Kertokaapa viisaammat onko mitään hyötyä asentaa PC kyseiseen Hondaan, vuosimalli on 2008? Pyörässä on jo valmiiksi Leo Vincen hiilikuitupöntöt. Tarkoitus olisi vaihtaa myös KN tai Pipercros vapari ja tietysti ajaa mopo penkitettäväksi.
Eihän näissä mp-virityksissä mitään järkeä ole, mutta kuitenkin.
Itsellä vakio-VTEC vuodelta 2004. Omaa kokemusta ei siis ole, mutta mitä olen lontoonkielisiltä VFR-foorumeilta lukenut, niin suurimman vaikutuksen tuo PC kai tekee siihen VTEC-vaihdokseen, kun toinen setti venttiilejä tulee peliin mukaan. Vaihdos muuttuu pehmeämmäksi. 2008:ssa tuo VTEC-vaihdos on kai muutenkin hieman pehmeämpi, joten tiedä sitten...
Jos päädyt tekemään noita virityksiä, niin kirjoittele kokemuksia tähän ketjuun. Itse ainakin mielellään luen asiasta lisää.
Mitä muuten olet mieltä noista Leo Vincen hiilaripöntöistä VFR:ssä? Saattavat päätyä omalle ostoslistalleni.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Suuret kiitokset kaikille vastanneille (yhrelle). Käväisin tänään korkkaamassa uuden pyöräni ja kuten arvata saattaa niin mukavaa oli. Leo Vincen saundi on todella makee olematta liian kova (killerit oli paikallaan). Mopo on menossa Tampereelle Bike doktorille vapun jälkeen joten nyt tutustutaan perusversioon ja odotellaan voima komentajaa. kerron sitten uutisia kun se on säädetty.
Jokos tähän ketjuun on lisäystä?
08-vuosimallista en tiedä, mutta 02:ssa säädön kanssa pitää olla tarkkana vtec-siirtymän kohdalla, kaikki kaasunasennot on syytä tarkistaa ettei sinne jää kuolleita kohtia. Haulla pitäisi löytyä vanhaa juttua, noita aikoinaan ihmeteltiin jonkin verran.
1000
Vähän myöhässä vissiin liikkeellä
Edellinen omistaja asentanut ja penkittänyt ~99hp takapyörältä. Vertaamaan en pysty koska ei kokemusta naturaaliversiosta. Aika janoiselta tuntuu ja veto riittää joten kuten alhaalla. Selvä piikki tuntuu silti, eihän sitä mekaanista/hydraulista muutosta pysty moottorinohjauksella poistamaan, epäilen ettei edes loiventamaan. Keulii nippa nappa kaasulla parilla ekalla vaihteella.
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Ei sitä vtec-siirtymää mielestäni missään nimessä tarvitse poistaakaan; sen ansiosta VFR:ssä on samoissa kuorissa kaksi erilaista pyörää. Vajaaventtiilisenä rauhalliseen kruisailuun - ohitusta varten muutama vaihde alaspäin ja rairai vaan![]()
Ei paljon kokemusta ole pyöristä mutta ottaisin minä viikonpäivänä tahansa mieluummin pyörän joka vääntää tasaisesti jo alhaalta.![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Omassakin VFR:ssä (-03) on nyt Leovincet (alu) ja PC3. Ilmansuodatin on mallia vakio, mutta airboxin flapper valve on poistettu käytöstä ja samoiten PAIR-systeemi on poistettu kokonaan. O2-eliminaattorit tietty kiinni.
Pyörää ei ole dynotettu, vaan PC:llä on käytössään jenkkifoorumilta löydetyn Cozye-kartan ja Dynojetin oman Leovince-kartan yhdistelmä rikastettuna tietyiltä alueilta. Mielestäni tuo toimii todella hyvin, enkä osaa dynottamista kaivata. VTEC-siirtymä on yhä olemassa (tuntee jonkinlaisena piikkinä), mutta muuten tehoa ja vääntöä löytyy tasaisesti koko alueelta. Soppaakaan ei mitenkään kohtuuttomasti tuntuisi menevän.
Jos joku kaipaa vastaavantyyppisellä yhdistelmällä karttaa PC3:een, niin voin pistää omani jakoon.
Nonni! nyt se on sitten asennettu ja säädetty Tampereen Bikedoctorilla. Aiemmin minua häirinnyt VTEC-venttiilien mukaan tulon aiheuttama "moottorijarrutus-nykäisy" on pois. Pienillä kierroksilla kaasuun reagointi rauhoittui ja veto on nyt tasainen ja mukava. VTEC-venttiilien mukaan tulon tuntee tai lähinnä kuulee pakoäänen nousuna. Tehon nousu ei ollut kovin iso, nyt se on takarenkaalta mitattuna hieman alle 100 heppaa.
Jos joku on kiinnostunut, niin mulla olisi tarjolla VFR Hondan PC3 ja Leovince hiilikuitu putki E-hyväksytty.
Saa numerosta kiinni 0nelja05822670
Mä luin jotain jenkkifoorumia ja arvelivat siellä, että Hondalla on ECUa säädetty tarkoituksella laihaksi ennen VTEC-siirtymää, jotta se (siirtymä) olisi vielä vähän merkittävämpi. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, mutta kyllähän sitä luulisi, että tehtaallakin olisi huomattu, että tasakaasulla tasaisesti kiihdytettäessä veto lakkaa pahasti juuri ennen VTEC-siirtymää ja venojen auetessa kahvoissa saa roikkua.
Mulla on omassa kartassani 20-60 % kaasunavauksilla 5000-7000 rpm alueella rikastukset välillä 8-16 % ja veto ei todellakaan lakkaa.
Kiinnostaisiko ketään VTEC-VFR:n omistajaa jakaa omaa dynon kautta saamaa karttaansa, niin voisin tehdä vertailuja? Itsehän olen oman karttani säätänyt yhdistäen ns. Cozye-kartan (tarkoitettu jenkki-VFR:lle, eli itsessään liian laiha) ja Dynojetin euro-VFR -version kartan ja sitten persdynolla säätänyt alueita useamman kerran niin, että tällä hetkellä pyörä toimii loistavasti; vääntää hyvin heti 3000 rpm alkaen, mitkään kierroslukualueet eivät nyi ja veto on tasaista läpi koko kierroslukualueen. Kulutuskaan ei mitenkään erityisen pahalta tunn:, maantiellä tasaisella ~80-90 km/h keskinopeudella kulutus alle 6 litran - kaupunkiajossa vähän huono tehdä mitään mittauksia. On-off -siirtymä kaasulta/kaasulle on myös tasainen.
Kuten aiemmin olen kirjoittanut, että omassa VFR:ssä ovat Leovincen ovalit (killereillä), O2-eliminaattorit, PAIR-järjestelmä poistettu kokonaan (tulpattu sylinterikansista ja airboxista) ja flapper-valve niin ikään poistettu käytöstä alipaineletku tulppaamalla.
Katos muuten, aihetta yhtään tuntematta, niin torstaina Suvirannan letkassa siellä taaempana jossain "antavammassa" kiihdytyksessä kuuntelinkin että jossain edessä jostain pyörästä alkoi tulla erilaista aika makeeta saundia, muistaakseni yhdistin sen jotenkin kierrosta saavan V4-koneen saundiin, et taisi olla sun pyörästäSiin on jotain sellasta namia!
Oikeassa olet se on minun "namupala". Viime viikolla se parani entisestään kun vihdoin sain sivujalan lyhennettyä ja madaltavan koiranluun paikoilleen. Pyörä laski kaikkiaan 30 mm. Edestä nostin iskareita tuon 30 mm kun mopo oli minulle pikkasen liian korkea, nyt mopo on mukava käsitellä esim. parkkiruudussa. Ajettavuuten operaatio ei vaikuttanut.