Sivu: 23 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13212223242533 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 1287:sta
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Sä puhut nyt pakokaasupäästöistä etkä melusta. Jos pyörä on tyyppihyväksytty, siihen ei metelin sääntelyn johdosta saa laittaa muuta kuin e-merkityn pöntön myös Euro 1-tason pyörissä. Teoriassa laki sallii kyllä muunkin kuin e-merkityn pöntön. Sen pitäisi kuitenkin täyttää e-hyväksynnän edellytyksenä olevat vaatimukset, mikä käytännössä tarkoittaa e-merkittyä pönttöä.

Hogasin just hassuttelua tuolla kopterilaissa. Pakokaasupäästöjen puolesta Euro 1-fillarin putket saa vaihtaa muuhunkin kuin e-hyväksyttyyn ja päästöt voi mittauttaa konttorilla, mutta metelin puolesta tämä ei onnistu. Eli tossa kohtaa toi päästöjä koskeva sääntö on valmiiksi kuollutta kirjainta.
    Rohkenen olla eri mieltä. Trafin soveltamisohjeessa sanotaan että "EY-tyyppihyväksytyillä ajoneuvoilla vaimentimen tulee olla hyväksytty ohiajomelutestissä ja päästömittauksessa". Vasta Euro 2 -päästöisillä (ja uudemmilla) tulee e-hyväksynnät pakolliseksi. Eli Euro 1 -pyörillä ei tartte e-merkkejä, mutta pitää mennä melu- ja päästötesteistä läpi.
    - no mopo -
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Mahtaako asiaa auttaa se että se on joku USA-mallin kilpi eli siinä ei ole mitään mainintaa eu:sta tai ey:stä tai mikä onkaan... (Joo, mä elän toivossa edelleen.)
    Tuohon USA-kilpeen en osaa kommentoida mutta huh toi 80 (+5 dB) on kyllä varsin vähän, mulla puolen metrin päästä putkesta mitattuna tuo toteutuu tyhjäkäynnillä..
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

Suzuki GSX-R 750 -93
    Ei mulla ole dokumentteja sen kummemmin, viime syksynä mä tuon pyörän ostin ja oli Suomen kilvissä ollut jo pitkään.

Ja todellakin alhaiselta kuulostaa tuo 80 dB raja, pyörä on kuitenkin Bulu... Tulee vielä jännä kesä. Toisaalta kun mä pistän poliisisetien päät sekaisin selittämällä noita tyypityksiä ja päivämääriä niin ehkä ne ei jaksa kuunnella tyttöstä sen enempää ja päästää mun löysien pykälien turvin menemään.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No tuohan se vasta kansalaistottelemattomuutta onkin. Eikös nuo ole laittomia pelejä Suomessa, tai siis että ainoastaan suljetulla alueella saa noilla ajella?

Kyllä prätkä kyttä väittäisi että on laitoin, rekistöröimättömän ajoneuvon hallussapito
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No tuohan se vasta kansalaistottelemattomuutta onkin. Eikös nuo ole laittomia pelejä Suomessa, tai siis että ainoastaan suljetulla alueella saa noilla ajella?

Ei saa ajaa edes suljetulla alueella - pitää olla kypärä päässä jos maksiminopeus ylittää (virittämättömän) rullatuolin nopeuden.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Kelpaakohan poliiseille itsetehty noisekilleri? Mulla Leovincen slipari ja siitä puuttui noisekilleri. Tein siihen itse eilen vajaan 5cm pituisesta alumiiniputkesta killerin. Mielestäni toimiva ratkaisu, kun korvakuulolla äänet laski aikaslailla. Nyt kun vielä löytäis jostain db-mittarin testiä varten.
    Kawasaki Z750, -05
    Yamaha TZR, -90
    Lainaa mkuusisto kirjoitti Katso viesti
    Kelpaakohan poliiseille itsetehty noisekilleri? Mulla Leovincen slipari ja siitä puuttui noisekilleri. Tein siihen itse eilen vajaan 5cm pituisesta alumiiniputkesta killerin. Mielestäni toimiva ratkaisu, kun korvakuulolla äänet laski aikaslailla. Nyt kun vielä löytäis jostain db-mittarin testiä varten.
    Luulisin että polliisisetä ei ihan heti osaa sanoa onko killeri alkuperäinen vai ei jos se on kiinni sliparissa ja istuu siihen nätisti. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

Suzuki GSX-R 750 -93
    Jostain pitäisi saada semmoinen sopiva pykäläpaketti tulostettavaksi tien päälle jotta itsekin tietäisi mistä poliisisetä puhuu tai ei puhu.
    Lainaa meikä kirjoitti Katso viesti
    Jostain pitäisi saada semmoinen sopiva pykäläpaketti tulostettavaksi tien päälle jotta itsekin tietäisi mistä poliisisetä puhuu tai ei puhu.
    Juu,ehdottomasti!
    Eli osaavat voisivat tänne tai jonnekin muualle heittää sitä textiä pykälien kanssa et saa kopsattua mukaan taskuun,mun säkällä niin en pääse edes autotallista ulos omalta pihalta ennenkuin kopterit pyörii ilmas ja karhukopla on ringissä ympäri
    Lainaa Adve kirjoitti Katso viesti
    Juu,ehdottomasti!
    Eli osaavat voisivat tänne tai jonnekin muualle heittää sitä textiä pykälien kanssa et saa kopsattua mukaan taskuun,mun säkällä niin en pääse edes autotallista ulos omalta pihalta ennenkuin kopterit pyörii ilmas ja karhukopla on ringissä ympäri
    http://dl.dropbox.com/u/16728354/kay...ittaaminen.pdf

Tuosta voi aloittaa ;) MarK1 pastesi tämän tuonne jokunen sivu aiemmin.

Suzuki GSX-R 750 -93
    Lainaa mkuusisto kirjoitti Katso viesti
    Itse duunasin kanssa omaan remukseen "piraattikopion", kaverilta malli vuereen ha kopioimaan. Ei tosin ollut vaikeaa, 40mm putki, johon hitsas ritilää pohjaa... ja äänet ainakin pehmeni pirusti, eikä enää pauku moottorijarrutuksessa.

Kuis muuten, kun ruotsalainen on suuressa viisaudessaan laitanu ton tyyppihyväksuntälätkän maskin taakse runkoon kiinni, jossa johtosarja on kuluttanut sen lukukelvottomaks?
    Minun pyörä näkyy ja kuuluu liikenteessä, ja tulee niin tekemään jatkossakin.
    leo vincen putkisto on otteessa ja kuulostaa juurikin siltä kuin ison yksipyttyisen pitääkin kuulostaa.

Noice killerit on paikoillaan,kerran koitin tallissa ilman killereitä käyttää ja meinas kipsilevyt irrota seiniltä.
    Jos mahdolliseen mökäratsiaan joudun niin kiistän kaiken mahdollisen ja mahdottoman. PRKL.
    Buell xb12Ss
    Lainaa iiöö kirjoitti Katso viesti
    Rohkenen olla eri mieltä. Trafin soveltamisohjeessa sanotaan että "EY-tyyppihyväksytyillä ajoneuvoilla vaimentimen tulee olla hyväksytty ohiajomelutestissä ja päästömittauksessa". Vasta Euro 2 -päästöisillä (ja uudemmilla) tulee e-hyväksynnät pakolliseksi. Eli Euro 1 -pyörillä ei tartte e-merkkejä, mutta pitää mennä melu- ja päästötesteistä läpi.
    Jahas, tulkitsevat näköjään "harrastajaystävällisesti" lakia. Hyvä niin, tavallaan. Seison korjattuna.

Eli Euro 1-tasoisessa rakkineessa kelpaa muukin kuin e-hyväksytty putki, jos ohiajotesti läpäistään. Sitten ongelmaksi jää enää se, missä teettää direktiivin mukainen ohiajotesti. Ei onnistu yhdelläkään pk-seudun konttorilla.
    High Stuck Are Wit To
    Tänään tuli ajettua VTR:llä kahden pysähdyksissä olleen partioauton ohi kun olivat jonkun rekan kimpussa. Sain osakseni katseita, jännitti tulla hetken päästä samaa reittiä takaisin mutteivat pysäyttäneet silloinkaan.

Kotona mittasin vanhalla kännykällä desibelit, tuli 109dB.

Paljonko nämä melurajat ovat? Jossain puhutaan 84dB, toisessa taas paljon suuremmista mitä lukee tyyppikilvissä, esim RSV:ssä.??

Mikä siis se mitta raja pyörästä jossa ei ole tietääkseni mitään tyyppikilpiä??
    jos sun pyörä on rekisteröity -92 jälkeen niin raja on 103 dB.

Paljonkohan tuosta tulee arviolta sakkoa kun menee yli?
    Disclaimer:
    kaikki puheeni ovat täyttä paskaa ja niisä mainittuja neuvoja ei tule noudattaa.
    Tuli mittailtua!
    http://www.youtube.com/watch?v=7yobkudGZ8k

Selkeesti killeri mäkeen ja nopeasti!

Ei vaan menikö tuo nyt ihan kaikkien pilkkujen ja pykälien mukaan? Tosin en saanut mistään moottoritietä lainattua tallin viereen...
    Aika hiljanen peli kyseessä
    Disclaimer:
    kaikki puheeni ovat täyttä paskaa ja niisä mainittuja neuvoja ei tule noudattaa.
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Jahas, tulkitsevat näköjään "harrastajaystävällisesti" lakia. Hyvä niin, tavallaan. Seison korjattuna.

Eli Euro 1-tasoisessa rakkineessa kelpaa muukin kuin e-hyväksytty putki, jos ohiajotesti läpäistään. Sitten ongelmaksi jää enää se, missä teettää direktiivin mukainen ohiajotesti. Ei onnistu yhdelläkään pk-seudun konttorilla.
    Tiistaina taisi olla puhetta meluista eväiden parissa... Mittasin tänään huvikseni duunissa dB-mittarilla mökät ilman noise killereitä. Tylyä oli: 105-106dB, mittaus tosin tietty hyvin epävirallinen noin puolenmetrin päässä jne. Tyyppikilvessä seisoo tosiaan se 96dB @ 6000rpm.

Taitaa olla edessä killereiden paikoilleen ruuvaus ja uusinta mittaus Tiedä häntä auttaako nekään, ohiajomelut viimekesänä radalla samaisilla killereillä 104dB.

Tämä homma on Arvon Penaalista konsanaan. Kalusto myyntiin ja sähkörollaattoria alle. Prkl.
    Onko jollain tietoa, mitä mahtaa käydä, jos ajaa meluratsiaan ei-e-hyväksytyllä putkella, joka kuitenkin alittaa tyyppikilvessä olevat melurajat? Luulisi tuon olevan ainakin pienempi rike kuin melurajan ylitys, mutta napsuuko päiväsakot tuossakin tapauksessa? Kilvethän siitäkin varmasti lähtee, mutta millaiset sakot tulee päälle?
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Paljonko nämä melurajat ovat? Jossain puhutaan 84dB, toisessa taas paljon suuremmista mitä lukee tyyppikilvissä, esim RSV:ssä.?? Mikä siis se mitta raja pyörästä jossa ei ole tietääkseni mitään tyyppikilpiä??
    Mulla Tuono ja siinä 94 dB 4625 kiekalla.
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Sen verran alkoi itseäkin asia vaivaamaan, että lainasin db mittaria.
    RSV4 +Leovince ilman killeriä.
    112 db 6125rpm ,eli vielä jäi reilusti pelivaraakin
    Toki jos ratsia sattuu kohdalle, laitan koneen vapaalle jolloin Ilalialaisen insinöörin poliisin meluratsiaa varten suunnittelema läppä putkessa sulkeutuu. Silloin mittaus tulos alitti tyyppikilven 109db arvon kolmella db:llä.
    Saattahan siinä tosin poliisisetä hieman olla ihmeissään kun ratsiasta lähtiessä survasen pykälän silmään, niin alkaa suikka pyöriä päässä.
    Viimeksi muokannut: Olli79; 26.04.2012 klo 23:20.
    Aprilia RSV4R -11
    (Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
    saivarrellaan nyt mutta väärin mitattu,eikös se pitänyt mitata pakoputken pään tasalta 45 astetta ja puolimetriä etäisyyttä ,eikös toi jakkara ollut väärällä korkeudella
    edit, piti vastata tohon petken viestiin
    Viimeksi muokannut: tl72; 26.04.2012 klo 23:23.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
    Lainaa petke kirjoitti Katso viesti
    Ei vaan menikö tuo nyt ihan kaikkien pilkkujen ja pykälien mukaan? Tosin en saanut mistään moottoritietä lainattua tallin viereen...
    En kyllä laittaisi kovinkaan paljoa arvoa kännyn db-mittaukselle.
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Todellakin jos jossain tien vieressä mitataa ja autot vetää ohi jatkuvalla syötöllä.

Olin tuossa kylillä odottamassa vaimoa että pääsee töistä. Ohi meni vajaa kymmenen pyörää siinä ajassa kun odottelin ja jokaisella oli putki vaihdettu. Siinä mietin vaan että kusessahan tässä on käytännössä jokainen joka kakspyöräsellä ajaa. Ja jos poliisi meinaa näitä ihan tosissaan alkaa kokoajan kattomaan nii eipä ne muuta ehdikää sitte tekemään
    Sanopa muuta. Olin huoltsikalla eilen, jossa kolme kyykkypyörää juuri lähdössä - jokaisessa tehoputket, ilman vaimentimia tietenkin. Lidlin edessä naku parkissa, sama homma. Suoralta lähti juuri KTM RC8 Akran putkilla...

Itse tilasin myös hätäpäissäni DB-killerin Yoshimuraani (ei e-hyväksytty), mutta täytyy sanoa, että melko aneemiseltahan se nyt kuulostaa! Fiiliksistä hävisi ainakin puolet ja tuntuu, ettei vastaa kaasuunkaan enää läheskään niin hyvin (toki PC kartoitettu ilman). Saa nähdä kauan sitä killerin kanssa jaksaa ajella ennen kuin lähtee veks. Tuskin kauaa!

Itsellä ei ole koskaan ollut tarvetta revitellä/vedellä ns. punarajalle yleisillä paikoilla (tai yöllä missään), tervettä järkeä olen käyttänyt (vaikka kuulunkin "20 vee riski ikäryhmään"). Aina tullut peukkuja/hymyjä naapureilta sekä tuntemattomiltakin "hyvistä sävelistä".

Mielenkiintoista nähdä, miten motoristit ja poliisit tulevat reagoimaan asiaan, ja mihin suuntaan koko asia kehittyy...
    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
    Itsellä 10r kawassa akran täysränni ilman mitään nössöilyjä eikä tuo mielestäni nyt niin pahaa äänisaastetta aiheuta ympäristölle. Tietenkin ylhäältä huutaa aika kovaa mutta eipä kadulla ikinä ole kierroksia paljoa paskaakaankaan kun ykköselläkin pitäisi ajaa reilusti yli sataa jotta päästäisiin sinne yli 10.000 lukemiin missä alkaa meteliä riittämään

Vittumaisimpia metelin lähteitä ovat vitun derbit ja muut mopot joista on jostain syystä äänenvaimennin otettu tyyliin kokonaan pois eikä se paska kulje siltikään mihinkään vaan pärisee 10min siinä samassa korttelissa, Moottoripyörällä kun vetäsee urheilullisesti ei sitä ääntä montaa kymmentä sekunttia kuulu.

Itse en aio ressata tästäkään asiasta, eipä polisiilla ole paljoa määrä rahoja kytätä tielläliikkujia, johonkin mp-tapahtumiin kun lähtee kannattaa katsoa vähän pyörää laillisemmaksi koska vitun mulkut tuppaavat juuri noissa kyttämään.
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Onko jollain tietoa, mitä mahtaa käydä, jos ajaa meluratsiaan ei-e-hyväksytyllä putkella, joka kuitenkin alittaa tyyppikilvessä olevat melurajat? Luulisi tuon olevan ainakin pienempi rike kuin melurajan ylitys, mutta napsuuko päiväsakot tuossakin tapauksessa? Kilvethän siitäkin varmasti lähtee, mutta millaiset sakot tulee päälle?
    No aina ne on ollu yhtä laittomia joten puuttuu varmaan samaan malliin. Mulla on monesti ihmetelty putkea mutta ei siitä kukaan sen enempää ole valittanu. En jaksa uskoa että rupeavat repimään pelihousuja jos menee rajojen alle.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Lainaa Olli79 kirjoitti Katso viesti
    Sen verran alkoi itseäkin asia vaivaamaan, että lainasin db mittaria.
    RSV4 +Leovince ilman killeriä.
    112 db 6125rpm ,eli vielä jäi reilusti pelivaraakin
    Toki jos ratsia sattuu kohdalle, laitan koneen vapaalle jolloin Ilalialaisen insinöörin poliisin meluratsiaa varten suunnittelema läppä putkessa sulkeutuu. Silloin mittaus tulos alitti tyyppikilven 109db arvon kolmella db:llä.
    Saattahan siinä tosin poliisisetä hieman olla ihmeissään kun ratsiasta lähtiessä survasen pykälän silmään, niin alkaa suikka pyöriä päässä.
    Minulla muuttui tuo läpän toiminta ohjelmistopäivityksen myötä niin, että se aukeaa vastaa kiihdyttäessä tai sitten korkeammilla kierroksilla, ei heti kun pistää vaihteen pesään. -10 RSV4Factory siis.
    Vaihdoin just Akran sliparin omaan, tarvii mitata db:t killerillä ja ilman.
    Tosin en usko että tällä "vanhalla" RSV4:lla tulee ongelmia just ton tyyppikilven 109db:n johdosta, pyörässähän sais olla melkein suora putki että se menisi yli 114 db:n.
    PS. Toi päivitys muuten pudotti bensankulutusta siinä 2l/100:lla!
    Oletteko kokeillut, miten paljon suuntaus vaikuttaa mittaustulokseen? Yleensä ohjeissa neuvotaan pitämään mittaria näin:

Siis sivuttain. Poliisi taas mittaa poikkeuksetta niin, että mikrofoni osoittaa putkea kohti.

Kuva on SAE:n mittausohjeesta http://www.4strokes.com/tech/measure_exh_sound.pdf
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Konttorilla kävin tänää ja katsastaja sanoi, että tyyppihyväksyttyä putkea ei tarvitse katsastaa. Jos poliisit mittaa ääniä ja saa yli sallitun niin tuleeko sanktiota vai ei? Vaimentajat kun ovat täysin lailliset.
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  30.  
    Rupes tämäkin asia pyörän rakentelussa vaivaamaan, että oli pakko käydä vilkasemasa Buellin tyyppikilpeä rungosta ja siellä oli merkintä 97db / 3700min1.

Kun nyt kuitenkin jossain vaiheessa kesää warmasti pallopäät minutkin pidättää jo äänen perusteella, että tuossa seuraava mitattava, niin eikös minun mittaustulos ole vielä ok, jos saavat 102db mitattua. 103db olisi sitten jo hylätty, sillä tuohon valmistajan ilmoittamaan tyyppikilven arvoon (97db) saa lisätä sen 5db.

Pyöräni on siis lähteny tehtaalta Tammikuussa 2003, mutta käyttöönotto tehty vuoden 2004 toukokuussa.

Mullahan on oma tehtaan lisävaruste mökäpönttö nyt kiinni (Race-Kit) joten ei voi kun toivoa että on tuo maksimissaan sallittu 102db kun mittaukseen joudun.

Katselin netistä oikeesti tyyppihyväksyttyjä mökäpönttöjä, joita löytyi ainoastaan Termignonilta. Killereillä 80db ja ilman niitä 94db. Tällainen minun pyörääni tyyppihyväksytty kannu maksaisi suomeen tuotuna vajaan 1000€, eli olisi periaatteessa kaikista järkevin ostos, siinä ei melumittaukset enää päde kun tuo on kiinni, eikä tuota tarvitse pyörään erikseen muutoskatsastaakaan. Voisin vapaasti ajella joko killereillä tai ilman. Ilman tietenkin, on siinä "termarissa" sen verran upea matala papatus.

Mitä mieltä, ihmiset?
    "Never ride faster, than your guardian angel can fly"
Sivu: 23 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13212223242533 ... ViimeinenViimeinen