Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 61:sta
  1. #31
    Lainaa nuunii kirjoitti Katso viesti
    Voitelulla on merkityksensä...itse pääsin männä syksynä uusimaan auton virtalukon kun ennen autonvaihtoa pistin paikat viimosen päälle toimimaan, siis suhaus aseöljyä virtalukkoon ja lukko ikiajoiksi jumiin...
    Just tuolla samalla tekniikalla sain välilliä hieman jumittavan auton virtalukon välittömään vaihto kuntoon. Täysin jumissa.

    Saldo: Auto trailerille, 4 tunnin laskutustyöt + 90 e. virtalukko.

    "Pyörivä" virtalukko olis kuulema vaihtunut alle tuntiin.
    Murjaanien kuningas!
  2. #32
    Tuosta aseöljyn liimausominaisuudesta hieman tarkennusta.
    kerro mikä aseöljy aiheutti nuo ongelmat. pls.
  3. #33
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Just tuolla samalla tekniikalla sain välilliä hieman jumittavan auton virtalukon välittömään vaihto kuntoon. Täysin jumissa.

    Saldo: Auto trailerille, 4 tunnin laskutustyöt + 90 e. virtalukko.

    "Pyörivä" virtalukko olis kuulema vaihtunut alle tuntiin.
    "Kerran saa aina tötöillä" .

    Taitaa kyllä lukkomiesten (virtalukot tms.) perusvirsi olla ihan kohdallaan:

    Jos aloitat uuden lukon rasvaamisen siihen sopivalla tavaralla... ja rasvaat sitä sitten jatkuvasti,
    homma toimii.

    Toinen vaihtoehto on olla rasvaamatta ollenkaan.

    Kaikki muut vaihtoehdot on verrattavissa aamuyöllä snagarijonossa kiilailuun ja vittuiluun
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #34
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Aseöljy on itseasiassa aika paskaa lukkovoiteluun.
    Lukkosulaa, se on sinne suunniteltukin ja voitelee kyllä.
    Ei kyllä se on juuri päinvastoin. Jos äärimmäisessä hädässä on joskus pakko lukkosulaa mennä lukkoon tunkemaan, kannattaa se pikimmiten sieltä "pestä" pois kunnon öljyllä.

    Laadukas ase- tai lukkoöljy (käytännössä samaa tavaraa) on ainoa mitä lukolle kannattaa syöttää. Toistaiseksi olen kaikista kulkupeleistä saanut herätettyä tahmaavat tai jäätyvät lukot henkiin erittäin runsaalla aseöljykylvyllä ja paineilmalla. Pitkän aikaa poistuva tavara on mustaa väriltään, ainakin enemmän maailmaa nähneissä kulkupeleissä. Spray on kätevä kun sillä saa työnnettyä ohkaista tavaraa pienehköllä paineella suoraan pesään. Ja sitä kannattaa sitten "pesun" yhteydessä tunkea ihan huolella, ja välillä pyöritellä avainta. Aavistuksen paksumpi tippatavara pysyy paremmin, mutta hankala annostella eikä pese niin hyvin.

    Paskaiseen lukkoon kun suhauttaa vähän öljyä niin sillä ei saa muuta aikaan kun sen kaiken paskan liikkeellelähdön, mutta ei lukosta poistumista. Sitten kun se kuivahtaa niin ongelmia on tiedossa. Toki puhtaaseen lukkoon riittää kevyt ylläpitovoitelu.

    Erittäin suositeltavaa tavaraa, niin torrakoihin kuin lukkoihinkin, Break-Free -aseöljy.
    Speed Triple
  5. #35
    Jos kerran dieselvuodon voi tukkia palamäntysuovalla, niin miksei pineline puurouttaisi aseöljyä.

    Nimim. 10 v. pesty k-a:t pinelinellä ja ei vaikutusta lukkoihin. Ei niitä myöskään rasvata.
    - life is tough, but it's unfair -
  6. #36
    Kyl se palamäntysuopa käy myös bensavuotojenkin paikkailuun
  7. #37
    Millä ihmeen perusteella lukkosula - joka on tarkoitettu voitelemaan ja liuottimellaan sulattamaan - on huono vaihtoehto lukkoihin? Ja taasen aseöly - joka on tarkoitettu paksummalla viskositeetilla suojaamaan paljon järeämpiä liikkuvia osia, kuin hennot lukon haitat?

    Jotain muutakin kuin mutua näihin, pliis.
  8. #38
    Ei tossa Taajuus sen kummempaa tiedettä ole kun se, että jonkin otsakkeen alta löytyy
    hyvin paljon ja monella tapaa toisistaan poikkeavia tuotteita.

    Toiset täyttää tehtävänsä hyvin, toiset ei.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Teillä joilla on syystä tai toisesta lukko mennyt yhtäkkiä täysin jumiin: Mistä päättelette, että siellä lukossa EI tosiaan ole naapurin penikoiden pikaliimaa? Sehän on varmasti yksi källeistä jota mokomat vinttivajaat harrastavat.
    Ei näkynyt mitään liimaan viittaavaa ja lukko alkoi irroituksen ja öljyämisen jälkeen toimiin moitteettomasti. Avainkin meni pohjaan ihan normaalisti koko ajan. Mutta eihän sitä varmaksi voi sanoa kun mopo oli pihalla parkissa.
  10. #40
    Lukkosulassa on mukana etanolia tai isopropanolia, jotta se nimensä mukaisesti sulattaisi lukon. Pelkkä öljyhän ei tätä tee. Tai oikeastaan pitäisi sanoa, että lukkosulassa, joka on joko etanolia tai isopropanolia, on myös öljyä mukana, jotta se ei kuivattaisi ihan niin pahasti lukkoa. Siltikin lukkosulan käytön jälkeen lukko voi jäädä osittain kuivaksi.

    Lukkosulaa ei joudu käyttämään jos lukko on puhdas ja kunnolla öljytty.

    Lisää vaikka tuolta: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/l...-tai-sitten-ei

    Aseöljyt ei muuten todellakaan ole mitään paksua mömmöä, ellei puhuta jostain varastorasvoista. Öljyn pitää taata lukon jouheva toiminta kovassakin pakkaskelissä, joten avainsanoja ovat sopiva viskositeetti kylmässäkin kelissä eli öljy ei saa jähmettyä liikaa ja hyvin pysyvä öljykalvo. Molemmat toivottavia ominaisuuksia lukossakin.

    Tässä esim. sen linkkaamani Break-Freen täyttämä MIL-standardi (käyttöalue -51 - +71 C): http://en.wikipedia.org/wiki/MIL-L-63460
    Speed Triple
  11. #41
    Ottamatta kantaa sen enempää, edellisessä Hontrassa oli stongalukko ihan tönkkö kun ostin mopon ja crc:llä sain sen toimimaan täydellisesti.

    Kiitos ketjun aloittajalle siitä, että kiinnitti huomion asiaan. Ei ehkä ole huono homma ottaa tavaksi testata myös tankkilukon toiminta ennen liikkeelle lähtöä.

    Voi hieman ituttaa siinä vaiheessa kun olet 300km:n päässä kotoa ja pitäisi tankata ja joku vatipää on liimannut lukon ikuiseen lepoon...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  12. #42
    Toi kawan lukon päälinen on oikeesti kova hapettumaan. Tosta päältä se kaikki putu sinne lukkoon kulkeutuu jumittelemaan. Mitään muuta vikaa siinä ei ole, ihan sama mitä öljyä/bensaa/pesuainetta käyttää. Purin ja putsasin just omani. Muut osat kuin uudet.


    Isoimmat hapettumat tuosta on putsattu jo pois.



    Lukkopesää en ajatellut purkavani, mutta painoin crc:tä läpi ja avaimella herkistelin.
    Olen aina vihannut pieniä jousia.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #43
    Mitä ihmettä työ mopoillenne teettä ?

    Mä olen kautta aikain sahannut.... kuitenkin... kymmenissä tuhansissa/ kausi eri vehkeillä...
    eikä ikinä kuuna päivänä ole ollut tarvetta uittaa tankkia/korkin lukkoa millään pesuaineilla.

    Toisekseen.... painepesuri... väärin käytettynä.... väärissä käsissä... vääriin paikkoihin.....
    on "menolippu helvettiin" ..... varsinkin katupyörissä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #44
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Toi kawan lukon päälinen on oikeesti kova hapettumaan. Tosta päältä se kaikki putu sinne lukkoon kulkeutuu jumittelemaan. Mitään muuta vikaa siinä ei ole, ihan sama mitä öljyä/bensaa/pesuainetta käyttää. Purin ja putsasin just omani. Muut osat kuin uudet.


    Isoimmat hapettumat tuosta on putsattu jo pois.



    Lukkopesää en ajatellut purkavani, mutta painoin crc:tä läpi ja avaimella herkistelin.
    Olen aina vihannut pieniä jousia.



    Jotkut aseöljyt muodostavat paksun kerroksen kanssa pitkään seisoessaan hartsimaisen pinnan. "Suojakerroksen". Olen kuullut puhuttavan öljyn hartsiintumisesta, voisiko tässä voisi olla kyse siitä.
  15. #45
    En tiedä miten on ketjun aloittajan tapauksessa, mutta itse en ole pessyt/rasvaillut koko lukkoa yhtään millään aineella, ennen kuin nyt, kun sen purin.
    Pyörä seisoo kesät ulkona satoi tai paistoi, ja tuo lukkopesä on aina täynnä vettä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  16. #46
    Itseasiassa liuotin aine on paras puhastus aine niin kauan kunnes kaikki osat puhdistaa jälkeenpäin.
    Noissa öljyissä on se huono puoli että liimaaminen alkaa hyvin nopeasti,jos jotain laittaisin lukkoon niin se olisi korkeintaan del... eiku ompelukoneen öljyä.
    Atf :ää on tullut myös testattua ns nolla toleranssi lukoissa mutta sekin toimii niin kauan vain hyvin kunnes likaa ei tule mistään ulkopuolelta.
    Horo Elää !
  17. #47
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Itseasiassa liuotin aine on paras puhastus aine niin kauan kunnes kaikki osat puhdistaa jälkeenpäin.
    Noissa öljyissä on se huono puoli että liimaaminen alkaa hyvin nopeasti,jos jotain laittaisin lukkoon niin se olisi korkeintaan del... eiku ompelukoneen öljyä.
    Atf :ää on tullut myös testattua ns nolla toleranssi lukoissa mutta sekin toimii niin kauan vain hyvin kunnes likaa ei tule mistään ulkopuolelta.
    ..........Näin se (muuten) menee... ihan oikeesti .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #48
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Millä ihmeen perusteella lukkosula - joka on tarkoitettu voitelemaan ja liuottimellaan sulattamaan - on huono vaihtoehto lukkoihin? Ja taasen aseöly - joka on tarkoitettu paksummalla viskositeetilla suojaamaan paljon järeämpiä liikkuvia osia, kuin hennot lukon haitat?

    Jotain muutakin kuin mutua näihin, pliis.
    Eikai se olekaan huono vaihtoehto, jos lukko on jäätynyt. Motoristeilla ei kovin yleinen ongelma.
    Tietosi pohjautuu varmaan SA Inttiin, jossa Shell Ensis-suojaöljy on yleisesti käytetty aseöljy. Liuottimien haihduttua muodostaa suojaavan vahamaisen kalvon. Oikeat aseöljyt ovat paljon notkeampaa tavaraa.
  19. #49
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Millä ihmeen perusteella lukkosula - joka on tarkoitettu voitelemaan ja liuottimellaan sulattamaan - on huono vaihtoehto lukkoihin? Ja taasen aseöly - joka on tarkoitettu paksummalla viskositeetilla suojaamaan paljon järeämpiä liikkuvia osia, kuin hennot lukon haitat?

    Jotain muutakin kuin mutua näihin, pliis.
    koska lukkosula on tarkoitettu lukkojen sulattamiseen ja sisältää sen takia paljon alkoholia ja/tai jotain muuta ja pikkaisen öljyä kun taas lukkoöljy on on enimmäkkseen juuri sitä öljyä...kuten myös aseoljy
    talvet haaveillaan ja kesät korjaillaa
    miksi naiset tykkää motoristeista?
    niillä vehkeet seisoo syyskuusta huhtikuuhun
  20. #50
    Aika suoraan ja oikoen vedeltyjä johtopäätöksiä Pinelinestä, miksiköhän en ole koskaan mitään vastaavaa kuullut..?

    Lukkosula, jos mikä on lukkojen surma. Siinä on alkoholia seassa ja se + vesi jumittaa ja syövyttää lukkojen haitat. Monetkohan kymmenet tuhannet auton ovien lukot niillä litkuilla on kotimaassakin tuhottu.. Aseöljy puolestaan on sitä parasta tavaraa niin pyörän, auton, kuin kodinkin lukkoihin
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #51
    Aseöljyistä sen verran että mikäli noita lukkoihin suihkitte, varmistukaa ettei kyseinen aine sisällä kuparinpoistoaineita. Se mikä liuottaa kuparia, liuottaa myös lukkojen messinkisiä haittoja...
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  22. #52
    Eikö nyt olisi helpointa laittaa se aseöljy sinne aseeseen (kuten vaikkapa diesel öljy diesel moottoriin) ja hakea Tarjoustalosta leka WD-40:stä vitosella? Sillä kelpaa suihkia lukot ja melkein kaikki muukin kuntoon.

    Pinelinesta ei pahaa sanottavaa, mutta vaihtelu kuulemma virkistää eli hankin täksi (tulevaksi) suveksi kanisterin Solmaster AS40:stä. Saas nähdä, toimiiko kuten Pineline?
  23. #53
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Erään paljon moottoripyöräilyä harrasteneen suosituksesta aloin käyttämään viimekesänä MotoNetista ostettua Wurth PineLine -pesuainetta. Egologista, juu...
    Millä laimennussuhteella käytät PineLineä pesuihin?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  24. #54
    Toki pitää katsoa mitä sinne lukkoon suihkuttaa ja onhan aseöljyissäkin eroja. Käyttämieni aseöljyjen merkkejä en muista, mutta aina niissä on ollut maininta soveltuvuudesta myös lukkoihin.

    Tässä yksi esimerkki:
    Tectyl Ase- ja lukkoöljy 65ml
    Ohut, kylmänkestävä –60°C, voimakkaasti vettä syrjäyttävä, kosteuden poistava ruosteenesto- ja voiteluöljy. Se puhdistaa, suojaa ja voitelee tehokkaasti. Muodostaa kirkkaan, ohuen, öljymäisen kalvon. Käyttöala: Aseet, lukot, polkupyörän ketjut ym. Käyttöohje: Parhaan tuloksen varmistamiseksi käsiteltävien pintojen tulee olla puhtaat ja kuivat. Levitys suoritetaan suihkuttamalla. Pois- toa ei yleensä tarvitse suorittaa. Tarvittaessa suoritetaan alkalinen pesu.

    Pinelineä käytän 5-10% liuoksena. Niin pyörä, kuin autokin lähtee ilman harjaa yllättävän puhtaaksi.
    En ole millään muulla kuin Car & Go Pinelinellä onnistunut saamaan hyvää tulosta pelkän kylmän veden, painepesurin ja pesuaineen avulla.
    Pinelinellä ja painepesurilla on tullut pestyä myös tiilikattoa ja homepilkkuja terassin rakenteista ja ulkoverhouksesta, terassin lattiaa jne.. Viimeksi pesin Pinelinellä ja painepesurilla mattoja
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  25. #55
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Pinelineä käytän 5-10% liuoksena. Niin pyörä, kuin autokin lähtee ilman harjaa yllättävän puhtaaksi.
    En ole millään muulla kuin Car & Go Pinelinellä onnistunut saamaan hyvää tulosta pelkän kylmän veden, painepesurin ja pesuaineen avulla.
    Pinelinellä ja painepesurilla on tullut pestyä myös tiilikattoa ja homepilkkuja terassin rakenteista ja ulkoverhouksesta, terassin lattiaa jne.. Viimeksi pesin Pinelinellä ja painepesurilla mattoja
    PineLinen etu on se että se on parempi huuhdella kylmällä kuin kuumalla vedellä.
    Monihan olettaa että liuotinaineet pitää aina huuhdella kuumalla vedellä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  26. #56
    Tekeekö pine line hallaa moottoripyörälle? Autossa en ole yleensä käyttänyt, kuin vanteille ja jarruille, kun ainakin vahan se poistaa. Taas moottoripyörässä moottori ja pienet reikäset olis helppo ruiskutella tolla, mutta syökö se laakereita tai tiivisteitä usein käytettynä?
  27. #57
    Meillä ei ole ainakaan koskaan aiheuttanut ongelmia, enkä hevin vaihda pesuainetta. Harjaa tai sientä ei juuri tarvitse. Oikea edellä kerrottu seossuhde painepulloon ja litkut niskaan ja painepesurilla veks. Loistava aine.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  28. #58
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Eikö nyt olisi helpointa laittaa se aseöljy sinne aseeseen (kuten vaikkapa diesel öljy diesel moottoriin) ja hakea Tarjoustalosta leka WD-40:stä vitosella? Sillä kelpaa suihkia lukot ja melkein kaikki muukin kuntoon.
    Ei olisi helpointa. Aseöljy on paras lukkoöljy ja sillä sipuli. WD-40 on yleisaine ja niinkuin nimikin sanoo Water Displacement. Sillä voi puhdistaa lukon ylimääräisestä töhnästä ja se haihtuu tehokkaasti pois, koska suurin osa on kerosiinia. Puhdistuksen jälkeen aseöljyä.
  29. #59
    Aseöljyistä parasta lukkoihin laitettavaa lienee Break Free, mopojen kohdalla edullisempi vaihtoehto saattaisi olla vaikkapa ompelukoneöljy. Tuon lukkoon laitettavan öljyn kun ei tarvi sietää ihan samaa rääkkiä kuin vaikkapa tuon Break Freen.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  30.  
  31. #60
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti

    Pinelinesta ei pahaa sanottavaa, mutta vaihtelu kuulemma virkistää eli hankin täksi (tulevaksi) suveksi kanisterin Solmaster AS40:stä. Saas nähdä, toimiiko kuten Pineline?
    Tynnyrikaupalla on molempia aineita läträtty, ei tosin ihan pelkkään pyörän pesuun
    Solmasterin AS40 on kelpo tavaraa sekin, mutta mielestäni Würthin aine on tehokkaampaa. Pinelineä on muistaakseni 2 -3 erilaatua ja Car & Go on kai niistä se paras.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen