Noonnniii.
Toisen kerran otin bensapumpun kauniiseen käteen ja availin vielä lisää niin
löytyihän sieltä se paperisuodatin
Oli ihan hyvässä kunnossa. vähän tumma väriltään mutta mitään ylimäärästä ei irronnu.
Eilen kun laitoin sitä takasin paikalleen oli toinen pumpun O-renkaista aika löysä
ja koitin sitä sinne siististi ängetä omaan uraansa mutta olihan se katkennu ja
menny ihan palasiksi. pitää siis huomenna etrasta hakee uus O-rengas
Se varsinainen löytö tuli kun avasin ilmaputsarin uudelleen ja aloin ihmettelemään ruiskuja että
olisko niiden sihteihin asti menny tavaraa (tosin nyt ei ollu koska se paperisuodatin olikin paikallaan).
Huomasin siinä siirrellessäni johtoja pois tieltä että yks liitinhän oli auki
Vaikka kuinka oltiin ne jo käyty läpi niin yks oli kuin olikin auki. uskoisin että se meni imukurkun
painesensoriin se johto. Varmuutta asiasta ei ole mikä se mötikkä oli. Mutta tää taas menee siihen
pahamaineiseen harmaaseen mötikkään jonka kanssa on ollu ongelmia
Eli siis on mahdollista että vika korjaantu ihan sillä. En vaan pääse kokeilemaan ennen kun
saan huomenna korvaavan O-renkaan.
Niin ja se harmaa mötikkäkin löyty lopulta. Oli vaan aika pirun piilossa.
Eli siis se on ilmaputsarikotelon alaosan ja rungon välissä piilossa.
Ei oikeen kunnolla nää ennen kun ottaa ilmaputsarin kannen auki. ja silti ei lähde sieltä pois,
luulen että pitää ottaa koko putsari irti ennen kun sen mötikän saa sieltä pois.
Ja siis mun käsittääkseni tää harmaa mötikkä pitää sisällään piuhoja bensansyötöstä kaasukahvan
asennon tunnistimeen ja painesensoriin ja koko kaasutusrunkoon
Eli jos kaikki tiet johtavat Roomaan ni se on isojen Kotkien Rooma
Päivitän huomenna että auttoko ongelmaan yhden lapsuuden löytyminen.
Been there, broke that!
Jees liitinhän se siinä vikana oli
Tuskin se suodattimien ja tankin putsaus, sekä tulppien uusiminen silti huonoa teki
Nyt vaan odottelemaan josko se piuha tulis ni pääsis käsiin ecuun.
Jos se vaikka alkais toimimaan myös kaupunkinopeuksissa.
Eikä muuta kun ajoa vaan![]()
Been there, broke that!
Se öljy suodattimessa tulee todennäköisesti siitä moottorin huohotinputkesta, joka siihen putsarin päälle tulee.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Juu se tulee kytkinkopasta suoraan.
Toi on kuulemma aika tarkka oljyn määrän suhteen
ja sylkee heti liiat öljyt pois ja ne menee suoraan tonne
ilmaputsarin kanteen.
Been there, broke that!
Poista ne toiset läpät käytöstä nii paranee se kylillä ajelu huomattavasti
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Juu kaapeli on saapunut ja itseasiassa juuri parasta aikaa asennan tuneecua koneelle
ja olen lähdössä pakoputken vaihtoon
Tulin orgiin vielä tarkastamaan että kai se oli toi 2001 kartta kun meni tuohon
vakioputkeen. Tarkoituksena olisi vaihtaa putki ja päivittää tietysti samalla tuo kartta.
Avaan samalla myös nuo SAI:t 100% jos se meno siitä tasaantuisi.
Tämä siis jos osaa ecua käyttää![]()
Been there, broke that!
OT, mutta ääneen repesin, kun Teppomanin signeerauksen näinNoinhan se just menee
![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Putki paikallaan, 2001 kartta ja toisioläpät auki.
Nyt on hyvä ajella eikä korvat satu
Voi jopa ajaa alle 50 km/h nopeuksia.
Ihan uus ulottuvuus aukes
Tosin kaasun vastaavuus kärsi aika paljon ja voi olla että
muutama hepokin hävisi vaihdon myötä.
Kuitenkin pyörä toimii nyt niin hyvin ettei kerkee haitata
Kiitokset avusta kaikille osallistuneille!![]()
Been there, broke that!
Noniin haaveista tehtiin totta ja ilmoittaudun mukaan joukkoon oranssiin! Eli tuli ostettua oranssi RC8 eikä voi ainakaan vielä olla kuin tyytyväinen hankintaan.. Vuosia lueskellu mielipiteitä kyseisestä pelistä enkä kyllä ihan joka asiassa ole samaa mieltä näin muutaman sadan kilometrin jälkeen.. loistava päristin ei voi muuta sanoa.. makuasioitahan nämä ovat![]()
KTM RC8
Kumpa itelläki olis talouspuoli jo siinä kunnossa, että voisi ostohousuja jalkaan laittaa..
Näitä kuitenkin kuolannu, ja ihmetellyt, että miksei nettimotossa näytä olevan kuin -08 mallia/ylivuotisia myynnissä? Vm 10-14 loistaa poissaolollaan.Ei edes uusia ole nettimotoon listattu.
Minusta RC8:en osalta alkaa olemaan ostajan markkinat, ainakin käytetyissä. Tarjontaa on jonkin verran ja hinnat on tullu melko reilusti alas vs. muutama vuosi sitten. Nettimotossa näitä muuten löytyy kahdesta kategoriasta eli malliksi voi valita 1190 ja sieltä sitten RC8R tai malliksi suoraan RC ja tarkennukseksi 8. Joku käpy tuossa on käynyt Nettimotolla.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Jep jep, oma on ollu kohta 3vk myynnissä. Hinta pitäis olla kohdallaan, taitaa olla n-moton toisiks halvin. 4300 käynyt kattomassa, yks kysyny vaihtoo hd:hen ja siihen jäänyt...
Vähän vaan nakertaa kun joka toinen kesäkuukaus tuli se 400€ vakuutusmaksu, ja 2-tankillista tais tulla mopolla ajettua
Noh, kohta varmaan lyön liikenteestä poistoon ja takas lämpimään talliin joskos ens-kesänä kerkeis sitte ajelee paremmin.
RC8
Voisin olla kiinnostunut ostamaan '08 Ärseehen sopivan järkihintaisen sliparin (koko putkisto tietysti käy myös..).
Viikko sitten tuli hankittua Kotari ja nyt 1200km jälkeen mopo tuntuu sopivan lapaseen varsin hyvin. Kevyt, tehokas ja vähäkulutteinen verrattuna aikaisempaan Aprilia RSV 1000 R '07:aan. Moottori tosin tuntuu ja kuulostaa roimasti raaemmalta, Aprilian Rotax käy huomattavasti pehmeämmin ja vähemmillä värinöillä.
Kaverin kanssa säädettiin alkuviikosta jousitus esijännityksien puolesta kuntoon ja tänään tuli alle uudet renkaat (Dunlop Sportsmart GP Racer). Nyt alkaa jo kulkea mutkapätkällä ihan mukavasti.
Onko kellään muuten kokemusta 200/55 takarenkaista, mahtuuko pyörimään takana ja onko mitään konkreettista etua? Väittävät ainakin, että kosketuspinta kantatessa olisi suurempi..
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
200/60 mahtuu pyörimään. Vakiovälitys voi kylläl käydä vähän pitkäksi 200sella rengastuksella. Onko siitä sitten mitään hyötyä kadulla on eri juttu.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tässä syksyllä olisi tarkoitus viedä rc8 ohjelmoitavaksi ja aiheesta olen lukenut jonkin verran, mutta kertaus on opintojen äiti.
Pyörä on teknisesti ihan vakio. Ilmansuodatin on vaihdettu "vapaasti virtaavaan". Toisten läppien ohjelmallisesta aukipysymisestä olen lukenut ja lambdan pois kytkennästä sekä noiden saastelaitteiden poistosta. Mitä tähän nyt voisi ja kannattaisi tehdä kun putki pysyy vakiona?
Onko pyörän ohjelmistoon tullut jotain päivityksiä ja mitenkäs näiden kohdalla nuo tehtaan takaisinkutsut menikään, jos niitä katsoisi samalla. Pyörä on Suomesta ostettu ja täysi huoltokurja, mutta ei siinä moisista lue.
Ei kai siinä oikein vakioputkella voi muuta kuin läpät tai katti hajoaa. Tune eculla muistaakseni saa koko kartan säädettyä rikkaammalle puuttumatta mihinkään tiettyyn teho alueeseen tämän vapaavirtaus suodattimen takia ja mahdollisesti tyhjäkäyntiä isommalle jos -08 jossa kevyempi vauhtipyörä kuin myöhemmissä. Pyörän mukana pitäisi tulla luovutustodistus jonka kopion saa kyllä KTM myyjältä jälkeenpäinkin, niillä tiedoilla pääsee Kotarin sivuilla jotain tietoja katsomaan. http://www.ktm.com/fi/jaelleenmyyjae...tarkastus.html
K8-1000
Täällä vois olla hyvä rc8 myynnissä. Hinta jossain 9k€ paikkeilla. Kuvia ja infoo saa kysymällä
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Oman pyöräni ostin kesän puolivälin jälkeen ja pelkässä hupikäytössä on tullut ajettua reilu 2000 km. Täytyy sanoa, että ensimmäistä kertaa alla on pyörä jonka omistajana ei tarvitse haaveilla muista pyöristä. Aina ennen pyöräni ovat olleet kompromisseja ja olen haaveillut, että pyörä vaihtuisi heti jos vaan olisi rahaa.
Maltan tuskin odottaa miten hieno tästä tulee pienten parannusten ja putken jälkeen.
Täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen pyörään ja aina ajaessa tulee hymy. Miinuspuolena se, että tekee vähän mieli sikailla ja pyörä menee liian kovaa![]()
Mikä avuksi kun kytkin haukkailee kylmänä? Öljyt kun lämpenee kunnolla niin käytös hieman paranee. Öljyn vaihto? Vai kättä taskuun ja uudet kytkinlevyt?
Muistaakseni samasta aiheesta ollut keskustelua aiemminkin, puhelimella selatessa ei vaan satu silmään.
Tai kokeile putsata se kytkimen öljysuutin
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Onko kokemuksia rc8:n quickshiftereistä?
Sellaisen asennus talven aikana olisi haaveissa, mutta mikä olisi hyvä hintaansa nähden?
Nyt sitten tempun teki. Öljynpaineen merkkivalo alko palamaan. Sen verran testasin että kierroksia antaessa sammuu, syttyy taas uudestaan kun kierrokset laskee. Öljypumpussako vika? Minkälainen operaatio vaihtaa pumppu?
Katto öljynsuodattimen kunto. Jos lamellit aaltoilee (mutkittelee epämääräisesti), niin vettä on päässyt vesipumpun akselin stefasta öljyn sekaan ja suodatin ei päästä kunnolla läpi kastuneena.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Tervehdys. Viime heinäkuussa tuli päivitettyä ekaan v2, eikä oo tarvinnu katua. Nyt olis kuitenkin renkaiden osto edessä ja lähdin kyseleen mimmosilla kumeilla te ootte ajellu? Lähinnä toi takakumin koko kiinnostais ja kokemukset... Vaihtoehtoina 180/55, 190/55 tai 200/55