Sivu: 36 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 263435363738 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 1287:sta
  1. #1051
    No kyllä se lompakon pohjaa raapasee, sakot+kuljetus katsastusasemalle jollain+katsastus=aika kovat juttu ja vielä kun tuo äänistä sakko käy kortin päällekkin, eli aika pieni hinta siitä että on killeri kiinni.
    Pitäisi tehdä vielä hijaisempi, kun on kiva kuunnella moottorin ääniä. No pollet voi sakottaa imuäänistä tai moottorin äänistä
    Viimeksi muokannut: Husky510; 05.05.2012 klo 12:12.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  2. #1052
    Kävin kaksi viikkoa sitten mittauttamassa / muutoskatsastamassa oman pyöräni yksityisellä katsastusasemalla. Kustansi 43 euroa ja homma hoitui kun inssi oli itsekin MP-harrastaja. Työkaveri kävi hoitamassa muutoskatsastuksen mittauksineen omaan pyöräänsä tällä kuluvalla viikolla toisella asemalla ja hinta 30 euroa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  3. #1053
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    No kyllä se lompakon pohjaa raapasee, sakot+kuljetus katsastusasemalle jollain+katsastus
    Miksi on yleinen luulo että kun kilvet lähtee tienpäällä, mopo jää siihen ja samoin että kun menee kilvettömällä mopolla katsastuskonttorille, se pitäisi jollain sinne viedä?

    Miksei vaan yksinkertaisesti aja sitä mopoa? Tienpäällä kun kilvet lähtee saa poliisilta "siirtoluvan" jotta voi ajaa kotiin, ja konttorille kun ajaa niin poliisille, jos pysäyttää, riittää varmennus että konttorilta on varattu aika


    636 -06
  4. #1054
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Kävin kaksi viikkoa sitten mittauttamassa / muutoskatsastamassa oman pyöräni yksityisellä katsastusasemalla. Kustansi 43 euroa ja homma hoitui kun inssi oli itsekin MP-harrastaja. Työkaveri kävi hoitamassa muutoskatsastuksen mittauksineen omaan pyöräänsä tällä kuluvalla viikolla toisella asemalla ja hinta 30 euroa.
    Ja kyseessä siis putkien muutoskatsastus?
    Ei taas voi kun todeta että MITÄ VITTUA????

    Selvennyksenä lainaan itseäni muutaman päivän takaa...

    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään (30.4.2012) valtion katsastusasemalla selvittelemässä asiaan ja mahdollisesti tarjoamassa pyörääni muutoskatsastettavaksi asioiden helpottamiseksi tien päällä.
    Pyörässä hyväksytty vaimennin ja kaikki prosyyrit oli mukana.

    Inssi otti paperit ja aikansa niitä takahuoneessa tutkittuaan (kilautti kai kaverille) ja totesi että homma muuten ok mutta muutoskatsastus raja ei ylity. Eli ei tarvitse EIKÄ EDES VOI merkata rek. otteeseen.

    Joudun siis hänen mukaansa kuskaamaan E-papruja mukana koska tienpäällä olen velvollinen osoittamaan että tyyppihyväksytyssä pyörässäni on siihen tyyppihyväksytty vaimennin ja pelkkä E-merkki ei kuulemma riitä.
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 05.05.2012 klo 12:52. Syy: Lainaus korjattu
  5. #1055
    On tää kyllä näköjään taas melkoista hulabaloota koko homma... No kuukauden päästä ollaan varmasti jo viisaampia mikä kaikkien näiden "meluratsioiden" jne todellinen vaikutus on ollut. Ja onko mökäpönttöjä ylipäätään ratsattu tienpäällä kuinka aktiivisisti. Elämme jännittäviä aikoja.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  6. #1056
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    On tää kyllä näköjään taas melkoista hulabaloota koko homma... No kuukauden päästä ollaan varmasti jo viisaampia mikä kaikkien näiden "meluratsioiden" jne todellinen vaikutus on ollut. Ja onko mökäpönttöjä ylipäätään ratsattu tienpäällä kuinka aktiivisisti. Elämme jännittäviä aikoja.
    Johan tuossa toisessa ketjussa tuli hiukan realistisempaa kuvaa, miten homma menee. Täällä lähti homma vähän lapasesta.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  7. #1057
    Voi v***u mitä paskaa....

    Itse ajelen putkivirikawalla ja ei voisi vähempää kiinnostaa melumittaukset ja direktiivit.

    Menkää syvemmälle kyykkyyn direktiiviuskovaiset, ehkä saatte perseenne maahan asti.....
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  8. #1058
    Lainaa Mopottelija kirjoitti Katso viesti
    Voi v***u mitä paskaa....

    Itse ajelen putkivirikawalla ja ei voisi vähempää kiinnostaa melumittaukset ja direktiivit.

    Menkää syvemmälle kyykkyyn direktiiviuskovaiset, ehkä saatte perseenne maahan asti.....
    Jou jou, polta kumii, älä sydäntä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  9. #1059
    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    Ja kyseessä siis putkien muutoskatsastus?
    Ei taas voi kun todeta että MITÄ VITTUA????

    Selvennyksenä lainaan itseäni muutaman päivän takaa...
    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään (30.4.2012) valtion katsastusasemalla selvittelemässä asiaan ja mahdollisesti tarjoamassa pyörääni muutoskatsastettavaksi asioiden helpottamiseksi tien päällä.
    Pyörässä hyväksytty vaimennin ja kaikki prosyyrit oli mukana.

    Inssi otti paperit ja aikansa niitä takahuoneessa tutkittuaan (kilautti kai kaverille) ja totesi että homma muuten ok mutta muutoskatsastus raja ei ylity. Eli ei tarvitse EIKÄ EDES VOI merkata rek. otteeseen.

    Joudun siis hänen mukaansa kuskaamaan E-papruja mukana koska tienpäällä olen velvollinen osoittamaan että tyyppihyväksytyssä pyörässäni on siihen tyyppihyväksytty vaimennin ja pelkkä E-merkki ei kuulemma riitä.

    Minä pari kesää sitten kävin konttorilla merkkauttamassa otteeseen E-hyväksytyn sliparin.
    Silloin ei ollut tätä mölyputkimittauskohua, mutta silti merkkautin ja kyllä se merkkas sen vielä siten, että siinä luki sliparin nimi/malli ja E-hyväksytty. Jonkun kympin se makso silloin.

    Onko nyt sitten eri käytäntöjä katsastusasemilla??
  10. #1060
    Tämän ketjun suurimmat asiaepäselvyydet ovat:
    - putkiston vaihto ei ole sama asia kuin pelkkien äänenvaimentimien vaihto. Pelkät sliparit eivät ylitä muutoskatsastuksen vaatimaa 1% sääntöä
    - poliisi ei säädä lakia, eikä asetuksia vaan on ainoaastaan sen valvontaa suorittava porras
    - killerit eivät ole pakolliset jos säädetty melutaso ei ylity
    - db ei ole sama asia kuin db(A)
    - e-merkintä tulee periaatteessa olla mutta poliisia se ei juurikaan kiinnosta jos melut pysyy ohjearvojen sisällä
    - huhupuheet sadoista poistetuista kilvistä ovat puhdasta potaskaa
    - tämä kohu ei johda katsastuspakkoon, ei turvaliiveihin eikä eturekisterikilpeen.
    - sliparin tulee periaatteessa olla tyyppihyväksytty, eli homologoitu siihen kyseiseen merkkiin ja malliin mihin se on asennettu. Matkassa tulee siis olla homologointitodistus ja vaimentimessa tulee olla sitä vastaava e- merkintä.
    - jos putki onkin muutoskatsastettu, se EI vapauta melumittaukselta eikä anna lupaa ylittää säädettyä äänenvoimakkuutta
    - iPadilla kirjottaminen on perseestä
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.05.2012 klo 13:36.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #1061
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Jou jou, polta kumii, älä sydäntä.
    Joo, joka aamu kesäkelillä ZX12R ylittää melurajan... Ja takakumi vaihtuu määrävälein.

    Ja siis aikuisten oikeasti, direktiiviuskit on perseestä. MOT.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  12. #1062
    Lainaa Mopottelija kirjoitti Katso viesti
    Joo, joka aamu kesäkelillä ZX12R ylittää melurajan... Ja takakumi vaihtuu määrävälein.

    Ja siis aikuisten oikeasti, direktiiviuskit on perseestä. MOT.
    Vedähän happea välillä .
    Honda CBR954RR
  13. #1063
    Lainaa JTS kirjoitti Katso viesti
    Minä pari kesää sitten kävin konttorilla merkkauttamassa otteeseen E-hyväksytyn sliparin.
    Silloin ei ollut tätä mölyputkimittauskohua, mutta silti merkkautin ja kyllä se merkkas sen vielä siten, että siinä luki sliparin nimi/malli ja E-hyväksytty. Jonkun kympin se makso silloin.

    Onko nyt sitten eri käytäntöjä katsastusasemilla??
    Minäkin leimasin vielä 2008 pyöräni Laserin putkilla mutta sekään ei liity tähän, kaikki muuttui kopterilain myötä.
    Suuntaa en tosin tiedä mutta olen edelleen siinä uskossa että kaikki tarvittavat lait on säädetty jo vuosia sitten, ja kaikki viimeaikanen säätö on turhaa työllistävää paskaa jonka maksajana joudun olemaan.

    Onko muuten eripuolella suomea eri lait?
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 05.05.2012 klo 14:11.
  14. #1064
    Lainaa Mopottelija kirjoitti Katso viesti
    Joo, joka aamu kesäkelillä ZX12R ylittää melurajan... Ja takakumi vaihtuu määrävälein.

    Ja siis aikuisten oikeasti, direktiiviuskit on perseestä. MOT.
    Tiesitkö, että suurin osa onnettomuuksista sattuu katsastamattomille moottoripyörille? Tämän ongelman ratkaisemiseen pitäisi perustaa komitea, jonka puheenjohtajana voisi toimia vaikkapa jonkin katsastusketjun toimitusjohtaja, äänestäjinä jonkin varaosakartellin edustaja ja kumileimasimena Suomussalmen apteekin laborantti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #1065
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Kävin kaksi viikkoa sitten mittauttamassa / muutoskatsastamassa oman pyöräni yksityisellä katsastusasemalla. Kustansi 43 euroa ja homma hoitui kun inssi oli itsekin MP-harrastaja. Työkaveri kävi hoitamassa muutoskatsastuksen mittauksineen omaan pyöräänsä tällä kuluvalla viikolla toisella asemalla ja hinta 30 euroa.
    Tarkennan sen verran tuota aiemmin kirjoittamaani, että
    - Oma pyöräni käyttöönotettu 2000. Pyörässä alkuperäiset alkukäyrät, mutta siitä eteenpäin molemmat yhdysputket ja äänenvaimentajat vaihdettu BSAU (brittien oma) hyväksyttyihin eli ei e-hyväksyttyihin. Tyyppikilvessä 91 db ja katsastuksessa mitattu 93 db. Otteeseen merkintä käytönaikainen melumittaus 93 db noise killerit paikallaan, vaimentimien yksilöintitiedot ja muutosprosentti 1%.
    - Työkaverin pyörä otettu käyttöön 2005 ja otteeseen merkintä molemmista vaihdetuista e-hyväksytyistä äänenvaimentimista. Tyyppikilvessä 91 db ja sama mitattu vaihdettujen vaimentimien kanssa killerit paikallaan. Tarkemmista merkinnöistä otteeseen en tiedä.

    En ota kantaa kummankaan muutoskatsastuksen laillisuuteen tai tarpeellisuuteen, mutta mielestäni asiat on selvempiä kun otteessa on nuo merkinnät.

    Ja älkää nyt hyvät ihmiset maksako muutoskatsastuksesta (jos niitä teette) sataa euroa. Joku yksityinen konttori tekee sen taatusti halvemmalla kuin isot ketjut... kilpailu asiakkaista on kovaa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  16. #1066
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    No kyllä se lompakon pohjaa raapasee, sakot+kuljetus katsastusasemalle jollain+katsastus=aika kovat juttu ja vielä kun tuo äänistä sakko käy kortin päällekkin
    Juu itse aion ostaa jo valmiiksi peräkärryn ja asentaa vetokoukun. Aina kun leima on loppunut autosta, olen tilannut trailerin pihaan. On tämä ajokieltoisten vehkeiden kanssa vaikeaa!
  17. #1067
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tiesitkö, että suurin osa onnettomuuksista sattuu katsastamattomille moottoripyörille?
    Luultavasti, koska katsastettuja taitaa olla aika vähän suomen teillä
    Hajapusanisti
  18. #1068
    Olin tunnistavinani Suizan kirjoituksesta sarkasmin

    Olen siinä käsityksessä, että jos joku pääsee tien päällä kilvistään pelkkien äänien vuoksi, niin viranomaiselta heltiää ajolupa kotiin/korjaamolle kohtuullisen matkan päähän jonkun sopivan aikarajan puitteissa. Eri juttu jos pyörä on jarruton, pimeään aikaan valoton tms... niin ja tietty mopokortin omaava teini työntelee sen viritetyn moottoripyöräksi katsottavan moponsa kotiin kun kerran ei ole moottoripyöräkorttia.

    Ja yhä edelleen varatulla ajalla saa ajaa katsastukseen, niin kuin täällä on jo aiemmin todettu. Ja ennen kuin joku taas viisastelee, niin Oulusta ei varmaankaan koukata Mikkelin kautta Turkuun varatulle ajalle
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  19. #1069
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Tarkennan sen verran tuota aiemmin kirjoittamaani,...

    - Työkaverin pyörä otettu käyttöön 2005 ja otteeseen merkintä molemmista vaihdetuista e-hyväksytyistä äänenvaimentimista. Tyyppikilvessä 91 db ja sama mitattu vaihdettujen vaimentimien kanssa killerit paikallaan. Tarkemmista merkinnöistä otteeseen en tiedä.

    En ota kantaa kummankaan muutoskatsastuksen laillisuuteen tai tarpeellisuuteen, mutta mielestäni asiat on selvempiä kun otteessa on nuo merkinnät.

    Ja älkää nyt hyvät ihmiset maksako muutoskatsastuksesta (jos niitä teette) sataa euroa. Joku yksityinen konttori tekee sen taatusti halvemmalla kuin isot ketjut... kilpailu asiakkaista on kovaa.
    Kaikki kolme pointtia meni täysin metsään.

    Miten tuo työkaverisi tarina muka eroaa 2009 pyörästäni jossa myös hyväksytyt sliparit ja tyyppihyväksyntäpaperit kourassa, silti niitä ei suostuttu muutoskatsastamaan? Tyyppikilvessä 92db joka ei kiinnostanut, saati sitten mitään mittailtu.
    Jossakin on ammattitaidottomia katsastajia mutta missä???
    Sain sen kuvan että täkäläinen inssi se ei ainakaan ole kun tarkisti kaiken mitä ei ulkoa muistanut tai missä oltiin aluksi erimieltä.
    Tuntui järkikaverilta ja oli kuulemma itsekkin motoristi kun aikamme mukavia turistiin.

    Minäkin luulin että asiat olisi selvempiä jos ottessa olisi merkintä, JA PASKAN MARJAT. Mitään merkintää ei enää saa edes rahalla, muuten kuin huijaamalla epäpätevää inssiä tai väärentämällä paprut itse joten pitäkööt tunkkinsa!

    Valtionasema olisi ottanut 48€ eikä satasta mutta eihän nuo sitten puolen tunnin selvitystyön jälkeenkään mitään laskuttaneet kun ei lopulta ollut mitään muutoskatsastettavaa.
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 05.05.2012 klo 19:59.
  20. #1070
    Tiistaina aletaan sitten katsastaa poliisien melumittauksia ensimmäisen oman pyörän osalta. Jos johtaa seuraamuksiin, jatkonäytelmä on rosiksessa. Saadaan tähänkin hommaan koko ketjun faktat tiskiin. Samalla nähdään kustannukset, molemmin puolin. Kolme pyörää pääsen testauttamaan. Katotaan ketju kaikkien osalta. Polliisit tykkää paperitöistä.
    ... jotain piti muistaa
  21. #1071
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Tiistaina aletaan sitten katsastaa poliisien melumittauksia ensimmäisen oman pyörän osalta. Jos johtaa seuraamuksiin, jatkonäytelmä on rosiksessa. Saadaan tähänkin hommaan koko ketjun faktat tiskiin. Samalla nähdään kustannukset, molemmin puolin. Kolme pyörää pääsen testauttamaan. Katotaan ketju kaikkien osalta. Polliisit tykkää paperitöistä.
    Viitsitkö avata viestiä hieman? Eli miten katsastetaan melumittauksia? Onko sinut käsketty jonnekin poliisin melumittauksiin? Vai mitataanko tässä jotain poliisien moottoripyöriä vai mitä? Yritin monesti lukea viestiä, mutta jostain syystä en nyt aivan ymmärrä mistä mittauksista tässä on kyse?
    Ride to Live, Live to Ride
  22. #1072
    Lainaa PikkuMasa kirjoitti Katso viesti
    Viitsitkö avata viestiä hieman? Eli miten katsastetaan melumittauksia? Onko sinut käsketty jonnekin poliisin melumittauksiin? Vai mitataanko tässä jotain poliisien moottoripyöriä vai mitä? Yritin monesti lukea viestiä, mutta jostain syystä en nyt aivan ymmärrä mistä mittauksista tässä on kyse?
    Veikkaisin että kyse on kilpien lähdöstä mistä aletaan vääntämään peistä.
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  23. #1073
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin että kyse on kilpien lähdöstä mistä aletaan vääntämään peistä.
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    Mutta kaveri puhuu kolmen pyörän mittauksista. Olisiko ehtinyt ajaa kolmesta mp:stä kilvet irti? Sisukas sälli jos näin on.


    Kolme pyörää pääsen testauttamaan. Katotaan ketju kaikkien osalta. Polliisit tykkää paperitöistä.
  24. #1074
    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    Kaikki kolme pointtia meni täysin metsään.

    Miten tuo työkaverisi tarina muka eroaa 2009 pyörästäni jossa myös hyväksytyt sliparit ja tyyppihyväksyntäpaperit kourassa, silti niitä ei suostuttu muutoskatsastamaan? Tyyppikilvessä 92db joka ei kiinnostanut, saati sitten mitään mittailtu.
    Jossakin on ammattitaidottomia katsastajia mutta missä???
    Sain sen kuvan että täkäläinen inssi se ei ainakaan ole kun tarkisti kaiken mitä ei ulkoa muistanut tai missä oltiin aluksi erimieltä.
    Tuntui järkikaverilta ja oli kuulemma itsekkin motoristi kun aikamme mukavia turistiin.

    Minäkin luulin että asiat olisi selvempiä jos ottessa olisi merkintä, JA PASKAN MARJAT. Mitään merkintää ei enää saa edes rahalla, muuten kuin huijaamalla epäpätevää inssiä tai väärentämällä paprut itse joten pitäkööt tunkkinsa!

    Valtionasema olisi ottanut 48€ eikä satasta mutta eihän nuo sitten puolen tunnin selvitystyön jälkeenkään mitään laskuttaneet kun ei lopulta ollut mitään muutoskatsastettavaa.
    En tiedä miten tapaukset eroavat toisistaan ja näin ollen voin vain arvailla.

    Muistaakseni tuo teksti muutoskatsastuksesta meni näissä tuoreemmissa pyörissä jotenkin, että muutoskatsastusta ei vaadita jos on e-hyväksytyt vaimentimet ja niihin paperit. Ilmeisesti sinun kohdalla inssi on tulkinnut tuon niin, että ei voi muutoskatsastaa. Työkaverini kohdalla taas asia on tulkittu, että muutoskatsastus voidaan suorittaa siitä huolimatta, että sitä ei vaadita. Oma käsitykseni on nimenomaan se, että muutoskatsastuksen suorittamista ei ole kyllä missään kiellettykään vai onko? Jos nyt sattuisi, että on päässyt käymään edellä kuvatulla tavalla, niin tiedä sitten kumpi on ollut ammattitaitoisempaa toimintaa.

    Ja tämä äskeinen lainauksen jälkeen oli kokonaisuudessaan vain spekulointia ilman faktan häivää.

    Tuolla satasen muutoskatsastuksella viittasin täällä samassa ketjussa aiemmin olleeseen puheenvuoroon, jossa mainittiin jonkun katsastusketjun ylemmän portaan antaneen ohjeeksi suoritusportaalle rokottaa muutoskatsastuksesta 100 euroa. Automaattisesti oletin sen olleen A-katsastuksen, mutta tässä menin metsään.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  25. #1075
    Aivan turhaan näistä mölymittauksista täristään!!!

    Jos on vakioputket tai e-hyväksytyt ja db-killererit kiinni, niin pääsee läpi!!! Helposti.

    Jos ei oo db killerit kiinni tai jokin vitun mölyputki kiinni, niin oma vika. Pahimmat mölyt karsitaan tien päältä pois, ja mun puolesta ihan ok. En edes ymmärrä, miksi ihan vitunmoiset mölyt pitäisi olla, itse kumminkin ajatte tulpat ja kypärä päässä, ettekä edes kuule mitään!!!

    Pahimmat pois on varmaan kampanjan ideakin!!

    Eli hyväksytyt putket kiinni ja killerit!! Ei hätää. Jos jollain on vielä mopokausi päällä, niin parempi että lähtee kotiin leikkiin legoilla!!
  26. #1076
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Aivan turhaan näistä mölymittauksista täristään!!!

    Jos on vakioputket tai e-hyväksytyt ja db-killererit kiinni, niin pääsee läpi!!! Helposti.

    Jos ei oo db killerit kiinni tai jokin vitun mölyputki kiinni, niin oma vika. Pahimmat mölyt karsitaan tien päältä pois, ja mun puolesta ihan ok. En edes ymmärrä, miksi ihan vitunmoiset mölyt pitäisi olla, itse kumminkin ajatte tulpat ja kypärä päässä, ettekä edes kuule mitään!!!

    Pahimmat pois on varmaan kampanjan ideakin!!

    Eli hyväksytyt putket kiinni ja killerit!! Ei hätää. Jos jollain on vielä mopokausi päällä, niin parempi että lähtee kotiin leikkiin legoilla!!
    Amen to that !
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  27. #1077
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti

    Jos ei oo db killerit kiinni tai jokin vitun mölyputki kiinni, niin oma vika. Pahimmat mölyt karsitaan tien päältä pois, ja mun puolesta ihan ok. En edes ymmärrä, miksi ihan vitunmoiset mölyt pitäisi olla, itse kumminkin ajatte tulpat ja kypärä päässä, ettekä edes kuule mitään!!!

    Pahimmat pois on varmaan kampanjan ideakin!!
    Boldattuhan ei täysin pidä paikkaansa, ainakaan jos kustomeista puhutaan. Vaikka onkin tulpat ja potta päässä niin kyllä se lotina sieltä kuitenkin osin kantautuu läpi, verrattuna siihen että täysin vakioilla putkilla ei kuulu kuin ne tuulen suhinat. Kyllä edelleen olen sitä mieltä että varsinkin twineissä ääni on tärkeä osa fiilistä ja kokonaiskuvaa, poislukien tietenkin ne ylilyönnit. Itse asiassa tuo boldattu on yleensä sellainen mitä kuulee ei motoristien suusta...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  28. #1078
    Eiköhän niitä tulppia pidetä pääasiassa ihan noiden tuulen suhinoiden takia.Ainakin oma potta sen verta äänekäs (Shoei XR1000), ettei yli satasen nopeuksissa juuri jakoa ilman tulppia. Ja tokihan noi pakoäänetkin on ihan surinaa
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  29. #1079
    Lainaa freerider70 kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa tuo boldattu on yleensä sellainen mitä kuulee ei motoristien suusta...
    Amen to THAT!
    Ride to Live, Live to Ride
  30.  
  31. #1080
    Jos poliisien mittari saa näyttää +8 desibeliä (+5db + 3db mittausvirhevähennys) yli tyyppikilven lukeman (joka kuulostaa lukemana aika paljolle imho) niin millä tuollainen saadaan aikaan? Mitä näyttää mittaustulokset HD:lle suorilla putkilla? Tai kyykkypyörä sliparilla/täysröörillä ilman mitään db-killereitä?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sivu: 36 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 263435363738 ... ViimeinenViimeinen