päästää noita etuilevia autoja siihen minun eteeni, jolloin en ole kehdannut edes kääntää päätäni oikealle katsoakseni siihen etuilijan auton ohjaamoon.
Tosin tuo etuilijahan siinä jo lähtökohtaisesti väärin tekee, kun ohittaa jonoa sieltä bussikaistan puolelta.![]()
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
kylä hävettää.... joskus ja yleensä aina syynä "täys"kiihdytys valoista....
nyt on kyllä sen verran huomiotaherättävän värikäs pyörä että pitänee vähän rauhoittaa....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
EI!!!!!!!!!!!!
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Juuri tuota tarkoitusta varten peilivisiirit on keksitty. Hyödyntäkää.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Integroitu aurinkolippa aina alas kun alkaa jotain sekoilemaan.![]()
Yamaha XJ 900 S Diversion '99
Kyllä hävettää... just kun kikkailee jotain turhaa, ohittaa motarilla vaikka jonkun vasemmalle kaistalle jämähtäneen oikean kautta tai sitten toinen bravuuri on ohittaa auto oikealta kun auto kiertaa sellasta hidastepattia vasemman kautta... voi sitten taas miettiä että miksi tein sen ja yrittää kadota horisonttiin mahdollisimman pikaisesti![]()
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Onhan näitä ollut toisinaan. Ehkä pahin oli seuraavanlainen:
Ohitustieltä ramppia ylös ja liikenne seisoi rampin puolivälissä. Jonoa ties miten pitkälle. Kaverin kanssa mietittiin, että alkaa ilmajäähdytteiset kuumeta siinä helteessä. Lähdettiin varovasti vasemmalta ohi jonosta, kaveri jäi jonnekin ja itsestä tuntui, että vielä nuo seuraavat... risteyksessäkin tuli vedettyä kääntyvien kaistalta suoraan. Jonon ohitus jatkui kaupunkialueella, mm. sillalla vastaantulijoiden puolelta autoista ohi, jonolla alkoi jo olla vauhtia tuossa vaiheessa, joten ylinopeuttakin tuli ajettua, eikä kehdannut jäädä juuri ohitettujen eteen. Lopulta kantatielle, kaveria ei edelleenkään näy, ohitetut autot tulee perässä. Piti vähän vetää kaulaa ja kääntyä sivutielle vähän puiden suojaan kaveria odottelemaan. Kaveri meneekin eri reittiä ja kohdataan sitten lähikunnassa kahvilla.
Kyllä hävetti ja kadutti, sekä ohitettujen että kaverin suhteen.![]()
Yamaha XJR 1200 -96
Jupiter 50 -59
(exät: FZ6S, GSF1200S, CX500, CB750K2, CB450K5, DT125LC, CB125T)
Useinkin. Kerran reissun päällä koitin päästää rampissa ambulanssin ohittaan mutta tämä jäikin rinnalle ajamaan. Itse en voinut pysäyttää kun olis voinut jäädä jalka sen lanssi renkaan alle. Siinä sitten ajoin risteyksen läpi hälytys ajoneuvo vasemman käden vieressä![]()
Meinasin joskus kanssa tehdä aiheen tästä. "Ajokrapula -morkkis" tulee välillä kruisailun jälkeen, että oliko taas pakko noin tehdä. Itse ajossa kun se vaikutti niin hyvältä idealta.
Näin kauden alussa tuntuu taas jäävän tuo vilkku päälle turhan usein....hävettää.![]()
Kerran.
Vuosia sitten lähdin treeneistä parkin läpi keulien ja kas kummaa niin siin T riteykses misä poistutaan parkkiksest niin oli joku käynnyt hiekkaa heittää (valunut peräkärryst) asfaltin päälle treenien akana sillä loppuhuipennuksena että pyörä ei stopanut ja sain vaivoin pidettyä pystyssä.
Ojan yli vauhdilla ja omakotitalon pensasaitan läpi pihalle ja samasta vauhdistä pihan läpi ja postillaatikon vierestä ulos tielle taas
Ei ollut kun 15 joukkuekaveria ja saman verran tuntemattomia seuraamassa tilanetta niin .....
T risteys parkin jälkeen niin vasemmalle tie loppuu 5 metrin jälkeen ja oikealle poistutaan mutkien kautta maantielle ja näkyvyys hyvä joka suuntaan,paitsi eteenpäin sen pensasaidan takia,tai muutama kuukausi siin oli semmoinen pyörän menevä reikä mist sai katottua omakotitalon pihalle .![]()
Hyvä aihe!
Hävetti viimeksi tämän kauden ensimmäisellä ajokerralla. Tulin Itiksen suunnasta myllypuron liikennevaloihin ja ne oli just vaihtumassa vihreäksi, kolmisen autoa molemmissa jonoissa menosuuntaan, lisää kaasua ja splittaus vauhdilla siitä välistä. Autot ehtivät vähän lähteä liikkeelle ennen kuin oli ohi.
Ei siinä mitään, mutta vihreä aalto ei kantanut seuraavista valoista. Eli siinä sitten seisoskelin näitten splittauksen uhrien edessä. Kannattiko?
Ja kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Harhaudutaan vähän aiheesta, mutta splittaaminen on hyvä puheenaihe![]()
Miksi puhut splittauksen uhreista? Miksi jäit siihen eteen? Olisit ottanut seuraavissakin valoissa sen saman paikan niiden kaistojen välissä (tai esim. oikean kaistan ihan vasemmassa reunassa) ja viittonut ne takana tulleet autot siihen rinnallesi kummallekin puolelle. Valojen taas vaihtuessa kytkin ylös ja adios. Näin autoilijoille olisi ehkä jäänyt päähän idea siitä, että eihän tuo splittaaja hidastanut heidän etenemistään lainkaan. Itse toimin näin - eikä hävetä![]()
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Harvemmin..... Haittaksse?![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Heh heh, jotenkin tutun kuuloisia tarinoita! Noi pensasaitojen läpiajelut on vielä kokeilematta, mutta ainakin kuulostaa ihan helvetin hauskalta
Kyllä ne omatkin hetket koetaan erilaisina turhina ohituksina/ kiihdyttelyinä ja etenkin alkukauteen sisältyy pari mopon sammumista. Jostain syystä sivuseisontatuki tuppaa unohtumaan alas ja pykälän päälle lyödessä sammuu kone kuin lyötynä...Tässä vaiheessa viimeistään muistaa laittaa visiirin kiinni...
Eli ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia noloja tilanteita![]()
-MasterSlave-
Yamaha YZF750R -93
Honda MBX125F -84
Honda Z50J -90
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
motaril otin kisaa jonkun primeran kanssa ratastetulla 600 pc25:lla ja hävisin![]()
Horo Elää !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Wuiddu, mulla kun välillä sellanen tunne, että mä oon tosi paska "suamalainen"..... ni nyhhämmää
vast hokasin mist se johtuu.
Hävytön miäs...... mutta luojan kiitos, tällä mennään....![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY