Sivu: 8 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 542:sta
  1. #211
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    On kyllä räyhäkkään näköinen ja kuuloinen peli. kävin paikallisessa liikkeessä katselemassa ja ottamassa kylmät tyypit. Ajoasento on erinomainen jos vertaa japsikyykkyjä. Tuossa yksilössä oli alusta aivan järkytävän kova verrattuna mihinkään aiemmin kokeilemaani, takapäätä en oman painoni 85kg avulla saanut käytännössä liikkumaan minnekään. Etupää jarrua vasten vaivoin 2-3 senttiä, kävi mielessä että kaikki vaimennukset väännetty kiinni, tai sitten minulla ei ole ollut mitään käsitystä siitä millainen rata-alustan pitää olla.

    Huh toivottavasti kuume menee ohi nopeasti, mitään järkeä tuollaiseen vaihdossa nyt ei ole omalla kohdalla. Onneksi ei ollut välirahakaan sellainen että olisi asiaa kauaa tarvinnut harkita.

    Itse itseäni lainaten.

    Loppujen lopuksi oli turha mennä merta edemmäs kalaan. Mopo vaihtoi omistajaa kun hinnasta päästiin sopuun. Tässä yksilössä vaihteet pelitti erinomaisesti, toisin kuin toisessa yksilössä jota kävin koeajamassa.
    Muutaman kymmenen kilometrin lenkki tuli heitettyä suu korvissa.
    Hondalla kun ajoi ei se aiheuttanut reaktioita. Nyt kun ajoi kotarilla ohi pihamaalla olevista ihmisistä ilmeitä oli kahdenlaisia, hymyileviä ja sitten niitä joka mulkoilivat naama mutrussa. Kotarin mölytaso sitä luokka että luultavasti talon väki laittaa minut jalkapuuhun tai muuten vain pieksää kun muutaman kerran pamautan tuon käyntiin aamu viiden jälkeen. Torstaina köröttelemään alastarolle jos ei mitään yllättävää satu, vähänkään märälle en tuon jyrkän kaasun kanssa taida mennä näin tuoreeltaan. Kohta varmaan ilmenee mieltä askarruttavia kysymyksiä joilla sitten kiusaan foorumin lukijoita.
    Eräs sellainen on tuo lap-toiminto, ei tullut selväksi että onko tuossa sisäänrakennettu gps vai miten tämä ajanotto systeemi toimii?
    K8-1000
  2. #212
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Kakkoseen en osaa vastata mutta tuo ykkönen on ihan normi homma, ja se laahain kestää kuitenki useemman kymmenen tuhatta kilsaa, ja sitte vaan vaihdetaan uusi laahain.
    Kakkoseen: Ainakin mitä Jenkkien ja Brittien foorumeita lukenut, niin aikamonella on EVO4 killerillä jolla pääsee radoille. Liekö sitten killerin kanssa hiljaisempi kuin vakioputki? :/


    Edit:

    Niin joo, päivitellääs taas, jos jengi vielä muistaa mun viimekesäisen painin (kaasaua näpäyttäessä liikkellelähdössä kone latas väärään suuntaan ja sammu)

    Ongelmaan helpotti kun vaihdoin kartan ja poistin saastelaitteet käytöstä... Mutta se ei poistunut kokonaan.
    Tänään mulla on sellanen fiilis että löysin ratkaisun, tuo L-F kartta jossa määritellään miten pyörä vaihtaa "mopo"-kartan ja "full power" kartan välillä. Vakiona tuo asetus näytti olevan 16.

    Eli kun näpäytän kaasua, kone vaihtaa tolle fullpower kartalle, ja heti takas low powerille, tossa menee ilmeisesti jotain sitte sekasin että jää noi fullin ennakot, ja kone lataa putsariin.

    Muutin 3000rpm asti ton fullkartan rajaksi 25tps, niin nyt ei pauku, samalla pyörä rauhottu aivan vitusti pintakaasulta, tuntuu melkeen ehkä diiseliltä kunnes vääntää pikkasen lisää happea.

    Testaillaan näillä, ja katotaan taas kuis käy
    Viimeksi muokannut: Carl0s; 11.06.2014 klo 18:13.
    RC8
  3. #213
    Mulla teki samaa. Ruksit lambdat pois käytöstä, vaihdat 2nd throttle kartat 100% koko alueelle, sas pois ja f-l switch kaikki nollaan niin alkaa toimia.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  4. #214
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti

    Tänään mulla on sellanen fiilis että löysin ratkaisun, tuo L-F kartta jossa määritellään miten pyörä vaihtaa "mopo"-kartan ja "full power" kartan välillä. Vakiona tuo asetus näytti olevan 16.

    Eli kun näpäytän kaasua, kone vaihtaa tolle fullpower kartalle, ja heti takas low powerille, tossa menee ilmeisesti jotain sitte sekasin että jää noi fullin ennakot, ja kone lataa putsariin.

    Muutin 3000rpm asti ton fullkartan rajaksi 25tps, niin nyt ei pauku, samalla pyörä rauhottu aivan vitusti pintakaasulta, tuntuu melkeen ehkä diiseliltä kunnes vääntää pikkasen lisää happea.

    Testaillaan näillä, ja katotaan taas kuis käy
    Siis tuo F-L switch muuttaa vain bensakartan ja lambdan välillä. Eli yrittää tasakaasulla lambdan avulla säätää ykköseen, eli 14,7afr.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  5. #215
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Siis tuo F-L switch muuttaa vain bensakartan ja lambdan välillä. Eli yrittää tasakaasulla lambdan avulla säätää ykköseen, eli 14,7afr.
    Toisioläpät on poistettu kokonaan, samoin lambdad oli pois käytöstä viimekesän.

    Siis tuollahan on erikseen f kartat, ja l kartat joissa on lambda ja paineanturi mukana. Mutta, pitää testaa kumpi on parempi, nyt kyllä vähän tykästyin tohon rauhallisuuteen pintakaasulla. Huomattavasti mukavampi ruuhkassa kun mopo ei ihan niin paljoa hyökkäillyt.
    RC8
  6. #216
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Toisioläpät on poistettu kokonaan, samoin lambdad oli pois käytöstä viimekesän.

    Siis tuollahan on erikseen f kartat, ja l kartat joissa on lambda ja paineanturi mukana. Mutta, pitää testaa kumpi on parempi, nyt kyllä vähän tykästyin tohon rauhallisuuteen pintakaasulla. Huomattavasti mukavampi ruuhkassa kun mopo ei ihan niin paljoa hyökkäillyt.
    Ja tuo rauhallisuus johtuu luultavasti siitä kun pienensit arvoa F-L switchissä? Eli kuinka ecu vaihtelee F ja L kartan välillä. F kartta on luultavasti paksummalla ja siten pelittää paremmin.

    Mulla kanssa nykiminen rauhottu kun tuneeculla poisti läpät, lambdan(bazzazin mukana kylläkin on tullut jo poistohärvilät) ja SAS käytöstä ja muutti F-L arvot niin ettei ecu vaihda ollenkaan L kartoille. Tänään muuten ruuvasin läpätkin irti akseleistaan, en tiedä vaikutuksesta vielä kun sataa.

    Mitenkä näissä vaihdetaan karttoja? Siis kun ecussa on 2 karttapaikkaa(f1 ja f2, samoin tietty i ja L karttoja on kahdet). 690 smc penkin alla oli nupikka mistä käännettiin. Ohjekirjastakaan en mitään löytänyt
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  7. #217
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Ja tuo rauhallisuus johtuu luultavasti siitä kun pienensit arvoa F-L switchissä? Eli kuinka ecu vaihtelee F ja L kartan välillä. F kartta on luultavasti paksummalla ja siten pelittää paremmin.

    Mulla kanssa nykiminen rauhottu kun tuneeculla poisti läpät, lambdan(bazzazin mukana kylläkin on tullut jo poistohärvilät) ja SAS käytöstä ja muutti F-L arvot niin ettei ecu vaihda ollenkaan L kartoille. Tänään muuten ruuvasin läpätkin irti akseleistaan, en tiedä vaikutuksesta vielä kun sataa.

    Mitenkä näissä vaihdetaan karttoja? Siis kun ecussa on 2 karttapaikkaa(f1 ja f2, samoin tietty i ja L karttoja on kahdet). 690 smc penkin alla oli nupikka mistä käännettiin. Ohjekirjastakaan en mitään löytänyt

    Juup, "menee pidempään" tuolla L kartalla, joka ei käsittääkseni ole ns. "Tehohakuinen", vaan enemmänkin taloudellinen. F kartat on sitten huipputehoille. (Nopeasti kun kurkkasin niin tossa L kartassa on aikapa,jon samankaltaisuuksia arvoissa ton 106hp kartan kanssa).

    Kaksi sylinteriä, tupla kartat. F1 on taka- ja F2 etusylinteri. Sytkäkartoilla sama. Jos käytät powercommanderin karttoja, niin pidä mielessä että powercommanderissa homma menee ristiin, eli 1 on etu ja 2 taka.
    RC8
  8. #218
    Siis vaihdoitko F -L switchin arvoja suuremmaksi, 16-25?


    En kyllä oikein usko että olis sylinterkohtaset kartat? Niissähän on eri arvotkin. Luultavasti ne on eri bensoille, mutta mistä ne vaihdetaan? Ei sillä että mun tarttis niitä vaihdella kun pyörä on säädetty kallio racingillä, tosin siellä ei oltu koskettukkaan omaan ecuun. Kun itse olisin pohjalle vaihtanut akran kartat missä on eri ennakot ja samalla poistanu toiset läpät käytöstä ja sitten vasta rullille säätöön.

    Edit. My bad, ilmeisesti ne kartat on sylinterikohtaiset
    Viimeksi muokannut: maunomatonen; 13.06.2014 klo 08:42.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  9. #219
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Siis vaihdoitko F -L switchin arvoja suuremmaksi, 16-25?


    En kyllä oikein usko että olis sylinterkohtaset kartat? Niissähän on eri arvotkin. Luultavasti ne on eri bensoille, mutta mistä ne vaihdetaan? Ei sillä että mun tarttis niitä vaihdella kun pyörä on säädetty kallio racingillä
    Juup, eli nyt saa läpät olla melkeen puolet enempi auki ennenkuin vaihtaa L kartalta F kartalle. Jäi se "hyökkäävyys" pois aivan kaasun alusta, toki mopo vieläkin hyökkää jos kaasua vääntää reilummin, mutta nyt kun normiliikenteessä ajelee niin toi tuntuis aika hyvältä. 2 tankkia ja tuntu paaljon paremmalta, eikä paukuttanut putsariin.

    On ne eri pytyille, takapytty käy kuumempana kuin etu, eli vaatii eri seokset ja ennakot.
    RC8
  10. #220
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Juup, eli nyt saa läpät olla melkeen puolet enempi auki ennenkuin vaihtaa L kartalta F kartalle. Jäi se "hyökkäävyys" pois aivan kaasun alusta, toki mopo vieläkin hyökkää jos kaasua vääntää reilummin, mutta nyt kun normiliikenteessä ajelee niin toi tuntuis aika hyvältä. 2 tankkia ja tuntu paaljon paremmalta, eikä paukuttanut putsariin.

    On ne eri pytyille, takapytty käy kuumempana kuin etu, eli vaatii eri seokset ja ennakot.
    Aivan. Täytyykin tänään tarkistaa Bazzazin ohjelmalla että miten se menee, vai onko se vaan niin että se vaikuttaa molempiin suuttimiin saman verran.

    Minkä vuoden mopo sulla on?1148cc vai R?
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  11. #221
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Aivan. Täytyykin tänään tarkistaa Bazzazin ohjelmalla että miten se menee, vai onko se vaan niin että se vaikuttaa molempiin suuttimiin saman verran.

    Minkä vuoden mopo sulla on?1148cc vai R?

    -08

    Ihan mahottomasti en noihin ecun huijauspurkkeihin oo perehtynyt, yhellä powercommanderilla joskus leikkinyt ja siinä ei ollut mitään erittelyjä eri suuttimien välillä, vaan karusti pintakaasu-osakaasu-täyskaasu ja näpyteltiin suuttiin lisää aukioloa.

    Toisaalta, kun mopossa on ohjelmoitava ecu, niin en nää järkeä miks se olis vaihdettu, varsinkaan jos toi korvaava olis vajaavaisempi ominaisuuksiltaan :/
    RC8
  12. #222
    Siis bazzaz on kun powercommanderikin, eli piggybag. Tulee siis oman ecun rinnalle, ja luultavasti laitettu sen takia että saa shifterin. En ehkä itsekkään ostais, vaikka toi shifteri on kyllä hyvä keksintö. Uudemmisahan se onkin jo tehtaalta..
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  13. #223
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Siis bazzaz on kun powercommanderikin, eli piggybag. Tulee siis oman ecun rinnalle, ja luultavasti laitettu sen takia että saa shifterin. En ehkä itsekkään ostais, vaikka toi shifteri on kyllä hyvä keksintö. Uudemmisahan se onkin jo tehtaalta..
    Okoo, itte en noihin sen enempää oo perehtyny, kaikki omat mopot on ollu joko kaasarilla tai suoraan ohjelmoitavalla eculla

    Mutta, ainakin tune ecun sivuillta oli että jos pc:n karttoja importtaa, pitää muistaa "kääntää" kartat (kun kotarilla 1 on takapytty ja 2 etu, niin pc kartoissa 1 on etu ja 2 taka). Eli varmaan toi bazzazkin sitten on tuplakartoilla :/
    RC8
  14. #224
    Jos joku on halukas vaihtaan valkoiset muovinsa oransseihin niin ilmottaa mulle
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  15. #225
    Juuuuuuuu, nyt on hyvä!

    Pintakaasulla on mukavan kiva kruisailla normiliikenteessä, ja pikkasen kun kääntää rannetta niin vekotin hyökkää taas kivasti. Me like


    Maunomatonen: Anna niille oransseille vähän aikaa. Itte kanssa halusin aluks nimenomaan valkoisen, ja paria valkosta kävin testaamassakin. Kumminkin tossa ajansaatossa jotenkin "kasvoi" tohon oranssiin. Valkonen näytti kaikissa kuvissa pirun makeelta, mutta mattapinnasta puuttui tän harakan kaipaama kiilto ;)

    RC8
  16. #226
    Ei oranssikaan huono ole. Voishan tuon maalata talvella mutta sitte tietysti luullaan että on kaaduttu :/

    Näyttäis kuvassa että sulla on tankkikin kiiltävä? Mulla tankki ja nuo sivut missä on rc8 teksti, on mattapintaisia. Ja etulokari
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  17. #227
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Ei oranssikaan huono ole. Voishan tuon maalata talvella mutta sitte tietysti luullaan että on kaaduttu :/

    Näyttäis kuvassa että sulla on tankkikin kiiltävä? Mulla tankki ja nuo sivut missä on rc8 teksti, on mattapintaisia. Ja etulokari
    "Mattahan" se on, noissa on jotain glymin muovinhoitoainetta (silikonia) pinnassa niin kiiltää

    Voi olla tollasen "pehmeen" muovin maalaaminen aika mielenkiintoista :/
    RC8
  18. #228
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    "Mattahan" se on, noissa on jotain glymin muovinhoitoainetta (silikonia) pinnassa niin kiiltää

    Voi olla tollasen "pehmeen" muovin maalaaminen aika mielenkiintoista :/
    Nykysin saa teippaamallakin jo pirun hyvää jälkee aikaseks, eli se vois olla vaihtoehto maalille. Plussana se, että alkuperänen maalipinta säilyy hyvänä siellä tarran alla jos joskus haluaa palata orkkisväriin.
    Superbike #7
  19. #229
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Ei oranssikaan huono ole. Voishan tuon maalata talvella mutta sitte tietysti luullaan että on kaaduttu :/

    Näyttäis kuvassa että sulla on tankkikin kiiltävä? Mulla tankki ja nuo sivut missä on rc8 teksti, on mattapintaisia. Ja etulokari
    Sama juttu täällä tankki ainakin matta, tietyssä valossa kuvattuna saattaa kyllä sekin näyttää kiiltävältä.
    K8-1000
  20. #230
    Itseltäni löytyy RC8 vuosimallia 09. Mitenhän kannattaisi lähteä koneen luonnetta tasoittamaan? Tällä hetkellä mopedi on täysin originaali. Ilmeisesti kartan vaihto olisi hyvä alku? Ovatko nuo Tune-Ecun kartat mistään kotoisin? Vai onko jotain parempia? Vai olenko aivan hakoteillä?
  21. #231
    Lainaa TimoZeus kirjoitti Katso viesti
    Itseltäni löytyy RC8 vuosimallia 09. Mitenhän kannattaisi lähteä koneen luonnetta tasoittamaan? Tällä hetkellä mopedi on täysin originaali. Ilmeisesti kartan vaihto olisi hyvä alku? Ovatko nuo Tune-Ecun kartat mistään kotoisin? Vai onko jotain parempia? Vai olenko aivan hakoteillä?
    Vakioputkellako myös? Karttoja ei kannata vaihtaa ennen kun katti on otettu pois(kai näissä katti on?)

    Voit kokeilla tuneeculla muuttaa ne toisioläpät olemaan kokoajan auki, eli kartan joka lokeroon 100. Muuta en tiedä ennen kun putken vaihtaa.

    Itellä akran putkella, bazzazin boksi ja säätö, kaikki saastejutut poistettu, toisioläpät poistettu,F-L switch 0, tyhjäkäyntiä nostettu kuumana vähän ja nyt se on ajettava pienissäkin vauhdeissa. Seuraavaks lähtee peilit että mahtuu kääntään stongan kokonaan ilman että aina rystyset osuu niihin
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  22. #232
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Vakioputkellako myös? Karttoja ei kannata vaihtaa ennen kun katti on otettu pois(kai näissä katti on?)

    Voit kokeilla tuneeculla muuttaa ne toisioläpät olemaan kokoajan auki, eli kartan joka lokeroon 100. Muuta en tiedä ennen kun putken vaihtaa.

    Itellä akran putkella, bazzazin boksi ja säätö, kaikki saastejutut poistettu, toisioläpät poistettu,F-L switch 0, tyhjäkäyntiä nostettu kuumana vähän ja nyt se on ajettava pienissäkin vauhdeissa. Seuraavaks lähtee peilit että mahtuu kääntään stongan kokonaan ilman että aina rystyset osuu niihin
    Katti löytyy, mutta tuolta tune-ecun sivuilta saa myös kartan vakioputkelle, joka on snadisti rikkaammalla kuin vakio. (vakio ilmeisesti laihalla päästöjen takia).

    Tosiaan, joko poistaa noi tosioläpät kokonaan, tai sitten asettaa ne sataan (itse poistin suoraan kokonaan). Samalla voi napsia SAI:n (secondary air injection) pois käytöstä, ja muuttaa tuon L-F switchin. Itse nostin sitä pienillä kierroksilla, toiset laittaa sen 0:aan. Makuasioita
    RC8
  23. #233
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Katti löytyy, mutta tuolta tune-ecun sivuilta saa myös kartan vakioputkelle, joka on snadisti rikkaammalla kuin vakio. (vakio ilmeisesti laihalla päästöjen takia).

    Tosiaan, joko poistaa noi tosioläpät kokonaan, tai sitten asettaa ne sataan (itse poistin suoraan kokonaan). Samalla voi napsia SAI:n (secondary air injection) pois käytöstä, ja muuttaa tuon L-F switchin. Itse nostin sitä pienillä kierroksilla, toiset laittaa sen 0:aan. Makuasioita
    Nyt mäkin kokeilin vaihtaa F-L takaisin vakioksi, nyt on hyvä.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  24. #234
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Katti löytyy, mutta tuolta tune-ecun sivuilta saa myös kartan vakioputkelle, joka on snadisti rikkaammalla kuin vakio. (vakio ilmeisesti laihalla päästöjen takia).

    Tosiaan, joko poistaa noi tosioläpät kokonaan, tai sitten asettaa ne sataan (itse poistin suoraan kokonaan). Samalla voi napsia SAI:n (secondary air injection) pois käytöstä, ja muuttaa tuon L-F switchin. Itse nostin sitä pienillä kierroksilla, toiset laittaa sen 0:aan. Makuasioita
    Tarkoitus vaihtaa vakio putki nykyisen pörinäputken tilalle kunhan saan kaapelin. Osan tuossa mainitsemistasi jutuista löysin kun katselin karttoja. Eli voiko SAI:n poistaa toiminnasta vaikka ne laitteet on paikallaan eikä tulpattuina. Toisioläpistä ei hajua tai mistä ne arvot muuttuu ja pdf manuskassa varoitellaan toisoläppien disabloinnista ellei moottoreita ole poistettu s.10/17 puhutaan vain yleisesti Kotarista.

    Miten nopeasti tuo kartan vaihto käytännössä tapahtuu ja miten vakavasti noihin alijännite juttuihin ja muihin pitää suhtautua joista manuskassa varoitellaan. Tai oikeammin miten olette hoitaneet homman, lisäakulla vai laturi varoiksi ja valojen sulake pois, vai lyöneet piuhat kiinni ja siitä vaan? Alkuperäistä karttaa ei ole sen varmaan saisin mutta ajattelin laittaa tuolla sivuilla olevan fiksatun vakiokartan kokeeksi. Pahoittelut jos kysymykset ovat kovin aloittelijamaisia, koettakaa kestää
    K8-1000
  25. #235
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus vaihtaa vakio putki nykyisen pörinäputken tilalle kunhan saan kaapelin. Osan tuossa mainitsemistasi jutuista löysin kun katselin karttoja. Eli voiko SAI:n poistaa toiminnasta vaikka ne laitteet on paikallaan eikä tulpattuina. Toisioläpistä ei hajua tai mistä ne arvot muuttuu ja pdf manuskassa varoitellaan toisoläppien disabloinnista ellei moottoreita ole poistettu s.10/17 puhutaan vain yleisesti Kotarista.

    Miten nopeasti tuo kartan vaihto käytännössä tapahtuu ja miten vakavasti noihin alijännite juttuihin ja muihin pitää suhtautua joista manuskassa varoitellaan. Tai oikeammin miten olette hoitaneet homman, lisäakulla vai laturi varoiksi ja valojen sulake pois, vai lyöneet piuhat kiinni ja siitä vaan? Alkuperäistä karttaa ei ole sen varmaan saisin mutta ajattelin laittaa tuolla sivuilla olevan fiksatun vakiokartan kokeeksi. Pahoittelut jos kysymykset ovat kovin aloittelijamaisia, koettakaa kestää
    SAI voi ruksia pois käytöstä vaikka kamt oliskin paikallaan. 2nd throttle kartta löytyy sieltä kyllä, ja siitä arvot muuttaa joka ruutuun 100, sillon ne on aina auki. Itse oon aina laittanut ctekin lataamaan ja valojen sulake pois. Kartan sisäänajo kestää ehkä 5 sekuntia, alkuperäisen talteenotto kestää vähän pidempään.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  26. #236
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus vaihtaa vakio putki nykyisen pörinäputken tilalle kunhan saan kaapelin. Osan tuossa mainitsemistasi jutuista löysin kun katselin karttoja. Eli voiko SAI:n poistaa toiminnasta vaikka ne laitteet on paikallaan eikä tulpattuina. Toisioläpistä ei hajua tai mistä ne arvot muuttuu ja pdf manuskassa varoitellaan toisoläppien disabloinnista ellei moottoreita ole poistettu s.10/17 puhutaan vain yleisesti Kotarista.

    Miten nopeasti tuo kartan vaihto käytännössä tapahtuu ja miten vakavasti noihin alijännite juttuihin ja muihin pitää suhtautua joista manuskassa varoitellaan. Tai oikeammin miten olette hoitaneet homman, lisäakulla vai laturi varoiksi ja valojen sulake pois, vai lyöneet piuhat kiinni ja siitä vaan? Alkuperäistä karttaa ei ole sen varmaan saisin mutta ajattelin laittaa tuolla sivuilla olevan fiksatun vakiokartan kokeeksi. Pahoittelut jos kysymykset ovat kovin aloittelijamaisia, koettakaa kestää
    Mikä pörinäpönttö ja mitä maksaa? ;)

    Niinkuin mauno tossa jo vastas, sain voi ruksia vaan pois. Läppiä ei poisteta siitä etusivun "secondary butterflies" checkboxista, vaan muuttamalla noiden toisioläppien kartasta nuo läpät olemaan aina 100 auki.

    Tosta etusivulta jos ne poistaa käytöstä, niin ohjelmasta vaan kirjoitetaan pois että vehekeessä olis toisioläpät. Jos ne läpät jättää sinne vaikka ne on ohjelmasta pois, saattaa ne alipaineesta tms. Sulkeutua itsestään, jolloin mikään ei niitä enää avaa.

    Ohjelmoitaessa en ite oo tehnyt mitään poppaskonsteja, piuha kiinni ja ladannu (toisaalta mulla ledit edessä)
    RC8
  27. #237
    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    Mikä pörinäpönttö ja mitä maksaa? ;)

    Niinkuin mauno tossa jo vastas, sain voi ruksia vaan pois. Läppiä ei poisteta siitä etusivun "secondary butterflies" checkboxista, vaan muuttamalla noiden toisioläppien kartasta nuo läpät olemaan aina 100 auki.

    Tosta etusivulta jos ne poistaa käytöstä, niin ohjelmasta vaan kirjoitetaan pois että vehekeessä olis toisioläpät. Jos ne läpät jättää sinne vaikka ne on ohjelmasta pois, saattaa ne alipaineesta tms. Sulkeutua itsestään, jolloin mikään ei niitä enää avaa.

    Ohjelmoitaessa en ite oo tehnyt mitään poppaskonsteja, piuha kiinni ja ladannu (toisaalta mulla ledit edessä)
    On sellainen uniikki jonka aikaisempi omistaja oli teettänyt Marteliuksella, ulostulot molemmin puolin. Kunhan saan kaapelin niin vaihdan alkuperäiseen ja maistelen millainen se on sillä, nyt siinä on acran kartta ei sen tarkempaa tietoa onko asetuksia muokattu otan talteen luonnollisesti. Tuossa on oikeastaan se melutaso se mikä häiritsee, ei ehkä itseä mutta katseista päätellen ei jalankulkijat ole kovinkaan ihastuneita, tunnelista kun ajoin oli metakka kyllä uskomaton vaikka earit päässä. Cittarin parkkihallin jätin sattuneesta syystä kokeilematta Mikäli orkkis miellyttää niin saattaisin tuon kyllä myydä, varmaan ko. putken tekijät tuohon jonkinmoisen killerin osaisivat tehdä. Alkukäyrät tuossa säilyy, eli on slipari.

    SAIn pois ruksiminen, onko selvää hyötyä, eli paraneeko ajettavuus olennaisesti?
    K8-1000
  28. #238
    Eikö se SAI ole toisioilmapumppu? Eli mun ymmärtääkseni se pumppaa ilmaa pakoputkeen että saa katin nopeemmin lämpöseks. Omastani aion sen vielä tulpatakkin kun joskus olis aikaa se tehdä.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  29. #239
    No niin, nyt on vakioputki paikallaan. Kuvittelin tunnin hommaksi mutta oli useamman tunnin projekti. Ketjun puoleista u-klemmaria joka liittää pakosarjan ja vaimentimen ei meinannut saada paikalleen sitten millään. lopulta älysin löysätä pakosarjaa jolloin homma onnistui.
    Kartaksi laitoin 2001 loppuisen, (paikallaan siinä oli 2031) ja annoin kaikkien SAI ja läppäsysteemien olla toiminnassa. Jossakin jenkkifoorumilla oltiin sitä mieltä että orkkis pöntöllä ei noita kannata mennä poistamaan toimii vain huonommin.

    Nyt ei pauku ja muutenkin meno rauhottui, paljonkohan lähti tehoa paha sanoa. Painossa noilla pöntöillä oli eroa vähän päälle 5 kiloa. Alkuperäinen 10,5kiloa ja toinen sen 5kg kevyempi. Muistaakseni tune-ecun manuskassa neuvottiin käyttämään toimintoa reset adaption mutta se optio oli harmaana eli jäi tekemättä. Vartin tyhjäkänti jutun tein tiedä oliko sillä jotain merkitystä. Nyt joka tapauksessa kehtaa ajella taajamissakin kun ei ohikulkijat heristä nyrkkiä.
    K8-1000
  30.  
  31. #240
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    No niin, nyt on vakioputki paikallaan. Kuvittelin tunnin hommaksi mutta oli useamman tunnin projekti. Ketjun puoleista u-klemmaria joka liittää pakosarjan ja vaimentimen ei meinannut saada paikalleen sitten millään. lopulta älysin löysätä pakosarjaa jolloin homma onnistui.
    Kartaksi laitoin 2001 loppuisen, (paikallaan siinä oli 2031) ja annoin kaikkien SAI ja läppäsysteemien olla toiminnassa. Jossakin jenkkifoorumilla oltiin sitä mieltä että orkkis pöntöllä ei noita kannata mennä poistamaan toimii vain huonommin.

    Nyt ei pauku ja muutenkin meno rauhottui, paljonkohan lähti tehoa paha sanoa. Painossa noilla pöntöillä oli eroa vähän päälle 5 kiloa. Alkuperäinen 10,5kiloa ja toinen sen 5kg kevyempi. Muistaakseni tune-ecun manuskassa neuvottiin käyttämään toimintoa reset adaption mutta se optio oli harmaana eli jäi tekemättä. Vartin tyhjäkänti jutun tein tiedä oliko sillä jotain merkitystä. Nyt joka tapauksessa kehtaa ajella taajamissakin kun ei ohikulkijat heristä nyrkkiä.
    Ne läppäsysteemit suosittelen silti laittamaan 100, eli koko ajan auki. Luultavasti meno rauhottuu entisestään, kun sä päätät kaasun asennon. Vakioputkella onkin hyvä pitää ne saastekamat käytössä tai se katti hajoaa. Se läppien muokkaaminen ei edes vaadi sitä resetointia tai 15min käyttöä
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Sivu: 8 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen