Olihan sulla muuten ne ohuet renkaat sielä pakan pohjalla paikallaan ja oikein päin koottuna? Toinen suora ja toinen kartio, mutta en ulkoa muista miten päin ne piti olla. STM:n kanssa ne piti jättää pois, mutta vakiossa pitää olla paikallaan. Menikö pakka uusilla massalevyillä toleranssimittoihin?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Työsylkkyy en oo vielä purkanu, sitä ajattelin kurkata seuraavaksi.
Tota kytkinpakan paksuutta en älynny kattoa, kaikki hilppeet kun oli uutta niin ei käyny edes mielessä.
Juu, ne renkaat oli sielä pohjalla, hetken niitä kattelin ja mietin että mikäköhän niidenki funktio sielä pohjalla on, samoin kuin miksi päälimmäinen massalevy pitää laitta "vinoon" muihin nähden.
RC8
Todiin, tänään kävin tallilla kattomassa tota työsylinteriä. Siel on ilmeisesti joku jousi sisällä, joka painaa välyksen automaattisesti pois, eli on aivan normaalia toimintaa.
samalla otin pari fotoo tosta kytkimen liikeradasta
Kytkin vapautettuna: http://i.imgur.com/7fCuzzKh.jpg
"löysät" otettu pois kahvasta: http://i.imgur.com/wa1jHLoh.jpg
Kytkin täysin irti: http://i.imgur.com/GoENKgoh.jpg
Eli toi liike on niinku sikalyhyt, toisaalta... Samalla vaihdoin kartan takas tohon tuneEcun sivuilta saatavaan Stanuputken karttaan, otin SAI:n ja Lambdad pois käytöstä ja nostin tyhjäkäynnin 1700rpm... Herranjumala mikä ero! Käy meinaan pirusti tasasemmin, ja nyt noi liikkeellelähdötkään ei oo enää niin tuskasia.
EDIT: Jenkkifoorumilla osasi kaveri sanoa että johtuu pää- ja työsylinterien suhteesta. Oberon slavella saa kuulemma vähän paremman kytkintuntuman, ja jos vielä lyö brembon pääsylkyn kaveriksi niin pitäisi touchin hipoa täydellisyyttä.
Viimeksi muokannut: Carl0s; 22.07.2013 klo 00:01.
RC8
^Pakko kysyä: Käytäktö kytkintä kenties neljällä sormella?
Superbike #7
Okei, pitääpi koittaa joskos toi olis parempi kahdella sormella. Voi olla vaan aika taistelu kun "ärsyttää" se ylimenevä osuus siitä kahvasta. Husabergista sahasin karusit ton kykävivun poikki, ja taivutin päätä snadisti ettei sormet lipee. Oli muuten paras kytkin mitä oon ikinä käyttäny. Motossa noin pysty vielä tehdä, kun vivut jäi karjiksien taakse piloon. Tossa kun noi vivut on näkyvillä niin näyttää aika karseelta![]()
RC8
Jos olet RC8R Trackin kytkintä kokeillut, niin sitä et kyllä kolmea kertaa enempää kahdella sormella käytäOn nimittäin sen verran jäykkä kytkin. Superdukessa oli todella kevyt vrt. tuohon trackiin.. en tiedä onko myös normi RC8:ssa yhtä jäykkä tuo kytkin kuin tuossa track mallissa.
Oberonin tuotteillahan tuosta eroon pääsis tuosta jäykkyydestä todennäköisesti.
-Matti
Viimeksi muokannut: mattipoeka; 22.07.2013 klo 23:23.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Tuo lautasjousi on siitä mukava, että se on luontaisesti degressiivinen. Sitä jaksaa hyvin operoida kahdella sormella pitempäänkin.
Onko muuten RC8 kuskeja tulossa Kemoraan viikonloppuna? Olen itse paikalla lauantaina, jos kiinnostaa vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Olipa nopeeta toimintaa, eilen aamulla ~9:n aikoihin tilasin oberolta työsylinterin, tänään 11.30 mulla oli paketti kädessäSeuraavaks pitäis asennella toi vielä kiinni
RC8
Liittimet tosiaan taitaa olla siellä mittariston takana.
Olisko jollain suoraa tietoa siitä miten käytännössä saan USB-virran ulos noista ACC-liittimistä puhelinta varten? Tarvin sen kotarin oman sarjan missä pienestä mustasta liittimestä tulee tupakansytytin pihalle, ja sitten siihen kiinni tupakansytytin-USB-sarjan?
Edit: ilmeisesti siellä on apicoliittimet (tai vast.) ja tarkoitus olisi nyt kokeilla liittää 1kpl tupakansytytin-usbeja suoraan niihin liittimiin ilman turhaa sytytinpalikkaa.
Viimeksi muokannut: sunshine; 25.07.2013 klo 17:27.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Itte lähtisin rakentaa hommaa niin että repii sen 12v-usb adapterin auki, ja juottaa sinne uuden + ja - piuhan. Päätyyn esim. Motonetistä saatavia. 2-nap vesitiivis liitin (sellanen musta-puna-keltanen), toinen vastaava sitte mopon johtosarjaan.
Nyt on kykäsylkky kiinni, pitää koittaa vielä ilmaa pääsylkky, mutta ainakaan vielä ei osaa sanoa onko hyvä vai huono :/
RC8
Pääsylkky ilmattu, ja eipä tosta Oberon työsylinteristä ollut mitään hyötyä. Kytkintuntuma ihan samanlainen kun vanhallaki :/
RC8
En pääse vertaamaan noihin sun kuviin, kun pyörä on jo pakettiautossa huomista varten. Mulla kytkin kuitenkin irrottaa sillai, että just sopivasti mahtuu pikkusormi ja nimetön tangon ja kahvan väliin vedon ollessa täysin irti. Juuri koskaan en neljällä sormella kytkintä käytä ja tuo tuntuu hyvin pitkälti samalta, kun SC57 bladen nestekytkin. Jos käytät kykää koko kädellä, niin oletko koittanut ruuvata kahvan säätönupista niin lähelle tankoa mitä pystyy?
Kun koittaa järkeillä niin eikös nestekytkimen pidä toimia juuri niin, että heti kahvan liikkuessa alkaa irrottaa (löysien jälkeen). Edellyttäen tietysti ettei järjestelmässä ole ilmaa. Työsylkyn käyttämä tankohan vastaa jäykästi suoraa painelevyyn ja alkaa irrottaa kahvan puristaessa nestettä. Jos toiminta ei ole näin niin jossain välissä on oltava joustoa. Oliko sulla Buellissa neste vai vaijerikytkin?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Siis varsinainen ongelma ei ole toi irrotuskohta, vaan nimenomaan se kytkimen liikematka siitä kun kytkin alkaa ottaa siihen kun se on täysin kiinni. Jotenkin tuo ei vaan omaan käteen tunnu "lineaariselta" vaan jotenkin että nyt se alkaa ottaa, päästä nanomilli lisää niin se onki jo kokonaan kiinni ja mopo stögää. Tosin, osaltaan tähän vaikuttaa myös toi kaasu.
Omasta mielestä vähän hönö, että toi tyhjäkäyntimoottori painaa suoraan kaasuläppää. Nyt kun säädät välykset kohdilleen ilman tota tyhj.moottoria, niin samantien kun tyhjäkäyntimoottori hakee sen tyhjäkäynnin, ilmestyy kaasuun lisää välystä. Tämän jos säätää pois, jää kierrokset kantamaan.
Näiden kahden kanssa kun tasapainoilee niin samanlaisia liikkeellelähtöjä näkee mopokorttikoulussa kun porukka koittaa ensikertaa ajaa vaihteellisella mopolla (itte kuitenkin ajanut sen ~20v niin alkaa nakertaa itsetuntoa)
Bulussa oli vaijerikytkin, tämäkin oli aivan perseestä, mutta kun hurlihurli moottorissa riitti vääntö polttaa tyhjäkäynnillä kumia ei tolla ollut niin väliä
Sitävasten, fs650 husabergissa oli paras kytkin mihin olen ikinä törmännyt. Tosta sahasin rautasahalla vivut niin lyhkäsiks että ne oli just sopivat 2:lle sormelle. Pitää kattoa kuhan saan noi rc8:n short lewerit mopoon jos paranis, postin seuranta sanoo että olisivat tulissa atm.
Eli siis muutenhan toi kytkin ei ole mikään ongelma, varsinaisesti ajaessahan toi on noin pirun hyvä, pieni paine kytkimeen ja vaihto, ei paljoo shifterii tarvi ;) mutta enää ei kehtaa splittailla kun tuntuu että aina splittauksen jälkeen toi mopo kuolee siihen keulapaikalle, ja taas hävettää ;)
RC8
Todiiiii! Nyt sain noi evotech:in short leverit kiinni, nyt on kytkimessä hyvä touchi. Noissa on vielä reilusti laajempi tuo säätöalue, saa vivut just eikä melkeen oikeelle kohalle. Kyllä taas maistuu!
Nyt sit vaan jenejä säästöön akraa varten ;)
RC8
Nyt tulee iPhonen latausjohto mittariston takaa. Tässä kuvio pääpiirteissään jos siitä on jollekin apua:
1) Irrotettiin pleksi ja alumiininen peilirunko. Tällöin mittariston saa kokonaan irti ja saa kunnolla tilaa ja näkyvyyttä askarrella johtojen kanssa. Etuvaloa ei siis tarvi irrottaa ja kärsivällisillä ja näppärillä sormilla homma onnistuu varmasti pelkästään mittaristoa raottamallakin, jos välttämättä haluaa.
2) ACC1 tulee suoraan akulta, ACC2 virtalukon kautta. Näin ainakin 2008-mallissa.
3) Juotettiin minikokoiseen 12V tupakansytkä-usbiin kiinni lyhyet johdot joissa oli puolestaan ACC2-johtoon käyvät litteät "spade"-liittimet. Usbi ja liitännät paketoitiin sähköteipillä.
4) Koska käytän toistaiseksi vain iPhonea, laitettiin Applen johto kiinni usbiin ja vielä vähän lisää sähköteippiä perään. Kuulemma USB-jatkojohtojen kanssa saattaa olla jotain virtaongelmia, en tiedä.
5) Näin syntynyt paketti ja ylimääräinen latausjohto mahtuu silti vielä mittariston alle
6) Mittariston sivuilla on tilaa josta vedimme johtoa ulos sen verran, että se yltää telineessä olevalle puhelimelle
7) Puhelin kiinni ja mopon virrat päälle; puhelin alkaa ladata
8) Muotoiltiin Sugru-kumimassasta tulppa latausjohdolle että sen saa tukittua kun puhelin ei ole kiinni
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Tuli tänään testattua paljonko RC8:n tankkiin saa menemään bensaa, kun pumppu hotii tyhjää. Aika tarkkaan 15 litraa sai valuteltua. Luulin tuota tankkia suuremmaksi, mutta tielle jäin Fuel tripin näyttäessä 40 km lukemaa. Ei siis kannata kovin kauas yrittää valon syttymisen jälkeen. Onneksi jäin motarilla just Nesteen rampin juureen niin ei tarvinnut työntää kuin 200 metriä, mutta sekin ylämäkeen oli hikistä hommaa ajotamineissa.
Joskus aiemmin olen muistaakseni päässyt 50 km valon syttymisestä, mutta ilmeisesti nyt tuli kulutettua enemmän![]()
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Onkos kukaan asennellut pyöräänsä RACE ELECTRIC MOUNTINGKIT:tiä
eli osanumerolla 69012034044 ..
Sitä vaan meinasin että olisiko minkään näköstä asennus ohjetta jolla näkis että mihin
jännitteensäädin ja ecu siirtyy??![]()
ittelläkin vähän polttelee mieltä tommonen rc8 mutta on jo 2 pyörää kerääntyny talliin ja vakuutuksiin kuluu jo nyt sievoinen summa vuodessa,paljonko tommosessa rc8:sissa on liikkennevakuutus ilman bonuksia..noin![]()
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Tästähän tuo selviää: https://www.ktmdealer.net/uploads/pd...2034044_OM.pdf
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
onko noissa ensimmäisen vuoden malleissa jotain semmosta että niitä tulisi välttää esim sähköongelmia tai jotain muuta tietämisen arvoista jos rc8:sia lähtee tosissaan hankkimaan.onko 08-09 pyörät identtisiä ja 2010 vasta "uusi" malli..pyörä on erittäin kiinnostava mutta meikäläisellä kun ei ole noi tietokone hommat hanskassa alkuunkaan ja joka keskustelu säikeessä joku on kytkemässä pyöräänsä läppäriin ja buuttaamassa jotainonko tämän pyörän omistajan oltava it-insinööri vai onko kyse hifistelystä.
RC8 mallit ovat kaikki suurinpiirtein samanlaisia, joitakin hyvin pienia eroja lukuunottamatta. Ilmeisesti jotain pienia eroja johtosarjoissa saattaa olla. Suomessa myytavat kaytetyt ovat suurimmaksi osaksi naita alkupaan malleja kayttoonottovuodesta huolimatta. Niita on myyty ylivuotisina viela 2010. RC8 mallin tunnistaa vareista ja 1148 kuutiotilavuudesta. Uudempi RC8R malli on Suomessa tosi harvinainen. Siina on vahan enemman tehoa ja isompi iskutilavuus. Merkittavin parannus lienee takaiskarin parempi shimmitys ja pehmeampi jousi.
Ei noissa RC8 malleissa mitaan merkittavia tyyppivikoja ole tiettavasti ollut. Kulmikkaaksi moititun kaasun voi parantaa halutessaa poistamalla lambda saadon TuneEculla. Vesipumpun stefoja on joistakin mennyt, mutta tuo vaivaa liki kaikkia Kotareita. RC8R:n loytaminen Suomesta voi vieda aikaa ja rahaa.
EDIT: 08-09 RC8 malleissa kannattaa tarkastaa, että tehtaan päivitykset on tehty. Parannuksia tuli mm. vaihteensiirtoon, ecun ohjelmaan ja öljypumppuun. Tasipa joissakin olla mäntien vaihtojakin. Omaan pyörääni oli päivitetty vaihteensiirto eikä laatikon toiminnassa ollut sen jälkeen mitään moitittavaa.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer