Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 103:sta
  1. #61
    Lainaa Joke kirjoitti Katso viesti
    Tässä on yksi, KLIKS Tää päällä näyttää entistäkin paksummalle ajotakin kanssa

    En kyllä tiedä mistä noita löytää, oli joku Stormin poistuva malli, kun ostin talvella. Mutta on ainakin viileämmillä keleillä mukava pitää päällä ja jämerän oloinen.
    Ja tässä toinen, kliketiklik... Tämmöttishän sen olla pitäs
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  2. #62
    Lainaa TeeVee kirjoitti Katso viesti
    Ja tässä toinen, kliketiklik... Tämmöttishän sen olla pitäs
    Oma suojapanssari valintani löytyy täältä.. jos toimii..
    Käsissä känsiä, tupen väännöstä - mistäs muusta?
  3. #63
    Tämä topicci versoaa asiaa suuntaan jos toiseenkin.
    Alkuperä on Liikenneturvasta - ja ettei ihan suohon sitä painettaisi, niin alla vastaus heille esitettyyn palautteeseen aiheeseen liittyen.
    Siis STT on asian vääristelijä.

    "
    Hei
    kiitos palautteesta. Aloitimme viestintämme motoristien paluusta tällä
    viikolla ja tarkoitus on saada autoilijat hereille ja katsomaan olkansa yli
    vielä toisenkin kerran. Haluamme kuitenkin myös tuoda esiin, että
    motoristeilla on itselläkin paljon keinoja parantaa omaa
    liikenneturvallisuuttaan erityisesti ennakoivan ajotavan ja ajattelun kautta.

    Kokoonnuimme eilen koulutustilaisuuteen enduron maailmanmestari Juha Salmisen ,
    motoristitoimittajien ja mp Arkadian jäsenten kanssa. Saatiin aikaan paljon
    positiivista keskustelua ja omakohtaista ajattelua siitä, miten omaa
    turvallisuutta voisi parantaa. STT:n uutiskärki samasta tilaisuudesta oli
    kuitenkin varsin toisenlainen. Ohessa vielä linkki alkuperäiseen
    tiedotteeseen.


    http://www.liikenneturva.fi/www/fi/i..._objectID=8339

    Turvallista ajokautta"

    Edit1 Ja kiitokset asiallisista rintapanssarivinkeistä. Kumma kun joidenkin täytyy tällaisestakin asiasta piruilla.
    Viimeksi muokannut: M58; 13.04.2012 klo 12:33.
    <p>.</p>
  4. #64
    Kieltämättä nuo Liikenneturvan ja STT:n artikkelit eroaa toisistaan aika tavalla.. STT:n versiossa värikynää on käytetty aika urakalla!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  5. #65
    Ja kannattaa lukea nuo Liikenneturvan linkin alla olevat linkit: motoristien kuolonkolareista oppiminen jne...
    Pelkkää asiaa, ja osista niistä väännetty aikalailla juttua tälläkin foorumilla.
    Noita kun lueskelee, niin voipi sitä selkäytimeenkin jotain jäädä.
    <p>.</p>
  6. #66
    Tuossa uutisessa taisi olla paljon asiaa, ainakin rintapanssarin osalta. Se olisi vähentänyt kuolemia paljon.
    Pitää varmaan hankkia sellainen, tai siis se systeemi, jossa on sekä selkä- että rintapanssari ja olka- ja kyynärpääsuojat samassa paketissa.
    Se on kanssa helppo pukea päälle, ihan kuin T-paita.

    Kyllä olisi ihan mukava pysyä hengissä vaikka ei itse välttämättä aiheutakaan mitään onnettomuutta.
    Näin vanhempana herrasmiehenä ( melkein 60 v) en enää kaahaile samalla tavalla kaikilla teillä kuin nuorena, hiekkateillä pelkästään ja radalla, kun ei tarvitse pelätä poliiseja ja on se muutenkin paljon hauskempaa.

    Pekka
  7. #67
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuossa uutisessa taisi olla paljon asiaa, ainakin rintapanssarin osalta. Se olisi vähentänyt kuolemia paljon.
    Pitää varmaan hankkia sellainen, tai siis se systeemi, jossa on sekä selkä- että rintapanssari ja olka- ja kyynärpääsuojat samassa paketissa.
    Se on kanssa helppo pukea päälle, ihan kuin T-paita.

    Kyllä olisi ihan mukava pysyä hengissä vaikka ei itse välttämättä aiheutakaan mitään onnettomuutta.
    Näin vanhempana herrasmiehenä ( melkein 60 v) en enää kaahaile samalla tavalla kaikilla teillä kuin nuorena, hiekkateillä pelkästään ja radalla, kun ei tarvitse pelätä poliiseja ja on se muutenkin paljon hauskempaa.

    Pekka
    Onhan asia sillä tavalla, että suojavarusteet ovat hyviä käyttää ja nykyisin, kun nitä saa vielä kohtuulliseen hintaankin ja vieläpä hyviä sellaisia.
    Kyllä liikenteessä pitää autoilijoidenkin huomioida motoristit joita taas alkaa tiellä liikkumaan. Milestäni vuosi sittenkin tapahtui monta kuolon kolaria pelkästään jo sillä, että joku tuli eteen sivutieltä. Ei kaikki voi olla liian suuren tilanne nopuden syytä. Asenteet vaan pitäisi saada kohdalleen täällä suomi nimisessä paikassa.
    Tänään kyllä ikäväkseni huomasin joidenkin paikkakuntalaisten pyrämiesten asenteissa paljon vikaa, jos tuossa kiihdytellään 150- enemmän 50 alueella, niin jossain ehkä saadaan lukea taas, että liian suuri tilanne nopeus aiheutti.........
    Siis malttia tielle ja ollaan esimerkinä muille, että osaamme käyttäytyä!
    Ja radalle harjoittelemaan, jos luulee osaavansa moottoripyörällä ajon. On parasta käsittelyn harjoittelemista eikä tosiaan ole vastaantulevia moottri ym. kulkuneuvoja.

    t. pepe60
  8. #68
    Mua nyt jäi mietityttämään että minkälainen on tuo puhuttu rintakehävamma, ja millaiset suojat sen estämiseen tarvittaisiin?
    Kahvilasta kahvilaan..
  9. #69
    Rintapanssaria olen itsekkin ihmetellyt jo aiemmin, lähinnä siksi, että elintärkeät elimet ovat juuri vartalossa. Joku kyynärpääsuoja ei hirveästi vaikuta eloonjääntiin.

    Eli käytännössä tunnet olevasi teräsmies joku puku päällä, vaikka sulla on se tärkein kohta täysin suojaamatta.

    Esim hevosratsastajat ei käytä polvi/kyynärpääsuojia. ne käyttää kypärää ja keskivartalopanssaria.

    Luotiliivi on vain keskivartaloon. Miksei poliiseilla ole turvaliivejä jotka suojaisivat vain olkapäät ja kyynärpäät ja polvet?


    Useimmat mp asun suojat on tehty ainoastaan kevyisiin onnettomuuksiin vähentämään loukkaantumisia ja vaurioita.


    Itse ei tule pidettyä edes selkäpanssaria, paitsi sen mikä on puvussa, radalla tietty pitää. Olen ajatellut tämmöistä

    http://www.motorcycle-superstore.com...WT.MC_ID=10010

    välillä näkyy jenkkien ajavan pelkällä tällä, siis ei edes t paitaa. ja moni pitää sitä hulluutena, mutta ehkäpä se olisi se järkevin tapa kuitenkin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #70
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Rintapanssaria olen itsekkin ihmetellyt jo aiemmin, lähinnä siksi, että elintärkeät elimet ovat juuri vartalossa. Joku kyynärpääsuoja ei hirveästi vaikuta eloonjääntiin.

    Itse ei tule pidettyä edes selkäpanssaria, paitsi sen mikä on puvussa, radalla tietty pitää. Olen ajatellut tämmöistä

    http://www.motorcycle-superstore.com...WT.MC_ID=10010

    välillä näkyy jenkkien ajavan pelkällä tällä, siis ei edes t paitaa. ja moni pitää sitä hulluutena, mutta ehkäpä se olisi se järkevin tapa kuitenkin.
    Joo, onhan tuossa etupuolella kaikenlaista rikkimenevää. Keuhkot voi mennä puhki, kun kytkiluut katkeaa. Maksa ja munuaiset on kai kanssa aika tarjolla lävistyksille. Sydämeen voi osua sitten kanssa jotain jne.
    Eikä se mahan repeytyminenkään kivaa ole.
    Kerran tulin ekana paikalle, kun jalankulkija oli jäänyt kahden auton alle Lahdessa. Suolet oli pihalla ja miehen loppu tuli siinä.
    Aika ikävä näky.

    Pitää kai hommata se rintapanssari.

    Pekka
  11. #71
    Lainaa pepe60 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä liikenteessä pitää autoilijoidenkin huomioida motoristit joita taas alkaa tiellä liikkumaan. Milestäni vuosi sittenkin tapahtui monta kuolon kolaria pelkästään jo sillä, että joku tuli eteen sivutieltä.
    Sikana sekaan keskusteluun ja pepe60:n kommentti viittaukseksi vääristäen varastaen.

    Haluaisin heittää sellaisen väitteen, että motoristin pitää aina olla valmiina pysähtymään/väistämään itseä suojellakseen kun siellä joku kärkkyy kolmion takana. Eli jos siitä posautetaan jonkun kylkeen, niin huonoa motorismia. Ja turha valittaa, vaikka eihän siitä kaikki valittamaan jääkään.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  12. #72
    Aihetta sivuten: "Nyt ei ole Matilla jalkoja"
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #73
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Oli pakko laittaa tarinan kirjoittajalle palautetta:
    Kiitokset koskettavasta tarinasta/uutisjutusta: http://www.iltalehti.fi/autot/2012041615459751_am.shtml

    Mainitsit uutisessa "Moottoripyöräilijöiden liikennekuolemien määrän on noussut neljänneksellä viimeisen kymmenen vuoden aikana, loukkaantuneiden osuus lähes kolmanneksella." Moottoripyöräilijöiden suurempaa loukkaantumisriskiä ja riskinottotapoja lainkaan väheksymättä, uutisessa olisi pitänyt kuitenkin mainita, mitä on tapahtunut moottoripyörien määrälle tuona samana. Nyt viimeisestä kappaleesta ja tarinan kontekstista jää vaikutelma, että moottoripyöräilijöiden reikäpäisyys on lisääntynyt viime aikoina, vaikka tosiasiassa suhteessa moottoripyörien määrään, viimeisen kymmenen vuoden aikana moottoripyörälijöiden liikennekuolemat ja loukkaantumiset ovat vähentyneet huomattavasti. Tähän on monia eri tekijöitä, paremman koulutuksen, parempien varusteiden, vastuullisemman ajotavan ja hallintalaitteiltaan parempien moottoripyörien yleistymisen tuskin ollen vähäisimpinä syinä.

    Pikainen viittaus esim. tähän uutiseen, jossa kerrotaan moottoripyörien määrän yli kaksikertaistuneen 2000-luvun aikana: http://www.iisalmensanomat.fi/uutise...luvulla/133816

    Jätän tämän palautteen vain ja ainoastaan sen vuoksi, että mediassa turhan yksipuolisesti yleistetään kaikki motoristit samaan kategoriaan kaahailevina "pommittajina", jotka muista tienkäyttäjistä välittämättä herättävät kauhua ja vaarallisia tilanteita liikennekäytöksellään. Tosiasiassa ylivoimaisesti suurin osa motoristeista on jotain aivan muuta - tätä oikeata viestiä media harvoin kuitenkaan vie eteenpäin, sillä toki "kaahailevalla motoristilla" saadaan enemmän klikkauksia verkkosivuille.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  14. #74
    Kuulin,että hiljattain autoilijoiden keskuudessa tehdyssä tutkimuksessa kävi ilmi, että 95% vastanneista autoilijoista oli keskitasoa parempia kuljettajia. Uskon, että tämän sivuston kirjoittajista on vähintään yhtä moni näitä keskitasoa parepia.
    Toivon, että opimme ennakoimaan liikenteessä nämä keskitasoa paremmat.
    Vanha moottoripyöräkouluttaja, Jussi, tapaa sanoa, jotta lopettaa moottoripyöräilyn siihen paikkaan, kun hänellä on sellainen tunne, että osaa ajaa. Yritän pitää mielessä ja mennä taas Tattarisuolle EAK-kurssille 29.4. Siellä on aina ollut hyvä meininki.
    Oppija.
    Sachs50, Moto Guzzi SP1000, Ducati ST4, 1098S, 1098S, ST3
    Turvallisesti kahdella pyörällä. Ajoissa ruokapöydässä ja viimeisenä valmis.
  15. #75
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Oli pakko laittaa tarinan kirjoittajalle palautetta:
    Kiitokset villholle. Mitenkä niitä asioita muuten oikaistaan, kuin puuttumalla niihin. Ja hyvä että jotkut jaksavat puuttua...
    <p>.</p>
  16. #76
    Lainaa Proi kirjoitti Katso viesti
    Mua nyt jäi mietityttämään että minkälainen on tuo puhuttu rintakehävamma, ja millaiset suojat sen estämiseen tarvittaisiin?
    Suojapaita -nimellä löytyy monenlaista mallia. Ja tuommoisella on tullut ajeltua joskus ilman takkiakin.
  17. #77
    Negatiiviselle otsikoille on aina tilausta, kun juttu käsittelee motoristeja.
    ... jotain piti muistaa
  18. #78
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Negatiiviselle otsikoille on aina tilausta, kun juttu käsittelee motoristeja.
    Hä?

    Toihan on hyvinkin positiivinen otsikko; negatiivisena se olisi "Valtaosa moottoripyöräilijöiden kuolonkolareista ei olisi ollut vältettävissä"?

    Aaa... tarkoititko ettei asiasta olisi saanut kirjoittaa? Olisi pitänyt vaan kertoa että kevät tulee ja jäät sulaa?
    Dirty Nasty Furriner
  19. #79
    Miksi kuolonkolarien suhde mp-kantaan on vähentynyt?

    Kymmenen vuoden sisällä.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  20. #80
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Miksi kuolonkolarien suhde mp-kantaan on vähentynyt?

    Kymmenen vuoden sisällä.
    Porukka on oppinut jotain.
    Ja kuskit ovat vanhempia, jotka eivät hölmöile enää niin paljon kuin nuorempana tehtiin, minäkin. Nykyään melkein 60v.

    Pekka
  21. #81
    ^ Luin jostain, että viime aikoina suurin kehitys mp-tekniikassa on ollut renkaissa. Mitäs jos se johtuukin vain paremmista renkaista...?

    Halusin tässä vain herättää ajatuksia, että mitäs jos tätä hommaa miettii tältä toiselta kantilta. Miten se on mahdollista, että moottoripyöräilystä on tullut turvallisempaa. Siitähän vois sitten vetää ehkä jotain johtopäätöksiä miten siitä vois tehdä vielä turvallisempaa.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  22. #82
    Toi on hyvä kysymys.
    Miksi Motoristit ei kuole?
    Mikä on muuttunut?
    -Laitteet turvallisempia.
    -Varusteet turvallisempia.
    -Liikenneympäristö turvallisempi.
    -Muut tienkäyttäjät viisastuneet.
    -Bensa yms. kallista.
    -Darwin hoitaa hommat.
    -Ajokortti uudistus.
    -Koulutus muuttunut.
    -Asenteet muuttuneet.
    -Enemmän ääntä->parempi turvallisuus.
    -Evt. Liian paljon liikkuvia osia.
    -Ja ensivuonna(19.01.2013) taas asiat muuttuu. Ei tosin koske meitä 'vanhoja osaajia'
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  23. #83
    Jossain mp-lehdessä luki hyvin kuvaavasti, moottoripyöräily on maailman toiseks vaarallisinta hommaa, vaarallisempaa on olla astronautti..
    Customi kuskit on 2.turvallisimpia, pyörä ei sovellu kaahaukseen, onnettomuuksia aiheuttaa; tyypilliset vanhat kokeneet, liikenteeseen tavallaan turtuneet kuljettajat. Uudet kuskit joilla usein hyvin amerikkalainen mielikuva kuinka näyttävää cruisailla kromi hirviöllä. Naiskuskit, omapaino 50 kiloa, pyörä 250 kiloa.
    Endurokuskit on turvallisimpia, pyörä on tehty miehille jotka kulkevat omia polkujaan, heillä ei ole tarvetta kiihdytellä rantaboulevardeilla tai splitata oikeaoppisesti, liikenneympyrät ajetaan tarvittaessa suoriksi, pyörä aina paskanen kuten myös kuski. Rämäpäitähän nämä ovat, siksi joskus lipsahtaa.
    Pahin häiriö ja turvallisuus uhka olemme me kyykkykuskit, oikeasti, jos pyörä kulkee yli 200 jo nelosvaihteella niin kehtaako joku tosissaan väittää ettei tuo aiheuta mitään kiusauksen tunnetta? Nuohan on suunniteltu vauhdikkaaseen liikkumiseen, kun taas ihmisen reaktiokyvyt on kehittyneet kävely, korkeintaan juoksu vauhtiin. Kun tehopainosuhde on 100 hv/300kg, ja usein paljon enemmänkin, on itsestäänselvyys että virheitä sattuu.
    Miehet on tyhmiä, kaikki jotka väittää että kuski itse ei ole syyllinen onnettomuuteen ovat idiootteja.
    On niitä toki naisissakin.
    Jos tilastoista otetaan pois kaikki naiset ja 18-45 vuotiaat miehet niin montako kuollutta ja loukkaantunutta jää jäljelle?
  24. #84
    Lainaa Suzuintruder kirjoitti Katso viesti
    Pahin häiriö ja turvallisuus uhka olemme me kyykkykuskit, oikeasti, jos pyörä kulkee yli 200 jo nelosvaihteella niin kehtaako joku tosissaan väittää ettei tuo aiheuta mitään kiusauksen tunnetta? Nuohan on suunniteltu vauhdikkaaseen liikkumiseen, kun taas ihmisen reaktiokyvyt on kehittyneet kävely, korkeintaan juoksu vauhtiin. Kun tehopainosuhde on 100 hv/300kg, ja usein paljon enemmänkin, on itsestäänselvyys että virheitä sattuu.
    Hyvä huomio toi ihmisen suunniteltu nopeus.
    Meidän kerholla sattui pieni vahinko 60 km/h. Ambulanssimiehet tulivat paikalle ja totesivat, että nopeus oli 10 kertaa ihmiselle suunniteltu nopeus, joten isoja vahinkoja on voinut sattua.
    No onneksi siitä selvittiin muutaman päivän sairaalassa ololla.

    Pekka
  25. #85
    **Savon Sanomat pääkirjoituksessaan** sivuaa taas tuota rintapanssariasiaa.
    Jännää että sen merkitystä nyt tuodaan noin voimakkaasti esille.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  26. #86
    Tuntus tuo keltainenliivi olevan melkoinen haarniska..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  27. #87
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Tuntus tuo keltainenliivi olevan melkoinen haarniska..
    Juuh
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  28. #88
    Lainaa Suzuintruder kirjoitti Katso viesti
    Jossain mp-lehdessä luki hyvin kuvaavasti, moottoripyöräily on maailman toiseks vaarallisinta hommaa, vaarallisempaa on olla astronautti..
    Muistelen että olen tutkinut suomen tilastokeskuksen raportteja ja tullut siihen lopputulokseen, että viinan juonti on ainakin suomalaisille kaikkein vaarallisinta hommaa. Myönnettäköön että suomalaiset astronautit ovat aika vähissä, mutta epäilen että se ei silti vaikuttaisi asiaan, vaikka heitä olisikin.

    Niinkuin täällä todettiinkiin, niin liikenteessä tapahtuvat alkoholin alaisena kuolemaan johtaneet virheet pitäisi tilastoida alkoholikuolemiksi, eikä liikennekuolemiksi. Tällöin aleittaisiin kiinnittää enemmän huomiota oikeisiin ongelmiin. Tässätapauksessa siis alkoholin liikakäyttöön.

    Kukaan ei vain halua lukea lehdestä, että alkoholin "väärinkäyttö" on suomessa suurin ongelma. Kukaan poliitikko ei myöskään halua sanoa sitä ääneen, vaikka sen varmasti tietävät. On helppo syyllistää: on Jepen oma vika, että Jeppe juo ja törttöilee! Olen samaa mieltä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että yhteiskunnan pitäisi puuttua niihin kansallisiin ongelmiin, jota lisäävät riskiä Jeppejen syntymiselle.

    Me motoristithan voitaisiin alkaa miettimään valistusta niistä asioista jotka lisäävät alkoholistiksi joutumista, siinä ohessa kun vedämme päämme täyteen motoristien kokoontumisajoilla...

    PS. En vastusta alkoholin kohtuukäyttöä, vaan nyt kritisoin sitä että ei oikeasti puututa niihin asioihin yhteiskunnassa, jotka lisäävät syrjäytymistä ja riskiä alkoholisoitumiselle.
    Viimeksi muokannut: sky; 30.04.2012 klo 14:48.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  29. #89
    Hauskaa tässä on että 40% tapauksista vastapuoli on puusilmäilyn takia mukana kolarissa, selviää LTn oppaasta http://www.liikenneturva.fi/multimag...tteet/opas.pdf - olisi myös paikallaan kotilokuskeille suunnattu kampanja "moottoripyörien määrä on tuplaantunut kymmenessä vuodessa - havannoi kaksipyöräiset liikenteessä".
    Kahvilasta kahvilaan..
  30.  
  31. #90
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Tuntus tuo keltainenliivi olevan melkoinen haarniska..
    Hieman OT.... mutta mihinkäs vanhoista tavoistaan .

    Ajelin viikolla kotilolla.
    Bongasin peilistä tummanpuhuvan Wingin ja kuskilla samaan sävyyn kypärä.

    Mennä hinuutti itsensä sitten siitä vasenta kaistaa hiljakseen ohitse..... ja HITSIN PIMPULAT !

    T I P U L I I V I T päällänsä!

    Peilistä ei vilaustakaan moisesta moottoripyöräilijän havaittavuutta parastavasta ihmekapineesta !


    Tässä tapauksessa ihmekapineen tuottama (todellisuudessa) lumeturva jatkui Wingin päästyä ohi
    ja vaihtaessa eteeni samalle kaistalle..... Juu-ei.... Ei näkynyt laukkuröykkiön etupuolelta
    kuin sävysävyyn kypärän takaosa.

    Että näin..... tällä yhdistelmällä..... käytännön havaittavuuden paraneminen.....

    Mutta kuskin "uni" oli varmasti ihan toisenlainen... ja kaunis

    Todellisuus olisi ollut "tipukypärä"...... kuten pääasiassa (sattuipa kohdalleen ) monessa muussakin yhdistelmässä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen