Sivu: 34 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 1287:sta
  1. #991
    Ite en viittinyt kokoränniä vihtaa,tekasin työmaalla forcen putkeen killerin.Jo hiljeni
  2. #992
    Lainaa tirpsE kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa katsoa että poliisilla on kuulosuojaimet kun mittaavat 120 dB:n meluja pyöristä. Tuossahan on kyseessä törkeä työsuojelurikkomus jos Maksikainen koulutuksen ja ohjeistuksen pitäjänä tietää että kolmannes pyörien äänet ylittävät 120 dB:n rajan ja siitä huolimattaa kuulosuojaimia ei käytetä. Ei tainnut olla Maksikaisella itselläänkään kuulosuojaimia tuossa videopätkässä.


    Melun toiminta- ja raja-arvot
    Meluasetuksessa annetut toimenpidearvot melualtistukselle.

    Alempi toimnta-arvo
    80 dB(A) ja äänenpainetason huippuarvo (impulssimelu) 135 dB(C)
    - arvioidaan ilman kuulunsuojaimia
    Työnantajan on varattava työntekijän käyttöön henkilökohtaiset kuulonsuojaimet ja työntekijällä on oikeus päästä kuulontutkimukseen.

    Ylempi toiminta-arvo
    85 dB(A) ja äänenpainetason huippuarvo (impulssimelu) 137dB(C)
    - arvioidaan ilman kuulonsuojaimia
    Työntekijän on käytettävä kuulonsuojaimia. Melun vaara-alueet on merkittävä,. Työnanatajan on laadittava meluntorjuntaohjelma.

    Raja-arvo
    87 dB(A) ja äänenpainetason huippuarvo (impulssimelu)140 dB(C)
    - arvioidaan kuulonsuojainten kanssa
    Työnantajan on ryhdyttävä toimenpiteisiin altistuksen vähentämiseksi alle raja-arvon.
    Työntekijä
    Velvollisuudet ja oikeudet
    Työntekijöiden velvollisuus on noudattaa annettuja työ- ja toimintaohjeita. Työntekijän vastuulla on käyttää hänelle annettuja turvavarusteita. Lisäksi jokaisen työntekijän on huolehdittava omasta ja muiden työntekijöiden turvallisuudesta ja ilmoitettava esimiehelle havaitsemistaan vaaroista ja epäkohdista.

    http://www.tyoturva.fi/tyosuojelu_tyopa ... _arviointi

    http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyosuojeluvastuut#rikos

    Oma pyörä piti 94 dB:tä Remuksen putkella kun mittasin db-mittarilla (ihan oikea). Vielä olis matkaa 120 dB:hen vaikka putkea onkin rukattu.
    Niiiiiiiiiiiinn......

    Kootut hölmöilyjen meriselitykset- kirjasesta tietenkin kaivetaan esiin ns. oljenkorsi .

    ÖÖÖÖÖ..... oonhan mp-poliisilla korvatulpat..... vai onko.... vai onko niin, että ajelevat
    valtoimenaan eri syistä koottujen selitysten pohjalta työkseen työsuojelullisesti katsoen
    hyväsymättömän suuressa melurasituksessa

    Onhan nää hommat tarkemmin katsastettaessa just niin, että poliisin ensisijainen tehtävä olisi
    ainakin puolet työvuorostaan kirjoitella itselleen ja kolleegoilleen rikemaksuja & sakkoja +
    ilmiantoja työsuojelullisista epäkohdista .

    ......Että menevät siis aika usein "merta edemmäs kalaan" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #993
    Juuri nyt Radio Suomi: "Tällä peloitteella että meillä on tämmöinen desibelimittari, haluttaisiin että niihin mopoihin ja moottoripyöriin vaihdettaisiin alkuperäisiä pakoputkia."

    "Tyhjäkäynnillä 113db eräästä kyykkypyörästä"

    "Rangaistus: 8ps ja erittäin todennäköisesti kilvet poliisin matkaan."

    -Helsingin LP

    Mielenkiintoista.
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  4. #994
    113db tyhjäkäynnillä on jo kovaavaluuttaa..kävikö kyykky nitrolla
  5. #995
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    113db tyhjäkäynnillä on jo kovaavaluuttaa..kävikö kyykky nitrolla
    Mä veikkaan et kyttä kävi vajaalla ;)
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  6. #996
    Lainaa Keketin kirjoitti Katso viesti
    Juuri nyt Radio Suomi: "Tällä peloitteella että meillä on tämmöinen desibelimittari, haluttaisiin että niihin mopoihin ja moottoripyöriin vaihdettaisiin alkuperäisiä pakoputkia."

    "Tyhjäkäynnillä 113db eräästä kyykkypyörästä"

    "Rangaistus: 8ps ja erittäin todennäköisesti kilvet poliisin matkaan."

    -Helsingin LP

    Mielenkiintoista.
    Se nyt on vain niin, ettei siitä jumalauta tuollaisia soundeja irtoa, jos oikein mittaa. On tainnut jälleen kerran mittari ollut suoraan pakovirtauksessa ja mittarin asetukset perseellään, jolloin se mittaa lähinnä tuulennopeutta. Tuo tyhjäkäyntilukema on yli 10 dB korkeampi kuin mitä omasta pyörästä lähtee kisaputkilla mittauskierroksilla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #997
    Kuulin ja hämmästelin. Tyhjäkäynti 10 000 rpm:ssä?

    Huolestuttavinta on, että tuonkin paskan jotkut ihmiset uskovat, mm. haastatellut toimittaja (ei ainakaan antanut ymmärtää epäilevänsä). Poliisilla tuntuu olevan pelottelun ohella jonkinlainen parjauskampanja. Se ei kyllä palvele kenenkään etuja.
  8. #998
    Lainaa Keketin kirjoitti Katso viesti
    Juuri nyt Radio Suomi: "Tällä peloitteella että meillä on tämmöinen desibelimittari, haluttaisiin että niihin mopoihin ja moottoripyöriin vaihdettaisiin alkuperäisiä pakoputkia."

    "Tyhjäkäynnillä 113db eräästä kyykkypyörästä"

    "Rangaistus: 8ps ja erittäin todennäköisesti kilvet poliisin matkaan."

    -Helsingin LP

    Mielenkiintoista.
    Hahahaha päivän huutonaurut


    636 -06
  9. #999
    Lainaa zuha kirjoitti Katso viesti
    Jovain sieltähän päät nousee puskista huutelemaan. Kyllä bittiavaruuteen keskustelua mahtuu puolesta ja vastaan, kerro toki oma mielipiteesi.
    Katsastusta eu:ssa ajaville tahoille liene ihan sama onko se tyyppikilvessä mainittu db määrä minimi tai maksimi.
    Valitettavasti ainoa ääni mikä sillä suunnalla kiinnostaa on kassakoneen kilinä.
  10. #1000
    Joku jolla olis kontakteja johonki näihin roskalehtiin voisi vähän vihjata oikasemisesta. Ikävää, mutta suurin osa uskoo nämä tarinat ja sitten vouhottetaan suu vaahdossa työpaikan kahvipöydässä!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  11. #1001
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Kuulin ja hämmästelin. Tyhjäkäynti 10 000 rpm:ssä?

    Huolestuttavinta on, että tuonkin paskan jotkut ihmiset uskovat, mm. haastatellut toimittaja (ei ainakaan antanut ymmärtää epäilevänsä). Poliisilla tuntuu olevan pelottelun ohella jonkinlainen parjauskampanja. Se ei kyllä palvele kenenkään etuja.
    Joo, toimittaja: "SIIS TOISTASATAA DESIBELIÄ? TYHJÄKÄYNNILLÄ?"
    LP: "Kyllä, tyhjäkäynnillä."



    Hämmästyttää ja kummastuttaa kyllä tämä kriminalisoidaan moottoripyörät -kampanja.
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  12. #1002
    Tätä touhua tosiaan mustamaalataan oikein urakalla.

    No, yoshi pysyy paikallaan ja on siinä killerikin kiinni. Mokoma nimittäin istuu aika pirun tiukassa eikä ole tullut tehtyä ulosvetäjääkään kyseiselle värkille. Vaikka eihän tuo mitään tarkempaa syynäämistä kuitenkaan kestä, kun ei niitä hyväksyntämerkintöjä pöntössä ole.
    SV1000 -03
  13. #1003
    Lainaa Keketin kirjoitti Katso viesti
    Joo, toimittaja: "SIIS TOISTASATAA DESIBELIÄ? TYHJÄKÄYNNILLÄ?"
    LP: "Kyllä, tyhjäkäynnillä."



    Hämmästyttää ja kummastuttaa kyllä tämä kriminalisoidaan moottoripyörät -kampanja.
    Jos kaverilla on äänenvaimentimen sijasta äänenvoimistin?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  14. #1004
    Voisi tämä saatanan poliisin virherekrytointien loppusijoitusinstanssi ruveta keskittymään olennaiseen, vaikkapa näihin vitun rattijuoppoihin jotka näköjään ovat ottaneet tehtäväkseen pistää mahdollisimman monta lasta hautaan. Vittu että sylettää
  15. #1005
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Voisi tämä saatanan poliisin virherekrytointien loppusijoitusinstanssi ruveta keskittymään olennaiseen, vaikkapa näihin vitun rattijuoppoihin jotka näköjään ovat ottaneet tehtäväkseen pistää mahdollisimman monta lasta hautaan. Vittu että sylettää
    Niinno, ei ne toisiaan pois sulje. Liikenteenvalvontaa molemmat. Tosin rattiksia valvotaan paljon enemmän ku jotai pakoputkia. Suomessa nyt on noin miljoona rattijuppoa vuodessa. Niistä saadaan kiinni noin 30 000kpl.

    Rattijuoppoja sais tosiaa rankoo ihan perhanasti kovemmin.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  16. #1006
    Juu kyllä siinä jää samalla kaikki rattijuopot kiinni kun seistään tien pientareella odottamassa sitä äänekästä pyörä, liian tummilla ikkunoilla olevaa autoa tai ylipainoista rekkaa. Ja jossain pusikossa tutkan kanssa kyykkiminen vasta tehokas keino onkin.
  17. #1007
    Lainaa Keketin kirjoitti Katso viesti
    Juuri nyt Radio Suomi: "Tällä peloitteella että meillä on tämmöinen desibelimittari, haluttaisiin että niihin mopoihin ja moottoripyöriin vaihdettaisiin alkuperäisiä pakoputkia."

    "Tyhjäkäynnillä 113db eräästä kyykkypyörästä"

    "Rangaistus: 8ps ja erittäin todennäköisesti kilvet poliisin matkaan."

    -Helsingin LP

    Mielenkiintoista.
    Onkohan kyseisellä virkavallan edustajalla henkilökohtaisia antipatioita moottoripyöriä ja motoristeja kohtaan?
    Saako poliisi jakaa disinformaatiota?
  18. #1008
    Mulla ei ole yksikään moottorivekotin käynyt tyhjää.
    Jouten ne toisinaan käy, mutta ei... niin autossa jos ei ole ketään moottorin käydessä niin se kai käy tyhjää.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #1009
    Tälläsen "järjestäytymättömänä" motoristina voisin esitää kainon vienon toiveen et SMOTO tai MMAF tai joku näistä järjestöistä joilla on painoarvoa julkaisis jonkinlaisen lausunnon tuosta lehtien ja poliisin lokakampanjasta?

    Melujen mittaus on ok jos tehdään oikein - mut nuo ilmeisesti puoleksi todet ja erittäin värittyneet, jopa ehkä valheelliset, lausunnot on aika kyseenalaisia varsinkin virkamiehiltä.

    Muutama mitä tässä ihmetelly julkisuudessa esitetty:
    - väite että 1/3 osa pyöristä on liian äänekkäitä mittausten perusteella - eikö tää ollu juurikin se Bomber iltaan kohdistunut mittaus? varsin valikoitu kohde. Mut esitetään edustavana mittauksena.
    - hurjia väitteitä pyörien melutasoista esim tuo 113 db tyhjäkäynnillä.
    - tuon mittaustavan epäkohdat, joita mm uutisjutussa oli - mittauspaikka/taustamelun vaikutus/kierrosten määritys/hankala mittaus sykli/silmämääräinen etäisyyden ja kulman arviointi/mittarin kalibrointi.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  20. #1010
    Multa varastetusta pyörästä puuttu killerit, menkää jo etsimään sitä!!!
  21. #1011
    Mites muuten orgin oikeusoppineet on mieltä, pyystykös tämmöisestä melumittauksesta kieltäytymään, niinkuin puhalluskokeestakin voi?
    Ottaako ne silloin automaattisesti kilvet veks ja katsastukseen määrävät vai?

    Onko kuka jo kieltäytynyt?
    Perusteluna kieltäytymiselle tienvarressa tehtävälle mittaukselle voisi olla vaikka epäily siitä, että
    mittaustulos ei näytä todellista tai muuten on epäedullinen oikeusturvan kannalta tms??

    Poliisi selvästi kärsii resurssipulasta!
    ...luulisi tämmöisten melunmittauksien kuuluvan katsastusasemille eikä mihinkään tienposkessa suoritettaviin poliisin toimesta tehtäviin mittauksiin...
  22. #1012
    Onko KUKAAN nähnyt / tullut melumitatuksi tänä keväänä? Ihan hirveä haloo, mutta sitten viime vuoden B-illan mittauksen myötä olen kuullut sen yhden tarinan sieltä Tuusulan suunnalta, missä lähti siitä vm.11 Yammusta vai mikä olikaan niin kilvet?

    Lähinnä mietin, että onko tässä harrastajat itse aiheuttaneet joukkohysterian vai mitä? Enkä nyt halua mitään "Mun mielestä siellä oli.." - vastauksia, vaan onko oikeaa faktaa että niitä on mittailtu jossain vai onko tämä tosiaan eräänlainen pelote motoristeja kohtaan?
    Ride to Live, Live to Ride
  23. #1013
    Torilla myydään mökäpönttöjä ja orkkiksia ostetaan. Lieneekö "pelottelulla" vaikutusta asiaan. Täällä kun kysellään noista tapahtuneista melumittauksista, niin muistuttaisin että eletään vasta 3. toukokuuta. Eli kyllä tässä on vielä poliiseilla aikaa mittailla.. Itsehän olen vastarannan kiiski, ja mikäli tulee niin tapahtuneen että vaihdan suhinapöntöt takaisin, teen sen kantapään kautta.. -Rebel
    Viimeksi muokannut: sam_82; 03.05.2012 klo 21:03.
    Thruxton '07
  24. #1014
    Lainaa JTS kirjoitti Katso viesti
    Mites muuten orgin oikeusoppineet on mieltä, pyystykös tämmöisestä melumittauksesta kieltäytymään, niinkuin puhalluskokeestakin voi?
    Ottaako ne silloin automaattisesti kilvet veks ja katsastukseen määrävät vai?

    Onko kuka jo kieltäytynyt?
    Perusteluna kieltäytymiselle tienvarressa tehtävälle mittaukselle voisi olla vaikka epäily siitä, että
    mittaustulos ei näytä todellista tai muuten on epäedullinen oikeusturvan kannalta tms??

    Poliisi selvästi kärsii resurssipulasta!
    ...luulisi tämmöisten melunmittauksien kuuluvan katsastusasemille eikä mihinkään tienposkessa suoritettaviin poliisin toimesta tehtäviin mittauksiin...
    Eiköhän ihan riittävä syy ole se, ettei halua huudattaa konetta paikoillaan kuormittamattomana?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #1015
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tälläsen "järjestäytymättömänä" motoristina voisin esitää kainon vienon toiveen et SMOTO tai MMAF tai joku näistä järjestöistä joilla on painoarvoa julkaisis jonkinlaisen lausunnon tuosta lehtien ja poliisin lokakampanjasta?
    Itekin olen miettinyt, että miksi hiljaisuus. Ehkäpä sanakäänteitä viilataan jo kovaa vauhtia. Tässä olisi paikoin parjatulle Smotollekin näytön paikka!
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  26. #1016
    Lainaa Jake82 kirjoitti Katso viesti
    Joku jolla olis kontakteja johonki näihin roskalehtiin voisi vähän vihjata oikasemisesta. Ikävää, mutta suurin osa uskoo nämä tarinat ja sitten vouhottetaan suu vaahdossa työpaikan kahvipöydässä!
    Totta kai kaikki suomalaiset uskoo tän jutun, siis ne kenellä ei ole moottoripyörää ja ei tunne moottoripyörää ollenkaan.
    No kyllä sen näki tänään että kaikilla ei ole korvien välis mitään, itiksen vieressä oleva prisman edessä pitää vetää rajoittajalle ja paukuttaa putkeapaljon ihmisiä ympärillä, sitten pyörä nopeasti talliin jemmaan. Kyllä pitää olla erittäin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  27. #1017
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tälläsen "järjestäytymättömänä" motoristina voisin esitää kainon vienon toiveen et SMOTO tai MMAF tai joku näistä järjestöistä joilla on painoarvoa julkaisis jonkinlaisen lausunnon tuosta lehtien ja poliisin lokakampanjasta?
    ...
    Muutama mitä tässä ihmetelly julkisuudessa esitetty:
    - väite että 1/3 osa pyöristä on liian äänekkäitä mittausten perusteella - eikö tää ollu juurikin se Bomber iltaan kohdistunut mittaus? varsin valikoitu kohde. Mut esitetään edustavana mittauksena.
    - hurjia väitteitä pyörien melutasoista esim tuo 113 db tyhjäkäynnillä.
    - tuon mittaustavan epäkohdat, joita mm uutisjutussa oli - mittauspaikka/taustamelun vaikutus/kierrosten määritys/hankala mittaus sykli/silmämääräinen etäisyyden ja kulman arviointi/mittarin kalibrointi.
    Järjestäytymättömänä on hyvä huudella toisten tekemän duunin perään...

    Nojoo. Kaipa jonkunsortin tiedote on kummaltakin putiikilta tulossa. Mitä taas tulee lehtijuttujen ja poliisin lörpöttelyn oikomiseen, se on kokemukseni mukaan aika turhaa hommaa. Ei nähkääs myy, joten ei julkaista.

    Sitten nuo väitteet:

    - "Liiasta äänekkyydestä" on paha sanoa mitään ilman kattavaa mittausotantaa, mutta pakoputkien osalta laittomia on varmasti tuo 1/3 pyöräkannasta, epäilen että enemmänkin. Pakoputket on kuitenkin vaihdettu joka toisella jantterilla, mutta harvemmin niitä on katsasteltu tai harvemmin ne ovat e-hyväksyttyjä ja killerit kiinni.

    - 113 dB(A) tyhjäkäynnillä on epätodennäköistä. Yli sadan saattaa tosin päästä jollain Ducatilla tai muulla avaraputkisella yksi- taikka kaksimukisella. Omasta kopterista mittasin tyhjäkäynnillä 94 dB(A), siinä on melkein suorat putket.

    - Mittaustavassa ei todellisuudessa ole likimainkaan niin paljoa ongelmia kuin vaikkapa .orgin juttuja lukemalla saattaa asiaan vihkiytymätön ymmärtää. Esimerkiksi taustamelulla ei mittarin ollessa noin lähellä äänilähdettä juuri ole vaikutusta tuloksiin, käytännössä taustamelu on aina lain vaatimat 10 dB(A) vähemmän kuin mitattava äänitaso. Myöskään mittarin etäisyydellä ei ole suurta merkitystä asiassa, 10 senttiä tai 10 astetta suuntaan tai toiseen ei käytännössä muuta lopputulosta. Edes mittaussykli ei yleensä vaikuta paljoa, vaan tulos on useimmiten sama mitattiin se sitten pelkästään tasaisilla kierroksilla tai lain vaatimalla syklillä.

    Sen sijaan mittauskierrosluvulla näyttäisi olevan hyvin tärkeä merkitys. Monet putket on suunniteltu niin, että mittauskierroksilla ovat hiljaisia, mutta vähänkin enemmän runtua niin tulos on heti 5-10 dB(A) suurempi. Sitten on tietty mittarin asetukset: C-painotuksella tulee ihan eri lukemia kuin A-painotuksella, sama koskee S- ja F-aikapainotuksia.

    En oo päässy vielä näkemään, osaako kytät tän homman. Uutisjutun perusteella vaikuttaa siltä, että eivät ihan osaa. Mun arvio on, että suurimmat probleemat ovat nimenomaan mittauskierrosluvun määrittämisessä.

    Niinjoo, mittauksesta ei ole oikeutta kieltäytyä.
    High Stuck Are Wit To
  28. #1018
    ... mutta onko kieltäytymisestä seurauksena muutakuin niskoittelusta päiväsakkoja? jos rahtari ei pysy vaaoilla niin niskoitteluahan sekin on.
  29. #1019
    Mitenkähän käy, jos pysäytettäessä sammuttaa mopon ja se ei suostu enää lähtemään käyntiin mittausta varten? Jos vaikka sattuu sulake palamaan just silloin kun poliisit pysäyttää
  30.  
  31. #1020
    Ei taida poliisitkaan tyhmiä olla...
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 34 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ... ViimeinenViimeinen