Tiedätkö.... vai kysytkö?
On toki muitakin soittojen aiheita, jotka eivät millään muotoa "kuuluisi" hätäkeskukseen.
Miksi ihmiset soittavat hätäkeskukseen sellaisista asioista, joille toki jonkin tahon olisi
usein syytäkin tehdä jotain...... mutta mutta..... miksi hätäkeskus on "virastoajan" ulkopuolella
käytännössä se ainoa kanava????
Tuskin se valistamalla paljon vähenee tuo hätäkeskuksen "turha" kuomittaminen.
Joka tapauksessa sinne soitetaan mustarastaan aamuöisestä liverryksestä ja
kissojen kiimamourunnasta alkaen ihan entiseen tahtiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Viranomainenhan ei nolaa itseään julkisessa mediassa. Olet varmaan huomannut, että nyt keskustellaan muuallakin kiivaasti siitä, mistä ylipäätään julkisessa mediassa saa keskustella ja mitä siellä saa kirjoittaa. Asiassa ylin auktoriteetti on nettipoliisi, jolta tiedotusvälineet kysyvät, mitä he saavat kirjoittaa tai sanoa, ja minkälaisin sanankääntein tai kiertoilmaisuin. Asianosaiset siis tuskin tulevat julistamaan TV:ssä, että "minultapa pääsi viikko sitten paskat housuun" ja toisaalta vallan vahtikoiriakaan ei ole enään kymmeneen vuoteen näkynyt (pl pari häirikköä). Joskus ennen tällaista sanottiin poliisivaltioksi. Nyt sitä sanotaan ihmisten suojelemiseksi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kottaraisessa lukee 82dB @ 3250rpm, eihän tuo voi olla mitenkään mahdollista kun konekin kilisee kovempaa? No eipä ne ole tähänkään mennessä putkeen puuttuneet kun meteli on varsin maltillinen, poislukien vedätys täyskaasulla.
Toki jos ilkeäksi pitää ruveta voin vakuuttaa että kierrosrajoitinta vasten meteli on riittävä...
Tulipa tässä muuten mieleen jotta pitääkö poliisin suorittaa se mittaus itse, vai täytyykö itse käynnistää mopo? Haluan nähdä poliisisedän punnertamassa pyörän päällä potkustarttia![]()
Viimeksi muokannut: meikä; 25.04.2012 klo 01:04.
Jotenkin tuo välimeren reunamille muutto alkaa vaikuttaa aina vaan houkuttelevammalta vaihtoehdolta.
SF 1098S
MTS V4S Sport
On odotettu kuin kuuta nousevaa, että pääsee taas ajamaan. Tätä ainoaa henkireikäähän ette minulta vie!
Järjettömien lakien kohdalla kansalaistottelemattomuus on kansalaisvelvollisuus. Ajamistahan jatkan kilvillä tai ilman!
Yamaha FZ6-S, Yamaha FJR, Kawasaki VN 1500
bensaa suonissa
Kai on vähintään kohtuullista vaatia taustamelun vähentämistä mittaustuloksesta, siinä menisi vanhemmankin konstaapelin sormi suuhun. Vaan ei hätää, voin toki tarjota poliisilaitokselle konsultaatiota nimellistä summaa vastaan.
Itse itseäni lainaten:
Mites muuten mahtaa käydä jos kuun vaihteen jälkeen meen omatoimisesti tuon pärinäputken kanssa katsastuskonttorille ja pyydän nitä mittaamaan melusaasteen määrän, jos raja-arvot ylittyy niin nappaako ne pirulaiset kilven suoralta kädeltä talteen vai mitä perkelettä?
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Mitäs jos konttorille mennessä vedät ratsiaan ja kilvet lähtee ja selität ett olit menos mittaan desibelejä? On tää nyt vittu naurettavaa.
Saako muuten myyjää/maahantuojaa/valmistajaa mitenkään osalliseksi jos muuntelemattomasta pyörästä lähtee kilvet, vaikka niinkin uuden karheasta että on takuu voimassa?
Eikös ne e merkit siellä kovin vakuuta että valmistaja on tehnyt normit täyttävän kulkineen, joka vaite on sitten viranomaisten toimesta vääräksi todettu?
Itse ainakin kuvaan koko mittaustapahtuman jos joudun mittaukseen koska pyörä on ihan vakio ja jos tulee jotain mutinaa että melua liikaa.., jos mittaustapa on väärä tai mittauspaikka väärä on se helpompi todistaa jälkikäteen videolla kuin sanoilla.... ja ehkä kannattaisi jokaisen tehdä samoin niin voisi polliisi sedät ihmetellä mikä tää juttu on ja ehkä tarkistaa omia mittaustapojaa / rajojaan![]()
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Suomessa otetaan käyttöön uusi valtakunnallinen neuvontapalvelunumero keväällä 2013.
Kansalaisia kehotetaan soittamaan numeroon 0295 000 tilanteissa, joissa he tarvitsevat eri viranomaisten opastusta ja neuvontaa.
Ongelma vaan on toi numero mun mielestä. 112 on aika paljon kännisten häirikköapinoiden muistaa kun tuo jälkimmäinnen.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
I ride the Lightning (XB9S -03)
Tässähän on pohjalla tosiaan se ongelma, että virkavallan asia on sinällään hyvä, mutta
"toteutus" ei täytä kriteerejä millään muotoa.
Tyhmä ei muutu mailalla viisaammaksi, vittuilua se ei ymmärrä (asiastakaan)..... mitä tehdään ?
"Puhutaan samaa kieltä", nussitaan pilkkua puoliväkisin ja ihan "samassa hengessä".
Mitä turhaan sitten siitä, että lähtökohtaisesti hyvä asia kaatuu.... lapsi menee pesuveden mukana.....
Jatkan satavarmasti moottoripyöräilyä täysin laillisella laitteella, joka pudottaa kaikki kopot
rappaukset lähitalojen seinistä... ja vie järjen ihmisiltä. Vittuako siinä sitten yrittämään mitään viisasta.
Toteaa vaan, että tiedättehän... niin metsä vastaa kun sinne huutaa... saa mitä tilaa....
Eli-kä-pä: Tätähän ne haluu..... tätähän ne haluu....
Pudota putkahtaa se kattikin selälleen... syö sinapit..... kun konstit on oikeat.
Ihan samalla tavalla.... valvovalla viranomaisellakin on perseenreikä..... johon voi työntää omaa lääkettä.....
ja..... "tätähän sä haluut.... tätähän sä haluut..... "![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Vaikuttipa uutispätkässä taas aika mielivaltaiselta aktiviteetilta poliisin osalta.
Mittauspaikka ja -tapa ei näyttänyt ihan lakipykälien mukaiselta.
En ymmärrä, miksi suomalaisella on vankkumaton usko poliisin osaamiseen joka ikisessä asiassa? Samanlaisia tallaajia he ovat kuin me muutkin, eivät mitään superihmisiä jotka osaavat automaattisesti kaiken. Ei kaikkea heidän tekemäänsä ja sanomaansa pidä hyväksyä virallisena totuutena.
Hyvänä esimerkkinä uutisjutussa ollut autoileva poliisi - hän olisi varmaan ruuvannut täysin tehdaskuntoisesta pyörästä kilvet irti jos pärräpoliisi ei olisi menoa rajoittanut.
Viime syksyisestä kilpien poisottamisesta viisastuneena pyöräni papereiden mukana kulkee nykyään kaikki E-hyväksyntäkaavakkeet joista käy ilmi että slipari on hyväksytty pyörään EU-direktiivien mukaisena juuri tuohon pyörämalliin. Ja jos mitattu pakoäänen voimakkuus ylittääkin kilpeen merkityn 84 dB, poliisin on se vain hyväksyttävä.
Mukana kulkee myös lakitekstit, joissa määritellään että miten melu pitää mitata.
ja - ihan varmasti ensimmäinen asia mitä vetäisen esiin pysäytystilanteessa - on aina taskussa kulkeva pieni videokamera.
Samanlaista paskaa, mitä viime syksynä oli, en aio enää purematta niellä.
Ongelma on vain, että asiasta ei voi edes keskustella asiallisesti - ei edes tällä foorumilla - koska mukana on niin paljon henkilöitä jotka näkevät asiat täysin mustavalkoisena ilman mitään harmaansävyjä.
Mulle on turha tulla mussuttamaan Laki On Laki -tekstiä, 92 dB putken päästä puolen metrin päästä ei ole mitään normaalilta etäisyydeltä. Ja jos pönttö on EU-direktiivien mukainen niin Poliisinkin on mentävä sen mukaan. Suomi noudattaa muutenkin kaikkia direktiivejä etunenässä, mikäs kumma se tässä kohtaa on ettei voida totella direktiivejä?
Taidan myydä pyörän pois ja siirtyä johkin kivaan avoautoon, niiden ääni kun ei tunnu ketään häiritsevän.
Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
BMW K1200R Sport
Olisikohan syynä paine kansalaisten taholta, kas kun läheskään kaikki eivät pidä moottoripyöristä ja vielä vähemmän kovaäänisistä sellaisista. Lisäksi uutisointi jonka aiheina ovat kaahaileva ajotapa, keuliminen ja suuret ylinopeudet ja muutenkin epäasiallinen käyttäytyminen ei ainakaan paranna asenneilmastoa. Poliisi lienee saanut kansalaisilta valituksia ns. saturaatiopisteeseen saakka ja saattaa olla että myös ministeriöistä on tullut palautetta.
Tästä ääniasiasta on puhuttu jo vuosia mutta osalle joukkoa on mahdotonta ymmärtää varoituksen sanoja. Perusteina on kuultu mm. fiilistelyä, ei tunnu ajaminen miltään jos ei ole meteliä ja muita yhtä viisaita perusteluja.
Ainoa mikä tuntuu auttavan on se että turpaan tulee ja huolella, on nimittäin aivan varmaa etteivät moottoripyöräilijät pärjää tässä kisassa lainsäätäjille ja valvovalle viranomaiselle vaikka uho olisi kuinka suurta tahansa. Ja siinä sivussa kärsivät myös ne jotka ovat ainakin yrittäneet toimia säädösten mukaan.
Poliisin tavassa mitata äänenvoimakkuuksia on varmasti korjattavaa ja valitustie saattaa käytäntöjä muuttaakkin mutta siihen kuluu aikaa. Sitä ennen se riesan ja vaivan määrä yksittäisille moottoripyöräilijöille voi olla melkoinen, todistustaakkahan on epäillyllä ja valitustie on kuljettava. Tämäkään ei tule olemaan ilmaista lisäksi aikaa ja vaivaa ei kukaan tule korvaamaan.
Aiemmin tässä samassa ketjussa esittämäni vertaus tuvan yhdestä hölmöilevästä alokkaasta ja hänen vaikutuksestaan koko joukon saamiin rangaistuksiin ei välttämättä ole kovin kaukaa haettu tämänkään tapauksen yhteydessä. Ainoa ero on että nyt on hölmöillyt kokonainen komppania ja koko varuskunta kärsii.
Nythän on vaan niin, että "tarkastusta" tekevä vääpeli toimii "perinteisellä tavalla".
Tupa on ihan "asiallisessa" kunnossa, mutta alokas tuppuraisella hieman näyttäisi hymy karehtivan suupielessä.
Perinteeseen kuuluu, että vääpeli vaaroja uhmaten kiipeää vaikka mille, että saa revittyä iv-ritilän
irti sieltä katonrajasta...... työntää käden torveen kyynärpäätä myöten ja kauhaisee sieltä vilttinöyhtää.
"Pojat perkele..... eihän täällä ole edes yritetty..... lomillelähtö lepo.... siivotaan tupa kuntoon".
Dodih! Siinä kohtaa menee leukaa rintaan... nenää suuhun ja polvet koukkuun.
Mikä hauskinta..... tarina kertoo, että tuolla... ja noilla tavoilla.... POJISTA TEHDÄÄN MIEHIÄ !.
Ei jumalauta missään syty yhtään lamppua..... mitä siinäkin yhteydessä oikeasti "tehdään".
Hei... Nyt koitetaan heräillä hiljalleen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Poliisin tekemän melumittauksen lukema ja moottoripyörän ympäristölle ajon aikana tuottamalla äänenpaine eivät ole suorassa yhteydessä toisiinsa.
Jonkun 2-pyöräisen tuottama maksimiteho mittauskierroksilla voi olla 0.6 hp ja jonkun toisen 110 hp. Oma pyöräni tuottaa mittauskierroksilla max noin 80 hp. Toisella voi siis ajaa taajamassa jatkuvasti kaasu pohjassa maksimikierroksilla ilman, että ajonopeus edes eroaa muista tielläliikkujista (ääni kyllä eroaa). Toisella kaasu pohjassa ajaminen ei taajamassa onnistu edes puolella maksimikierroksista kuin aivan hetkellisesti.
Kummalla on siis paremmat mahdollisuudet tuottaa ympäristöä häiritsevää meteliä, jos molempien mittaustulos on sama?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tämä juuri on asia, mitä kukaan ei tunnu ymmärtävän. On ihan eri asia ajaa 50-125-kuutioisella viripillivehkeellä taajamassa kuin vaikkapa isolla sport-touringilla jossa on Yoshimuran sliparit kiinni.
Siinä missä mopo menee kokoajan kahva tapissa, moottoripyörä rullaa hätinä tyhjäkäynnillä.
Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
BMW K1200R Sport
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Minusta juurikin täysin vakioiden pyörien tulokset ovat mielenkiintoisimpia asioita, kuten tuon em. Kawasakin kohdalla oli. Outoa jos katsastusviranomaiset, valmistaja ja muutkin tahot, jotka noita suunnittelu- ja tyyppihyväksyntätilanteissa mittailee, saa jotkin tietyt arvot, joiden perusteella pyörä on ensikädessä laillinen (saa tyyppihyväksynnän ja lopulta kilvet). Sitten vetäistään tienvarsimittauksessa erilainen tulos ja kilvet pois![]()
Eilen uutisissa oli tästä juttua. Haastateltava mainitsi että korvakuulolla mennään ja sen perusteella pysäytellään ja aletaan mittailla.
En aio omia modattuja putkia alkaa muuttelemaan miksikään, täytyy ajella tyhjäkäynnillä ohitte jos tällaiseen törmää. Saapas nähdä miten aktiivisia ovat täällä ruuhka-suomen ulkopuolella.
Väittäisin kyllä seuraavaa:
1. Aina joku katsoo asiakseen ja oikeudekseen toimia "täysin piittaamattomasti".
Käytännössä se tässä savotassa tarkoittaa lähinnä "tyhjiä suoria putkia", villattomia vaimentimia ja
hölmöä vetelyä väärissä paikoissa väärään aikaan... ja helvetillistä "moporallia".
Aika harva oikeasti antaa äänensä sille, ettei moiseen saisi/pitäisi puuttua.
Tästä taas seuraa se, että ei ole/tule mitään yleistä ongelmaa/kohtuuttomuutta
viranomaistoiminnan suhteen jos keskitytään ongelmaan, asiallisesti ja ammattitaitoisesti.
Voisko olla näin ?
2. Jos joku "asia on tilauksessa", eikö olisi ihan kohtuullista (viranomaistoimintaan liittyvien
"melko tärkeiden" oikeusturvakysymysten lisäksi), että minkä tahansa "ongelman hoitamisessa"
toimittaisi ammattimaisesti, edes jonkinlaista suhteellisuutta siinä sivussa toteuttaen.....
ja kas kumma..... varsinaisen asian ja ongelman hoitumisen lisäksi kertyisi myös sitä
paljon ja pitkälti katteettomasti "vaadittua" arvostusta ja kunnioitusta.
Mutta ei..... Kun todetaan, että "joukossa tyhmyys tiivistyy", virkapukuisessa joukossa tyhmyys
tuntuu joka yhteydessä tiivistyvän vähintäinkin mustan aukon tiheysluokkaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mites nyt kun mua vituttaa "Suomen Amerikkalaiset" - rekkapenat jotka laittavat V8 scanioihinsa suorat putket ollakseen cooleja, aamukahvia päivällä parvekkeella juodessa lentokoneet möykkää, iltasin lokit rääkyy ja öisin alakerran akka voihkii ku tapettava sika?!?!? Miksei kukaan tule mittaamaan nuita ääniä..häh? Ja vaadin lentokentän sulkemista!
![]()
04 Buell xb12s
Tämä nyt ei valitettavasti pidä paikkaansa. Nyt on jo nähty, että kun se äänirysä on jossakin P-paikalla pystyssä, niin siihen pysäytetään aivan varmasti kaikki lähestyvät MPt. Ja eihän niitä ääniä edes kuule ennen ohiajoa.
Kyllä se on uusi kilpi käytävä ostamassa varmuuden varalle!
Ajatelkaapa tilannetta. Olet menossa satamaan edessä 2 viikon lomareissu ja kilvet revitään pienen ylityksen takia...
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Niin no.... Vantaallahan meluasiat... etenkin lentomelu on poikinut tuolla Viertolan nurkilla varsin
mielenkiintoisen lopputuloksen.
On vanhaa omakotiasutusta johon on "erinäisistä syistä", ihan vissiin kaavan perusteissakin viitattu
lentomeluun..... Että ei nyt olis hyvä rakentaa mitään uutta omalle tontille, vaan mielellään siitä
kaupungille varikkoalueeksi.
Heti kadun toiselle puolelle on kuitenkin hyvä paikka gryndata vanhalle viljelymaalle nippu kerrostaloja.
Elämä on![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Todellista mielivaltaahan tästä seuraa jos rupeaa normiputkilla pyörät päätymään katsastuskonttorille "laittomina". Samoin on asian laita e-hyväksytyillä slipareilla kera killerin. Veikkaanpa, että tästä saadaan vielä yksi turha rasite Suomen oikeuslaitokselle kun kanteita rupeaa tulemaan. Pitänee ruveta harkitsemaan mopon myyntiin laittoa. Kivaa oli niin kauan kun sitä kesti. V*ttu...
Viimeksi muokannut: mikkokoo; 25.04.2012 klo 10:45.
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY