Sivu: 6 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 1287:sta
  1. #151
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Eikö tuossa ole jo tarpeeksi hyödytöntä riesaa? Ihme kukkahattuilua täällä.
    Vaikka normit eivät ihan toteutuisi 6000 kierroksella kaasuteltaessa, käytännössä aniharva pyörä pitää oikeasti häiritsevää ääntä tosielämän liikenteessä. Kuka oikeasti huudattaa noilla kierroksilla kaupungissa tai taajamassa? Siellä, missä nuo kierrokset ovat käytössä, ei yleensä ihmisiä pahemmin ole, ja vaikka olisikin, pyörä ei kohdalla kauaa ole.
    Tässäpä sitä oli taas naulan kantaan. Eli kunhan ei Espoossa melua, niin kaikki hyvin. Landella asuvista ei nyt niin tarvi välittää, vaikka se ääni kantaisikin kilometrikaupalla esim. vettä pitkin. Ja yksinhän sitä täällä pallolla elellään, minun jälkeeni ei tietenkään voi tulla toista kovaäänistä pyörää, joten ketäs se nyt voisi muutama sekunti haitata...
  2. #152
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Luulotautia. Tyhjäkäynnillä edes noista ei tuu kipukynnyksen ylittävää meteliä.
    Mutta kuka noita koskaan käyttää tyhjäkäynnillä. Tuntuisi olevan pakottava tarve pumpata kaasua liikennevaloissa kuten 50cc mopopojilla pärinäputkineen
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #153
    Lainaa nipo kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä sitä oli taas naulan kantaan. Eli kunhan ei Espoossa melua, niin kaikki hyvin. Landella asuvista ei nyt niin tarvi välittää, vaikka se ääni kantaisikin kilometrikaupalla esim. vettä pitkin. Ja yksinhän sitä täällä pallolla elellään, minun jälkeeni ei tietenkään voi tulla toista kovaäänistä pyörää, joten ketäs se nyt voisi muutama sekunti haitata...
    Lainattu vastaus:

    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Miten melu hiljenee etäisyyden funktiona: http://www.sengpielaudio.com/calculator-distance.htm

    Puolikin metriä lisää vaikuttaa tuntuvasti.

    Maantienopeuksissa keskivertokypärän tuulen suhina taitaa joka tapauksessa ylitttää pakomelun reippaasti...?
    Tämä on tätä nykyajan loukkaantumiskulttuuria. Jos on pienikin mahdollisuus, että jossain tapahtuu jotain, josta ei oikein välitä, niin pitää nostaa kauhea äläkkä. Kuten Mcmies totesi, kyse on yleensä meluntuottopotentiaalista. Tavis race-änkkäri ei normaaliajossa pidä kovaa ääntä. Oikeasti häritsevää ääntä pitäviä pyöriä on aniharvassa.
    Live and let live.
    Viimeksi muokannut: Ytsför; 10.04.2012 klo 15:54.
  4. #154
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Mutta kuka noita koskaan käyttää tyhjäkäynnillä. Tuntuisi olevan pakottava tarve pumpata kaasua liikennevaloissa kuten 50cc mopopojilla pärinäputkineen
    HD-rikollisjengi on onnistunut ärsyttämään jopa South Parkin asukkaat:

    http://www.youtube.com/watch?v=xGyKBFCd_u4

    Lisäksi Harleyn omistajat ovat tunnetusti rikollisia - niillä on liivit ja kaikki. Lisäksi pitkä parta viittaa yleiseen välinpitämättömyyteen yhteiskunnan yhteisesti sovituista säännöistä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #155
    Poistettu
    Lainaa nipo kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä sitä oli taas naulan kantaan. Eli kunhan ei Espoossa melua, niin kaikki hyvin. Landella asuvista ei nyt niin tarvi välittää, vaikka se ääni kantaisikin kilometrikaupalla esim. vettä pitkin. Ja yksinhän sitä täällä pallolla elellään, minun jälkeeni ei tietenkään voi tulla toista kovaäänistä pyörää, joten ketäs se nyt voisi muutama sekunti haitata...
    Off-T: Aamulla salilla kuuntelin RadioRockia, siiellä käytiin ohjelmalle tyypillisesti provosoivaa jokakeväistä koirankakkakeskustelua. Eiköhän sinne soita joku kolmen koiran omistaja joka uhoaa että hän ei ainakaan poimi niin kauan kuin hevostenkaan jätöksiä ei tarvi poimia. Vasta asunut ehkä noin 15 eri osoitteessa, toistaiseksi yhdessäkään ei ole hevonkakkaa keväisin ollu kadut täynnä.

    On-T: Eilen olin Vantaalla crossaamassa, yllättävän hyvin kuuluu varikolle Katriinantieltä rajariin vedot katumopoilla, vaikka vieressä peuhaa toistasataa crossia.
  6. #156
    Täytyypä mittailla omakin pyörä pikapuoliin. Olikohan se tuossa 103db vai 106db tuo raja?

    SV1000s, ei merkintää tyyppikilvessä, koska jenkkimalli. 1.1.2003 ensimmäinen rekisteröinti papereissa.
    Viimeksi muokannut: Keketin; 12.04.2012 klo 16:40.
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  7. #157
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Pieni varmistus tähän, luin tuon Helsingin Uutiset. Siinä kerrotaan otettu käyttöön 1992 vuoden jälkeen ja yli 175cc melu saa nousta 106db, eli tämä pätee 2010 mallin pyörään vai
    Pitää vielä tarkistaa tyyppikilvestä lukemat, kattooko poliisi ne lukemat lakikirjasta vai tyyppikilvestä, siis jos mulla on 85db-3250rpm vai onko se tuo 106db.....
    Pieni varmistus, kun tarkistin tuosta tyyppikilvestä ne arvot, siinä on 96db-3740rpm. Eli se on silloin +5db=101db. Kun tuossa mp-maailman lehdessä on juttua pakoputken muutoskatsastuksesta juttua ja siinä lukee 1.10.1995 jälkeen alle 85db.
    Oon siis ihan pihalla nyt näitten desibeleiden kanssa
  8. #158
    Staattisessa mittauksessa (eli siinä jota kytätkin tekee) raja-arvo on tyyppikilven arvo + 5 dB(A). Toi 85 dB(A) on ohiajomittauksen raja-arvo niille vehkeille, joissa ei vaadita e-hyväksyttyä torvea.

    Ei tartte huolestua jos noista on vähän kujalla, toi mölylainsäädäntö on todella sekava sotku.
    High Stuck Are Wit To
  9. #159
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  10. #160
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Hehe, en uskalla enää edes pihalla käynnistää omaani
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #161
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Oliko panda, vai oliko jo mp-poliisi? Miten ne mittas ja missä Oulunkylässä?
    ... jotain piti muistaa
  12. #162
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Oliko panda, vai oliko jo mp-poliisi? Miten ne mittas ja missä Oulunkylässä?
    Epäilemättä ensi töikseen kalibroivat kierroslukumittarin siten, että virhe on direktiivin vaatimusten sisällä ja sen jälkeen järjestivät vaatimusten mukaiset mittausolosuhteet.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #163
    Poliisit on tainnu olla yli valppaita.MP maailmassa poliisi sanoo että kilpiä ei oteta vaan määrätään katsastukseen.Samassa lehdessä sanotaan että katsastus vaihdetulle e hyväksytylle putkelle on muutaman minuutin homma eikä maksa kuin muutaman kympin.Sitten on ainakin rekisteriotteessa maininta putkesta.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  14. #164
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Pieni varmistus, kun tarkistin tuosta tyyppikilvestä ne arvot, siinä on 96db-3740rpm. Eli se on silloin +5db=101db. Kun tuossa mp-maailman lehdessä on juttua pakoputken muutoskatsastuksesta juttua ja siinä lukee 1.10.1995 jälkeen alle 85db.
    Oon siis ihan pihalla nyt näitten desibeleiden kanssa
    Tosiaan kuten tuon staattisen mittauksen raja siis sulla 101db / 3740rpm ja jso se ei alitu niin ohiajomittauksessa 85db. Jos sis olen nyt oikein käsittänyt.

    Mahtaisitkohan nimellista korvausta vastaan näyttää sitä db-mittaria minunkin pyörälle..? Omassa kännykässä on ladattuna db-mittari mutta siihen nyt en luota tippaakaan.

    Juuri alkoi ajokausi ja kuumottaa kun ei hajuakaan paljon tuota mökää oikein irtoaa..
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  15. #165

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Oliko panda, vai oliko jo mp-poliisi? Miten ne mittas ja missä Oulunkylässä?
    Jossain täällä: http://maps.google.fi/maps?hl=fi&sug...ed=0CC8Q8gEwAQ

  16. #166
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Ei killeriä?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  17. #167
    Ei killeriä ja leo vincen kokoputkisto.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  18. #168
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Ei killeriä ja leo vincen kokoputkisto.

    Ois kiva tietää mitä tuo oma antaa db lukemaa mutta tiätty ilman polliisii... Leo ilman killeriä kiinni mutta alku kippurat on orkkista ja omaan korvaan ei pidä mitään järetöntä mekkalaa.. On partio pysäyttänytkin ja ei ne kiinnostunut eli lienee ok..mut mut...ei noi sakot kiinnostas
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #169
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Mutta eihän tämä pitänyt olla mahdollista

    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kilpiä ei edelleenkään saa viedä melun tai hyväksymättömän/muutoskatsastamattoman äänenvaimentimen takia. Kyseessä on äärimmäinen turvaamistoimenpide, joka ei ole oikeutettu meluun perustuen.

    Jos kilvet kuitenkin lähtee, kannattaa olla yhteydessä MMAF:n suuntaan.
    Nyt sitten vaan yhteyttä MMAF:ään. Eihän poliisit voi toimia erilailla kuin .orgin foorumi kertoo
    Viimeksi muokannut: panman; 15.04.2012 klo 21:45.
  20. #170
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Mutta eihän tämä pitänyt olla mahdollista



    Nyt sitten vaan yhteyttä MMAF:ään. Eihän poliisit voi toimia erilailla kuin .orgin foorumi kertoo
    Poliisi VOI tehdä mitä huvittaa... ja välillä TEKEEKIN .

    Ei kai tämän suhteen nyt neitsyt maariallakaan ole enää pienintäkään epäselvyyttä.

    Tähän juuri liittyy myös se ainoa ja todellinen, varsin vakavakin ongelma.
    Homma toimii ihan samalla systeemillä kun busineksessakin "määräävän markkina-aseman"
    omaavan venyttäessä sääntöjä ja lain kirjainta.

    Eli på finska.... kuukkelia akteriin.... ja aina toki on mahdollisuus osoittaa tyytymättömyyttä
    lain suomin keinoin.

    Busines on busines, mutta yhtä hyvin joukkokannemahdollisuuden johdonmukainen "torppaaminen"
    mahdollistaa silkan sikailun ja vittuilun erilaisen viranomaistoiminnan suhteen.
    Normaalin hallintotien käyttäminen kun ei käytännössä johda mihinkään vaikka
    hanuri työntäis känsää

    Elama on.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #171
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Mutta eihän tämä pitänyt olla mahdollista



    Nyt sitten vaan yhteyttä MMAF:ään. Eihän poliisit voi toimia erilailla kuin .orgin foorumi kertoo
    Vaikka tuo jotain onnetonta sarkasmia varmaankin yritti olla, niin tosiaan point remains valid. Autat itseäsi ja muita, jos olet yhteydessä MMAF:n suuntaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #172
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Vaikka tuo jotain onnetonta sarkasmia varmaankin yritti olla, niin tosiaan point remains valid. Autat itseäsi ja muita, jos olet yhteydessä MMAF:n suuntaan.
    Sarkasmia tai sitten ei. Täällä on aina näitä joille poliisi on jumala. Ei pidä mennä tätä kyseenalaistamaan.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  23. #173
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Tänään oulunkylässä ( h@ki) melumittausta. Kaverin vm11 Yamaha FZ1 110Db@ 5000RPM, sakot ja kilvet pois.
    Ei varmaan tullut yammun omistajalle yllätyksenä että saattaa pitää hieman liian kovaa meteliä?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  24. #174
    Hirveesti on puolesta ja vastaan juttuja, mutta eihän kokoasialla ole mitään merkitystä, kun ostaa E hyväksytyn satsin killerillä, ei voi sillon poliisi setä mitään ja ei nuo kyllä varmaan muualla mittaile kuin isoissa kylissä ku eihän Suomes isoi kaupunkeja ole
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  25. #175
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Vaikka tuo jotain onnetonta sarkasmia varmaankin yritti olla, niin tosiaan point remains valid.
    Sitä sarkasmin tasoa voipi kysästä tuolta jammun kuskilta. Lähti kilvet ja muistoksi vielä muistilappukin.
    Luulenpa, että ei jää viimeiseksi kilpienirroittelu harjoitteluksi. Jos tuo kilpien otto on laitonta, niin toivottavasti asianosaiset tekevät asialle jotain. Laki se on polliisillakin. Seurataan tilannetta, toivotaan että antamasi tiedot ovat oikeasti oikeita.
  26. #176
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Kertokaas nyt miten se seriffin suorittama melunmittailu tuolla tienposkessa tapahtuu. On meinaan työmaalla tollainen möykkämittari, niin voisin tarkistaa tarvitseeko olla killeri paikallaan. Pyörä on toi allekirjoituksen mopotin lyhennetyllä Akran sliparilla. Millä kierroksilla mitataan, kuinka kaukaa ja suoraan putken takaa?
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  27. #177
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Ei varmaan tullut yammun omistajalle yllätyksenä että saattaa pitää hieman liian kovaa meteliä?
    Meteli ei ollu yllätys mut lukema oli, paikka ilmeisen erikoinen suorittaa mittaus. Sen mitä kuulin niin mittaus suoritettiin betonivallin vieressä joten mikä on todellinen lukema jäänee arvoitukseksi. Ja monet jotka on miliisin kanssa ollut tekemisissä tietää et vaikka kuinka väännät vastaan niin lopullinen vastaus on: Sakosta on 7 vuorokautta aikaa valittaa ja tuohon kuittaus, kiitos (repäisy); lappu taskuun ja tupakiks.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  28. #178
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    eihän kokoasialla ole mitään merkitystä, kun ostaa E hyväksytyn satsin killerillä, ei voi sillon poliisi setä mitään
    Paitsi että voi. Ei siinä hyväksynnät auta, jos ei määrättyihin melunormeihin päästä. Vaikka olisi vakioputki, joutuu katsastukseen, jos rajat paukuu.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  29. #179
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Meteli ei ollu yllätys mut lukema oli, paikka ilmeisen erikoinen suorittaa mittaus. Sen mitä kuulin niin mittaus suoritettiin betonivallin vieressä joten mikä on todellinen lukema jäänee arvoitukseksi. Ja monet jotka on miliisin kanssa ollut tekemisissä tietää et vaikka kuinka väännät vastaan niin lopullinen vastaus on: Sakosta on 7 vuorokautta aikaa valittaa ja tuohon kuittaus, kiitos (repäisy); lappu taskuun ja tupakiks.
    Ikävää kaikille, joille toi tapahtuu. Nyt on sitten kiintoisaa, onko kilpijumppa sääntö. Jos gyyt ei ollu asialla, toivottavasti pandaporukka on yli-innokas pari, joka ei ole seonneen komisariuksen ohjeistama. Jos tosta tulee sääntö, pitäs onnistua saamaan aikaan mediatekninen vastaliike, asiaperusteisesti.

    Itse mittauksesta; olishan ne voinu tehdä sen siinä rautatien alikulussa
    ... jotain piti muistaa
  30.  
  31. #180
    No mites nyt sitten tilanteessa, jossa 17.6.2003 (tai myöhemmin) rekisteröity pyörä on varustettu E-hyväksytyillä putkilla + db-killereillä, tyyppikilvessä lukee joku db-määrä, poliisi pysäyttää, tekee mittaukset ja tyyppikilven määrä toleransseineen (5 db) ylittyy?

    Lainaa MMAF kirjoitti
    On epäselvää, mitä tapahtuu sellaisessa tilanteessa, jossa tarvikeäänenvaimennin on asianmukaisesti hyväksytty ja E-merkitty, mutta katsastuskonttorilla (tai tienvarressa) mitattu melutaso ylittää valvonta-arvon enemmän kuin 5 dB(A).
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Sivu: 6 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen