Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Pitäis ihan migreenin vuoksi hommata aurinkolasit jotka sais helposti ja mukavasti kypärän sisään. Tänhetkiset arskat painaa sangoista ainaki pirusti ohimoita vaikka kypärän sisään käyvätkin.

    Millasia arskoja porukat on kypärän sisällä käyttäny? Tai vastaavasti jotain muita vastaavia tuotteita? Polaroivat lasit ois ehdoton ajamiselle. Onko jotain arskoja mis ois hihna pään yli tms.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #2
    Miksei sulle kelpaa kypärä jossa on integroitu aurinko setti?
    Hajapusanisti
  3. #3
    Peltor/3M Virtua lasit on toiminut itsellä, ainakin Arain Tour-X kypärän ja tuon kotarin 640adv kanssa.
    Ei pahemmin tuuli eikä pöly ole silmiä vaivannut, ja isommatkin osumat ovat kestäneet kunnialla.
    Ja useampaa eri väriä käytössä kelin mukaan.

    Ei tosin ole polarisoidut, mutta toisaalta kokeilu ei paljoa maksa...
  4. #4
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Polaroivat lasit ois ehdoton ajamiselle.


    Itse tullut käytettyä sellaisia halpis polarisoivia mitä saa tarjoustaloista... kolmannet menossa mutta eivät kauheasti maksakaan. Ekat lasit kesti kauan mutta lopulta sanka hajosi, tokat lasit tippuivat päijänteeseen.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  5. #5
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Millasia arskoja porukat on kypärän sisällä käyttäny? Tai vastaavasti jotain muita vastaavia tuotteita? Polaroivat lasit ois ehdoton ajamiselle. Onko jotain arskoja mis ois hihna pään yli tms.
    Schuberth C3
  6. #6
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Peltor/3M Virtua lasit on toiminut itsellä, ainakin Arain Tour-X kypärän ja tuon kotarin 640adv kanssa.
    Ei pahemmin tuuli eikä pöly ole silmiä vaivannut, ja isommatkin osumat ovat kestäneet kunnialla.
    Ja useampaa eri väriä käytössä kelin mukaan.

    Ei tosin ole polarisoidut, mutta toisaalta kokeilu ei paljoa maksa...
    Itellä ollu nämä kanssa ajossa. Hyvin toimii!
    Kiitos suositteluista Seikkailu_R.
  7. #7
    Välillä ollu jotkut tollaset 3M tyyppiset, tosin joku toinen merkki, kestää iskuja ja on pirun hyvät.
    Silloin kun aurinko on korkealla ei tosin oo muuta tarvinnu ku pari kerrosta sähkärin teippiä visiirin yläreunaan, ei pahemmin ole tarvetta lentsikoita katsella niin se teippi ei pahemmin häiritse.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  8. #8
    Schuberth niin on aina aurinkolasit mukana.
  9. #9
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Pitäis ihan migreenin vuoksi hommata aurinkolasit jotka sais helposti ja mukavasti kypärän sisään.
    Hankin silmälasit (aurinkolasit) optikolta ja katsoin että sangat ovat "suorat". Ts niissä ei ole sitä korvan taaksen kääntyvää mutkaa. Ei paina ohimolta tai muualtakaan. Kypäränä Arai RX-7. Luulen, että toisissa kypäröissä ei ole huomioitu noita sankojen olemassaoloa, joten painavat. Kokeile jotain muuta kypärää.
  10. #10
    ...ota kypärä matkhan ja kipase lähimpään optikkoliikkeeseen, sekatavarakauppaan, supermarkettiin, motonettibiltemaan tai mistä nyt aurinkolaseja voisi kuvitella löytyvän. Kypärä päähän ja tunkemaan niitä sankoja sitten sinne kypärän ja pään välliin...sillä lailla ainaki aikoinhan itte tein.

    Tosin kyllästyin tuohon eestaas hinkkaamishen ja etenki kun en sitten tarvittaessa alakanu vahvuuksilla aurinkolaseja hommaamhan niin ostin kypärän jossa sellanen on vakiona. Ollu jo seittemän vuotta. Merkki mulla Schuberth, mutta löytyyhän noita muitaki.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  11. #11
    Randolph Aviatorit ovat toimineet itselläni vähintään hyvin mopoillessa. Muutenkin parhaat kakkulat, mitä mulla on koskaan ollut.
    Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
  12. #12
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Hankin silmälasit (aurinkolasit) optikolta ja katsoin että sangat ovat "suorat". Ts niissä ei ole sitä korvan taaksen kääntyvää mutkaa. Ei paina ohimolta tai muualtakaan. Kypäränä Arai RX-7. Luulen, että toisissa kypäröissä ei ole huomioitu noita sankojen olemassaoloa, joten painavat. Kokeile jotain muuta kypärää.
    Ei välttämäti tarvihe olla "suorat" sangat valmiiksi. Mulle myyjä taivutteli sangat suoraksi valitsemistani laseista
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  13. #13
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mitä mieltä olette, pitäisikö aurinkolasien olla kaartuvat, eli kääntyä myös sivulle?

    Itse kun olen silmälasien käyttäjä, enkä tuollasia ole koskaan käyttänyt enkä voi linssien takia käyttää, niin väkisin tulee ajatus siitä, että se olisi pirun tärkeä.. Mua ainakin haittaa juuri sivulta välkkyvät valot, kun sivulla on vielä lisäksi silmälasin kehystä ja riellien reunaa... Jotenkin itse haaveilisin tuollaisista kehyksettömistä kasvojen ympäri kääntyvistä polaroideista.
  14. #14
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitä mieltä olette, pitäisikö aurinkolasien olla kaartuvat, eli kääntyä myös sivulle?
    Mahdollisimmat isot ja yhtäaikaa pienet. Eli silmäaukon leveys kypärässä on oleellinen juttu. Ota potta mukaan ja sovittele.
    Meitin lasien katu-uskottavuus on pieni, mutta mukavat ja suojaavat.
  15. #15
    Migreenin kyseessä ollessa kannattaa harkita tummennettua visiiriä.

    Samantapaisesta kärsivänä oon käyttäny jo pitkään lähes ainoastaan tummennettua visiiriä. Ainakaan pohjoisen kesässä ei monestikaan tuu tarvetta vaihtaa kirkasta visiiriä mut toki tätäkin sattuu, yleensä syksyllä.

    Tumman visiirin eduiksi voi laskea paremman valo-suojan, ei pääse vilkuttaan valot mistään kulmasta ja helpomman käytettävyyden.

    Miinus on että tarttee vaihtovisiirin mukaan jos reissu menee illan hämärtymiseen asti ja pienen pieni miinus polarisaation puuttesta.

    Tuota ajoaikaa voi säätää valitsemalla tummemman tai vaaleamman tummennuksen, tai molemmat. Vaaleammalla pärjää pitempään illalla, oikein tumma toimii aurinkoisina päivinä hyvin.

    Edit: Aurinkolasit on kyllä sit mukana liki aina kuitenkin, taukoja ja muuta oleilua varten.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  16. #16
    Käy optikolla kokeilemassa oakleyn laseja... käy taatusti jokaisen tapuliin
  17. #17
    Täältä kanssa ääni Oakleyn laseille. Mulla näkölasit on Oakleyn valmistetta ja näissä on sangat täysin suorat.
    Harley Davidson Vrod -03
    Suzuki B-King -09
    Tuska tuottaa mielihyvää.
  18. #18
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Miksei sulle kelpaa kypärä jossa on integroitu aurinko setti?
    Itseäni ainakin korpeaisi aina kaivaa niitä laseja jostain taskusta kun kypärän on repinyt pois päästä. Tai sitten kun niitä laseja ei olisikaan, niin tietysti niitä tarvitsisi.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  19. #19
    Huh, onpas tullu paljon replyjä Kiitoksia siitä!

    Joo toi tummennettu visiiri kävi itellä mielessä kans alkuun, mutta ongelmaksi muodostuu toi ilta/yöajaminen sitte ku usein juuri töihin menee kirkkaassa päivänvalossa ja takasin yöllä. Ei jaksais visiirejä rukata koko ajan irti ku helpommalla selviää ottamalla arskat vain pois päästä.

    Ja shyhanderille vastaus: Joo ehdottomasti lasin pitää kaartua myös sivulle. Tämä juuri migreenin takia, koska kaikkein pahin kohtauksen laukaisija on juuri puiden välistä vilkkuva auringonvalo joka tulee juurikin silmäkulmasta sisään.

    Pitääpä juosta tuonne optikolle ja kokeilla noita porukan ehdottelemia laseja. Schubertia en ala ostamaan koska en tykkää ko. kypärän ulkonäöstä laisinkaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  20. #20
    Jep, 1 ääni lisää Oakleyn laseille. helpot laittaa päähän kypärän kanssa (itse olen vielä helpottanut tuota ottamalla sangoista kumiset liukuesteet pois, pysyvät päässä ilman niitäkin oikein hyvin) Lisäksi Oakleyn laseja saa vahvuuksilla ja erilaisilla tummuusasteilla. Kannattaa tutkia Oakleyn omalta saitilta eri linssivaihtoehtoja, kun kaikki jälleenmyyjät eivät välttämättä tunne niitä niin hyvin.

    Huom: Polaroivien linssien kanssa olisin hieman varovainen. Visiirit kun tuppaavat olemaan polykarbonaattia ja polykarbonaatin läpi kun katselee polaroivilla linsseillä niin saattaa esiintyä aika villejä värikuvioita maisemassa, johtuen muovissa olevista jännitteistä. Minua itseäni nuo häiritsivät kovasti ja jätinkin polaroivien lasien käytön yksiin laseihin. Lisäksi LCD-näyttöiset mittaristot yleensä pimenevät jossain katselukulmassa, kun polaroivien linssien ja LCD-näytön polarisaatiotasot sattuvat sopivasti ristikkäin.
    --
    in the past: ZZR1400^4 + ZZR1200 + oranssi välähdys
  21. #21
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mullakin on tollasen polarisoidut lärpäkkeet lasien päälle nyt testissä ja pikkasen on juu kakssuuntaiset ajatukset. Märkä asvaltti vastavaloon niin ovat kyllä ehdottomat varmaan, mutta... Taivaan sininen menee vasemmalla puolella visiiriä jotenkin aika hassuksi, vaikea kuvailla, mutta.. siihen tulee vaan semmonen... "efekti"... Samaten useimpien autojen tuulilasi menee kummalliseksi, ei näe kuljettajaa esim.. Periaatteessa tottumiskysymys, mutta... Sateen jälkeen kun aurinko paistaa edestä märkään asvalttiin.. Kyllä se on pahempaa.
  22. #22
    Mulla toiminut hyvin Eurobikerista ostetut Bobster Chargerit.

    http://www.eurobiker.fi/product_info...oducts_id=6153
    F 800S -06
  23. #23
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Schubertia en ala ostamaan koska en tykkää ko. kypärän ulkonäöstä laisinkaan.
    Noita aurinkovisiireillä varustettuja malleja on liki jokaisen valmistajan mallistossa. Esim AGVllä SV mallit (Sun Visor).
    Tää on varteenotettava vaihtoehto jos kypärän vaihto on vastassa.

    Omaani olen vähän pettynyt, nenän aukko on turhan avara mut ihan ok varulta jos on kirkkalla visiirillä liikkeellä.

    toisaalta nuo ei oo toisensa pois sulkevia. Mulla on integroitu aurinkosuoja ja tumma visiiri. Ja arskat about aina mukana.

    noin tiivitetysti:
    Tumma visiiri - kattava suoja kirkkaassa valossa, aina valmiina, vaihtovisiirin kulettaminen/vaihtaminen tarvittaessa. Pitkillä matkoilla ykkönen (IMO).

    Kypärään integroitu aurinkosuoja - aina mukana, helppo on/off jopa ajossa, suojauksen kattavuus malli/naama ja ajoasento kohtainen, istuessaan hyvin on hyvä.

    Aurinkolasit - potentiaalisesti paras optiikka, hyvä suojaus, hankalin käyttää, kypärämalli saataa vaikuttaa istuvuuteen. Käyttöä muutenkin/mukana joka tapauksessa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #24
    Mulla on ollu ihan aurinkolasit vahvuuksilla. Pari asiaa kannattaa muistaa laseja valitessa
    1) että lasit ei ota kiinni visiiriaukon yläreunaan. Tämä voi olla ongelma lähinnä ajettaessa kyykkypyörällä.
    2) ohuemmat sangat ei niin paina ohimoon.
    Ei ole migreenistä kokemusta niin en osaa sanoa tuoko se jotain lisävaatimusta laseille.
    Semmoinen n. sentin levyinen teippi visiirin yläreunaan voi olla hyvä, omien kokemusten mukaan.
  25. #25
    Missä te kuljetatte vaihtovisiiriä? Se vie tolkuttomasti tilaa muotonsa takia ja ottaa osumaa tosi helposti?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  26. #26
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Missä te kuljetatte vaihtovisiiriä? Se vie tolkuttomasti tilaa muotonsa takia ja ottaa osumaa tosi helposti?
    Lähinnä tankkilaukussa, visiiripussissa - silloin ku tarttee ottaa mukaan. Ei tartte olla ihan hirveen kokoinen pakaasi et mahtuu. Ja kyllä- joutuu pakatessa vähän kattoon ettei mikään kova ja terävä pääse hankaamaan, ei tosin oo mitään salatiedettä, kuhan kattoo ettei satu avaimet tms tiukasti sitä vasten. Suojapussi auttaa kovasti.


    Tuohon migrenin vs aurinko lasiin OOWEE´n kommenttiin:

    Ei kai tuo migreeni sen kummempia vaatimuksia aseta, ainakaan mulla. - kattava suoja ettei killota silmään reunan ohi kokoajan ja et rauhottaa kirkkaan valon välkettä esim puiden välistä -> Suojaavat ja riittävän tummat.
    Tossakin on varmasti yksilöllisiä eroja mikä on pahin ärsyke, kirkkaus vai vilkkuminen.

    Toki hyvä optiikka keventää silmien rasitusta ja parantaa yleisesti mukavuutta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  27. #27
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Huh, onpas tullu paljon replyjä Kiitoksia siitä!

    Joo toi tummennettu visiiri kävi itellä mielessä kans alkuun, mutta ongelmaksi muodostuu toi ilta/yöajaminen sitte ku usein juuri töihin menee kirkkaassa päivänvalossa ja takasin yöllä. Ei jaksais visiirejä rukata koko ajan irti ku helpommalla selviää ottamalla arskat vain pois päästä.

    Ja shyhanderille vastaus: Joo ehdottomasti lasin pitää kaartua myös sivulle. Tämä juuri migreenin takia, koska kaikkein pahin kohtauksen laukaisija on juuri puiden välistä vilkkuva auringonvalo joka tulee juurikin silmäkulmasta sisään.

    Pitääpä juosta tuonne optikolle ja kokeilla noita porukan ehdottelemia laseja. Schubertia en ala ostamaan koska en tykkää ko. kypärän ulkonäöstä laisinkaan.
    Käys koettaa Scorpion exo 1000 kypärää. On aavistuksen eri näköinen kuin Schubert. Löytyy integroitu aurinkovisiiri ja pumpattavat poskipalat. Ainaskin omaan päähän on hyvä. Muutenkaan en ole vielä moitittavaa keksinyt.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  28. #28
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Käys koettaa Scorpion exo 1000 kypärää. On aavistuksen eri näköinen kuin Schubert. Löytyy integroitu aurinkovisiiri ja pumpattavat poskipalat. Ainaskin omaan päähän on hyvä. Muutenkaan en ole vielä moitittavaa keksinyt.
    Toi Scorpion ei sitten välttämättä sovi (kaltaisilleni) kynäniskoille, ei nimittäin ole planeetan kevein potta. Omaankin päähän istui tosin kivasti, mutta painon takia jäi kaupan hyllylle.
    Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
  29. #29
    Itsellä ollut Serengetin Drivers-sarjan polaroidut lasit käytössä. Toimii hienosti, lasi värjätty niin että leikkaa sinistä aallonpituutta pois parantaen kontrastia. Toimii hyvin myös sumussa ja hämärässä ajaessa.
    Suorat sangat itsellä.

    Optikolta. Maksaa vähän enemmän mutta omasta turvallisuudesta ja ajomukavuudesta aika pieni hinta loppupeleissä. Ei ehkä ole kaikkein katu-uskottavin, mutta itselleni ne lasit hankin enkä muitten mielipiteiden vuoksi.
  30.  
  31. #30
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Missä te kuljetatte vaihtovisiiriä? Se vie tolkuttomasti tilaa muotonsa takia ja ottaa osumaa tosi helposti?
    Vinkki:
    Visiiri suojapussiin ja vatsan kohdalle ajotakin alle - toimii
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen