Ei niin, mutta mitä ne voi tehdä tuossa tilanteessa? Jos siitä moposta ihan oikeasti palaa se sulake "vahingossa" ja se ei lähde enää käyntiin? Viekö ne kilvet vai komentavatko jonnekin myöhemmin mitattavaksi?
Jos vaihtoehto on kilpien menettäminen (+päiväsakot) tai mopon jättäminen siihen paikalleen ja sen hakeminen kärryllä, pistää se hiukan miettimään...
Tietääkö joku paljonko tuosta tulee päiväsakkoja jos napsahtaa?
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Entäs jos narahtaa kaverin pyörällä ajaessa? Saako sakot kuski, pyörän omistaja, vai molemmat?
Speed Triple
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Onkin touhunnu. Ja ongelmakohdista on pikku raapaisu esimerkiksi tossa mun edellisessä viestissä.
SMOTO:n tai MMAF:n nimissä ei julkaista mitään "pikku tuhnuja". Kumpikaan putiikki ei myöskään kerää mitään "pisteitä". Painoarvosta voivat kiinnostuneet kysellä vaikka liikenne- ja viestintäministeriöstä.
Tää mölyasia on omalla tavallaan aika monimutkainen. Koska kellekään ei makseta palkkaa, tutkimus-, selvitys- ja kirjoitustyöt on hoidettava omalla vapaa-ajalla. Siis sillä samalla ajalla, jonka suurin osa meistä käyttää joko viisaasti moottoripyörien harrastamiseen tai tyhmästi netissä huutamiseen. Hyvin perustellun kannanoton kirjoittaminen ei nyt vaan käy ihan tosta noin vain.
High Stuck Are Wit To
Aiempaa kopioitu:
"Juuri nyt Radio Suomi: "Tällä peloitteella että meillä on tämmöinen desibelimittari, haluttaisiin että niihin mopoihin ja moottoripyöriin vaihdettaisiin alkuperäisiä pakoputkia."
"Tyhjäkäynnillä 113db eräästä kyykkypyörästä"
"Rangaistus: 8ps ja erittäin todennäköisesti kilvet poliisin matkaan."
-Helsingin LP"
Tiedä sitten, miten noi määräytyy.
Ride to Live, Live to Ride
Uskon luulevani että tiedän mistä siinä on kysymys, joten turhalle hurskastelulle ei tässä ole nyt sijaa. Edunvalvonnan työsarka on kaksijakoinen. Toisessa otetaan kantaa asioihin viranomaistasolla ja toisessa tiedotetaan meitä tyhmiä nettikommentoijia jotka maksaa ne em. Järjestöjen jäsenmaksut. Moisen aivopierun päästäminen sormista kuvastaa sitä all high and mighty asennetta joka on verrattavissa omaan taskuun kusemiseen.
Olisiko taas hetki sille että katsotaan peiliin ja muistetaan että yhdistys on yhtä kuin sen jäsenet. Ei mikään korporaatio joka on oikeutettu omavaltaiseen ryskäämiseen muiden automaattisesi kustantamana. Jos vapaaehtoistyö tuottaa tuskaa siten että sen oikeutusta joutuu pönkittämään ylenkatsomalla omia jäseniään niin sitten ollaan väärässä pitopöydässä.
Se siitä, case closed.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Hyvinhän tämä melumittaus kirjoitus Bike lehdessä on toiminut. Liekö vielä yhtään putkea mitattu mutta
ainakin tämän ketjun perusteella monta putkea on hiljentynyt eli jotain vaikutusta sillä on.
Eli kyllä media muuttaa maailmaa.![]()
Honda XL1000VA 2006
Tasa-arvo ennen kaikkea
Jos kerran pääministeritasolla on ajatus kulkenut siten, että riittää kun puhuu
niin totta kuin osaa.....
Täytyyhän poliisin saada puhua niin viisaita kuin osaa......
vaikka se sitten olisi ihan täyttä paskaa.
..........Maan tapa, vai mikä se nyt oli
Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että perinteitä tulee kunnioittaa... nöyränä. (lue: rähmällään parru takakontissa)
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset!
Tai no.... jos ei näe vaikka tuijottaa metrin päästä.... tai ei ymmärrä näkemäänsä.
Ihan lyhyesti: Viranomaisellahan on käytännössä ihan kohtalainen "harkintavalta".
Nyt tulee jotain.... täysin odottamatonta, juu, hehän käyttävät sitä monen huomaamatta
myös "positiivisessa mielessä".
Eli eivät kaikki aina joka paikassa tartu pilkun sakaraan vaikka sellaisen huomaavatkin.
Mutta nyt saa kehuminen riittää.
ASIAAN!
Poliisihan sitten... lähes pääsääntöisesti, tatti otsassa, lähtee tästä:
Näyttää siltä.... syytä olettaa..... Jep, sen jälkeen"vastuu oikeusturvasta"
siirtyy kuulijalle/toimien kohteeksi joutuneelle.
Jos alahuuli kipee nenän päälle, ei hätää.... SINULLA ON OIKEUS.....
Niin mihin....? Nauttia "maan ja viranomaisten tavan" mukaisesti tilanteessa mielivallasta....
ja sitten kun perse paranee sen verran että kestää istua alas kirjoittelemaan oikaisuvaatimuksia ym.
juttuja..... käyttää niihin ihan niin paljon aikaa ja rahaa kuin haluat.
Elämä on.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Vapaaehtoistyö tuottaa tuskaa, mutta todella eri syistä kuin luulet.
Mitä taas tulee aivopieruihin ja peiliin katsomiseen, niin mietipä hetki omia juttujasi. Ensin viisastelet (vastoin parempaa tietoa), että SMOTO:lla tai MMAF:lla ei ole painoarvoa. Sitten vaadit, että ao. putiikkien pitäisi hetimiten olla kommentoimassa jonninjoutavia nettikeskusteluja metelistä ja kun näin ei (yllättäen...) tapahdukaan, niin ei tuu edes "säälipisteitä".
Siis mistähän vitusta se painoarvo mahtaakaan syntyä...? Ainakin mun käsittääkseni jäsenmaksut maksetaan siksi, että niillä saadaan aikaan jotain konkreettista. Ei siksi että niiden vastineeksi saisi lukea jotain äkkiä raapaistuja nettiläppiä. Tosin nykyisellä jäsenmaksutasolla ja edustuksella ei kummoisia saa aikaan vaikka miten yrittäisi. Mutta se taas on harrastajien ihan oma häpeä.
Niinjoo. Jos heittää netissä dorkaa läppää ja tulee tästä syystä ylenkatsotuksi... niin... no shit, Sherlock. Nykyään täällä on tähän kohtaan oivallisesti soveltuva hymilö:
![]()
High Stuck Are Wit To
Moon niin vanaha jotta pitää olla ääntä liikenneturvallisuudenkin takia... Miettikääs ny jos vaikka kone sammuu valoihin eikä huomaa, sitähän on kylellään kun koittaa lähtiä...![]()
F = dp / dt
Ei kyllä ole ihme että moni on kyllästynyt pyörien metelöintiin, tänäänkin joku idiootti kierrätti keskellä kaupunkia suorilla putkilla olevaa customia.
Eiköhän siihen tulisi kohta joku ystävällinen maajussi joka nostaisi sut traktorilla taas pystyyn.
Mun päälle yritti viimeksi eilen vaihtaa kaistaa semmoinen "Mennään bussilla" Olive-täti. Ei ollut TORreista apua tällä kertaa. Se pää ei siellä paljoa kääntyillyt, kohdalla vaan vilkku päälle ja menoksi. No, sain jarrutettua ja väistettyä joten kuten. Se pitää varmaan hankkia sellaiset junan pillit...
Tänään kahdelta eri katsastusasemalta kuultua. Tänään ainakin osa asemista on saanut virallisen ohjeistuksen melumittausten suorittamisesta. Itse mittauskäytäntö lienee sama joka täälläkin käyty moneen kertaan läpi mutta hinta se vasta miehekäs olikin:
dB-mittaus jos itse ajat konttorille: 100e
dB-mittaus + jokin lisämaksu tms jos LP:t määräävät melumittaukseen kulkematta lähtöruudun kautta: noin 150e
Siitä voi repiä.. tosin ei huumoria.![]()
Viimeksi muokannut: JaySon1; 05.05.2012 klo 01:21.
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Noniin, jos näissä mittauksissa ei ole tarpeeksi vittuilua motoristeille niin lyödään pökköä pesään ja tässähän sitä. Eihän tuossa ole v***u MITÄÄN järkeä noissa hinnoissa? Aivan "haista paskaa" isollä ämpärillä. Toivon todella, että hinnat koskevat VAIN ja AINOASTAAN näitä kahta katsastusasemaa. Noh, nyt on "herran pelossa" itsekin asennettu killeri, joka tappoi kyllä 85% moottoriurheilun ystävän nautinnosta. Kuskin paikalle kuule muutaku ku koneen säksätyksen. Herra siunaa mihin tämän maailma on menossa...![]()
Ride to Live, Live to Ride
Vai että ryöstävät enemmän mittauksista kun mitä maksaa pyörän rekisteröintikatsastus... Just just.![]()
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
No itse kävin vapunaattona uteliaisuuttani mittauttamassa paikallisella katsastusasemalla. Asia oli uusi heillekin, mutta palvelu loistavaa, itse asiassa pääsin jonottamatta keskelle kenttää, paikalle tuli useampikin katsastaja ihan oppimismielessä, homma tehtiin tarkasti kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mittanauhaa käyttämällä ja asteet tarkistamalla. Koko lysti maksoi 20 euroa jos tarkastitit vain itsellesi ilman pöytäkirjaa ja päälle neljäkymppiä jos halusit trafin pöytäkirjan. Loppujen lopuksi kirjoittivat vielä pöytäkirjankin pyytämättä alempaan hintaan ihan ystävällisyyttään.
Kertoilivat siinä samalla, että katsastusasemat eivät todellakaan ole innostuneita tästä meluasiasta ja vielä vähemmän odottavat pyörien mahdollisia katsastuksia.
Että ei viitsittäisi tässäkään yleistää, eikä jonkun randomin yrittäjän hinnoittelua kaataa kaikkien asemien niskoille...
Yamaha - Suzuki - Yamaha - ja nyt Suzuki B-King 09
Kävin keskiviikkona paikallisella konttorilla muissa kuin katsastusasioissa ja samalla tuli puheeksi nämä mp-melumittaukset ja toimenpiteen hinnoittelu. Heidän perustelunsa hinnoittelulle on henkilökunnan koulutus erikoisosaamista vaativaan tehtävään ja siitä aiheutuvat kustannukset.
Todellinen syy lienee, kun katsastusasemat on yksityistetty ja myyty ulkomaille sekä hintasääntely purettu, se että kun mahdollisuus helpon rahan keräämiseen on annettu sitä myös käytetään. Kysehän on markkinataloudesta.
Sitä miksi tähän on tultu voi kysyä niiltä poliitikoilta jotka yksityistämiskiimassaan ovat myyneet lähes koko valtakunnan ulkomaiseen omistukseen.