Tuli eteen pieni pätkä lumista tietä ja jääräpää kun on, niin ajattelin, että hissuksiin tuosta vaan, kyllä se siitä meneeeeee.
No hissuksiin menin ja hetken päästä olinkin nurin.
Ei olisi kannattanut ei, no se siitä, jatkan soimaamistani itsekseni.
No ei siinä mitään, ajopeli pystyyn ja , ja.... no perskules eipä käynnistykään enään, ei edes inahda.
ihmettelyä ja manailua...
EFI valo ei syty, ei surahda, niin kuin aiemmin kun laittoi virrat päälle.
Mikä tuollisessa tilanteessa voi mennä noin vinksalleen, ettei käynnisty enää?
Kontaktihäiriö?
Ajopelin on Aprilia Atlantic 500 ccm skootteri.
Ymmällään oleva olisi äärettömän kiitollinen vinkeistä...
Tuleeko virtoja koko laitteeseen? Starttaako?
-tarkista sulakkeet
-akun kytkentä (johdot)
-joku johto irtosi / liitin rikki siltä puolen mille kaaduit (katteiden alla)
-sammutin nappi rikki
tässäpä arvailuja ja jotain mitä voi kokeilla.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Tuossa saattaa olla hyvinkin tip-over sensori, joka katkasee virrat kun mopo menee kyljelleen. Voipi olla, että se on jumittunut off-asentoon tai liikahtanut sen verran paikoiltaan, että luulee mopon olevan edelleen kyljellään.
Superbike #7
Äh, enpä huomannut kertoa mitä olin tsekannut.
Virrat tulee muuten ihan ok paitsi tuo EFI, valot ja mittaristot.
Sulakkeet kävin läpi.
Ei starttaa, ei edes yritä, ei inahdakkaan.
Varashälytin on ja sitä vähän epäilin, että onko siinä jokin asentotunnistin tms. joka estäää käynnistymisen.
Pitänee huomenissa repiä katteita auki jos lämpötila sallii, kun tuo huoltotila on hyvin ilmastoitu takapiha.![]()
Komppaan. Kaatumis-sensori lauennut. Siitä kun aloitat tutkimisen, niin luulen helpoin tie.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Asennontunnistin sammuttaa moottorin kaatumistilanteessa. Luin oman Hondani ohjekirjaa, siinä vaan pitää virtavain kaatumisen jälkeen käyttää OFF-asennossa, jotta koneen saa käymään.Tuon varmaankin olet tehnyt? Lienee siis vaan systeemi jostain muusta syystä tiltissä.
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Tarkista ettei jalkatuki ole vääntynyt ja sen asentoanturi mennyt rikki / pois paikoiltaan
Sitikasta en tiä, mutta kawioissa se kaatumis"anturi" pitää palautta sormella painamalla. Että tulee tarkistettua mahdolliset vauriot samalla.
Edit: http://www.apriliaforum.com/forums/s...nt-EFI-problem
Viimeksi muokannut: ktv; 08.04.2012 klo 21:36.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Eli sitikoissa ja kawoissa toimitaan samalla tavalla kuten myös Fordeissa. Luultavasti näin myös Hondassa, näin ainakin autopuolella, Accordissa oli taannoin kolariturvakytkin keskikonsolin sisällä todella hankalassa paikassa. Epäilen että näin myös Apriliassa, kolariturvakytkin pitää kuitata manuaalisesti.
Viimeksi muokannut: Patukka; 08.04.2012 klo 21:40.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
... Ja tappokatkasijahan on tokkiinsa oikeessa asennossa?![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ei auttanut muuta kuin viedä ajokki maahantuojan korjaamolla.
Ottivat sen peruutusajalle ja ensi tutkimuksen jälkeen eivät olleet vikaa paikallistaneet.
Mysteeri sopii hyvin tämän kevään murheiden jatkoksi.
On sellanen ikävä tuntuma, ettei ihan hevillä selviäkkään. Mutta toivottavasti olen väärässä.'
Miten voikin tulla noin mahdoton vika, kun lähestulkoon paikaltaan kylelleen kupsahtaa.
Viimeksi muokannut: jupor; 15.04.2012 klo 14:04.