Sivu: 11 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 542:sta
  1. #301
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa villeks kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys. Viime heinäkuussa tuli päivitettyä ekaan v2, eikä oo tarvinnu katua. Nyt olis kuitenkin renkaiden osto edessä ja lähdin kyseleen mimmosilla kumeilla te ootte ajellu? Lähinnä toi takakumin koko kiinnostais ja kokemukset... Vaihtoehtoina 180/55, 190/55 tai 200/55
    Riippuu vähän siitä mikä siellä on vakiokoko ja millaista ajoa ajelet. Jos puhutaan sporttisesta tai rataisesta renkaasta eroa tulee siinä, että leveämmässä ja korkeammassa kumissa on hieman parempi avauspito (vaikutusta vasta nopean ryhmän kyydissä radalla) Toinen ja suurempi ero pyörän käytökseen tulee renkaan korkeudesta. Mitä korkeampi rengas, sen enempi nokallaan geometria on ja pahimmillaan pyörä alkaa haukkomaan mutkaan. Eli jos kovasti vakiosta muuttaa niin keulan korkeuden/perän korkeuden säädölllä sitten kompensoitava tuo geometria.
    Renkaiden laskennallisia korkeuksia:
    180/55=99mm
    190/55=104,5mm
    200/55=110mm

    Eli pahimmillaan renkaan vaikutus geometriaan on yli 10mm, mikä on todella paljon. Lisäksi tietysti pitää huomioida pyörän takavanteen leveys. 5,5" vanteelle suositellaan 180 tai 190 leveää rengasta. Tässä tosin on huomattava se, että osa 190-leveistä on tarkoitettu ensisijaisesti 6" vanteelle. 200 leveä on sitten suositeltu 6" vanteelle. Yleensä tuo rengaskoko onkin käytössä vain tonnisissa ratapyörissä, joissa avauspidon merkitys on suuri. Kadulla tuo menee omaan makuun vähän hukkaan.

    Mulla muuten löytys edullisesti setti SC1 Supercorsaa hyllystä jos kiinnostaa. Tuli kusiaisen renkaiden seassa Saksasta vahingossa yks tonnarin 200/55 takanen, enkä viiti erikseen lähetellä takas. Laita vaikka privalla viestiä jos kiinnostaa. Voin tuon takasen kyllä myydä erikseenkin, mutta mieluummin laitan settinä eteenpäin.
    Superbike #7
  2. #302
    Mikähän mahtaa olla 190/50 korkeus?
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  3. #303
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Mikähän mahtaa olla 190/50 korkeus?
    190/50 korkeus on teoriassa 95mm.

    Noita on helppo laskeskella itekin kun vaan kertoo renkaan leveyden profiilisuhteella.

    eli 190 x 50% = 95mm. Tai suoraan desimaaleilla 190 x 0,5 = 95mm.

    Toki renkaiden todelliset mitat heittää noista jonkin verran ja jos millilleen haluaa oikean tuloksen, pitää renkaan ympärysmitta mitata renkaan ollessa vanteella.

    Edit. Esim. Dunlopin 195/65 on muistaakseni hyvin lähelle sama mitoiltaan kuin Pirellin 200/55.
    Superbike #7
  4. #304
    Lainaa villeks kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys. Viime heinäkuussa tuli päivitettyä ekaan v2, eikä oo tarvinnu katua. Nyt olis kuitenkin renkaiden osto edessä ja lähdin kyseleen mimmosilla kumeilla te ootte ajellu? Lähinnä toi takakumin koko kiinnostais ja kokemukset... Vaihtoehtoina 180/55, 190/55 tai 200/55

    Valitettavasti ei ole kokemusta kuin alkuperäisestä eli 190/55 joka nyt ainakin toimii 180/55 en edes kokeilisi. Lisää pitoa varmaan sais 200/55 200/60 jos sille on tarvetta tosin en ole aivan varma mahtuuko 200/60. Renkaita suositellakseen pitäisi tietää mikä on pääasiallinen käyttötarkoitus. Mikäli pelkää matkailua niin ehkä pilot roadia jos taas enemmän ratapainotteista niin super corsa pitäisi olla varma valinta. RC8:ssa saa helposti säädettyä etu ja taka korkeutta joka taas vaikuttaa siihen miten ketterästi taittuu mutkiin eli rengasprofiilin tuomat muutokset pitäisi saada tuolla korjattua jos tuntuu että tarvetta säätää.
    K8-1000
  5. #305
    Ei taida ihan heti olla tulossa korvaavaa mallia:

    "Speaking to Speed Week, KTM CEO Stefan Pierer has said that the Austrian company is now planning to phase out the ageing V-twin-engined RC8 superbike. Unfortunately though, the succession plan doesn't seem to be very clear. 'Yes, we make a successor, the RC16. [But] we take responsibility as a manufacturer and say that any motorcycle that is beyond 200 horsepower has no place in public transport,' says Pierer."

    http://www.fasterandfaster.net/2014/...launch-v4.html
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  6. #306
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    No höh....

    Vaan ei siinä mitään. RC8 on edelleen mainio old school superbike.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #307
    Pitänee laittaa naftaliiniin, näistähän tulee pian keräilyharvinaisuuksia.

    E: Niin ja normikoossa on alla pyöriny Dunlopin sportsmart ja PP3. Molemmat pitää kuin tauti ja kestää kilometrejä hyvin.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  8. #308
    Luulis että KTM antaisi viimesenä lausunnon jossa ovat huolissaan mopon sopivuudesta kadulle. Noiden laitteet ovat ymmärtääkseni olleet aika päättömiä ja jopa edesvastuuttoman hauskoja kadulle. Elektroniikkaa luulisi KTM:ltä löytyvän kun Superadvessakin on ties mitä rajoitinta ja säätöä. Alkuperäisen Superduken mainos muistaakseni kiellettiin jossain liikenteessä kikkailun vuoksi eikä tuon uudemmankaan SDR:n mainostiiseri ollut ihan sopiva turvallisuushakuisille.

    Eipä silti, tuo nykyinen mopo piisaa mulle mainiosti. Hauskempi se on kuin entinen 10R eikä ihan uuteen mopoon olis rahaa kuitenkaan.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  9. #309
    Vahvasti vaikuttaa siltä, että tämän kesän pyörä on valittu. Olisi kiikarissa tuollainen first gen RC8, noita ylivuotisia 2008 vuoden malleja tuntuu olevan jonkin verran liikkeellä tällä hetkellä ja hinnatkin vaikuttaa olevan aika maltillisia.

    Onko jotain tarkkoja speksejä mitä näistä kannattaa tsekkailla ostaessa, tyyppiviat? Ilmeisesti näistä on aika hyvin lastentaudit kitketty takuuaikana? Vaikuttaa kyllä pätevältä vehkeeltä näin rivinelosten jälkeen...
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  10. #310
    Brittien ktm foorumilta löytyy.http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=135
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  11. #311
    No niin, RC8 haettu kotiin. "Hieman" eri meininki noiden rivinelosten jälkeen, kytkimeen ja hidasajoon vaatii pientä totuttelua! Eikai auta kuin laittaa pönttöä tilaukseen seuraavaksi ja säätää omalle ruholle sopivaksi pyörä.
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  12. #312
    Lainaa mlou kirjoitti Katso viesti
    No niin, RC8 haettu kotiin. "Hieman" eri meininki noiden rivinelosten jälkeen, kytkimeen ja hidasajoon vaatii pientä totuttelua! Eikai auta kuin laittaa pönttöä tilaukseen seuraavaksi ja säätää omalle ruholle sopivaksi pyörä.
    Tervetuloa räyhäkkääseen V2 maailmaan. Mimmosta putkee oot aatellu tilata? Noissa on aikaspaljon eroja lähinnä äänen tasoissa... Ite tilasin viime vuonna mdb-racing merkkisen ja meinas tärykalvot revetä. Joutu vielä pikkasen sorvaan kulmia, ei ihan mikään bolt-on viritys.... Ei voi kellekkään suositella. Onneks sain puoli ilmaseks ettei harmittanu. Tehtiin sit vaan uus pönttö hyllyyn jääneestä vanhasta golffin vaimentimesta, kunnon killeri sisään ja avot. Komiasti pelittää, ja nyt on ees pieni toivo säilyttää naapurisopu kun aamulla starttaa töihin

    Ite muuten päädyin sit Bridgestone S20 evo nahkoihin, taakse vakio 190/55
    Onkos porukka täällä tilaillu hiilikuitu katteita? Vinkkejä hyvistä edukkaista paikoista kiitos...
    Kumpikohan olis käheempi, matta vai kiiltävä hiili?
    Kuvia...
    Viimeksi muokannut: villeks; 28.04.2015 klo 02:37.
    Honda cbr 600f -99 (05-07)
    Suzuki Gsx-r 1000 -05 (12-14)
    Ktm RC8 -11 (14--->)
  13. #313
    Tosta alta löytyy muutama huonolaatuinen kännykuva power parts hiilareista. Joita ei parhaalla tahdollakaan voi mennä edukkaiksi haukkumaan, taitaa vieläkin olla täydellä setillä listahintaa päälle 4K euroa...

    Imho matta on tässä tapauksessa parempi kuin kiiltävä, mutta se nyt tietysti on ihan makuasia.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  14. #314
    Taitaa kallistua tuonne JCE:n tai Jesterin suuntaan pöntön hankinta, en pysty millään perustelemaan Akran kokoputkiston ostoa noilla hinnoilla itselleni...

    Tämä vaikuttaisi kanssa mielenkiintoiselta setiltä, esteettisesti melko bueno:
    http://www.fresco-exhaust.com/rc8-co...cap-p-368.html
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  15. #315
    No niin.. Pyörä seisoi 3 pvää katoksessa eikä starttaa enää. Ei pyöritä starttia ja vain releen naksutus kuuluu..? Vaihdoin nyt samalla uuden akun jonka olin aiemmin hankkinut, ei auttanut.. Sulakkeet nopeasti katsottuna näytti ehjiltä.. Missähän lie vika?
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  16. #316
    Lainaa mlou kirjoitti Katso viesti
    No niin.. Pyörä seisoi 3 pvää katoksessa eikä starttaa enää. Ei pyöritä starttia ja vain releen naksutus kuuluu..? Vaihdoin nyt samalla uuden akun jonka olin aiemmin hankkinut, ei auttanut.. Sulakkeet nopeasti katsottuna näytti ehjiltä.. Missähän lie vika?
    Tutki/ putsaa maajohdot
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  17. #317
    Kannattaa varmistaa että varmasti on riittävä jännite akussa. Ongelma oli ilmeisesti molemmilla akuilla? RC8 on tosi herkkä jännitteen/virran määrälle etenkin kylmässä, ja +10 on sille kylmä . Jos et saa mitattua pidä laturia jonkun aikaa ja kokeile uudestaan ennenkuin suuremmin alat purkaa pyörää. Apuakku on myös hyvä keino jos sellasen saat käyttöön.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  18. #318
    Lainaa sduke kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa varmistaa että varmasti on riittävä jännite akussa. Ongelma oli ilmeisesti molemmilla akuilla? RC8 on tosi herkkä jännitteen/virran määrälle etenkin kylmässä, ja +10 on sille kylmä . Jos et saa mitattua pidä laturia jonkun aikaa ja kokeile uudestaan ennenkuin suuremmin alat purkaa pyörää. Apuakku on myös hyvä keino jos sellasen saat käyttöön.
    Joo, molempien akkujen kanssa sama homma. Uusi akku Eurogloben geeli ja vanha oli Euroglobe kanssa, tosin ei geeliakku. Uudella akulla yritti kyllä alkuun lupailla, mutta sitten alkoi releen naksuminen... Oisko noissa geeliakuissa ollut pienempi jännitte vrt. perinteiset...

    Täytyy lähteä hakemaan yleismittaria seuraavaksi.
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  19. #319
    Ktm tykkää yuasa akuista. En tiedä mikä taika niissä on mutta oma 990 adve ei suostunut käynnistymään euroglobella kylmän yön jälkeen. Uudella pyöritti hieman mut kuoli sitten uudestaan.

    Hain yuasan, latasin yön yli ja pam käyntiin.
    Suzuki Sv1000n -04 (Ex)
    Ktm 990 Adventure -08 (Ex)
    Ktm 690 Enduro R -16 (Ex)
    Ktm 1090 Adventure R -17
  20. #320
    Lainaa mlou kirjoitti Katso viesti
    Uudella akulla yritti kyllä alkuun lupailla, mutta sitten alkoi releen naksuminen... Oisko noissa geeliakuissa ollut pienempi jännitte vrt. perinteiset...
    Äkkinäisen korvaan kuulostaa tyhjältä akulta. Geeliakuissa on isompi jännite kuin perinteisessä. Bilteman ohjeessa täysi oli 12,8-13,2V. Pitää myös ladata isomalla jännitteellä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #321
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Äkkinäisen korvaan kuulostaa tyhjältä akulta. Geeliakuissa on isompi jännite kuin perinteisessä. Bilteman ohjeessa täysi oli 12,8-13,2V. Pitää myös ladata isomalla jännitteellä.
    Joo, yleismittarihan sen "vian" paljasti, molemmat akut tuuttas alle 12v. Latasin toista yön yli ja käynnistelin ilman valojen sulaketta niin pärähti käyntiin kuin palmun alta.

    Kiitos talkoisiin osallistuneille.
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  22. #322
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Scratti kirjoitti Katso viesti
    Ktm tykkää yuasa akuista. En tiedä mikä taika niissä on mutta oma 990 adve ei suostunut käynnistymään euroglobella kylmän yön jälkeen. Uudella pyöritti hieman mut kuoli sitten uudestaan.

    Hain yuasan, latasin yön yli ja pam käyntiin.
    Laadukas akku antaa huomattavasti enemmän starttivirtaa kuin halpisakku. Ei siinä muuta taikaa ole.
    Superbike #7
  23. #323
    Ei ole Yasakaan niin kuin ennen, pyörässä saattoi olla 4-7 vuotta alkuperäinen akku mutta nykyään Yasakaan ei tahdo kestää kuin pari-kolme vuotta. Levymäärä on pudonnut ja taitaa olla niin että samat halpispajat tekee nekin.
  24. #324
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Laadukas akku antaa huomattavasti enemmän starttivirtaa kuin halpisakku. Ei siinä muuta taikaa ole.
    Joo tää taitaa nyt kahdessa pyörässä todettu, ehkä......
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #325
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Ei ole Yasakaan niin kuin ennen, pyörässä saattoi olla 4-7 vuotta alkuperäinen akku mutta nykyään Yasakaan ei tahdo kestää kuin pari-kolme vuotta. Levymäärä on pudonnut ja taitaa olla niin että samat halpispajat tekee nekin.
    Bandit 1200:ssa Yuasa kesti 7 vuotta ja oli ihan ok kun pyörän meni vaihtoon. Trumpassa täsmälleen samanlainen Yuasa alkuperäisakku meni kahdessa vuodessa. Vaihdoin Bilteman geeliin ja kesti 7v

    Moposkootterissa meni vartaa ja vastaavaa vuoden-kahden välein. Bilteman huoltovapaa ollut nyt kauemmin kuin jaksan muistaa. Mopo ollut meillä kohta 15v. Lähemmäs 10v on akku pakko jo olla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #326
    Omasta RC8:sta oli myös akku hyytynyt talven aikana, vaikka lämpimässä oli säilössä (akku tosin osoitti väsymisen merkkejä jo syksyllä). Laitoin tilalle litiumakun, ainakin keveni huomattavasti (950g vs 2900g lyijyakku) ja hyvin tuntui starttaavan +7 lämpötilassa.

    Voisin olla kiinnostunut ostamaan sliparin Ärseehen, jos jollain on ylimääräisenä tai muuten haluaa luopua. Tuppaavat uudet olemaan aika kalliita ja käytetytkin (varsinkin järkihintaiset) katoavat Ebaysta todella nopeasti.
    "It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
  27. #327
    Lainaa Smiik89 kirjoitti Katso viesti
    Omasta RC8:sta oli myös akku hyytynyt talven aikana, vaikka lämpimässä oli säilössä (akku tosin osoitti väsymisen merkkejä jo syksyllä). Laitoin tilalle litiumakun, ainakin keveni huomattavasti (950g vs 2900g lyijyakku) ja hyvin tuntui starttaavan +7 lämpötilassa.

    Voisin olla kiinnostunut ostamaan sliparin Ärseehen, jos jollain on ylimääräisenä tai muuten haluaa luopua. Tuppaavat uudet olemaan aika kalliita ja käytetytkin (varsinkin järkihintaiset) katoavat Ebaysta todella nopeasti.
    Jesteriä olisi tarjolla ~£490 hintaan eBayssa:

    http://www.ebay.co.uk/itm/331544460156

    Itse painin edelleen JCE:n ja Frescon välillä...
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: -

    Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  28. #328
    Itse kun mietin putkea niin vain Akra ja Jester olivat ns. alkuperäisen näköisiä ja asettuvat nätisti alakatteen koloon.

    Työnjälki ja viimeistely ovat Jesterissä hienot, vähän äänekäs se kyllä on killerinkin kanssa. Tuon pääsee itsekin toteamaan Turun seudulla jos huvittaa. Viestiä vaan mulle niin sovitaan treffit.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  29. #329


    Tollaset käyttämättömät GB Racing suojakopat löytyy mun kirjahyllystä Aku Ankkojen seasta. GB Racing pyytää noista 127£ without VAT. Voisin myydä 120€ sis. postikulut. Muistini mukaan 2008-2011 malliin ainakin käy, tarkistan asian. Yvtä voi laittaa, jos tunteet heräsi
  30.  
  31. #330
    Lainaa mlou kirjoitti Katso viesti
    Jesteriä olisi tarjolla ~£490 hintaan eBayssa:

    http://www.ebay.co.uk/itm/331544460156

    Itse painin edelleen JCE:n ja Frescon välillä...
    Ei tuo silti ole kyllä järkihintaa nähnytkään.. Tosin selvästi halvin ja parhaimman näköinen noista halvemmista ja on kyllä harkinnassa, ellei nyt jostain käytettynä irtoa halvemmalla.

    Lainaa Teppoman kirjoitti
    Itse kun mietin putkea niin vain Akra ja Jester olivat ns. alkuperäisen näköisiä ja asettuvat nätisti alakatteen koloon.

    Työnjälki ja viimeistely ovat Jesterissä hienot, vähän äänekäs se kyllä on killerinkin kanssa. Tuon pääsee itsekin toteamaan Turun seudulla jos huvittaa. Viestiä vaan mulle niin sovitaan treffit.
    Pistän viestiä, kunhan saan pyörän ajoon. Jester kyllä kiinnostaa juuri tuon hinta/laatusuhteen kannalta ja killeri on plussaa, jos äänet ilman sitä ovat järjettömät. Entinen Aprilia RSV-R oli kyllä ilman killereitä jo aika rajoilla äänien puolesta..
    "It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Sivu: 11 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen