Sivu: 8 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 1287:sta
  1. #211
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minua ainakin ketuttaisi kuten oravaa kävyn ollessa jäässä, jos vakiopyörän pöntöistä olisi villa kulunut, joutuisin ratsiaan ja tuloksena olisi se, että kilvet lähtisivät, saisin sakot, joutuisin ostamaan uudet pöntöt ja katsastamaan pyörän.
    Tuo pahimmassa tapauksesa - toki silloin vaimennin on kulunut -- vaikka ihan pikun viilamista, mut kyllä se pelkkä katsastuskeikkakin kilvettömäksi revityllä mopolla ketuttas, jos vilkkaasti liikennöidyn kadun ahtaalla pientareella menee vakiopelinkin arvot yli kun taustamelu on liian kova ja/tai maija liian lähellä vieressä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  2. #212
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tuo pahimmassa tapauksesa - toki silloin vaimennin on kulunut -- vaikka ihan pikun viilamista, mut kyllä se pelkkä katsastuskeikkakin kilvettömäksi revityllä mopolla ketuttas, jos vilkkaasti liikennöidyn kadun ahtaalla pientareella menee vakiopelinkin arvot yli kun taustamelu on liian kova ja/tai maija liian lähellä vieressä.
    Kyllä ketuttais, jopa minua. Jos vilkkaasti liikennöidyllä kadulla ahtaasti mitataan väärät arvot, se toki on myös väärin. Mutta onko tällaista nyt sattunut? Tuntuu, että vähän liikaa maalaillaan piruja seinille ja kritisoidaan asioista, joita ei edes ole tapahtunut.

    Ehdottomasti olen sitä mieltä, että mittaukset täytyy tehdä oikein, mutta en ole oikein vakuuttunut, ettei niitä tehtäisi. Varmasti yksittäistapauksia vähintäänkin on, missä kaikkea ei ole tehty aivan ohjekirjan mukaisesti. Niistä voi sitten halutessaan valittaa. Pääsääntöisesti en kuitenkaan näe poliisien tällä hetkellä suorittamissa mittauksissa korjattavaa. En ole itse sellaiseen vielä tosin joutunut.

    Resurssien käyttö nostettiin myös esille. Se on ihan totta, että luulisi tuolla tärkeämpiäkin toimenpiteitä olevan. Ilmeisesti ihmiset kuitenkin asiasta aika paljon valittavat, kun tätä kokoajan tehostetaan.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  3. #213
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tuo pahimmassa tapauksesa - toki silloin vaimennin on kulunut -- vaikka ihan pikun viilamista, mut kyllä se pelkkä katsastuskeikkakin kilvettömäksi revityllä mopolla ketuttas, jos vilkkaasti liikennöidyn kadun ahtaalla pientareella menee vakiopelinkin arvot yli kun taustamelu on liian kova ja/tai maija liian lähellä vieressä.
    Mjuu, kulunut toki, mutta jos/kun se on pikkuhiljaa mennyt, niin ei sitä kuski välttämättä ole huomannut. Sitten kun tuleekin yllättäen meluratsia, niin ennen kuin ehdit kissaa sanoa, niin ollaankin heti jo kilpiä ruuvaamassa irti. Osaisikohan tässä tapauksessa kyseinen poliisimies käyttää harkintavaltaansa, jos ylempää on tullut komento, että rajat ylittäviltä tulee ottaa kilvet talteen - epäilen.

    Tänään on viimeinen päivä, kun lain mukaan saa käyttää nastarenkaita. Ainakaan keli ei muuta Etelä-Suomessa vaadi. Huomenna voisi olla paikallaan rengasratsia ja jokaisesta nastarengasautosta voitaisiin ottaa kilvet irti, jotta voisivat sitten käydä kesärenkaitaan näyttämässä katsastuskonttorilla
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  4. #214
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti olen sitä mieltä, että mittaukset täytyy tehdä oikein, mutta en ole oikein vakuuttunut, ettei niitä tehtäisi.
    Viime kesänä meluja mitattiin Tuusulanväylän varressa. Eilen olivat kilvet lähteneet betoniaidan vieressä tehdyn mittauksen perusteella.

    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Resurssien käyttö nostettiin myös esille. Se on ihan totta, että luulisi tuolla tärkeämpiäkin toimenpiteitä olevan. Ilmeisesti ihmiset kuitenkin asiasta aika paljon valittavat, kun tätä kokoajan tehostetaan.
    Tässä yhteydessä korostan, että omasta mielestäni niitä tärkeämpiäkin kohteita olisi. Esim. tälle viikolle osuva suojatiekäyttäytymistä seuraava tehovalvontaviikko on todella tervetullut. Toisaalta joku mutkapätkän varrella asuva taatusti arvostaa, kun melujakin seurataan. Sen vuoksi mitään absoluuttista tärkeysjärjestystä näille ei voi laittaa, vaan kyseessä oli oma mielipiteeni.

    Jos minulla olisi pyörässä vaihdetut pöntöt, niin pitäisin ajossa paperilla mukana tärkeimmät kohdat, mitä melumittaukselta vaaditaan ja seuraisin, että ne toteutuvat. Pyytäisin tiedot käytettävästä db-mittarista ja kyselisin, minkälaisen koulutuksen konstaapelit/Trafin virkailijat ovat tehtävään saaneet. Toki taustamelu pitäisi mitata juuri ennen oman pyöräni mittausta ja edellyttäisin, että pyörän todellisesta kierrosluvusta saadaan mittauksen aikana varmuus. Kaiken tämän dokumentoisin kuvaamalla videota kännykällä.

    Jos huomautettavaa ei löydy, niin leuka rintaan ja käsi pystyyn virheen merkiksi. Kuten sanottua, niin arvostan poliisin tekemää työtä. Kuitenkin, jos pienestä rikkeestä ryhdytään jakamaan rangaistuksia ankarimmalla mahdollisella tavalla, niin ainakin rangaistuksen perusteiden tulee olla absoluuttisen selvät.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #215
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Itse en ota kantaa siihen, miksi putket pitää vaihtaa. Korostan sitä, että omassani on vakiopöntöt, eli minulla ei ole ns. oma lehmä ojassa.

    Olen myös sitä mieltä, ...... Se pystytään ymmärtääkseni nykyään laittamaan suoraan talteen tietojärjestelmiin (= "Sori, hukkasin/koira söi/jäi pesukoneeseen" -menetelmä ei enää toimi), eli seuraavalla kerralla mölyjen ylittyessä sanktiot ...
    Ei mene mihinkään tietojärjestelmään. Ja tää on varma tieto.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  6. #216
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti olen sitä mieltä, että mittaukset täytyy tehdä oikein, mutta en ole oikein vakuuttunut, ettei niitä tehtäisi.
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä meluja mitattiin Tuusulanväylän varressa. Eilen olivat kilvet lähteneet betoniaidan vieressä tehdyn mittauksen perusteella.
    Tuo eilen mainittu 110db FZ1:lle kokoputkistolla ilman killereitä kuulostaa melko kovalta lukemalta, melkein veikkaisin että mittaustavat ja olosuhteet on tuoneet tuohon aika monta desibeliä lisää. Avaraputkisista twineistä on radalla mitattu muistaakseni tuollaisia 103-106db lukemia samoilla kierroksilla ja db-mittarit tuntuu olevan aika ankaria noille twineille.
  7. #217
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Ei mene mihinkään tietojärjestelmään. Ja tää on varma tieto.
    Ok, no siinä tapauksessa pyörrän sanani tuon osalta. Sitten sillä ei ole mitään virkaa.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  8. #218
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä meluja mitattiin Tuusulanväylän varressa. Eilen olivat kilvet lähteneet betoniaidan vieressä tehdyn mittauksen perusteella.
    Eikös tuo ole sitä mistä on kyse ja ja minkä mukaan ilmeisesti poliisinkin tulisi toimia? erityisesti tuo kohta 4:

    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078

    ********************************
    14 §
    Käytönaikaisen melun mittaus

    1. Ajoneuvon käytönaikainen äänitaso on mitattava ajoneuvon ollessa paikallaan ja moottorin käydessä nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen, koko mittausjaksolta alkaen tasaisista kierroksista ja päättyen heti kun moottori saavuttaa tyhjäkäynnin pyörintänopeuden. Huomioon otetaan vain kolmessa peräkkäisessä mittauksessa saadut mittaustulokset, joiden väliset erot eivät ole yli 2 dB(A).

    2. Mittalaitteena käytetään äänenpainetason mittaria, joka täyttää vähintään standardin ISO/IEC 61672 tarkkuustason 2 tai vastaavat vaatimukset. Mittarin tulee olla kalibroitu valmistajan ohjeiden mukaan. Mittarin tuloksen pysyvyys tulee testata ennen testisarjaa ja sen jälkeen. Mittauslaitteen virhemarginaali vähennetään mittaustuloksesta ennen pyöristystä.

    3. Mittalaite asetetaan vaakasuunnassa 0,5 m etäisyydelle poistoaukosta 45 asteen kulmaan pakoputken poistoaukon suuntaan nähden sekä pystysuunnassa pakoputken ulostulon tai vähintään 0,2 m korkeudelle testiradan suuntaisesti. Jos pakoputkessa on useampia ulostuloja, mittalaite asetetaan niistä korkeimmalla sijaitsevan korkeudelle. Jos ulostulot sijaitsevat eri puolilla ajoneuvoa tai yli 0,3 m päässä toisistaan, melutaso mitataan eri ulostuloille erikseen ja testituloksena käytetään korkeinta arvoa.

    4. Melutaso mitataan asfaltti- tai betonialustalla taikka muulla vastaavalla alustalla, joka ei aiheuta merkittäviä akustisia häiriöitä. Mittauspaikalla 3 m etäisyydellä ajoneuvosta ei saa olla muita akustisia esteitä kuin enintään kaksi mittauksen suorittajaa. Mittauspaikan taustaäänitason on oltava vähintään 10 dB(A) pienempi kuin mitattavan ajoneuvon äänitaso.


    5. Jos ajoneuvossa ei ole kierroslukumittaria, oikea pyörintänopeus tulee määrittää erillisellä laitteella.

    *************************************

    Elikkä pyörän ympärillä pitää käytännössä olla vähintään 3 m tyhjää joka suuntaan - eikä maija poikittain tai kerrostalo 3.01 m päässä takana tai sivulla ole ihan hengen mukainen vaikkakin kirjaimen mukaan ok. Mahtaako esim jalkakäytävän reunakivi aiheuttaa akustisen häiriön -siis jos se on vaikka vajaan metrin päässä, kuten esim kadun varteen pysähdyttäessä. Arvelisin sen aiheuttavan heijastumia jotka saattaa vääristää tulosta, tosin voi olla et pitää olla just sopivalla kohdalla.

    Pittääpä joskus kokeilla ihan mielenkiinnon vuoksi jos jostain sattus mittari jostain matkaan.

    edit: katu vs tie-korjattu.
    Viimeksi muokannut: specka; 16.04.2012 klo 16:44.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #219
    http://yle.fi/alueet/lahti/2010/01/m...n_1346971.html
    Tuolla on taa tälläiset arvot, tätä juuri etsin ja muistelin että se tehdään näin. Eli mun pyörä maksimi tehot tulee 9000rpm, eli mittaus tehdään 4500rpm, no ei tule menemään tuolla putkistolla läpi. Tänään pitää kokeilla vakio putkistolla
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #220
    Tuossahan on juuri nuo kohdat 4. ja joskus 5, jotka lyödään laimin, tai joita ei noudateta, eli jos ammattitaidottoman mittauksen perusteella viedään kilvet, kyseessä on enemmänkin mielivalta.
    ... jotain piti muistaa
  11. #221
    Hei äijät, kai jokainen itse tietää onko pyörässään liiiian kovat äänet(ja naapuri muistutttaa jos ei itse enää kuule). Siihen mitään mittauksia tarvita.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  12. #222
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Lyhyt vilkaisu manuskoihin osoitti, että suoran putken päähän asennetulla, oikein viritetyllä Helmholtzin resonaattorilla tai levykenttäresonaattorilla pääsee noin 0.95 absortiokertoimiin kapealla kierroslukualueella.
    Ja enää tarvitaan vain e-hyväksyntä sille resonaattorille, jos se on osa pakoputkea.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  13. #223
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Ja enää tarvitaan vain e-hyväksyntä sille resonaattorille, jos se on osa pakoputkea.
    Melumittauksessa ei mitata e-hyväksyntää, vaan melutasoa mittauskierroksilla. Tuon kyllä saisi vaikka leimaan, jos on vanhempi pyörä kysymyksessä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #224
    antaakohan ne polliisi-sedät/tädit mitattuaan mökät , (mikäli läpäisee sallitut arvot) mukaan sellaisen todistuksen että mitattu onja OK. ettei joka mutkassa odota joku yli-innokas skeida torvineen ! järjetöntä muutenkin tämä arvailu täällä. joku poliisiviranomainen tänne keskustelemaan pakoputki-FAKTOISTA ! onhan jo olemassa nettipoliiseja muutenkin.
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  15. #225
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    antaakohan ne polliisi-sedät/tädit mitattuaan mökät , (mikäli läpäisee sallitut arvot) mukaan sellaisen todistuksen että mitattu onja OK. ettei joka mutkassa odota joku yli-innokas skeida torvineen ! järjetöntä muutenkin tämä arvailu täällä. joku poliisiviranomainen tänne keskustelemaan pakoputki-FAKTOISTA ! onhan jo olemassa nettipoliiseja muutenkin.
    Eip anna.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #226
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Eip anna.
    Ei prkl tietenkään.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  17. #227
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    antaakohan ne polliisi-sedät/tädit mitattuaan mökät , (mikäli läpäisee sallitut arvot) mukaan sellaisen todistuksen että mitattu onja OK. ettei joka mutkassa odota joku yli-innokas skeida torvineen ! järjetöntä muutenkin tämä arvailu täällä. joku poliisiviranomainen tänne keskustelemaan pakoputki-FAKTOISTA ! onhan jo olemassa nettipoliiseja muutenkin.
    Mitäs luulet mikä Nimim. Patukka on?? Tuollaisen todistuksen antamisella tuskin on mitään arvoa, koska ne vakioänärin villat voi sieltä kulua seuraavan puolen kilometrin aikana. Ethän sä saa todistusta ajamattomasta ylinopeudestakaan tai siitä että puhalsit nollat...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  18. #228
    Tekis kyllä kovasti mieli saada db:t selville.. Ei siksi että jänskättäs tuleeko sakkoa katsastusta sun muuta vaan siisi että tekee mieli tietää paljoko se mölyää. Kait se pitää leimakonttorilla kipasta.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #229
    Kun sattuu toi katsastuskonttori olemaan työpaikan samassa talossa niin pyysinpä heitä mittaamaan lukemat.
    Tyyppikilvessä merkintä 92db/6500rpm.
    Testitulos puolen metrin päästä putken suusta ilman killeriä akran putkella 95db/6500rpm.
    Suzuki Gsx-r 1000 09-
    Ex Yamaha R6 06-
  20. #230
    Lainaa timppake kirjoitti Katso viesti
    Kun sattuu toi katsastuskonttori olemaan työpaikan samassa talossa niin pyysinpä heitä mittaamaan lukemat.
    Tyyppikilvessä merkintä 92db/6500rpm.
    Testitulos puolen metrin päästä putken suusta ilman killeriä akran putkella 95db/6500rpm.
    Mitä näyttäisi jos mittaisi näin
    Melu mitataan moottoripyörän maksitehon puolivälistä. Eli jos moottoripyörän huipputeho saavutetaan 5000r/min kierroksilla, mittaus tulee tehdä 2500 kierroksen kohdalla. Mittalaite tulee olla puolen metrin päässä pakoputkesta, 45 asteen kulmassa.


    Itse kyselin katsastus asemalta tuota muutoskatsastusta, niin se sano että nyt ei voi antaa hintaa, koska niillä on muuttumassa hinnat. Kun tuo pakoputki rumpa alkaa kuhisemaan....On pitkä homma ja 2 työmiehen homma. Sama oli äänenmittaus auki vielä. No ei se itse kannata kun ei ole E-merkkiä putkessa tai mitään papereita putkesta, kun pyörä on niin uusi. No pitää kyhätä killerit
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  21. #231
    Mä ymmärrän noita valittajia, jos on paljon samanlaisia, kuten entisessä asuinpaikassani naapurin Ducati-kuski. Herralla oli pyörässä Performancen putket ja aamuisin viiden aikaan oli kiva pihalla laittaa pyörä tulille ja sitten tupakin verran lämmitellä konetta kaasulla leikkien kierratellen jonnekin 5-tonniin asti. Muutaman kerran kävi isännöitsijä huomauttamassa, kun yläpuolella asuvat eivät saaneet nukuttua.

    Ääntä mahtuu maailmaan, mutta pakkoko sitä on huudattaa avoimilla ränneillä jossain keskustassa taikka lähiöalueilla. Eräs vajakki kehuskeli yrittävänsa saada autojen hälyt huutamaan "pienellä kaasunavauksella." Miksi?
  22. #232
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Sitä sarkasmin tasoa voipi kysästä tuolta jammun kuskilta. Lähti kilvet ja muistoksi vielä muistilappukin.
    Luulenpa, että ei jää viimeiseksi kilpienirroittelu harjoitteluksi. Jos tuo kilpien otto on laitonta, niin toivottavasti asianosaiset tekevät asialle jotain. Laki se on polliisillakin. Seurataan tilannetta, toivotaan että antamasi tiedot ovat oikeasti oikeita.
    Jep jep, poliisikin pitäisi toimia lakien ja asetusten mukaan . . . Toki sakosta tai siis oikeammin puhuttakoon rangaistusvaatimuksesta tulee valittaa. Kaikki kun eivät viitseliäisyyttään tsm. syystä eivät sitä tee. Eli, mitä useampi kyseenalaistaa niiden lippusten ja lappusten kirjoittelun ( poislukien toki ne, jotka tekijä / syylliseksi epäilty tietää olevan laitonta ) niin vituskäyrä nousee syyttäjällä ja toivottavasti paska valuu poliisin niskaan.

    Myöskin, jos tuntee itsensä väärin kohdelluksi ja / tai poliisi on toiminut epäasiallisesti tai peräti rikkonut lakia ( kansalaisen olettamuskin riittää ) niin AINA kannattaa valittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ja jälleen paska valuu alapäin, kun ensin joutuu vastaamaan poliisipäällikkö sitten poliisin esimies ja viimein poliisi itse.
    Kun jollekin tai joillekin poliiseille tulla tuppaa erikoisen paljon tällaista paperityötä, vaikka viiveellä niin lie kutsu käy "kehityskeskusteluun" päälliköiden kanssa jossain vaiheessa.

    Jos ilmiselvästi huomaa, että poliisi yksiselitteisesti säveltelee omia tulkintojaan, niin voi toki muistuttaa >>> Virkamiehellä on ns. nimikirja, johon toki merkitään ylennykset ja kiitokset, mutta myös rangaistukset . . . Siinä voi puolihuolimattomasti kysellä kun toinen lappua väsää, että JOS hänen nimikirjassaan olisi MAHDOLLISESTI merkittynä esim. huomautus eduskunnan oikeusasiamieheltä ja on hakemassa unelmaduunia jostain ja toisella tasavertaisella hakijalla ei olisi mitään sillä rangaistussarakkeessa, niin mitenköhän saattaisi asian kanssa käydä . . .
  23. #233
    Suzuki VZR1800 tyyppikilvessä 99db/3100rpm ja siihen +5db =104db...
    <br />
  24. #234
    Lainaa Vauhtihiiri kirjoitti Katso viesti
    Mä ymmärrän noita valittajia, jos on paljon samanlaisia, kuten entisessä asuinpaikassani naapurin Ducati-kuski. Herralla oli pyörässä Performancen putket ja aamuisin viiden aikaan oli kiva pihalla laittaa pyörä tulille ja sitten tupakin verran lämmitellä konetta kaasulla leikkien kierratellen jonnekin 5-tonniin asti. Muutaman kerran kävi isännöitsijä huomauttamassa, kun yläpuolella asuvat eivät saaneet nukuttua.

    Ääntä mahtuu maailmaan, mutta pakkoko sitä on huudattaa avoimilla ränneillä jossain keskustassa taikka lähiöalueilla. Eräs vajakki kehuskeli yrittävänsa saada autojen hälyt huutamaan "pienellä kaasunavauksella." Miksi?
    Tää kuulostaa kyllä niin paljon siltä ääripäältä että oksat pois, no tuossa alkaa olemaa se syy kyllä miksi tähän on tultu. Paljon valituksia sataan, niin kyllä sille asialle tehdään jotain. No pitäisi vain kylmästi laitta vakioksi pyörä ja ajella sillä.
    Mulle kyllä riittää se että saa ajaa vielä toistaiseksi, eiköhän siihenkin keksitä jotain kallista/tiukkaa lakia
    Yksi asia mikä ihmetyttää sitten, jos olet suljetulla radalla, niin miksi siellä on ollut kovemmat melurajoitukset kuin kadulla
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #235
    Lainaa Vauhtihiiri kirjoitti Katso viesti
    Mä ymmärrän noita valittajia, jos on paljon samanlaisia, kuten entisessä asuinpaikassani naapurin Ducati-kuski. Herralla oli pyörässä Performancen putket ja aamuisin viiden aikaan oli kiva pihalla laittaa pyörä tulille ja sitten tupakin verran lämmitellä konetta kaasulla leikkien kierratellen jonnekin 5-tonniin asti. Muutaman kerran kävi isännöitsijä huomauttamassa, kun yläpuolella asuvat eivät saaneet nukuttua.

    Ääntä mahtuu maailmaan, mutta pakkoko sitä on huudattaa avoimilla ränneillä jossain keskustassa taikka lähiöalueilla. Eräs vajakki kehuskeli yrittävänsa saada autojen hälyt huutamaan "pienellä kaasunavauksella." Miksi?


    Sellainen sanonta on, että jos pitää kysyä niin selittämisestä ei ole hyötyä, kun kysyjä tuskin sitä ymmärtää...

    Vajakit on vajakkeja, vaikka ne tekisi yhtä maailman seuratuinta viihdeohjelmaa eräistä maailman suositummista automerkeistä...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  26. #236
    Mitenkäs on noiden melurajojen kanssa ulkomailla? Onko kenenkään db-rajat ylittävää pyörää pysäytetty/sakotettu ulkomaanreissuilla melujen takia?
    Koskeekohan Suomen db-rajat vain suomikilvissä olevia pyöriä..jos vaikka ulkomaan vieraalla on pyörässä 110db, niin mitkä on sinivuokon keinot puuttua siihen?

    Vaikeeks menee kyssärit joo...
    Käsissä känsiä, tupen väännöstä - mistäs muusta?
  27. #237
    Lainaa Järkäle kirjoitti Katso viesti
    Sellainen sanonta on, että jos pitää kysyä niin selittämisestä ei ole hyötyä, kun kysyjä tuskin sitä ymmärtää...

    Vajakit on vajakkeja, vaikka ne tekisi yhtä maailman seuratuinta viihdeohjelmaa eräistä maailman suositummista automerkeistä...
    Halutaan sitä huomiota, en kyllä itsekkään ymmärrä mistä näitä tulee. No tämän takia nyt valvotaan noita ääniä tarkemmin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #238
    Lainaa Ppaukkulaakeri kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs on noiden melurajojen kanssa ulkomailla? Onko kenenkään db-rajat ylittävää pyörää pysäytetty/sakotettu ulkomaanreissuilla melujen takia?
    Koskeekohan Suomen db-rajat vain suomikilvissä olevia pyöriä..jos vaikka ulkomaan vieraalla on pyörässä 110db, niin mitkä on sinivuokon keinot puuttua siihen?

    Vaikeeks menee kyssärit joo...
    Direktiivi on kotoisin EU:sta. Vekkulimpi asetelma olisi, jos vieras olisi amerikoista. Kyllä esim. hurri saa teoriassa suomipojan kohtalon.

    Ongelmahan on nyt siinä, että Suomessa ei osata näitä mitata ja katsastusmiehetkin on koulutuksessa. Tässäkin ketjussa riemastunut katsastusmies kertoi, että nyt voi äänet mitata paikoillaan. Normi on hämärtynyt jo taas alkulähteillä, joten toteutus on lähinnä mielivaltaa.
    Viimeksi muokannut: seku; 17.04.2012 klo 12:27.
    ... jotain piti muistaa
  29. #239
    Lainaa Järkäle kirjoitti Katso viesti
    Sellainen sanonta on, että jos pitää kysyä niin selittämisestä ei ole hyötyä, kun kysyjä tuskin sitä ymmärtää...
    Valaise meitä ja sivistä!

    Lainaa Järkäle kirjoitti Katso viesti
    Vajakit on vajakkeja, vaikka ne tekisi yhtä maailman seuratuinta viihdeohjelmaa eräistä maailman suositummista automerkeistä...
    Mä en ymmärrä, mitä hauskaa tuossa on, kun pahimmillaan tuollaisesta teosta tulee lasku auton omistajalle
  30.  
  31. #240
    Lainaa Ppaukkulaakeri kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs on noiden melurajojen kanssa ulkomailla? Onko kenenkään db-rajat ylittävää pyörää pysäytetty/sakotettu ulkomaanreissuilla melujen takia?
    Koskeekohan Suomen db-rajat vain suomikilvissä olevia pyöriä..jos vaikka ulkomaan vieraalla on pyörässä 110db, niin mitkä on sinivuokon keinot puuttua siihen?

    Vaikeeks menee kyssärit joo...
    Saksassa täytyy muu, kuin orkkis-änkkäri olla rekisteriotteeseen merkitty ja killeri paikoillaan: muussa tapauksessa lähtee kilvet ja saa pienen kotimuikkarin maksun muodossa.
Sivu: 8 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen