Onko porukalla millaisia kokemuksia Marushinin RS1 tai RS2 kypärästä?
Suzuki GSX650F & Yoshimura oval cone & Bi-xenon
Rs 1 on meikäläisellä ollut vuoden käytössä, eikä pahaa sanottavaa löydy. Ajelin yhden kauden Marushinin avattavalla
M409, ja ero Rs ykköseen on huomattava. Seuraavaksi kun kypärän vaihto tulee eteen otan Rs kakkosen.
If something's hard to do, then it's not worth doing
2 kesää on takana RS1:llä ja kolmas tulossa. RS1:stä ei ole mitään varsinaista moitittavaa, tosin kypärän kanssa olisi alunperin saanut tulla leukasuoja. Hienoisia pyörteitä tuli satunnaisesti leuan suunnalta sisälle kypärään, mutta katosivat täysin, kun tuon leukasuojan laittoi kypärään kiinni.
Jos tänä kesänä on ylimääräistä sijoittaa, niin todennäköisesti uudeksi ykköskypäräksi tulee HJC:n R-PHA 10, mutta Marushin jätetään satunnaisten matkustajien käyttöön.
Mihin hintaan olet RS1/RS2:sta katsomassa? Parhaat tarjoukset R-PHA 10:stä ovat olleet todella edullisia (alle 200 €) poistuvien mallien kohdalla, joten suosittelen katsomaan niitä varoiksi. Kypärissäkin kehitystä tapahtuu 2-3 vuoden aikana yllättävän paljon.
RS2 Sekandoa kattelin Eurobikerista hintaan 389€, RS1 olis fc-moto.de :ssä 227€ +tk.
Itse ajattelin alussa tuota HJC R-PHA 10 Club MC10, mutta rupesin ajattelemaan että kypärän pitää olla mahdollisimman kevyt ja mielellään 5 tähteä Sharpilta.
Toki en sulkenut tuota HJC :tä kokonaan pois laskuista, onko muuta kauppaa mistä noita voisi katsoa?
Suzuki GSX650F & Yoshimura oval cone & Bi-xenon
Mulla on tommonen ja se myytiin silloin Kouseidona. Eihän se hiljaisin taikka sen visiiri ole huurtumaton, mutta se on kevyt. Sitten kun siihen laittaa kaikki whisper-kitin osat, eihän sitä päähän tahdo saada. Ihan hyvä se on ja mulla on ollut Marushineja muutama. Seuraavaksi hankin niiden visiirillisen moto/enskapotan. Orgin jäsenalennus on sitten 20 % Eurobikeriltä. Rahaa se on sekin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Itse en 389 euroa maksaisi RS2:sta, toisaalta olenkin siinä käsityksessä ettei siinä hirveitä parannuksia ole RS1:een verrattuna. www.lidsdirect.co.uk on ainakin myynyt HJC:tä halvalla, kannattaa katsoa kivijalkamyymälöitäkin poistuvien mallien osalta, Moto-Seinäjoki lupaili poistuvia 320 € hintaan.
Ja tosiaan omaan päähän tuo R-PHA 10:n ja RS1:n painoero ei ollut huomattava.
Mä ostin poistuvana tuotteena tuon RS1:n hintaan 195 €. Tuntui kivan kevyeltä päähän ja myyjä vakuutteli, että on passeli laitos. Käytössähän tuo ei ole vielä ollut kertaakaan, korttia ja menopeliä odotellessa.
Ps. Kotona huomasin, että siinä on muovipussissa joku kumikampa mukana, mitä sillä tehdään?
Kuva liittyy.
![]()
Siihen se tungetaan vaan raakasti. Keskikohta nenän kohdille, kannattaa laittaa jotain liukkaria (sylkeä tjsp) vähän niin sujahtaa paremmin ahtaaseen koloon.![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Tuli hankittua Marushin RS2 pöllityn Nolanin tilalle. Otin pinlockin koska se toimi loistavasti Nolanissa.
Pari ongelmaa:
- visiirin yläreuna ei ole täysin tiivis vasemmasta reunasta, vinkuu vittumaisesti. Olen jo säätänyt visiirin niin "kireälle" kuin sen noista ruuveista löysäämällä saa.
- pinlockin yläreuna on ahdistavan matalalla ja käytännössä on yli taajamanopeuksissa aina suoraan näkökentässä (se pinlockin "raja" siis). Onko tähän saatavana mitään suurempaa pinlockia, tai jotain muuta huurtumatonta visiiriä jota voi käyttää ilman pinlockia?
Olemme ostaneet kaksi Marushin RS2:sta Eurobikersista tänä vuonna (kun me (minä ja puoliso) aloitettiin mopoilu tänä vuonna): 1 kpl RS2 Sekando ja 1 kpl RS2.
Molemmat taisi maksaa tarjouksessa noin pari sataa tai karvan alle.
Ollaan oltu tyytyväisiä. Kivan kevyt päässä ja tarjoushinta oli sen hetkiseen budjetaariseen tilanteeseen sopiva. Hiilikuitukypärä ei paljoa meteliä tosin vaimenna, korvatulpat on aina mopoillessa. Tuo kuminen huurteenesto-osa oli aika vaikea sulloa paikoilleen, mutta se vähän on vähentänyt huurtumista. Lisäksi se kätevästi suojaa nenää ja kasvojen alaosaa jos pitää visiiriä yhden pykälän auki sateella - huurre pysyy poissa ja pisarat ei osu kasvoihin vaan siihen kumiosaan.
Marushinia ennen oli käytössä hetken aikaa 2kg painava avattava Bilteman kypärä ja upgrade oli melkoisen suuri noin lievästi sanottuna. Bilteman kypärästä tuli niska kipeäksi jo pelkän massan takia. Ja voisi kuvitella että jos on 2 kg ylimääräinen lisämassa päässä pään inertiaa lisäämässä kolaritilanteessa, se ei liene erityisen hyvä juttu. Avattavuus Bilteman kypärässä osoittautui aika turhaksi loppupeleissä pidemmällä tähtäimellä kun jo melko hitaassakin nopeudessa otsaan lässähtävä paarma ei ole mukava kokemus. Paarma on parempi visiirissä kuin otsassa.
Marushinin poskipalat on aika poskia lommoon puristavat ja muutenkin voi varautua kokeilemaan pykälää isompaa kokoa kuin jonkun muun merkkisessä kypärässä (esim. verrokki Biltema). Oma RS2 on yhtä kokoa isompi kuin Bilteman kypärä ja suunnilleen yhtä tiukka päässä kuin Biltema yhtä kokoa pienempänä. Hankaloittaa mielestäni netistä tilaamista, ei voi tilata sokkona kovin hyvin kokeilematta omassa päässä. Eurobikersin tarjoushinta tosin oli sen verran edullinen että ei tarvinnut nettikaupasta mennä tilaamaan.
ZX6R & KTM Enduro
Palataans taas tähän aiheeseen...
Kävin ostamassa toisen visiirin ja visiirin ne muoviset visiirin kiinnitys- / säätöpalikat ajatellen että josko jommassa kummassa olisi ollut joku valuvika enkä siksi olis saanut säädettyä visiiriä tiiviksi. Noh... eipä tämäkään sen tiiviimmäksi suostu säätymään, vinkuu vuoroin ala- ja vuoroin yläreunasta visiiriä.
Mitään vinkkiä tuohon säätöön?
Vaimo kanssa valitteli, että visirii fuskaa Marushinissa. Malli tosin on 999RS. Äkkisältään näyttäisi että visiirin ympärillä olevat tiivisteet eivät yksinkertaisesti ota visiiriin kiinni, vaikka kiinnikkeet olisi vedetty niin taakse kuin mahdollista. Oliskohan jollain vinkkiä tuon säätöihin tai tiivistämiseen?
Moto Guzzi Breva 750
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Thnx! pitää koittaa säädellä niin että olis ees ylhäältä tiivis. Vähän korkeammat/paksummat tiivisteet sais olla niin olis enempi pelivaraa...
Tää taitaa olla joka kypärässä. Omaa Shoeita jouduin kanssa tiukkaamaan hieman ja aika samanlainen oli siinäkin tuo visiirin säätöperiaate.
Moto Guzzi Breva 750
Araita pystyy vissiin säätämään visiiri kiinni jolloin säätö onnistuu tyyliin "potta selälleen pöydälle, paina visiiriä tiiviiksi ja kirraa ruuvit" -tyyppisesti.
Nyt kun muistelen niin itse löysin sen tiiviin asennon niin että kirrasin ne säätöpalat semmoiseen tiukkuuteen että liikkuivat vielä. Sitten visiiri kiinni ja painelin visiiriä kypärää / tiivistettä vasten ja katoin silmämääräisesti missä asennossa säätöpulikat olivat. Sitten visiiri irti ja pulikoiden asettelu about siihen miltä äsken näytti ja kiristys.
Riku #666
www.trackpunkracing.com