Niin arvoisat raatilaiset...
JOs ja jos tuo spyder vaihtuu..vaihtuu se matkapyörään
pannari..gtr..fjr..vaiko bemari(vierastan tosin)..gessua vai muita
ja nyt puhutaan lähinnä uudesta laitteesta
100kg..174cm ...ja lyhyet jalat
antaa ajattelemisen aihetta..ilman vittuiluua kiitos
Jokainenhan sitä omaansa kehuu, koska on siihen jostain syystä päätynyt. Eli täältä lähtee ääni FJR:lle.
Hyvä matkavehje, jolla pärjää myös mutkapätkillä.
Siinähän sä ne luettelit.
Kaikki hyviä ja omalla tavallaan hieman "erinomanlaisiaan".
Bemuksi ottaisin tuohon uuden RS:n
Olis paha noista itsekin arpoa.
Kai se on, taas kerran, lähdettävä enemmän siitä mitä TARVITSEE, kuin mitä haluaa.
Näin vaikka vehkeen genre onkin hyvin haarukoitu.
On noi kaikki kolme kuitenkin "sielultaan" aika erilaisia, joten siitä löytynee se "oikea".
Omalta kohdalta matkanorsuksi taitaisi noista tulla GTR ihan sen "rouheuden" takia.
Peliin kun vaihtaa putkiston ja laittaa säädöt kohdilleen, alkaa tilanteen niin vaatiessa
löytyä hieman tunnelmaakin..... ja silti voi cruisalla ryhdikkäänä herrasmiesmäisesti.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Ei se FJR mitenkään kovin korkea ole. 174 centtinen klaaraa varmasti.
Itsekin olen harkinnut FJR:ää, mutta jotkut ovat kokeneet vanhempien mallien viisivaihteisen lootan hieman vajavaiseksi - kuudetta pykälää ovat kuulemma kaipailleet. Mutta jos budjetti riittää uuteen, niin sillähän se korjaantuu.
BMW:n uusi R1200rs tuntui kyllä aivan järjettömän hyvältä pyörältä. Motarille saakka en päässyt koettamaan, mutta ajoasento erinomainen ja muuhunkin kuin matka-ajoon erittäin hyvän oloinen.
Ketjun aloittaja ei maininnut budjetistaan mitään, etsiikö uutta vai käytettyä? Uusissa ja vanhoissa on mallien suhteen ainakin Bemarilla aika isoja eroja
BMW K1200rs
Mites vähän eksoottisempi matkakumppani? Italiaanoilta löytyis esim. tuommoinen: MV Agusta Turismo Veloce. Siinä tosin satula on jo merkittävästi korkeammalla, kuin vaikka FJR:ssä...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
174 senttinen kuski hanskaa vaikka 1190 Kotarin 888cm istuinkorkeudella. Älkääpä viljelkö täysin käsittämätöntä istuinkorkeuskammoa.
Oma suositukseni kohdistuu tuonne möhköenskapuolelle. Ihan eri tavalla löytyy hauskaa kuin tavallisista katupyöristä. Renkaat valitaan tiepinnoitteen mukaan ja ominaisuudet riittävät todella monipuoliseen menoon.
Useimmissa adv-mopoissa pleksin aiheuttamat pöhinät ovat olleen valitettavasti aika mahettomia. Tapauskohtaisesti kannattaa kokeilla, säätää ja miettiä lisävarustevaihtoehdot.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
En tietenkään tiedä, millaiseen käyttöön aloittaja on pyörää hommaamassa, mutta mikäli tarakalla on tarkoitus kuljettaa vaikkapa parempaa puoliskoa, niin kyllä se nyt vaan meikäläisen mielestä olisi mukava saada jalkaa vähän pelkkiä varpaankärkiä enemmän maankamaraa vasten pysähdyttäessä...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
GSF 1250 Bandit
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
En tiedä sotkenko turhaa jonkun toisen ketjua, mutta kun osuu melkoisen lähelle omaa tulevaa tarvetta niin kysäisen tästä muiden mielipiteet myös. Uutta en ole siis hommaamassa, mutta käytettynä kohtuu hintaista, parempaa puoliskoa pitäisi kuljetella, pituutta 170cm. Esim zzr, cbr xx, yms hieman sporttisemman näköiset miellyttää. Voi olla myös suoratankoinen, mutta silloin mielummin nakun oloinen kuin varsinainen matkapyörä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Fzs 1000 01-05 Löytyy varttikatetetusta katettuun tai Fz1-S 2006- sama ruiskulla ja vähän kevyempi/matalampi.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Näköjään jos vertaa aikaisempaan ninjaan istuinkorkeutta niin xx on jopa 1cm matalampi tuolta osin ja nykyiselläkin on menty oikein hyvin. Voi olla vahvoilla vaihtoehdoissa tuo.
^Ei tuo mainittu fazukaan ole ollenkaan pahan oloinen vaihtoehto. Saisi ehkä hieman tuoreemman pyörän. Täytyy tutkailla mitä eroja esim 2000 luvun alun xx:llä on 2006 fazuun verrattuna.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Tuo FZ1S ei kyllä bensan kulutuksen vuoksi sovi matkavehkeeksi, muuten varmaan ihan ok. Vaikka 18 litran tankki kuulostaa isolta niin toimintasäde taitaa olla kuitenkin noin 250 kilsaa. Mun mielestä se on matkapyörälle turhan vähän. Tuosta ei paljoa matka pitene edes hissuttelemalla. Jos tuon tietää ja tuon pysyy hyväksymään jo ennen ostopäätöstä niin sitten.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Mulla on siis tuo nakuversio, kaverilla sitten S, kulutus on suurin piirtein samaa luokkaa. Jos vauhti pysyy siinä 80 pinnassa, mun pyörällä vois mennä oikein hyvällä tuurilla jopa 270 kilsaa, mutta silloin se pitää lorottaa ihan piri pintaan ja ajaa ihan sukkasillaan.
Satasen rajoituksilla kun ajaa tasaisesti ja revittämättä (ei siis ruuhkassa, mutta ohitus silloin tällöin) menee juuri ja juuri 250 kilsaa.
Kaupunkiajoa ja vähän revittelyä niin ei paljoa yli 200 kilsaa pääse.
Itselläni on juuri tuo sama fiilis, bensa sais riittää reippaasti yli sen mitä persus kestää. Nyt kun Norjan reissua suunnittelen niin vähän huolettaa että pitää joka asemalla tankata. Vähämmällä stressillä pääsis kun matkaa riittäis edes 50 kilsaa pidemmälle, mielellään 100 kilsaa enemmän.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Tossa vanhemmassa mallissa on 21L tankki,mut kyllä sekin hörppää ku kahvaa kääntää.Vaikeet sanoo enempää ku testiajot vielä kesken.
Vanhoista ketjuista jääny mieleen,että noin 6l/100 olis keskiarvo kaasarivehkeellä....?
Viimeksi muokannut: messerschmitt; 06.06.2016 klo 23:02.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Osakasko 610€ 45% liikenne bonuksilla+alet,mutta ite jos ajaisin pääsääntöisesti pitkää matkaa miettisin kyllä tota löpön kulutusta.
Viimeksi muokannut: messerschmitt; 06.06.2016 klo 23:16.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Keppiveto kun matkapyörässä on sellainen ehdoton vaatimus, niin löytyy myös trumpalta ja guzzilta vaihtoehtoja. Bemarista yksi entinen omistaja totesi, että ei kun ei ollut mopoilemassa, niin ei ollut vapaa-ajan ongelmia, aika kun meni pyörää korjaillessa.. Bemari tuo uusia malleja markkinoille liian kovalla hopulla ja sähkösysteemejä on, jotka sitten eivät pysy kunnossa kahta vuotta kauempaa.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Jos et uutta ole hankkimassa, käy kokeilemassa BMW K 1300S.
Jää ketujen rasvaukset pois ja voi pitää kunnon matkanopeutta siellä missä voi ajaa ilman seuraamuksia. Eikä laukkuja varten tarvitse mitään kauheita häkkyröitä asentaa.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Mulla on ollut sekä FJR, että Kawan GTR ja myös Bemarin LT. Kaikki omalla tavallaan hyviä matkapyöriä ja jos nyt pitäisi yksi noista valita uudelleen, se olisi GTR. Kaunis, tehokas ja hyvä ajaa. Niin yksin kuin kaks päälläkin täysissä matkavarusteissa. Kaikilla noilla kierretty Pohjois-Norjassa aika pienilläkin mutkateillä.
Aikansa kutakin...