Näin tein ja nyt on jo melkein täydellinen, moottorijarrutuskin tuntuu vaimeammalta, tai sitten kuvittelen. Ainoastaan 3500rpm kohdilla hienoista nykytystä liittyy varmaan siihen kumpaa karttaa käyttää.140km:n lenkillä kulutti alle 8 litraa tuossa oli mukana reipasta ajoa mutkatiellä ja perus köröttelyä, kuitenkin vähintään litran vähemmän kuin aiemmin. Kiitokset vinkistä.
Miksi tuollainen läppäsysteemi ylipäätään on laitettu, joku saastenormi?
K8-1000
Jos jollain on bazzazin shifteri pyörässä niin tarvitsisin ne vaihteiden arvot sieltä diagnose lehdeltä. Mun pyörästä on joku joskus poistanut takapyörn nopeusanturin niin en voi opettaa vaihteita...
Edit. Eipä auta tiedot, tarvii sen anturin kun sen mukaan se tietää millä vaihteella mennään..
Viimeksi muokannut: maunomatonen; 02.07.2014 klo 13:02.
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Koneenposkien suojat ja kaatumatapit Gp-racingiltä. Tuossa kuva toiselta puolen jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Kuvittelin tai katsoin huolimattomasti että pakettiin sisältyy etuhaarukan sliderit mutta nuo mitkä tuli on mielestäni ihan lankarullat huoltopukille tosin muovista http://www.gbracing.eu/images/BA12-8-GBR-SET-640.jpg. En ainakaan keksinyt miten nuo etupäähän saisi.
K8-1000
Onko kokemuksia noista JC:n putkista?
Joku pörinäputki pitäisi ostaa, mutta koska Akra maksaa omakotitalon verran, niin vaihtoehto pitäisi löytää.
Ei ole kokemusta, mutta tuossa olisi kaupan. http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-RC8-11...d=670612980813
Itselläni marteliuksen uniikki mölyputki saattaisi olla kaupan jos kiinnostaa/käsitykset hinnasta kohtaa. Kuvasta vähän näkee millainen, eli ulostulot molemmin puolin, joutuu alakatteeseen tekemään kolon toiselle puolen. Eli putki ei enää paikallaan ja kuvia laitan jos kiinnostaa.
K8-1000
UK:n Ktm foorumilla on paljon juttua JCE putkesta. Itse ostin Jesterin putken johon olen ollut ihan tyytyväinen, tuolla ktm foorumilla oli sille kimppatilaus.
JCE tai Jester, muut on liian kalliita ja noi on ilmeisesti aika samanlaisia.
http://www.ebay.co.uk/itm/Jester-KTM...item35d9da1528
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Kuvittelin että kyse on yhdestä ja samasta firmasta, JCE löytyykin helposti, Jesterilä ei sitten taida olla edes sivustoa?
http://www.jcexhausts.co.uk/
K8-1000
Taitaa jäädä yksinpuheluksi mutta laitetaan tänne sama kysymys kuin mp-tuen foorumillekin.
Luistokytkimistä kokemusta kenelläkään RC8:ssa? Powerparts osana myytävää on kahta versiota, toisessa jäykemmät jouset. Vakiotehoisessa RC8 (2008) onko mitään syytä hankkia jäykemmillä jousilla? Pyörä kuitenkin katukäytössä joten myös käyttömukavuus. Entä vaihtoehtoiset powerparts osaan verrattuna? Lisäksi kiinnostaa onko jollain ollut jotain vaikeuksia/rikkoja öljypumpussa? Viittaan tällä tähän treadiin. Välivapaa ongelmaa omassani ei ole ollut sen jälkeen kun asensin kääntösarjan joten tuo vaihteistomodi saa jäädä huomiotta.
K8-1000
Juu eri firmoja ovat. Jester käy usein tuolla KTM UK:n sivuilla ja putkia voi ostaa siltä suoraan tai ebaysta. Jesterin ainoa vika on siinä että putken pää ja vaimennin ottavat rataan kiinni jos vähän enemmän kanttaa mutta pienellä rälläköinnillä siitä selviää. Lisäksi mun putki on niitä ensimmäisiä Jesterin tekemiä ja kaveri tietää ongelmasta joten voi hyvinkin olla että nykyiset putket on parempia tuossa suhteessa.
Luistokytkimestä ei kokemusta.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Nyt olis täysnoviisilla kasa kyvymyksiä.
Oon aikasemmin omistanut pari pyörää mutta niissä ei juurikaan ole ollut vikoja ja
tarvittaessa olen vienyt suoraan huoltoon, eli joudutte vääntämään rautalangasta
Ostin tossa pari viikkoa sitten RC8:n vm. -08.
Edellinen omistaja oli tehnyt siihen sliparin itse eli ihan suoraan läpi hönkii.
äänetkin on sen mukasenSain kuitenkin orkkiksen mukaan ja meinaan sen vaihtaa
paikalleen jotta tolla kehtaa ajella. Siihen liittyen siis kysymys: Kun ton putken vaihtaa
niin varmaan pitäs laittaa piuha kiinni pyörään ja vaihtaa sinne orkkis kartta?
En tiedä onko sille kartalle tehty mitään kun edellinen omistaja vaihtoi ton putken.
Koska en ole koskaan karttojen kanssa pelannut tajusin etten osaa ees ostaa siihen
tarkotukseen ebaysta oikeeta piuhaavoisiko joku ystävällisesti liittää tähän linkin
kyseisestä puihasta? Ebaystä löytyy hakemalla kyllä tota piuhaa mutta mun mielestä
sielä on myynnissä kahdenlaisia johtoja, kumpi niistä oikeesti siis sopii sitä en tiedä.
Noh enne kun pääsen vaihtamaan tota putkea orkkikseen niin on toinenkin ongelma joka
ilmeni vasta kun olen pyörällä ajanut jo lähemmäs 500km oston jälkeen. Eilen tossa kaupungilla
alko fillari "rykimään" hetkellisesti kun ajeli tasakaasulla. eli tuntuu kuin ei antais kaasua vaan
hyppää hetkeksi moottorijarrulle ja sitten taas antaa kaasua. Joku taisi aikaisemmin täälä kutsua
tuota toimintaa "humppaamiseksi"nyt ei siis pyörällä pysty ajamaan kun tekee sitä lähes koko ajan.
pintakaasulla pienillä kierroksilla kun ajaa niin pystyy vielä liikkumaan. heti kun antaa kierroksia niin
lyö muutaman kerran tyhjää jonka päätteeksi paukauttaa putkeen jotakin niin että kulkusissa tekee kipeetä.
joku autokuskikin pelästy kyseistä metakkaa![]()
ajattelin että tulpista vois löytyä vika ja vehjettä purkaessani huomasin että ilmaputsarin
kotelon sisään oli jostakin tullu öljyä (tai sitten se oli ollut siellä). Tulpat
oli kuitenkin jokseenkin kunnossa mutta etummaisen tulpan päälle oli päässy vettä jostakin ja
oli hapettunut. tilasin siis uudet tulpat (asun porissa joten luonnollisesti missään PRKL liikkeesä
ei noita tulppia ollut hyllyssä) tulee kuulemma tiistaina. Veikkaampa että toi tulppien vaihto ei
kuitenkaan poista tota ongelmaa. Omistuista on se että oon kuitenkin ajanut jo pyörällä sen
500 km ja ongelma ilmenee ensimmäisen kerran vasta nyt.
Kauheen oli pitkä kirjottelu mutta nyt kaipaisin kipeesti apua kun tahtoo päästä ajamaan ja
ollaan menossa kovaa vauhtia syksyä kohti. On se vaan niin hieno peli!!!![]()
Been there, broke that!
Minulta löytyy tuo rc8r vm 2013. Oon huomannu siinä ominaisuuden, että jos starttaa myllyn vaihde päällä niin tarraa kiinni ja mopo pyrkii liikkumaan eteenpäin. Viisashan käynnistäisi vapaalla aina, mutta aina ei niin tule tehtyä.
Onkohan kytkin laukeamassa, vai onko tämä olevinaan ominaisuus eikä vika?![]()
KTM
Kyllä se ominaisuudelta tuntuu,, kolmessa v2kotterossa sama ominaisuus. uudessa Advssäkin tosin lievä. Päivitystä voi yrittää esim Oberonin tai tollasella,, http://www.ktmtwins.com/ktm-sigutech...slave-cylinder.
Tuota ajattelin seuraavaksi kokeilla http://www.ktmtwins.com/factory-pro-...shift-star-kit.
Tuo tuntuu toimivan hyvin, aavistuksen paremmin 1190ssa kuin Teboilin superbike. 990 LC8ssa taas tb oli kyllä hyvä. Ei liimaa kytkintä ja on siedettävän hintasta. https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...ower-API-SM-4l
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
http://www.zenoverland.com/bikebits/ktm_ecu_cable.html tuolta ostin ja on toimivaksi todettu voi tietysti koettaa onneaan ja ostaa ebaysta halvemman.
Paukkuminen johtuu luultavimmin siitä että laitettu akran kartta/siellä on edelleen ne saasteenpoisto systeemit toiminnassa (katttipöntöllä tietysti pitääkin olla). Myös liian pienet vastapaineet kuulemani mukaan aiheuttaa ongelmia. Omassani kun oli viriputki kiinni niin nyki ja paukkui pienillä kierroksilla.
Vakioputkella ja tune ecun sivuilta löytyvällä 2001 kartalla toimii hyvin, jouheutta lisäsi se että laitoin toisioläpät pysyvästi auki asentoon. Kannattaa ja täytyy tehdä myös se 15 min tyhjäkäynti juttu koskematta kaasuun, saattais korjata nytkin tilannetta, viimeistään sen jälkeen kun kartan vaihtaa. Pari kertaa tehnyt tuon tyhjäkäynti homman kun alkanut nykiä ja korjaantunut sillä. Piikkiä pienempi eturatas parantaa kaupunkiajoa kummasti, eikä tarvita speedohealeria, nopeusanturi etuhaarukassa.
Omassani toistaiseksi toiminut vaihteet hyvin, parani vielä kun laitoin kääntösarjan. Öljyn vaihdon jälkeen ei myöskään kytkin ole haukkaillut kylmänä ikävästi, Castrol power 1 racing koneessa.
PS jos tankin asennuksessa vaikeuksia räikkäliina, kuormaliina auttaa asiaa.
K8-1000
Kiitoksia Sippe.
Tilasin piuhan tuolta samasta paikasta niin pitäs ainakin toimia.
Tiistaina pitäs tulla ne tulpat ni lyön ne kiinni ja teen sen 15min tyhjäkäynti säädön
ja toivotaan että sillä voi ajaa kunnes toi piuha tulee.
Sen jälkeen laitan orkkis pöntön kiinni ja vaihdan kartan ja teen kaikki muut mainitsemasi
toimenpiteet. Tulen todennäkösesti kyselemään lisää kun tulee se hetki jolloin pitäs kytkeä
tietokone kiinni fillariin. Pientä tutinaa on havaittavissa ja pelkotila että saan koko romun
lopullisesti hajalle.
Muistaakseni edellinen omistaja sano että toi orkkis pönttö olis jossakin vaiheessa hajonnu
ja ne olis avannu sen :S pitää vissiin kaivaa jostakin sen numero ja kysellä että mitä sille
on tehty. Uskaltaako lainkaan laittaa kiinni ja mitä tehdä säätöjen kannalta.
Been there, broke that!
Joo ajurin se kaapeli ainakin tarvitsee, en muista varmaksi tuliko samassa ohjelman kanssa vai hainko jostain muualta. Tuossakin sellaine juju että asennettuaan sen ajurin ei kone saa päästä nettiin tai windowssi hakee uuden ajurin, ainakin jossakin foorumilla valittelivat näin käyneen. Näin tietysti vain silloin kun sen kaapelin laittaa koneeseen kiinni. Tästä treadista varmaan kaiken olennaisen löytääkin, mutta kysy ennen kuin teet mitään jos et ole varma. Helppo hommahan tuo on ja sitä ohjelmaa voi ihmetellä jo ennen kaapeliakin, katsoa miltä ne kartan asetukset näyttää sekä lukea tarkkaan tune ecun sivuilta ohjeet.
K8-1000
Juu pitää katsella sitä ohjelmaa jo etukäteen.
Nyt vaan jostakin windows kone![]()
Been there, broke that!
Ajurit olikin tune-ecun sivulla http://tuneecu.com/TuneECU_En/install1.html![]()
K8-1000
Nonniin tulpat vaihdettu ja kone kasattu. Ongelma säilyy.
Nyt se on ehkä entistä selvempi.
Eli pienillä kierroksilla kun ajaa niin kone käy hyvin. Kun kierrokset nousee
sinne 4500-5000 RPM paikkeille niin rupee kone "tukehtumaan" sen jälkeen
paukuttaa putkesta pihalle.
Olisko jollakin tarjota diagnoosia?
Tuli mieleen että jos ei saa jostakin syystä bensaa mutta miks toimii sitten
pienillä kierroksilla? Voisko sytytyksessä olla jotakin vikaa että
jostakin syystä ei osaa sytyttää oikeeseen aikaan tjms.???
Been there, broke that!
Kyllähän se ruiskukoneessa on ilman muuta yksi vaihtoehto, että bensanpaine ei jostain syystä riitä isommilla kierroksilla. Kiertääkö se kuintenkin vapaalla, vai alkaako silläkin paukkua? Eli onko kuormituksen määrällä merkitystä sille paljonko kestää kierroksia?
Oletko muuten mitannut latausjännitteen?
Tuolla tapaa ilmenevä sytkävika on varsin epätodennäköinen minun mielestäni, vaikken ktm-asiantuntija olekaan.
käy loistavasti vapaalla ja vaikka antaa vapaalla hanaakin niin en huomaa mitään
normaalista käynnistä poikkeavaa. pitää huomenna kokeilla antaa hieman enemmän kierroksia
josko vika ilmenisi myös ilman vaihdetta. tällähetkellä näyttää että tarvitsee vaihteilta
kuormaa että vika ilmenee.
en ole mitannut latausjännitettä. itessä on niin vähän sähkömiehen vikaa etten varmaan
edes saisi sitä aikaiseksioma ala on LVI ja oon oppinu jo koulussa että vesi ja sähkö ei
sovi yhteenpitääpi kuitenkin huomenna kokeilla josko se onistuisi
Lueskelen tässä brittifoorumeita ja koitan päästä ongelman ytimeen. sieltä löytyi joltakin
hieman vastaava vika ja olivat ehdottomasti tukkeutuneen bensansyötön kannalla.
eli tarkastaa tankki ettei ole vettä ja vaihtaa filtteri. samassa yhteydessä puhuivat myös
joistakin ilma sensoreista jotka on kuulemma takuun alla vaihdettavia osia.
niistä en ollut aikasemmin kuullutkaan.
Been there, broke that!
Muuten, ei kai vika alkanut tankkauksesta? Kun on tässä maassakin aina joskus tullut pistoolista kaikenlaista niin vesibensaa kuin dieselillä höystettyäkin sekoitusta...
ei alkanu. oikeetaan oon odottanu että koskas bensavalo syttyy
tossa kun tankkia nosteli pari päivää ni oli sielä vielä tavaraa.
Paljon muuten puhuvat UK foorumilla jostakin isosta harmaasta connectorista
joka kannattaa avata ja putsata. kuulemma ottanu usein vettä sisäänsä eikä tahdo päästää
pois. onko tietoa mikä se iso harmaa mötikkä vois olla?
Been there, broke that!
Olisko täälä joku ketä osais neuvoa miten ton kotkan bensafiltteri vaihdetaan?
Onko se tankin sisällä jossakin sielä pumpussa? Oma manuaali sanoo troubleshooting
kohdassa että jos menettää tehoja ni kannattaa vaihtaa filtteri mutta ei kerro miten
se tehdäänMopo on tallissa eri paikassi ni en pääse edes katselemaan että miten se
onnistuis. ajattelin ensin kysyy neuvoa että tietäsin huomenna vähän mitä kannattaa
alkaa irrottaa ensin kun sitä filtteriä hakee. niin ja millanen filtteri siihen tilalle pitäs ostaa?
sellastakaan tietoa en manuskasta löytäny :S
Kyllä taas on kyselyikä päällä![]()
Been there, broke that!
Päivitystä projektista.
Tankki tyhjennetty ja oli suht puhdas. muutama musta jyvänen tuli tankista ulos mutta yksinään ne
ei sitä pumppua tuki.
Sen jälkeen irrotin pumpun. Ja tietysti jouduin räjäyttää sen että sain filtterin irti.
Oli TODELLA omituinen filtteri. Se oli vaan metalli verkosta tehty pussi missä oli
sisällä vielä jostakin imeisesti kankaasta tehty toinen pussi. Ei vaikuttanu olevan
tukossa oikeestaan lainkaan. vähän oli värjääntyny mustaksi mutta en jaksa uskoa
että se aiheuttais mitään tollasta vikaa mistä pyörä nyt kärsii. putsasin kuitenkin
ja kasasin kaiken takas paikalleen. Tankkia en ehtiny enää kiinnittämään joten koeajolle
en vielä päässyt. En kuitenkaan usko että mitään maailmaa mullistavaa tapahtui.
Eikä pumppu kyllä muuten näyttänyt ulkoapäin mitenkään vialliselta.
Luulempa siis että joudun uuden pumpun tuohon hommaamaan.
Jos jollakin on ylimääräinen toimiva tai tietoa mistä sais tarvikepumpun nopeella aikataululla
ni saa jakaa tietoa
Tuota mystistä harmaata liitintä mistä lontoon foorumilla puhuttiin en sitten löytäny.
eli voi olla että se vika on sieläkin mutta se ei ainakaan ollu siinä syylärinestekannun takana
missä se joidenkin mukaan piti sijaita. Jos on parempaa tietoa jollakin niin jakakaa ihmeessä.
Nöyrimmät kiitokseni jo auttaneille. laitan taas päivitystä kun homma etenee.![]()
Been there, broke that!
Eikö löytynyt paperifiltteriä?
Tässä pyörässä on muuten kyse nyt 950 LC8 moottorista, ettei aiheuta ihmetystä.
Bensapumppu.jpg
Viimeksi muokannut: mico; 06.08.2014 klo 22:55.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Jos värkkäät sähköt siihen bpumppun tankki irrallaan niin sen virtauksen ja paineen voi mitata jossain sopivassa huollossa missä on mittarit. Muistelen advrider foorumilla olleen juttua noista teepussisuotimista mitkä lie maailman pensoista tukkeutuneet eri tavoin. Ja siellä oli myös joku diy korjauskin aiheen. mittaisin ennenkuin ostaisin. pumpun varaosahinta on aika suolainen.
edit tarvikepumpun löytäminen voi olla hankalaa
editedit oisiko tosta apua http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=874262
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Nonniin.
Siis en löytäny sieltä pumpusta tollasta no.9 filtteriä mitä tossa Micon toisessa kuvassa oli esitetty.
löysin vaan sen "teepussi" suodattimen. ja se ei ainakaan näyttäny olevan pahasti likaantunu.
Voidaan siis todeta että multa puuttuu kokonaan yks suodatin tuolta :S
olisko jo ruiskukin tukossa
Tarkotuksena oli juu mitata se bensanpaine ja kävinkin paikallisessa korjaamossa
kattomassa millanen painemittari heillä on mutta ainakaan suoraan se mittari ei sovi
kotarin liittimiin. Lähin kotarin huolto on siis about 1h ajomatkan
päässä.
Been there, broke that!
Moi,
Eikö täältä tosiaan löytyisi sitä liitintä:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=12633
Yo. siis Superduken vastaava, ehkä auttaa pääsemään jäljille.
PS: Toinen juttu- voisihan tuo olla myös sähköongelmakin.
Superdukessa oli hiukan vastaavaa mystistä ja siihen auttoi akkukopassa ja lampun takana olevien liittimien läpikäynti sähkösprayllä. En ole varma mistä nuo starttireleen ym liitännät löytyvät RC8:ssa...?
FXSB & ZX10R