Oliskos kukaan niin viisas että osaisi minua valaista
Minulla on Schubertin C3 kypärä ja siihen sen oma bluetooth setti.
Miten sillä voisi kommunikoida autoa ajavan kaverin kanssa ?
Tulee mieleen että sopisiko se yhteen jonkun matkapuhelin bluetooth korvasysteemin kanssa ?
Melko kallista lähtee kokeilemaan...
Onko kellään tietoa aiheesta ?![]()
Live now, regret later!
CVO Limited
Eikös tuo ole sama laite scalan G4 kanssa? Voiko joku varmistaa pariutuuko nämä?
Jos hommaa G4 toiseen päähän ja kytkee äänet autoratijoon...
Voit käyttää samaa vekotinta sitten tarakkaharakan kanssa.
Jopa 3 Shuberth kypärää ta Scala Rider G4 tuotetta voi kommunikoida keskenään 500m etäisyydellä
Mitenköhän tuo käytännössä tapahtuisi ? siis käyttäminen autossa ja kytkeminen autoradioon ?
Mulla on mamman kypärässä tuo scalan G4...mutta ei hajuakaan miten sitä pystyis autossa käyttämään...tietty jos kaveri olis valmis ajaan autoa kypärä päässä...tai muistaakseen se oli tuo G4...
Viimeksi muokannut: Tomi72; 22.03.2012 klo 18:02.
Live now, regret later!
CVO Limited
Suupertti ja G4 pariutuu ongelmitta. Itsellä käytössä oheiset PMR-puhelimet joissa BT ja G4. Toimii hyvin pyörästä pyörään-yhteys ja miksei myös pyörästä autoon.
http://www.digimesta.com/tuote/midla...ombqnrmuq87d71
Viimeksi muokannut: Eemo; 22.03.2012 klo 18:45.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Scalan laitteet pariutuu tietääkseni vain Scalan tai Schubertin kanssa
Autossa olevan laitteen voi asentaa esim laskettelukypärään niin saadaan kypärä-kypärä yhteys
500m etäisyys yhteysvälinä toimii kun on näköyhteys, jos tulee esteitä välille etäisyys pienenee oleellisesti
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Nyt flunssasena luettuna..niin käsitinkö oikein ?
Eli shuberi S2 ja siihen uusi puhelinkaulus-->pitäisi toimia G4 kanssa että pystyy kolme höpöttämään keskenään ilman että yksi on masteri, niin kuin oli Q2 ?
hmm joo.... eli jos kolme jannua on liikenteessä ja kaikki parittaneet SRC:t/G4:set keskenään niin ekan puhuessa kahdelle muulle hänen BT:nsä käyttää kahta lähettävää/vastaanottavaa kanavaa (A & B) jolloin mahdollinen GSM/GPS/MP3 ei kuulu mutta kaksi muuta vain kuuntelevat ekaa jolloin heillä on vielä toinen kanava vapaana muita äänilähteitä varten.
Ja lisää:
While most Bluetooth comm systems can wirelessly link up two riders, the Cardo G4s can connect as many as four. Officially, the G4 provides three-way communication with Rider 1 paired with Rider 2 on Channel A and paired with Rider 3 on Channel B. In this configuration, Cardo claims a 1-mile range between riders, which we verified on our trip to the USGP at Laguna Seca earlier this year.
The system can be tricked into linking four riders by Rider 1 pairing with Rider 2 on Channel A and pairing with Rider 3 on Channel B, while Rider 3 is paired to Rider 4 on Channel A and paired to Rider 2 on Channel B. This way Rider 1 and Rider 4 can communicate with each other via the paired connection between Riders 2 and 3. This configuration is intended to serve a pair of two-up riders, so its range is said to be only 35 feet, but we remained linked up at far greater distances.
Dirty Nasty Furriner
Tämähän kuulostaa hyvältä, nyt tosin löysin että G9 on tulossa joten kai semmoset ennemmin tilaan![]()
Lienee helpointa että autossa puhutaan kännykän kautta, eli soittamalla SRC+kännykkä yhdistelmään. Ei tuu kantomatka esteeksi ja noitahan saa suht totaalipuhepaketteja lähes ilmaiseksi.
Lasit yms. esteet välissä pudottaa merkittävästi Bluetooth kantomatkaa 500m:sta alaspäin..
Näin minä toimisin.
DigiMesta.com kypäräpuhelimet
Honda CBR 1100 XX -04
Juu ei tuo Suomen maassa ole ongelma...mutta selvittelin tätä sen takia kun olen lähdössä kesällä mopolla Kreikkaan ja vaikutti siltä että kaveri lähtee autolla mukaan...siellä turhan dyyristä hommaa...
Mutta onnekseni tilanne muuttunut siten että kaverikin lähtee mopolla reissuun...
Live now, regret later!
CVO Limited
DigiMesta.com kypäräpuhelimet
Honda CBR 1100 XX -04