Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Daytona 955i -04 alkoi vuotaa öljyä iskarin alapään säätöruuvista o-renkaat kovettunut ilmeisesti. Saakohan noita
    mistään varaosana ?? no ilmeisesti pitää mennä o-renkaitten kanssa tiiviste kauppaan eli NO proplem..
    Samalla tuli mieleen että nyt iskarista on jo öljyt pihalla näin ollen voisinko vaihtaa
    öljyt ilman että otan iskarin irti ?? Yläpää vaan auki mahtaisko toimia ??
  2. #2
    Lainaa Trumpajoke kirjoitti Katso viesti
    Daytona 955i -04 alkoi vuotaa öljyä iskarin alapään säätöruuvista o-renkaat kovettunut ilmeisesti. Saakohan noita
    mistään varaosana ?? no ilmeisesti pitää mennä o-renkaitten kanssa tiiviste kauppaan eli NO proplem..
    Samalla tuli mieleen että nyt iskarista on jo öljyt pihalla näin ollen voisinko vaihtaa
    öljyt ilman että otan iskarin irti ?? Yläpää vaan auki mahtaisko toimia ??
    Teoriassa saattas olla mahollista jos irrottaa tuon säätöruuvi-asetelman kaikkineen, kuten ilmeisesti aiot/joudut tekemään.

    Mut mut... öljymäärän- siis pinnankorkeuden oikeaa mittaamista varten pitää jousi olla pois, ja iskari kokoon painettuna.
    öljymäärän mukaan täyttäminen on tuuripeliä osuuko kohalleen.
    Huomattavasti helpompaa kun irrottelet paikaltaan ja saat paskat paremmin pois -samalla se on hyvä hetki puhdistaa jarrustulat ja tarkistaa eturenkaan laakerin ja nopeus anturin kunto. ehkäpä jopa voidella ohjauslaakeri.
    Ja tuon säätöruuvin käsittelykin on varman helpompaa pöydällä.

    Joudut jokatapauksessa löysäämään kahvat ja yläkolmiot ja avaan iskarin, ja ehkä irrottaan renkaan et saa iskarit ylös asti. - enkä oo 100 varma et iskari menee paikallaan riitävän pohjaan asti kuten mitatessa pitäis.

    edit: noita alapään säätimiä ei näy varaosaluetteloissa erillään (esim http://www.worldoftriumph.com (UK) tai www.bikebandit.com (USA, mut hyvät kuvat)), joten tiivistekauppa lienee pars veto. Muuten voi joutua hankkimaan koko alaputken.
    Viimeksi muokannut: specka; 09.04.2012 klo 20:51.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  3. #3
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Teoriassa saattas olla mahollista jos irrottaa tuon säätöruuvi-asetelman kaikkineen, kuten ilmeisesti aiot/joudut tekemään.

    Mut mut... öljymäärän- siis pinnankorkeuden oikeaa mittaamista varten pitää jousi olla pois, ja iskari kokoon painettuna.
    öljymäärän mukaan täyttäminen on tuuripeliä osuuko kohalleen.
    Huomattavasti helpompaa kun irrottelet paikaltaan ja saat paskat paremmin pois -samalla se on hyvä hetki puhdistaa jarrustulat ja tarkistaa eturenkaan laakerin ja nopeus anturin kunto. ehkäpä jopa voidella ohjauslaakeri.
    Ja tuon säätöruuvin käsittelykin on varman helpompaa pöydällä.

    Joudut jokatapauksessa löysäämään kahvat ja yläkolmiot ja avaan iskarin, ja ehkä irrottaan renkaan et saa iskarit ylös asti. - enkä oo 100 varma et iskari menee paikallaan riitävän pohjaan asti kuten mitatessa pitäis.

    edit: noita alapään säätimiä ei näy varaosaluetteloissa erillään (esim http://www.worldoftriumph.com (UK) tai www.bikebandit.com (USA, mut hyvät kuvat)), joten tiivistekauppa lienee pars veto. Muuten voi joutua hankkimaan koko alaputken.
    Kiitos vastauksesta !! Toi on varmaan totta ettei alaruuvin reijästä kaikki öljyt välttämättä tule ulos..
    Olin ajatellu laittaa öljyä suoraan tehtaan täyttöarvolla sisään mutta on toi varmempaa otetaan irti ei se paljoo hommaa hidasta.
    Paljonko toi pinnankorkeus pitää olla ?? (ilmeisesti jousta myöten kaikki pois kun korkeutta mitataan ??)
  4.  
  5. #4
    Lainaa Trumpajoke kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta !! Toi on varmaan totta ettei alaruuvin reijästä kaikki öljyt välttämättä tule ulos..
    Olin ajatellu laittaa öljyä suoraan tehtaan täyttöarvolla sisään mutta on toi varmempaa otetaan irti ei se paljoo hommaa hidasta.
    Paljonko toi pinnankorkeus pitää olla ?? (ilmeisesti jousta myöten kaikki pois kun korkeutta mitataan ??)
    Ei tartte muuta kuin jousi pois (ja sen päällä olevat prikat yms- vaimennus elementti jää siihen keskelle paikalleen, elä sit kolhi sitä.), kun päätytulppa on ruuvattu putkesta niin se lähtee kierteitäpitkin jousen esijännityksen säätimestä ylöspäin, näin muut sisukalut mahtuu pois. Jousen säädin jää siis paikalleen. Päällimmäinen stoppariprikka on C-mallinen ja sen saa jousen säätimen alta kun vähän painaa jousta ja loput kilkkeet mahtuu sen esijännityksensäätimen ohi. putki niin lyheksi kuin menee. Service manuaali sanoo öljynpinnaksi 78mm (586cc) Showa SS8 (w10) - mitattu/ilmoitettu viskositeetti on hyvin likellä helpommin löytyviä: Motorex Racing 7.5,Shell advance 10 -netistä löytämäni listan mukaan. Lista on ollu kohillaan sikäli kun perstuntumalla noita voi vertailla.
    Viimeksi muokannut: specka; 09.04.2012 klo 23:39.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät