Komppaan Oakley.....
Jokainen kokeilkoon silti ensin visiirinsä kanssa toimiiko polaroitu linssi (jos siihen päätyy)
Joidenkin visiirien kanssa polaroidut linssit saavat aikaan vastapolarisaation eli näkökenttä täynnä pimeitä alueita ym. "vääristymiä"
t:k
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Ite suorastaan säikähdin kun ekan kerran lykkäsin polaroidut arskat kypärän alle. Lähin ajelee visiiri ylhäällä ja ku tuuppasin hervannan valtaväylälle ja läpsäsin visiirin alas ni taivas muuttu violetiks ja tie kirkkaan vihreeks. Kaikki muut värit oli jotai siltä väliltä. En o sen koommin polaroideihin ajossa koskenu.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Juu, toi scorpion painaa 1600 grammaa. Onks se paljon tollaseks missä on aurinkovisiiri? Itse olen kyllä mallia sikaniska, joten...![]()
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing
Ite käytin Ray Baneja kypärän kanssa viime vuonna alku kesästä. Mallia en muista enkä tiiä liekö polarisoivat vai ei mutta ihan hyvin ne ainakin istu eikä painanu mitään kohtaa kun on suht pienet ja ohuilla sangoilla olevat. Sit hommasin ton aurinkovisiirillä olevan Agv s4-sv:en ja oon ollu tyytyväinen.on kyllä helppoo kun ei tarvi niitten lasien kanssa enää puljata Ainut miinus tossa kypärässä on äänekkkyys mikä tietty on ihan normaalia Agv:ltä.![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Käytän normaalisilmälaseja kypärän kanssa eikä minkäänlasia ongelmia. Nyt on vielä avattavassa Schupertissa kypärän sisällä tumma silmien eteen vedettävä "aurinkolippa" ja hyvin sekin vielä mahtuu pelaamaan, vaikka on silmälasit. Ennen oli umpikypärä ja ei ollut ongelmia rillien kanssa. Ehkä vaan ohutsainkaset pokat, joihin sitten tummat linssit, leveät sangat varmaankin ovat epämukavat.
Joo itellä ainaki tulee sellanen taikasieni-näkökenttä polarisoivilla laseilla. Kyllähän sillä ajelee kun hetken totuttelee, pitäs olla kahet ku veneillessä ei taas polarisoimattomilla tee yhtään mitään.
990 SM -08
Kyllä kypärän sisällä polaroidien käytön saa suosiolla unohtaa. Itse nyt parina aurinkoisena päivänä ajellut tuo AGV Stealth SV päässä ja kyllä se vaan on näppärä kun ei tarvitse turastella aurinkolasien ja normaalien silmälasien välillä. Vasemmalta korvalliselta vaan aurinkoviisiri alas kun alkaa aurinko killittämään ja samasta vivusta ylös kun menee pilveen. Silkkaa typeryyttä alkaa turastelemaan aurinkolasien kanssa.
Savosta tulossa, helevettiin mänössä.
K5 GSX-R 600
Itse käytän mieluummin optikolta ostamiani polaroideja jotka tulevat omien lasien päälle. Eivät juurikaan tummenna mutta tuovat tien muodot ym paljon paremmin esiin joten voi hyvin käyttää myös kirkkaassa pilvipoutaisessa säässä.
Lisäksi kypärään ei saa ruskeata linssiä kuten polaroidini ovat joten valinta on helppo.
Kaiken pääle lasien päällä olevat polaroidit ovat päässä myös kypärän riisumisen jälkeen.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Itse kävin tänään uusimassa silmälasit ja Specssavers kun oli niin saa toiset lasit kätevästi kaupan päälle. Ei oo ollu kunnon arskoja ainakaan vuosikymmeneen, mutta nyt halusin ihan sitä varten kun vihdoin tämä mp-harrastus tuli alotettua niin ompahan kunnon arskat voimakkuuksillakin.
Otin täältä threadista vähän malliakin, eli katoin mahdollisimman suoria sankoja, hieman suuremmalla näkökentällä ja ilman polaroidia.
Ainakin Sharkin Vision R-kypärässä on pehmusteissa semmoset palat mitkä voi ottaa pois jos käyttää (aurinko)laseja niin ei paina sangat. Lisäksi on toi sisäänrakennettu aurinkovisiiri.![]()
Honda CBR1100XX
Vanhemmassa Richan avattavassa potassa on ohimoilla sellainen "ura" johon rillien aisat sopii mukavasti.
Taitaa samaa pottaa löytyä nykyään Airoh:in nimellä, ainakin airohin visiiri sopi mun Richaan ihan heittämällä.
Airohissa on myös sisään vedettävä aurinkovisiiri.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Mulla o kans teippi ja on ollut ehdottoman hyvä. Vielä ku o hyvin vähän läpikuultava muoviteippi, ni näkee vastaan paistavan aurinkomollukan pisteenä teipin läpi ja voi maksimoida näköalueen.
Ei muuten ole ollut kauheana ongelmia potan ja polarisoivien lasien kanssa. Voisin harkita tommoista itsetummuvaa pinlock-kalvoa pottaan kyl, mulla ärtyy silmät erittäin herkästi ja pitää siristellä, aurinkolasit o melekeen pakko vähänkään aurinkoisemmalla kelillä.
Viimeksi muokannut: Proi; 16.04.2012 klo 22:22.
Kahvilasta kahvilaan..
Kyllä pitää olla melko typerä jos ei tajua että ne aurinkolasit voi tulla mukana vaikka taskussa tai penkin alla. Ne lasit voi jopa laittaa semmoiseen koteloon joka on jopa tarkoitettu laseille. Melkoista typeryyttä osoittaa jos luulee että lasit voi kulkea mukana vain päässä kantamalla. En minä ainakaan mene kauppaan tms. aurinkolasit päässä, joten voi ne joskus joutua ottamaan muutenkin pois päästä.
Hajapusanisti
Itse tulee käytettyä Zekler:in tummia suojalaseja kypärän kanssa aurinko laseina..![]()
Sangat lituskaa muovia eli ei paina ja hintaluokka alle 10€ eli ei niin tartte stressata vaikka taskussa vähän naarmujakin tulisi vaikka näissä mukana tulee kyllä säilytys pussukkakin..
Lasit nyt toista ajokautta käytössä ja ei ole naarmujakaan ilmaantunut vaikka ne ajohousujen taskussa tai penkin alla välillä pyöriikin..
Tuollaiset - > http://www.sahetec.fi/tuote/suojalasi-zekler-30-hc-af
Viimeksi muokannut: JaLe; 11.07.2012 klo 11:27.
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Mie ostin joskus muovisankaset huoltisaurinkolasit ja katkasin sangat niistä niin että ne just ylsi tuohon ohimolle mihin kypärän pehmusteet yltää. Ei painanu päätä ja pysyi paikallaan. Pikkusen sai pyöristellä teräviä reunoja katkaisukohdasta. Halpa ja toimiva ratkasu oli eikä pahemmin hajottanu vaikka meni lasit myöhemmin hukkaan kun halpoja ovat ja helppo tehdä uudestaan.
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Oakleyt on itsellä, suorilla sangoilla ja kahvakumeilla. Polarisointi ei haittaa Shoein ja Arain visiireissä. Pinlockin kanssa lievää vääristymää, mutta ei pahasti. Schubertin kanssa en ole kokeillut, kun siinä on aurinkovisiiri mukana. Auringon paistaessa matalalta vastapalloon aurinkolasien läpi maisemaa on helpompi katsella kuin Schubertin aurinkovisiirin läpi.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kun en oikein tykkää pitää aurinkolaseja kypärän alla niin tilasin kokeeksi Sunaxin kypärääni (HJC R-PHA 10).
Ainakaan CBR:llä ajaesssa ei aurinko osu silmään tuon ohi.
Enpä ole sittemmin ajaessa laseja kaivannut vaikkakin ne on aina mukana satulan alla ja laitan silmille kun kypärän otan pois.
Ei kans silmät siedä tuota aurinkoa siristelemättä.![]()
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Honda VTR 1000f FireStorm -98 "näpertelyprojekti"
Ex. Honda CBR 600 f -99
Miksei myydä "puolipolarisoituja" kakkuloita? Vähentäis märän asvaltin kiiltoa vastavaloon ajettaessa mutta ei tekis niin villin näköiseksi näkymää visiirin takaa. Puolet vähemmän hiloja ja enemmän väriainetta.
Mietin tossa ajellessani että miksi esim taivas näyttää kummalta visiirin takaa, niin sehän on siinä kun toinen silmä saa polarisaatio+visiiri -efektin ja toinen silmä ei saa, niin siks se näyttää häröltä.
Silloin joskus harvoin kun tulee pidettyä arskoja potan sisällä, niin päässä roikkuu Original KD -merkkiset kakkulat. Maksavat noin 10€ ebaystä kotiovelle kannettuna, ovat mukavat, ainakin omasta mielestä tyylikkäät sekä niitä saa vaikka minkä värisillä linsseillä.
Ovat ymmärtääkseni tehneet ihan biker käyttöön nuo ja ovat kai varsinkin HD-miesten keskuudessa hyvinkin suosittuja rapakon takana. Ja taisi myös kyseinen merkki edustaa itseään Blues Brothers elokuvassa.
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
Onkos muuten automaattisesti tummenevia visiirejä ?) Eikös tää olis juuri pop kun ajelee aamusta iltamyöhään ?)
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Muistelin nähneeni mainoksen jostain kypärästä, jossa sellainen on ja kun googletin löytyi tietoa että olisi
tuollaisia visiirejä saatavilla, tarvii panna harkintaan..
http://www.panfun.fi/smf/ajovaruste-...a-visiiri/941/
On niitä, kun just ostin eilen sellaiseten ole ehtinyt vielä kokeilla toimivuutta. Tarkennettuna: se on silikonireunuksilla kiinnitettävä ohut kalvo visiirin sisäpuolelle ja pitäisi tummentua auringossa automaattisesti. Kunhan aurinko tulee esiin, niin testaan oitis.
Lisäksi kalvon pitäisi poistaa huurtumisongelma. Eikä maksanu kuin 35e, saas nähdä toimiiko.
Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
Etelä-Saksa
Onko kokemukset edelleen positiivisia? Vaikuttaa fiksulta idealta Suomen matala-aurinkoiseen kesään. Onko tuossa siis ituna, että jatkuvasti tuijotetaan tuon läpi vai toimiiko se vain aurinkolippana? (vrt. teippi yläreunassa)
Onko muilla (pystymmillä pyörillä ajavilla) kokemusta ko. virityksestä?
Mulla on toi toista kautta ja pystyssä ajelen. Ei sitä yleensä huomaa, mutta toisinaan on tilanteita kun hoksaa auringon tulevan suoraan toin läpi. Joskus taas pitää itse kumartaa päätä alemmas, kun on joku paha vastavalotilanne. Voipi olla että musta sähkömiehenteippi visiirissä ajaa saman.. Toi sunax saa olla vapaasti mallia kaikista tummin (hopea).
Edelleen toimii. edit: tuo silver (=tummin) on käytössä ja kypärässä hieman tummennettu visiiri.
Juu, siis ainakin itsellä tuo toimii ikäänkuin aurinkolippana, mutta kyllä siitä ajoittain tulee läpikin katsottua, etenkin kun aurinko on alhaalla ajosuunnassa. Näitähän on paria eri mallia joista tämä on käsittääkseni pystympiä pyöriä varten.
Täällä lisää keskustelua sunaxista.
Viimeksi muokannut: jati76; 13.07.2012 klo 15:19. Syy: selvennystä
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Honda VTR 1000f FireStorm -98 "näpertelyprojekti"
Ex. Honda CBR 600 f -99