Sivu: 30 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930313240 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 871:stä 900:een 1287:sta
    Lainaa mikkokoo kirjoitti Katso viesti
    Suorempaa putkea Buluun siis
    E-hyväksymätön Remuksen pönttö saa pysyä paikallaan ja edelleen ilman db-killereitä. (Tosin myönnettäköön etten hetkeäkään edes harkinnut pöntön vaihtoa alkuperäiseen ainakaan vapaaehtoisesti.) Nätti murina saa siis onneksi jatkua.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Äkkiä sen pöntön vihtas,mutta kun pitäis vaihta koko helahoito ei millään viittis.
    Työmalla vähän putkenpätkää j muuta ja vot äänet hävis
    Jep, ei pysty stressaamaan. Itse asiassa odottelen että joku haluaa eroon Jardinen "Rumble"-putkista, aion nimittäin napata sellaiset nyt halvalla käytettynä. Joku myi kerran sellaiset, kun parempi puolisko ei voinut olla enää kyydissä. Ne meni silloin samantien mun nenän edestä. Ihme vaan että kukaan ei halua luopua niistä. Tai siis eihän se ihme ole, ne kuulostaa todella hyvälle. Mutta odotellaan.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

Clutch - The Regulator
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöriä on jotain 200.000 kipaletta. Katsastus voisi maksaa 50,-
    Vuosittaiset kustannukset 10.000.000 euroa, jotta muutamalla on ilo fiilistellä äänien kanssa.
    Tätäkö me haluamme?
    Pidetään pärrät kunnossa ja laillisina, se meidän kaikkien etu.
    Mitenkä ajattelit varmistaa "laillisen" melutason?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Kertokaapas viisaammat, että kun puhutaan pyörässä olevasta "tyyppihyväksyntäkilvestä" vaimikäseoli, niin puhutaanko jostakin moottorin kyljessä olevasta lätkästä? Ja joka mahdollisesti kertoo paljonko ko mallin pyörä saa tuottaa melua?

Kävin tsiikaileen omaa 954RR Firebladea (vm. 2003) ja löyty mooottorista kyllä jotain merkintöjä, mutta ei mitään hajua katsonko oikeasta paikasta: merkinnät oli SC50E-2111239 ja putki on E-hyväksytty ja siinä e9 89/235*1022.
    Honda CBR954RR
    Lainaa Pehri kirjoitti Katso viesti
    Kertokaapas viisaammat, että kun puhutaan pyörässä olevasta "tyyppihyväksyntäkilvestä" vaimikäseoli, niin puhutaanko jostakin moottorin kyljessä olevasta lätkästä? Ja joka mahdollisesti kertoo paljonko ko mallin pyörä saa tuottaa melua?

Kävin tsiikaileen omaa 954RR Firebladea (vm. 2003) ja löyty mooottorista kyllä jotain merkintöjä, mutta ei mitään hajua katsonko oikeasta paikasta: merkinnät oli SC50E-2111239 ja putki on E-hyväksytty ja siinä e9 89/235*1022.
    Peltilätkä on yleensä rungon etuosan kyljessä, siis siinä mistä menee ohjausakseli läpi. Teksti pitäisi olla tyyppiä "95 dB 5800 rpm" tai jotain tuota muistuttavaa. Kilpi taisi tulla pakolliseksi vasta joskus kesällä 2003, joten 2003 rekisteröityjä ja varsinkin 2003 vuosimalleja voi olla liikenteessä ilman e-hyväksyntävaatimusta (muistitietoa; tarkista jos jaksat).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    hei tuli viimekesänä hommattua kawasaki zzr 600 vm 96 ensipyöräksi ja nyt huomasin/tajusin että minulla on laiton putki laser deeptone jossa lukee raceonly mistä saisin e hyväksytyn äänen vaimentimen ku ei jaksais leikkiä tuolla tienpäällä virkavallan kanssa että lähteekö ne kilvet vai ei. ps olen aloiteleva motoristi joten olen hieman pihallakiitos jo etukäteen
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Peltilätkä on yleensä rungon etuosan kyljessä, siis siinä mistä menee ohjausakseli läpi.
    HÄHÄHÄ siis se on emäputki ( kerranki ei vetomies tienny)

Vilaseppa onko rek otteessa tämä tyyppihyväksyntä kenttä täytetty!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
    Lainaa japitsu kirjoitti Katso viesti
    hei tuli viimekesänä hommattua kawasaki zzr 600 vm 96 ensipyöräksi ja nyt huomasin/tajusin että minulla on laiton putki laser deeptone jossa lukee raceonly mistä saisin e hyväksytyn äänen vaimentimen ku ei jaksais leikkiä tuolla tienpäällä virkavallan kanssa että lähteekö ne kilvet vai ei. ps olen aloiteleva motoristi joten olen hieman pihallakiitos jo etukäteen
    Eikös sun mopo ole riittävän vanha, että riittä kun käyt konttorilla muutoskatsastamassa sen (jos vaan on riittävän hiljainen).
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5

Itsellä sama pyörä, kilvessä 92 db(a) at 5625 rpm. Ja lätkä löytyy tosiaan rungosta, käytännössä suoraan virtalukon alapuolelta vasemmalla. Juuri tänään mittailin meluja (puhelimella, luotettavuudesta ei tietoa) niin näytti n. 95 - 99 db arvoja, vaihdellen mittauskohdasta riippuen. Joskus meni myös hetkellisesti alle tuon 92 db.. pyörässä kiinni e-hyväksytty leo vince, ilman killeriä.
    ei taida mennä äänten osalta läpi miten saisin tota putkee hiljasemmaksi
    Kävin tänään valtion katsastusasemalla selvittelemässä asiaan ja mahdollisesti tarjoamassa pyörääni muutoskatsastettavaksi asioiden helpottamiseksi tien päällä.
    Pyörässä hyväksytty vaimennin ja kaikki prosyyrit oli mukana.

Inssi otti paperit ja aikansa niitä takahuoneessa tutkittuaan (kilautti kai kaverille) ja totesi että homma muuten ok mutta muutoskatsastus raja ei ylity. Eli ei tarvitse EIKÄ EDES VOI merkata rek. otteeseen.

Joudun siis hänen mukaansa kuskaamaan E-papruja mukana koska tienpäällä olen velvollinen osoittamaan että tyyppihyväksytyssä pyörässäni on siihen tyyppihyväksytty vaimennin ja pelkkä E-merkki ei kuulemma riitä.
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Vilaseppa onko rek otteessa tämä tyyppihyväksyntä kenttä täytetty!
    Ei ole rek.otteessa ko kohdass mitään.

Lainaa Tela kirjoitti Katso viesti
    Itsellä sama pyörä, kilvessä 92 db(a) at 5625 rpm. Ja lätkä löytyy tosiaan rungosta, käytännössä suoraan virtalukon alapuolelta vasemmalla. Juuri tänään mittailin meluja (puhelimella, luotettavuudesta ei tietoa) niin näytti n. 95 - 99 db arvoja, vaihdellen mittauskohdasta riippuen. Joskus meni myös hetkellisesti alle tuon 92 db.. pyörässä kiinni e-hyväksytty leo vince, ilman killeriä.
    Ok. Kiitos tiedosta.

Itsellä Ixilin kanssa ja db-killeri kiinni kännykän db-mittariohjelmalla noin 92db näytti kun aikalailla rekisterikilven kohdilta otti lukemaan. Eli jos mulla on putkessa 89 ja pyörässä 92 niin pitääkö tuota muutoskatsastaa vai miten mun pitäs tulkita noita pykäliä/määräyksiä/muitaturhia...? Vai pitääkö ajossa vain pitää mukana jotakin spesiaalilappuja esim. putkesta tmv.?

-Pete
    Honda CBR954RR
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    HÄHÄHÄ siis se on emäputki ( kerranki ei vetomies tienny)
    Niin olis, jos olis putkirunko...
    Lainaa AimoPamaus kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään valtion katsastusasemalla selvittelemässä asiaan ja mahdollisesti tarjoamassa pyörääni muutoskatsastettavaksi asioiden helpottamiseksi tien päällä.
    Pyörässä hyväksytty vaimennin ja kaikki prosyyrit oli mukana.

Inssi otti paperit ja aikansa niitä takahuoneessa tutkittuaan (kilautti kai kaverille) ja totesi että homma muuten ok mutta muutoskatsastus raja ei ylity. Eli ei tarvitse EIKÄ EDES VOI merkata rek. otteeseen.

Joudun siis hänen mukaansa kuskaamaan E-papruja mukana koska tienpäällä olen velvollinen osoittamaan että tyyppihyväksytyssä pyörässäni on siihen tyyppihyväksytty vaimennin ja pelkkä E-merkki ei kuulemma riitä.
    E-hyväksyttyä putkeahan ei tarvitse katsastaa. En yht'äkkiä keksi, mikä laki pakottaisi kantamaan mukana hyväksyntädokumentteja äänenvaimentimen osalta sen enempää, kuin vaikka lamppujen osalta. Ehkäpä tämäkin asia selvitetään vaikeimman kautta tänä kesänä.
    E-hyväksyttyä putkeahan ei tarvitse katsastaa. En yht'äkkiä keksi, mikä laki pakottaisi kantamaan mukana hyväksyntädokumentteja äänenvaimentimen osalta sen enempää, kuin vaikka lamppujen osalta. Ehkäpä tämäkin asia selvitetään vaikeimman kautta tänä kesänä.
    Täällä taas on "varmaa tietoa" siitä että muutos ylittää ns. 1% säännön ja siksi edellyttää muutoskatsastuksen. Vaiva on varsin pieni joten ainakin itse sen aion tehdä. Jos en muuten niin hämmästelevän poliisin lisähämmennykseksi.
    + että olen nyt kaksi rekisteriotetta nyt omin käsin katsonut ja niissä muutoskatsastus oli prosentteineen asianmukaisen oloisesti lappuun kirjattu. Kertoo aika karua kieltä siitä että kansalaisia sakotetaan ja rangaistaan asetuksista joista ei edes katsastusviranomaiset ja valvova instanssi ole likimainkaan selvillä.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 30.04.2012 klo 15:39.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Lainaa Vauhtihiiri kirjoitti Katso viesti
    Ei se mistään lähdekritiikistä johdu, vaan asenteesta. Nykyisellä asuinalueella naapurina on erään suurlevikkisen lehden toimittaja, joka ensitöikseen alkoi avautumaan nähdessään mun pyörän: "Ai sullakin on tuommoinen saastuttava mölytoosa, me ollaan näistä toimituksessa puhuttu." Kerroin pyöräni olevan alkuperäisessä kuosissa eli ns. tehtaan paketissa, niin sitten alkoi avautuminen liikennekäyttäytymisestäni näkemättä ajamistani, joten ne on ne asenteet! Sama heppu pitää mua mielenvikaisena terroristina, koska harrastan ammuntaa
    Niin ja tälläisten idioottien takia nyt hössötetään äänistä. Aika moni nykyään itkee niin ihme asioista että oksat pois.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Täällä taas on "varmaa tietoa" siitä että muutos ylittää ns. 1% säännön ja siksi edellyttää muutoskatsastuksen. Vaiva on varsin pieni joten ainakin itse sen aion tehdä. Jos en muuten niin hämmästelevän poliisin lisähämmennykseksi.
    + että olen nyt kaksi rekisteriotetta nyt omin käsin katsonut ja niissä muutoskatsastus oli prosentteineen asianmukaisen oloisesti lappuun kirjattu. Kertoo aika karua kieltä siitä että kansalaisia sakotetaan ja rangaistaan asetuksista joista ei edes katsastusviranomaiset ja valvova instanssi ole likimainkaan selvillä.
    Maffa taas väittää näin:

Muutoskatsastusvelvollisuus

Jos moottoripyörään vaihdetaan siihen tarkoitettu E-merkitty varaosakatalysaattori tai äänenvaimennin, sitä ei yksinään tarvitse muutoskatsastaa. Jos samalla tehdään muita muutoksia, joiden seurauksena teho kasvaa enemmän kuin 10 %, on muutokset katsastettava.

Kaikki muut moottorin ja pakoputkiston muutostoimenpiteet on katsastettava.
    Soitin äsken tuohon A-katsastuksen valtakunnalliseen help!-numeroon niin siellä kaveri meinas että, kun pöntössä on 89db ja pyörässä 92db, niin pitää muutoskatsastaa. JA jos menee esim. äänet 93db:iin niin ei mene läpi...Ok.
    Honda CBR954RR
    Kävin aamulla muutoskatsastamassa " Hiilikuitu RS3" viriputken ja samalla muuttui Mopo 1 "penkkisestä" 2 "penkkiseksi".

Nyt saa posliini sedät syynätä vapaasti yli 100db ääniä vapaasti, kun ne on nyt rek.otteessa.
    Viimeksi muokannut: adenauer300; 30.04.2012 klo 15:58.
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Maffa taas väittää näin:

Muutoskatsastusvelvollisuus

Jos moottoripyörään vaihdetaan siihen tarkoitettu E-merkitty varaosakatalysaattori tai äänenvaimennin, sitä ei yksinään tarvitse muutoskatsastaa. Jos samalla tehdään muita muutoksia, joiden seurauksena teho kasvaa enemmän kuin 10 %, on muutokset katsastettava.

Kaikki muut moottorin ja pakoputkiston muutostoimenpiteet on katsastettava.
    Jos ei näillä jo saada motoristireppanaa kunnolla sekasin niin johan on kumma

Nyt näyttää vahvasti siltä että kaksi asiaa on menneet käydyssä kohussa sekaisin. Putkiston vaihto ja pelkkien vaimentimien vaihto.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Mä oon ainakin aivan "fucked up" tämän asian suhteen.
    Viimeksi muokannut: Pehri; 30.04.2012 klo 16:12.
    Honda CBR954RR
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Julkisen sanan neuvostolle laitat asianmukaisen kantelun perusteluineen jne. niin hiljenee vähäksi aikaa, mikäli siis alkaa printtimediassa olemaan asennevikaista soopaa.
    Juu, ne varmaan pyörtyisivät ilosta kun joutusivat vielä neuvostossa retostelemaan naapuriasioita.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niin olis, jos olis putkirunko...
    No emäreikä on ihan sama kun emäputki hä?
    Kyllä ne musta vois alkaa autotki ratsaa mis ei oo orkkis putki!

Ittee on vähä jänskättäny ku omas putkes lukee "Only for racing use" mut epäilen vahvasti, että desibelit ei mee silti rikki. Tiiä sitte mite suhtautuvat. Vois mitata desipelit tuossa joku päivä ite :P
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti
    Eivät ota, koska EY-tyyppihyväksytyssä pyörässä raja on lätkän dB-lukema + 5dB. Eli jos lätkässä on 100dB, niin maksimi on mitattaessa 105dB, eli 106dB on jo laiton jolla kilpi lähtee.

Jossain pyörissä on lätkässä esim. 86dB, jolloin jo 92dB on laiton ko. pyörämallin kohdalla. Epäreilua että toisista saa lähteä enemmän ääntä kuin toisista, mutta sellainen on laki.
    Niin eli tätä juuri tarkoitin, että jos lätkässä lukee 97db (niinkuin nyt omassani) silloin ääntä saa lähteä se 102db kunhan ei heilahda 103db mittariin, eikös? Ja tähän liittyen siis tarkoitinkin, että vittuiluksi menee jos se mittari näyttää 1-2db enemmän kuin sallittu. Minusta tähänkin olisi hyvä soveltaa jotain "Törkeää rajan rikkomista" jos halutaan kilpiä repiä irti. Tuommosta parin db:n eroa edes ihmiskorva huomaa...

Omasta pyörästä siis mitattu db:t virallisella mittarilla lähipitäjän katsastuspäällikön toimesta ja silloin mökää lähti n. 99-101db. Hänkin sanoi, että noiden rpm:ien kanssa on tarkkaa, koska parin sadankin heitto tekee jo näkyvää muutosta db-mittariin.
    Ride to Live, Live to Ride
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Onhan se noinkin, mutta selkeästi halvemmaksi mulle ainakin tulee ostaa uusi putki kuin jäädä kerran kiinni ei-laillisella putkella ajamisesta.
    Jaa sekö onkin jo tiedossa, tuleeko rikesakko vai päiväsakkoja?
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Jaa sekö onkin jo tiedossa, tuleeko rikesakko vai päiväsakkoja?
    juu... jollai sivulla kerroin pvs määrät..
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  30.  
    Sen verran sekasi polla, että taidan antaa homman olla ja putken kiinni pyörässä ja ajelen menemään ja kun poliisi pysäyttää, esitän hänelle mmaffista tuon pykälän, joka sanoo että ei tarvitse muutoskatsastaa, kun vaihdettu vain pönttö joka on E-hyväksytty ja esitän myös tän jos auttaa mitään...
    Honda CBR954RR
Sivu: 30 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930313240 ... ViimeinenViimeinen